Jump to content

Discuții generale Superb 3


Makron
 Share

Postare recomandată

Da, aveți dreptate. Am văzut și eu câteva Active sau Ambition fără led extins și asa este stopul. Se aprinde doar pe lateral, nu și partea de pe portbagaj. Nu știu dacă se poate coda sa se aprindă ceata și pe dreapta, e posibil sa aibă led pentru ceata doar pe stânga.

Cu frana de mana...nu a avut nicio manifestare pana acum, iar eu o las mereu trasa noaptea pentru ca am autohold pornit și se pune automat când opresc. Am fost inclusiv la munte, zăpadă, și nu s-a manifestat în niciun fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RzzV: salut, te rog explica-mi si mie cum spanac functioneaza treaba asta cu frana de mana electrica + autohold. Ce face una, ce face alta si ce fac impreuna ? :)

Am mai avut frana de mana electrica la Passat, dar nu aveam autohold. Ca sa se cupleze, apasam eu butonul si ca sa se decupleze, la fel, nu facea nimic de capul ei.

Autohold nu era doar asistentul la plecare in panta (sa nu plece masina inapoi) si daca e activ - din buton - se instaleaza la apasarea franei si oprirea completa a masinii ? Si se dezactiveaza cand accelerezi, decupland frana ? 

Ajuti, te rog, un om batran sa se dumireasca care e treaba cu tehnologia ? ;)

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

HHC blocheaza frina trei secunde, autoholdul activeaza frina de mina cind opresti pe loc si o dezactiveaza cind pleci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok si pot dezactiva AutoHold-ul din buton  ? 

Daca da, scap ca la semafor sa-mi activeze singur frana de mana, adica am control 100% asupra a ceea ce se intampla cu frana de serviciu/ frana de mana ? 

PS. Stiu ca sunt un "dinozaur" punand toate intrebarile astea... :rolleyes:

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vdragos HHC face ce zici, AutoHold cel putin pe Superb 3 nu face ce spui tu.

@75NOR Ca sa te lamuresc: cand ai AutoHold activat si franezi pana la oprire, dupa ce masina s-a oprit de tot, el tine in continuare frana pana cand pleci din nou de pe loc (frana, nu frana de mana. inclusiv stopurile spate aprinse!). Atunci cand ai AutoHold activat si te opresti, el ramane cum spuneam cu frana pusa, iar daca opresti motorul trage automat frana de mana (se aude imediat dupa oprirea motorului cum se actioneaza frana de mana si se aprinde becul rosu de la frana de mana cu P in bord). Daca ai AutoHold dezactivat, cand opresti motorul fara sa deschizi usa inainte de a scoate cheia din contact parca, nu trage si frana de mana si masina ramane "pe liber". Daca totusi deschizi usa inainte sa opresti motorul, din cate stiu eu se trage frana de mana automat pentru a nu "pleca" masina cat timp stai cu usa deschisa. Cred ca am acoperit toate situatiile legate de frana de mana electrica si AutoHold. Si da, il poti dezactiva din buton. Eu il tin mereu activat, e foarte misto cand stai la semafoare tot timpul sa ramana stopurile aprinse si frana pusa pana pleci, fara sa mai tii tu piciorul pe frana.

PS: Singura solutie sa misti masina cu usa deschisa, e sa tii frana de picior apasata, sa lasi din buton frana de mana si apoi sa o misti. Altfel, nu te lasa sa o clintesti din loc, iti scrie in bord sa apesi frana de picior pentru ca ai usa deschisa.

Modificat de RzzV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75NOR Plecare in panta/rampa se cheama Hill Hold Assist. Autohold practic memoreaza si ultima apasare a franei si dupa face exact ce a spus Razvan. Si mai clar: 

"The Volkswagen Auto Hold function is an extension of the electronic parking brake. The Auto Hold function prevents the vehicle from rolling away accidentally when standing still or setting off, without the driver having to keep his foot on the brake pedal. In this way Auto Hold offers the ultimate in comfort and convenience when driving or setting off, along with enhanced safety.

The system is operated via the ABS/ESP hydraulic unit. When the vehicle is braked to a standstill, Auto Hold retains the last-applied braking pressure. The driver can take his foot off the brake pedal and all four wheel brakes stay on. If the ABS wheel speed sensors detect any rolling, the braking force is automatically increased until the car comes to a standstill again. This may be the case if, for example, the driver brakes gently to a stop on an incline. As soon as the driver presses the accelerator again and, in the case of manual gearboxes, releases the clutch, Auto Hold releases the brakes again.

For safety reasons, the function always has to be reactivated by means of a button to the left of the gear lever."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RzzV; @Luciosu: domnilor, multumesc de lamuriri. Hai ca am inteles, mai ales aplicabilitatea pe Superb.

Acum mi-e clar de ce la TD, cand demarasem cu usa intredeschisa si am deschis-o ca sa o inchid, mi-a aplicat frana de mana pana la oprire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

Lane assist - Nu te prea ajută pe drumurile noastre și în plus te face să bruschezi volanu dacă vrei sa schimbi banda.

Salut. Cred ca acesta se muleaza foarte bine pentru mersul pe autostrada marcata (dar, ca si tempomatul, daca autostrada este aglomerata sau populata cu indivizi care nu au citit Codul, devine ineficient). De curiozitate, l-ai incercat pe autostrada sau drum national nemarcat?

Quote

O altă problemă care o aduce (presupun) e că faza lungă (aia normala nu automată) se cupleaza foarte încet, nu poti să „blițezi” rapid. Bănuiesc ca e din cauza pleoapelor care obturează partea superioară a farului și care se mișcă încet (mecanic).

"interesant" acest lucru. Deci nu mai functioneaza "flash"-ul? Cred ca exista totusi si o varianta manuala, clasica. Poate ne lamureste cineva care utilizeaza uzual.

In alta ordine de idei, am cautat dar nu am gasit in configurator "Traffic Jam Assist". Oare este parte componenta a altei optiuni? Si nu am gasit nici functie de franare automata in caz de impact iminent. Iarasi, este oare parte a unei alte optiuni?

Modificat de hazard555
LE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambele. Dacă vrei să schimbi banda rapid trebuie să tragi mai tare de volan (opune rezistență cand lane assist e activ).

Funcția de franare automată nu am testat-o până la capăt (cine ar vrea așa ceva?!). Primesti avertizare pe maxidot și semnal sonor (beep continuu) când frânează cineva brusc în fața ta. Util da. E standard.

 

Modificat de kthor
Folosirea nejustificată a citatului.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

26 minutes ago, ionelmc said:

Dacă vrei să schimbi banda rapid trebuie să tragi mai tare de volan (opune rezistență cand lane assist e activ).

Nu trebuie sa faca asta daca semnalizezi. Daca nu semnalizezi, da, opune rezistenta si asa e implemetat si pe altele - mazda 6, insignia. Opune rezistenta si cand semnalizezi?

 

L.E. - Traffic Jam era parca numai cu DSG..dar nu bag mana in foc.

Modificat de _ionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu opune dar na, nu toți suntem șoferi buni care semnalizează înainte :rolleyes:

Modificat de kthor
Folosirea nejustificată a citatului.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi dim am vazut o tipa cu o kia care a intrat intr-o duba fara pic de franare. Din pacate se intampla stand in trafic ore in sir. Consider f utila aceasta functie. Comportamentul de care imi spui, acustic si maxi dot l-am patit pe un Passat cand ma apropiam prea rapid (constient) de masina din fata oprita la semafor dar eram prezent deci am franat eu. Daca functia de franare exista in standard este laudabil. Ar trebui sa devina obligatorie cat mai repede pe auto noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@hazard555 funcția se numește Front Assistant și avertizează acustic, vizual, iar dacă nu reacționezi rapid pune frana brusca singura. Am experimentat de vreo câteva ori funcția și chiar e buna, dar de fiecare data în cazul meu a frânat în același timp cu momentul în care puneam piciorul pe frana și eu, am simțit cum îmi fura frana de sub picior. 

@ionelmc semnalizarea e foarte importanta în trafic, ar fi bine sa o utilizezi de fiecare dată când schimbi direcția de mers sau banda. Dar sigur asta știai deja, iar funcția e foarte bine ca e făcută asa. Inclusiv ACC e legat de semnalizare, dacă mergi după o mașină și dai semnal stânga iar banda de lângă e libera, masina începe și accelerează dinainte sa muti efectiv banda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RzzV multumesc pentru informatie. Intr-adevar, functia Front Assistant este in standard la toate versiunile. Laudabil acest lucru. De asemenea si functia Crew Protect Assist vine standard incepand cu Style si mi se pare foarte buna, venita de pe masini ceva mai scumpe. 

Quote

Sistemul de bază pretensionează centurile de siguranță din față în cazul unei situații de condus instabil, cum ar fi o mișcare bruscă a volanului. Fiind conectat cu ESC, sistemul depistează un derapaj și acționează pentru închiderea trapei și a geamurilor laterale pentru a preveni diverse obiecte să intre în mașină. Sistemul de nivel superior este conectat cu radarul frontal. Acesta poate oferi reacții anticipative folosind senzorii sistemului Adaptive Cruise Control

Despre Traffic Jam Assist am gasit urmatoarele:

Quote

Traffic Jam Assist funcționează împreună cu Adaptive Cruise Control și Lane Assist. Într-o situație de blocaj în trafic, Lane Assist ajută șoferul să rămână în linie cu celelalte mașini la viteze de până la 60 km/h. Dacă Adaptive Cruise Control este pornit în același timp, volanul, frâna și accelerația sunt controlate automat, indiferent de cât de aglomerat este. Pentru aceasta, șoferul trebuie doar să aibă mâinile pe volan.

Eram curios daca ati experimentat aceasta functie si care sunt reactiile. Din scripte mi se pare foarte utila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@hazard555 daca e cum scrie acolo, nu-i vad rostul functiei. Practic doar cu ACC face fix acelasi lucru, doar ca trebuie sa tii tu de volan cu mainile (sau nu, daca oricum mergi drept si te uiti in fata). ACC-ul accelereaza/franeaza exact in conditiile expuse mai sus, lane assist tine banda. Deci impreuna ar insemna Traffic Jam Assist, dar partea de lane assist nu o vad deloc utila (cunosc mai multe persoane care mi-au spus acelasi lucru, ca o au pe masini dar nu e folositoare pe marcajele de la noi...mai mult inexistente).

Cred ca ACC pe DSG e tot ce iti poti dori pentru un trafic de genul acela, in situatii in care pleci si te opresti de multe ori, mergi incet in coloana, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarat ca s-ar putea sa fie o chestie de marketing, facem 2 produse care fac acelasi lucru, dar au aplicabilitati diferite. Unul te ajuta in trafic aglomerat la viteze mici, iar altul te ajuta la deplasari la viteze mari. Ca sa inteleg, odata activat ACC pe autostrada de ex, masina se tine dupa cea din fata ei. Daca pe autostrada apare un ambuteiaj, masina franeaza pana la oprire si apoi se deplaseaza incet odata cu masina din fata? Toate astea fara sa fie nevoie sa activezi alta functie, singura conditie fiind sa atingi din cand in cand volanul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce distanta menține ACC fata de masina din fata? Adică ii suficienta sa intre intre mine și cel din fata un "smecher" care croșetează? Ce face ACC în situația asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu mentine un timp de siguranta fata de masina din fata. La viteza mai mare mareste distanta fizica pentru a putea opri in siguranta. Practic aplica conduita preventiva clasica.

Sincer nu cred ca reactioneaza brusc daca cineva croseteaza. Cred ca incearca sa mareasca distanta daca individul ramane pe banda sau franeaza doar daca intra in zona de risc maxim. Poate ne lamureste cineva care a experimentat. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, sebip said:

Ce distanta menține ACC fata de masina din fata? Adică ii suficienta sa intre intre mine și cel din fata un "smecher" care croșetează? Ce face ACC în situația asta?

Distanta mentinuta fata de cel din fata e setabila si e in secunde - de genul x secunde fata de cel din fata. Daca vreun smecher iti croseteaza fata acc adapteaza distanta pana la distanta indicata de tine. Cat de tare franeaza depinde de cat de aproape e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrrerasant! Pai înseamnă că dacă eu am fata de masina din fata un timp/distanta setata, de ex. 50 m, și conduc liniștit când intra "smecherul" în fata mea....îmi trage o frâna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, RzzV said:

Foarte bun postul, singura opțiune pe care am regretat puțin ca nu am pus-o a fost SLA, dar dacă e cum spui, nu-mi pare rău.

Pe de alta parte ce vreți sa spuneți cu blițurile încete? Mie mi se aprinde faza lunga în aceeași clipa în care am atins maneta. Nu observ niciun delay, și am dat destule flash-uri de politie noaptea încât sa vad funcționarea lor. În cea mai mare parte a timpului circul pe întuneric.

Uite așa e:

După cum se vede faza lungă se ridică ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ionelmc acum am înțeles ce spuneți voi. Dar ea practic se aprinde instantaneu când e stinsa (pentru flashuri), într-adevăr nu am fost atent sa vad dacă se și ridica în aceeași clipa, pe perete.  Pe drum, când comut faza lunga nu am observat niciun delay de genul asta, adică imediat îmi luminează extrem de mult. Poate într-adevăr e legat de SLA. O sa ma uit când ajung la un perete ceva și revin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Băieți, nu mai trageți concluzii aiurea. @_ionut a zis foarte clar ce a zis. Hai sa o spun eu mai pe larg, poate va lămuriți cu toții. 

Am folosit destul ACC pana aacum, în cea mai mare parte pe DN1 Ploiești-Bucureşti dar si în oraș unde a fost cazul și s-a putut.

ACC funcționează cam asa: îl pui pe o anumita viteza maxima de croaziera și apoi setezi distanta fata de cel din fata ta. El va menține viteza celui din fata în limita maximului impus de tine. Dacă pui distanta minima, greu se va baga cineva intre tine și el, iar dacă totuși cineva o face, nu frânează masina sa te oprească. Radarul calculează diferența de viteza fata de cel care s-a băgat în fata și frânează astfel încât sa te aducă la viteza lui pentru a nu intra în el sau a nu te apropia și mai mult. Dacă cel din fata care tocmai s-a băgat accelerează, atunci masina nu îți va frana decât foarte puțin,  iar apoi va accelera după el pana la viteza lui. Dacă cel din fata se baga și apoi frânează, masina continua și ea sa frâneze pana ajunge la viteza lui, apoi ușor ușor îl lasă să se depărteze pentru a reveni la o distanta de siguranță. Sper ca m-am făcut destul de bine înțeles.  Mie personal mi se pare de excepție sistemul, își face treaba foarte bine și imita aproape la perfecție condusul unui om, evident, al unui om atent care păstrează o distanta fata de masina din fata. ACC NU FACE pressing celor din fata, el doar se tine după ei.

@hazard555 da, ai intuit bine. ACC știe sa facă asta. Îl pui pe o viteza, iar el frânează pana la zero și apoi pleacă din nou după cei din fata dacă e nevoie. Asta e valabil împreună cu DSG. Cu cutia manuala cum am eu, frânează și emite semnal acustic și vizual sa frâneze când e sub 10km/h iar eu încă nu am atins pedalele. Iar dacă frânează de la 100 cu a6a de exemplu pana la 30km/h ma avertizează sa schimb viteza în a3a. (am dat un exemplu) Chiar și dacă ajunge la 10km/h la manuala, rămâne activ ACC dacă nu pui frana iar atunci când bag a1a și masina din fata accelerează el își continua treaba, nu trebuie sa fac altceva.

Modificat de RzzV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 10kmh? Eu am avertizare de la 20kmh sa franez eu.

Un aspect fain este daca dai semnal stanga de depasire, ACC-ul accelereaza singur si pregateste depasirea.

Mie pe distanta minima mi se pare ca au loc sa intre si asta ma si deranjeaza. in special la viteze peste 100kmh el tine distanta de siguranta care in Ro invita pe toti neghiobii sa intre fara semnal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@The_Ego Circul des pe DN1, iar vineri seara este vesnic aglomerat cel putin pana la Balotesti (sens Buc-Ploiesti). Nu mi s-a intamplat decat de vreo 2-3 ori sa se bage in fata mea altcineva cand distanta era setata pe minim. Posibil sa fie 20km/h limita la care tipa sa franez, eu aveam impresia ca e mai jos. Oricum el franeaza in continuare chiar daca nu preiei controlul, dar trebuie sa apesi ambreiajul macar ca sa nu iti opreasca si motorul (cu ambreiajul calcat ea inca franeaza). Treaba cu depasirea, da, e foarte misto, cand trec pe B2 de pe B1 accelereaza de cand semnalizez, inainte sa mut efectiv banda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!