Jump to content

Discuții generale Superb 3


Makron
 Share

Postare recomandată

Consumuri declarate pentru 2,0 l TSI DSG6 162 kW (220 PS) urban 7,8  extraurban 5,3 mixt  6,2.

Bun, ştiu, sunt consumuri facute la 20-25° C, doar cu şofer, fără bagaje, cu acceleraţia mângâiată, mers exterior constant cu 80-90km/h şi vreo 2-3 simulări de depăşire cu accelerari până la 110km/h. 

în condiţii normale de utilizare,ar fi rezonabil să admitem un consum urban de 9 şi extrurban de 6 l/100?

Întreb asta,  pentru că mă bate un gând... :scratch:

 

Mi se pare ciudat consumul declarat de ei. Totusi O3 RS TSI cu DSG are 6,4 mixt. Si e o masina mai mica, cred ca si un pic mai usoara (parca pe la 1450kg era oficial).

 

Nu stiu cum e traficul in Piatra Neamt, dar cred ca esti totusi cam optimist cu un consum de 9. Daca ai si un traseu scurt, chiar si fara trafic, atunci nu ti se incalzeste motorul si mai jos de 12 nu iesi. Iti spun din experienta personala. :)

 

Cel mai mic consum extraurban l-am scos la vale (Sinaia-Bucuresti) si mers extrem de cuminte si absolut legal cap coada, si anume 5,5.

 

Tu stii cum ai bugetul, dar altfel ti-as recomanda mai degraba TDI de 150/190.

Modificat de TudorM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, inteleg argumentele.

Intr-adevar, in oras, poti circula foarte bine si cu 1.4tsi pe Superb, nu va fi nicio diferenta.

 

In oras, in schimb, atat timp cat vei circula cu motorul rece, mai ales in perioada oct-martie, cilindreea mai mare aduce consum mare, indiferent cat de lejer mergi. 

La 2.0 tdi, pana trece uleiul de 55-60 grade, am 9.5-10% consum, dupa care incepe sa scada.

Acelasi comportament il avea si 2.0 tsi-ul de pe Tiguan. Consuma 15% pana se incalzea.

 

In extraurban, poti scoate si 7-8% cu 2.0 tsi, daca mergi calculat. Eviti crosetarile individuale si depasesti pe stilul 3-5masini depasite o data. Vei simti atunci cat de misto este 2.0tsi si cat de ...multa dependenta da senzatia :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@TudorM, ca şi buget de achiziţie ies mai ieftin cu TDI. Raţiunea era să am un motor silenţios cu dsg6. :wub:

Însă, văzând consumurile urbane pe care le-ai realizat intru adânc în cugetare pentru că întradevăr, oficial, producătorul declară cam aceleaşi consumuri şi pentru S III şi pentru O III RS şi logic ar fi că şi consumurile reale sunt tot similare.

Să zicem că  la tine rapoartele sunt setate mai spre ˝RS˝ şi că în plus, mai ai un vortex în spatele hayonului care scade aerodinamica, de asemenea superbul are doar vreo 30-40 de kile în plus...dar chiar şi aşa, cu cât ar putea fi mai mic consumul..deci, back on earth. 

 

@75NOR, în medie, aşa în mare, cam după câţi km se incălzeşte tdi-ul în trafic urban la temperaturi de iarnă?

Btw în Braşov e plin de sensuri unice şi giratorii aşa că nu se prea stă în trafic decât la pietoni :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DSG6 cred ca e acelasi (tot DQ250 este). Si comparativ cu M6 are primele 3 trepte mai scurte, iar ultimile 3 semnificativ mai lungi. Viteza maxima teoretica in treapta 6 la DSG este de 350 km/h. :D

 

Ti-am zis ca depinde mult de traseele pe care mergi. La drumuri de peste 5-6km si fara trafic absolut stupid (bara la bara pana la destinatie), scot si eu 10-11 daca sunt cuminte. Avand in vedere ca tu eviti DSG7, ti-as sugera 1.4 cu M6 sau TDI cu 150/190 si DSG6. Mie TDI-ul de 190 chiar mi se pare f interesant.

 

PS: D-abia astept sa vad Superb 3 Combi. Cred ca va fi foarte interesant cu o trapa panoramica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@makron: luni iti postez poze cu testul de 100 000km facut de Autobild DE cu S2 2.0tsi 210cai DSG 6 break. Sa vezi impresiile lor. 

Ref la 2.0 tdi:

Tin clima setata la 21 grade, sa sufle la parbriz si picioare, treapta 2 de ventilatie. 

 

Dupa 5min de la pornirea motorului se simte cald. Apa ajunge la 50grade mers in oras dupa 10-12 min, adica 3-4km in functie de trafic.

Uleiul ajunge la 50 grade, doar cand apa are 70 grade. Adica dupa vreo 5-7km.  In momentul asta am consum 9-10%

Asta e momentul in care incepe sa scada consumul.

 

Din momentul asta, ies din oras si merg 10km extraurban, constant 90km/h. Scade consumul la 7.5% iarna si la 5.5% vara pana ajung la destinatie, adica in total 14-15km.

 

Exact acelasi regim cu Tiguanul 2.0 tsi: pana la iesirea din oras (adica primii 3-5km) aveam 15%, apoi scadea la 9%

 

Sper sa te ajute considerentele astea. Luni o sa vezi exact in Autobild.

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@TudorM, întradevăr este tot dq250 dar rapoartele, pinioanele pot fi diferite. Spre exemplu dsg6 pe S III 2 tsi are 58 km/h la 1000 rpm.

 

Evit dsg 7 dar manuală nu mai vreau Ţintesc neapărat la dsg şi de asta, prima opţiune, era tdi de 150 ps.

 

@75NOR, mersi pentru informaţii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca la noi in zona de 30k. Asa cum spuneam acum ceva vreme :) :) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna 20 de cm in plus....post-7664-0-71710100-1426519666_thumb.jp

Modificat de MAKRON
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In imaginea de mai sus, octavia 3 vs superb 3.

S3 e un vapor pe roti...si asa cand ma uit la octavia de sus (balcon) e cea mai lunga dintre toate....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dudu: e bine, e rau? Imi scarpin scalpul de ceva vreme incercand sa ma decid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit pentru Ro, superbul va avea, exagerand evident, preturile pe care la practica dacia pentru loganurile comercializate in Madagascar, respectand proportiile . Romania este pe aceeasi nisa de preturi cu Bulgaria, o idee mai sus.

In plus, doar cu titlu de exemplu, costurile de desfacere in Ro sunt muult mai mici decat cele din vest. Sa ne gandim numai la ce salarii se platesc in showroomurile din De si ce salarii se platesc la noi. E mult de discutat, sunt foarte multi factori in ecuatie si nu e locul aici.

Superbul va avea pret mai mare doar daca nivelurile de echipare vor fi mai generos dotate ca pana acum insa, piata din Ro, nu este inca pregatita pentru asa ceva, cel putin in privinta superbului ale carui vanzari sunt subunitare la noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Style la ei cum este la noi Elegance am impresia. Eu zic ca e ok pretul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor

superbu meu fuse in 2010 23 300 E

configurarea duce la cca 32 000 (vrea dor cu dsg la 34800 - scad dsg, pun senzori spate....pe acolo)

cca 10 000 E in 5 ani....nu e rau...nu e rau...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pronosticul tau e o crestere de 10.000? Te prinzi la o cota de 33.300 un 2 tdi m6 de 190? Pronosticul meu pentru M6 e pana in 25.000. :cool:

 

Eu vin cu 2 beri. Cine se mai prinde? Hai, ca e castig sigur la masa asta! :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu estmez 25k ptr m6 tdi de 190 cai.

A aparut si o varianta noua de octavia 2.0 dsg 4x4 de 184 de cai la aprox 26k.

Se vede clar intentia de a nu concura cu superbul. Acesta se va oferi cu m6 si tractiune doar fata la un pret un pic mai mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pronosticul tau e o crestere de 10.000? Te prinzi la o cota de 33.300 un 2 tdi m6 de 190? Pronosticul meu pentru M6 e pana in 25.000. :cool:

 

Eu vin cu 2 beri. Cine se mai prinde? Hai, ca e castig sigur la masa asta! :beerchug:

Raman cu 29k pentru Ambition TDI 190 DSG. 

 

Pronosticuri de M6 nu ma pasioneaza :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu sustin tot aceasta varianta. dupa o scurta configuratie pe site-uri externe am constatat ca pretul e foarte sus, chiar mai mare decat echivalenta S2, un motiv in plus sa nici nu ma gandesc la vreo schimbare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Tare as vrea sa vad modelul ala nou scos de un producător care sa fie mai ieftin decât predecesorul... Vorbim de era moderna și de mașini în toate mințile...

Progresul tehnologic cere cheltuieli enorme (și nu ma refer la dotările în accepțiunea proprie ci la platforme, norme de poluare, conectivitate, samd), cheltuieli ce trebuie amortizate în vreun fel sau altul și cum tehnologie de azi cu preturi de ieri nu se poate, acceptam sau nu noua situație.

Sigur ca o mașină scumpa și care nu oferă nimic nu se va vinde dar eu unul speram ca S3 sa devina efectiv un concurent serios (a se citi al Passat-ului) în segmentul ei (tehnologic este acolo) însă prețul ei (cel puțin intuit) nu îmi da mari speranțe.

Sper sa ma înșel pentru ca îmi place mașina și ce oferă însă, pentru a fi competitiva (cel puțin la noi), trebuie sa vina, după umila mea părere, cu preț de Mondeo more or less - iar în asta nu prea cred...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa ma înșel pentru ca îmi place mașina și ce oferă însă, pentru a fi competitiva (cel puțin la noi), trebuie sa vina, după umila mea părere, cu preț de Mondeo more or less - iar în asta nu prea cred...

+ 1 !

 

Exact asta este si senzatia mea. Pretul mare va disipa o clientela care inca nu a apucat sa se formeze ca traditie a Superbului.

 

S1 a fost cumparat clar pentru ca era B5.5-ul mai ieftin

S2 - ul a venit cu real progres, cu mici detalii si chestii practice (vezi ceva materiale, twindoor) si totusi, pretul era simtitor sub B6/B7

 

S3-ul....daca se vrea un fel de "B8 mai ieftin echipat si cu caroserie liftback", dar la preturi apropiate de B8.... nu prea e ok. 

 

Pe bune, Insignia e o masina buna (chiar daca e greoaie), hai sa recunoastem, Mondeo - se poate trai cu minusurile pe plastice interioare, iar Mazda 6 e "altceva" in acest segment. Ce au toate aceste masini in comun? Sunt mult mai ieftine decat oferta VAG in segment. In zona de 25-26k le iei bine echipate.

 

4k diferenta pana la S3 se vor simti pentru cumparatorul de masina de clasa medie. Faci 2 concedii ok de banii astia. Eu unul nu sunt dispus sa dau 30k pe un Superb, doar pe criterii emotionale. La banii astia pot lua Mondeo cu pachet ST, Insignia OPC, etc. Iar masinile astea clar livreaza emotie. Sau...Leon ST Cupra. Emotie cat cuprinde.

Faptul ca suntem intr-o comunitate VAG nu ar trebui sa ne impiedice sa fim realisti.

 

In plus, Superbul nu a fost niciodata de succes ca masina de flota in Romania. Si atunci ? 

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca o adaugire la ce spune colegul mai sus: insignia fl este chiar foarte aproape de ce inseamna materiale si design interior/ergnomie la VW. Iar imaginea..pai asta e o chestiune de gusturi si chiar cred ca sloganul "auto emocion" ar trebui alaturata masinilor OPEL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia 2 a fost mai ieftina decat Octavia 1, Octavia 3 a fost mai ieftina decat Octavia 2 - vorbim de preţuri la momentul lansării.

Superb 2 a fost mai ieftin decât Superb 1 şi exemplele pot continua

 

Skoda nu este si nu va fi prea curand un model autentic ci este facută din bucati ramase de la masa celor bogati (nu că ar fi ceva rau in asta). Niciun model skoda nu a beneficiat de tehnologie sau motorizari în premiera. Totul a fost testat si dezvoltat pe modelele vag din linia întâi şi implicit amortizat în privinţa costurilor de cercetare, dezvoltare etc.

Acesta este unul din secretele celor de la vag de a mentine preturi atat de bune pentru skoda astfel încât să fie numarul 1  la capitolul pret-calitate. Cu alte cuvinte old technology, old enginne ambalate în caroserii mqb. Asta ma duce cu gandul la aroganţa celor de la reno care se bateau cu pumnul în piept referindu-se la revoluţionarul proiect logan ca fiind invenţia lor. Nimic mai neadevărat. Vag, deja implementase proiectul acesta pe skoda, încă din anii 90 doar că au facut-o mai responsabil. Nu am nimic cu dacia dar mi se pare, prin definiţie ˝o masina de unică folosinţă˝ în timp ce skoda, orice model, dacă este întreţinută şi exploatată corespunzător o poti lasa şi moştenire.

 

Skoda superb, chiar şi noul model rămâne o alternativă modestă cu un preţ pe măsură. Asta îmi place mie la skoda este practică sub toate aspectele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu explicatia ta, dar "alternativa modesta cu pret pe masura" nu prea va face sens daca va costa 29-30k intr-o echipare si motorizare medie.

Face sens la 24-26k, da.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei, cum arata cand o cobori de pe scena, din lumina reflectoarelor, fara tocuri de 19, murdara, nemachiata și .... incaltata cu șlapi post-7664-0-26831500-1427195127_thumb.jppost-7664-0-98470000-1427195126_thumb.jppost-7664-0-78036300-1427195126_thumb.jppost-7664-0-56523400-1427195126_thumb.jppost-7664-0-27531300-1427195126_thumb.jppost-7664-0-98812300-1427195125_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e fata de casa.  :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Discuții generale Superb 3

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!