Jump to content
voinea

Aditivi Motorina

Recommended Posts

zaxas

Eu am folosit Liqui Moly Diesel Purge..si a meritat. masina tragea mai bine si parca motorul era mai linistit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MAK

Eu folosesc aditivi de motorina de aproape doi ani, iar la Golf de cind l-am cumparat, adica de 7 luni si mai exact de 22.000 Km.

Masina are acum 186.000 Km si merge perfect

Folosesc Metabond Megasel pt motorina.

In motor folosesc ulei Metabond PD TDI 5W40 + tratament de motor Metabond Gold.

Cei de la Metabond mi-au garantat uleiul 25.000 Km in Romania (bineinteles cu tratament ), acum uleiul are 16.000 Km si este perfect ( la mina ). La 20.000 Km o sa-l dau jos si o sa-l duc la ei sa-l testez sa vad ce calitati are, sa vad daca mai tinea inca 5.000 Km. La teste ma pricep si eu, deci nu au cum sa ma pacaleasca. Cealalta masina la care folosesc aditiv de motorina este un diesel simplu de 1,9 L 70 Cp ( peugeot ) care porneste la sfert, iar la cald dau direct ( fara bujii ) si porneste in nici o secunda, si nu scoate nici gram de fum, desii motorasul ala e omorit nu gluma. In cel de peugeot folosesc tot ulei PD TDI :)

Motorina = Petrom euro 3, sau 4.

Deci aditivi testati de mine, nu din auzite, si merg in continuare cu ei.

Uitasem, asta iarna am facut o proba, am luat o canistra de motorina si am incercat sa pun cu o pilnie cu sita pt benzina, si trecea al dracului de greu prin sita. Am pus aditiv in canistra si la o ora am incercat sa vad cum trece prin sita, si a mers perfect, deci aditivul si-a facut treaba. Afara erau -20 gr C.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A4UDI

Am tot citit diferite discutii despre aditivii pt. prevenirea depunerilor pe injectoare(deci nu pt curatare, am inteles ca sunt diferiti acesti aditivi) dar nu m-am lamurit daca e bine sa se foloseasca acesti aditivi la PD.

Pt. motorul meu, ce aditivi imi recomandati sa pun in motorina? Eu alimentez de la OMV cu Sprint Diesel. Ulei am bagat Castrol Edge 5W-40.

Share this post


Link to post
Share on other sites
SSorin

In ultimul timp am observat ca are usoare ezitari/tremuraturi la relanti.

Am bagat aditivul din poza si vad ca nu mai face.

Pret 39 RON.

Pe el scrie ca trateaza cam 70 l si trebuie bagat la fiecare 15.000 km.

Eu l-am bagat cu 30 l de motorina.

post-918-1196704596_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
A4UDI

Sorin, aditivul respectiv e bun si pt. PD? vad ca e de curatare, nu de prevenire...

Share this post


Link to post
Share on other sites
A4UDI

SSorin, am trimis un mail la cei de la liqui molly si mi-au zis ca aditivul respectiv se foloseste direct in instalatie, nu se baga in rezervor. adice se conecteaza nu stiu cum, probabil la intrarea in filtrul de motorina. Vad ca tu zici ca pe el scrie ca se baga in 70l de motorina... nu mai inteleg nimic :o

ei mi-au recomandat sa folosesc Super Diesel Additive.

Share this post


Link to post
Share on other sites
SSorin

1. Nu stiu daca e bun si pt.PD,nu se specifica pe cutie,dar banuiesc ca da.

2. Pe cutie scrie ca daca-l bagi pt.intretinerea instalatiei,se baga o cutie la 70 litri (eu an bagat la 30 l)

Daca ai probleme cu instalatia (intreruperi,mers neregulat,etc) se scoate furtunul de la pompa

(sau si returul nu mai stiu) si se baga direct in cutie,astfel incat motorul sa mearga numai cu aditiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites
cristianionut

Cam asa se face la banc.

masina merge exclusiv cu aditiv Marca Winni's, se gaseste la litru acest aditiv fabricat in belgia cu un sistem care se adapteaza pe tur si retur.

Inainte se testeaza masina sa constate cum functioneaza adica care e starea injectoarelor.

Daca starea lui dupa curatare este tot de functionare defectuasa, se recomanda demontarea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marian

iugusss

ai un warning de la mine si 3 zile de vacanta .

Poate reusesti sa citesti regulamentul ...

E al treilea post pe ziua de azi in care atasezi acel link cu "gustatorii de whisky" .

Asta dupa ce te-am avertizat aici si apoi aici sa n-o mai faci .

:) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
A4UDI

am folosit Super Diesel Additive de la Liqui Moly. Prima data am bagat 1:100, adica 250ml la 25l motorina pt. curatare, apoi am mai bagat 1:300, adica 250ml la un plin(70l) pt. prevenire. rezultatul: au disparut acele tremuraturi care apareau din cand in cand la ralanti. mentionez ca in ambele situatii am circulat in afara localitatii, deci mers in regim de turatii mai ridicate. in continuare, pt. prevenirea depunerilor voi merge tot pe acelasi aditiv daca mai gasesc, acesta mi-a fost adus pe comanda, daca nu, voi folosi Systempflege Diesel care de asemenea e f. bun pt. prevenire. Am primit de la Liqui Moly specificatiile in engleza pt. cele doua produse, cine le vrea le pot trimite pe email.

Share this post


Link to post
Share on other sites
silviuss

Dupa ce am discutat cu mai multi soferi de pe cisternele pe care le tot vedem pe sosele,inscriptionate Petrom,Lukoil..etc.,am ajuns la concluzia ca se impune sa folosim periodic aditivi pt. carburanti! La rafinarii,dupa umplerea cisternei,soferii primesc aditivii separat intr-o cantitate aferenta volumului cisternei respective.Teoretic,odata cu golirea cisternei in rezervoarele statiilor,vor fi golite si "bidonasele" cu aditivi.Ei,aici apare problema! Nici un sofer nu a putut sa imi garanteze ca tot aditivul respectiv ajunge in rezervoarele statiei odata cu combustibilul din cisterna! Ba mai mult,am primit cadou de la unul din ei o cantitate care imi va ajunge pt urmatoarele cateva mii de km. :icon_thumright:

Share this post


Link to post
Share on other sites
nyk

silviuss, ti-ai luat teapa !

nici macar sa nu te gandesti ca in bidonasele facute cadou (adica gratis?) exista altceva decat combustibil curat ,nici vorba de aditiv. soferii practic te-au pacalit in cel mai grosolan mod !

in nici-o statie din rafinarii sau din afara lor nu se practica acest lucru, adica sa se dea separat aditivul ! de ce ? logic , acesta trebuie amestecat ( omogenizat )in toata masa de combustibil si nici un producator de combustibil nu lasa la mana soferilor calitatea caburantilor !

i-mi cer scuze daca te-am dezamagit, dar aceta aste purul adevar ! sorry !

Share this post


Link to post
Share on other sites
bj
silviuss, ti-ai luat teapa !

nici macar sa nu te gandesti ca in bidonasele facute cadou (adica gratis?) exista altceva decat combustibil curat ,nici vorba de aditiv. soferii practic te-au pacalit in cel mai grosolan mod !

in nici-o statie din rafinarii sau din afara lor nu se practica acest lucru, adica sa se dea separat aditivul ! de ce ? logic , acesta trebuie amestecat ( omogenizat )in toata masa de combustibil si nici un producator de combustibil nu lasa la mana soferilor calitatea caburantilor !

i-mi cer scuze daca te-am dezamagit, dar aceta aste purul adevar ! sorry !

inexact, sau, mai exact, partial inexact. Cunosc situatii in care aditivarea se face la cisterna, dar, intradevar (din cate stiu eu) doar pentru benzina si aici sunt 2 variante: fie se face la depozit dupa incarcarea cisternei cu produs brut, fie se face in statie dupa descarcarea produsului in rezervoarele statiei.

la motorina, cel putin la Petrom, produsele se aditiveaza (sau se separa) direct in rafinarie, dar nu stiu exact din ce cauza. Am sa ma interesez si revin cu info.

Share this post


Link to post
Share on other sites
cristianionut

poate vrei sa spui ca se motorina este aditivata cu ............. apa.Asta iti confirm eu, ca am fost pe post de paznic la masina dupa ce am bagat benzina in masina si am asteptat platforma. Initial nu intelegeam de ce se plimba soferul de la cisterna cu o galeata in mina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
valibb

Daca folosesc un aditiv care ridica cifra cetanica pot distruge ceva la motor? cu ar fi supapele???

Share this post


Link to post
Share on other sites
cristianionut

pai cum crezi ca este detonatia in motor in cazul in care combustibilul are alta cifra cetanica? Evident mai mare.

De aceea nici nu este recomandata folosirea sprayurilor de pornire la diesel frecvent.

Share this post


Link to post
Share on other sites
iuly1209
pai cum crezi ca este detonatia in motor in cazul in care combustibilul are alta cifra cetanica? Evident mai mare.

De aceea nici nu este recomandata folosirea sprayurilor de pornire la diesel frecvent.

Avand in vedere ca motorina din romania este de cea mai proasta calitate un aditiv care creste cifra cetanica nu face rau . Decat daca bagi in motorina care sa fie la parametrii normali.

Am o cunostinta care vine cu masina din Germania si mi-a spus ca dupa ce alimenteaza din Romania masina nu mai fuge ca inainte.Chiar si de la benzinarii cu pretentii.Nu stiu ce ii fac astia la motorina insa pe langa faptul ca este scumpa iti termina si injectoarele , in special la masinile cu common-rail.(CDTI-TDCI etc.)

Asta este parerea mea bazata si pe experienta, corectati-ma daca gresesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bj

eu m-am saturat decate ori am auzit povestea asta cu motorina proasta ;)

motorina respecta la productie normele Euro 4 si Euro 5... ce ati vrea mai mult de atat?

Sincer eu fac in jur de 35.000 pe an cu un motor TDI de 1,4 70 de cai, cu cei mai ieftini carburanti si nu pot sa ma plang de calitatea motorinei.

Sincer NU am simtit nici o diferenta intre alimentarile din RO si cele din Grecia, Bulgaria, Slovacia sau Austria...

Share this post


Link to post
Share on other sites
dukku

Presupunand ca rafinarea ar fi de proasta calitate si implicit produsul finit ar fi cu o compozitie chimica necorespunzatoare credeti ca o aditivare ar rezolva problema unui eventual viciu de rafinare?

Ca tot vine iarna ...ce as putea pune in motorina de vara pe care o folosesc sa imi fac treaba cu ea si iarna ?Motorul este PD.

P.S. Am 400 000 si nu am mai dat pe la "PECO" de muuult.Chiar nu stiu ce norma era motorina insa injectoarele sunt in parametrii cand pun vag com-ul pe el.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nyk

" baga dom'le benzina ca e mai ieftina " !

Share this post


Link to post
Share on other sites
cristianionut

si eu am la golf 4 , motor PD, chiar axr, dar de mai bine de un an alimentez cu efix motorina, cam din aceeasi statie iar injectoarele sunt la fel, in parametri.Pentru iarna am pregatit chestia asta http://www.uleidemotor.com/uleidemotor_pro...&prod_id=62 .

dupa temperaturi mai mici de -5 grade, folosesc motorina de iarna.

Edited by cristianionut

Share this post


Link to post
Share on other sites
nyk

stii ce-mi place la produsul ala?

faptul ca la detalii tehnice ne spune .... nimic !

tu ai incredere ?

parerera mea este sa stai linistit si consuma motorina cat mai naturala ( fara prea multi aditivi) !

daca ai folosit spune-ne si noua ce ai abservat !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cristian-Vn

pana la urma a mai folosit cineva ceva aditivi, de care? reveniti cu informatii despre produs si despre randament!?

Share this post


Link to post
Share on other sites
~ XS ~

Am si eu un G5 si atunci knd o accelerez pe loc imi tremura foarte usor masina !!!

Exista vreun aditiv ceva k atunci knd pun la rezervor sa imi dispara astea ?! :vaidecapulmeu:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri