Jump to content
voinea

Aditivi Motorina

Recommended Posts

Robiriv

Eu am cumparat de la 2+2 un aditiv "Diesel Fuel Conditioner & Anti-Gel with moisture control ". Sa-l pun in rezervor sau nu? :coolpics:

Share this post


Link to post
Share on other sites
r&d

Eu folosesc iarna asa ceva, de ~50k km la diesel, adaugata la motorina normala care o gasesc la MOL. Un flacon de 330ml ajunge la ~200 litri de motorina.

Stiind ca motorina EUro3 si 4 are continut foarte redus de sulf, este bine sa folosesti un aditiv pentru lubrefiere. Si 2+2 este un nume mare la aditivi (alaturi de STP, Wymm's etc.)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mrSeymour
Eu folosesc iarna asa ceva, de ~50k km la diesel, adaugata la motorina normala care o gasesc la MOL. Un flacon de 330ml ajunge la ~200 litri de motorina.

Stiind ca motorina EUro3 si 4 are continut foarte redus de sulf, este bine sa folosesti un aditiv pentru lubrefiere. Si 2+2 este un nume mare la aditivi (alaturi de STP, Wymm's etc.)

<{POST_SNAPBACK}>

wynn's de la www.wynns.be ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Viorel C

Eu am fost un adept al aditivilor de tot felul pina cind , de mai multe ori neobservind vreo imbunatatire, am inceput sa intreb si sa ma-ntreb care-i poanta cu acesti aditivi. Concluzional eu zic, acum, ca pentru a avea rezultate scontate trebuie sa stim :

- exact problema care genereaza comportamentul anormal al motorului si daca aceasta se preteaza la a fi inlaturata cu aditiv. Se poate de pilda sa ai aer fals si sa zici injector infundat...

- ce contine , la modul concret , fiecare aditiv in parte. Ma refer la substantele active continute. In loc de indicatiile pretioase de "Nu bea" sau "Nu-ti da cu el in ochi", mai bine ar prezenta continutul !

- ce tip de aditivi si ce concentratie, folosesc cei de la benzinarii. Si motorina comercializata contine aditivi ! Fiecare firma ce comercializeaza motorina foloseste propriile retete de aditivare. Motorina de la Petrom nu are aceeasi aditivi cu cei de la Mol.

Eu zic ca numai daca stii ce substante si concentratii sunt necesare pentru o problema clara poti sa ai sanse sa pici pe solutie. Altfel e loterie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
r&d

Pentru mine un lucru este clar, aditivii sunt pentru mentenanta, adica pentru prevenirea depunerilor, infundarilor etc. Nu sunt in nici un caz solutia magica care te scoate din bucluc.

De aici si gradul de incertitudine asupra eficientei lor. Eu in ~50k km pe diesel am folosit aditivi(de 2 sau de 3 ori Valvoline pentru curatit injectoare , tot cam de 2-3 ori STP iar iarna la fiecare rezervor solutie antiparafinare 2+2). Nu am avut nici o problema, si acuma la ~160k km masina merge excelent. Nu pot sa spun ca nu era acelasi lucru si in cazul in care foloseam doar motorina de la pompa fara nimic altceva.

La nivel de senzatii, singura data cand am observat ca masina merge mai bine decat inainte a fost dupa ce m-am intors dintr-un drum de Germania in care am facut ~2000km exclusiv pe autostrada la turatii mai mari de 3000rpm in ultima treapta de viteza...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ender

Eu in 65k km nu am bagat aditivi, am mers majoritar numai cu OMV top diesel fuel si nu am nici-o problema.

In manual scrie ca motorina si uleiul nu se aditiveaza.

In engine, mb, grupul 13, diferentele intre cantitatile injectate sunt sub 0.2

Sa vedem ce se intimpa peste inca 60k km :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thheo

Ca sa dublez si eu ce spune ender.. bora inainte sa o vand avea 120.000km facuti in totalitate de mine si compresia in cilindrii la momentul 110k km era de aprox. 33 in fiecare ( diferenta de max. 1 intre cilindrii ), am folosit motorina euro ( pe masura ce a aparut ) si ulei slx ( vreo 80k km longlife si apoi slx normal )

( fara aditivi )

Edited by thheo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Viorel C

Da preventiv este ideal. Pentru asta trebuie sa pleci de la un punct 0 ( unde totul e ok si curat ) si sa fii consecvent. Adica sa te tii de "tratament" si nu cind iti aduci aminte. Altfel daca chiar este o problema ( de pilda motorina murdara - gunoaie ) vei afla cu siguranta la prima reluare a aditivarii.

La masinile vechi punctul 0 este mai greu de obtinut. De pilda eu ar fi trebuit sa demontez si rezervorul ca sa-l curat. N-am facut-o. M-am multumit cu curatarea sondei din rezervor. Ce-am gasit in aia mi-a cam taiat elanul...

Share this post


Link to post
Share on other sites
MOTANUL

VAG recomanda pt. motarele pe benzina aditivi (si te orienteaza sa cumperi aditiv original VW :o ); Pt. motorina NU recomanda folosirea aditivilor (in schimb recomanda motorina de calitate care contine aditivi in proportia adecvata); Asa cum a remarcat si cineva inainte se poate pierde garantia (in romania la cit de "meseriasi" sunt mecanicii nu cred ca se pune problema, dar daca producatorul contr-indica o avea el un motiv) ALte explicatii nu sunt date sau imi e mie lene sa mai citesc o data - cartea e acasa (parca zicea ceva de catalizator-da nu bag mina in foc)

Edited by MOTANUL

Share this post


Link to post
Share on other sites
r&d

De obicei, pe aditivii de la firme mai mari scrie ca nu afecteaza catalizatorul. Problema necunoscuta este pentru cei care au FAP.

Iar diferenta intre combustibilii care se vand acuma in Romania la benzinariile mari fata de ce se vindeau in urma cu 4-5 ani este enorma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
altfel

salutare la toata lumea :unsure:

Sper sa nu se supere moderatorii ca o sa ma abat un pic de la subiect prin a spune ca am citit cu mare interes ceea ce este dezbatut pe acest site (ma refer numai la subiectele care ma interesau) si am ajuns la concluzia ca am facut o alegere buna inregistrandu-ma pe acest site.

Revenind la subiect ceea ce am inteles este ca VAG nu recomanda folosirea aditivilor/solutiilor chimice (fie ca este vorba de aditivi pentru ulei, pentru motorina sau pentru curatarea injectoarelor).

Dar cu toate recomandarile producatorilor sunt unii dintre fericitii posesori de masini fabricate de VAG care au incercat/testat/riscat folosirea unor astfel de aditivi pe propriile lor masini. Eu nu am facut-o pana acum pentru ca nu am avut "simptome" la masina care sa ma determine sa apelez la acestia. Dar sunt adeptul ideii de a prevenii decat de a combate. Asa ca ma gandesc, de fapt intentionez sa apelez si eu la acestia pentru a asigura o viata cat mai lunga motorului si implicit masinii mele.

Deci intrebarile pe care mi le pun eu (si poate mai multi sau mai putini membri de pe acest forum) ar fi urmatoarele:

1. Sunt buni aditivi pentru motorina? Daca DA Care dintre ei?, De ce? si La cat timp (Periodic sau Permanent)?

2. Sunt buni aditivi pentru ulei? Daca DA Care dintre ei?, De ce? si La cat timp (Periodic sau Permanent)?

3. Sunt bune solutiile pentru curatarea injectoarelor? De ce? si La cat timp (Periodic sau Permanent)?

Imi cer scuze daca am deranjat pe cineva cu intrebarile mele dar personal consider ca este mult mai bine sa ai intr-un singur loc raspunsurile nelamuririle noastre (bazate pe argumente si contraargumente) dar care sa conduca la o singura concluzie. Spun acest lucru avand in vedere faptul ca nu toata lumea are acelasi nivel de cunostiinte teoretice si practice si nici aceeasi capacitate de a distinge in limbajul tehnic.

Nadajduiesc ca primul meu post sa nu fie interpretat ca altceva decat ceea ce am intentionat sa fie adica aflarea unui raspuns clar si la obiect de la niste persoane cu mai multa experienta teoretica si practica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
oaspetele

nu cred ca te va "certa" nimeni pentru intentia ta.

dar lasa-ma sa fiu sceptic, nici nu cred ca cineva va avea timp sa explica detaliat raspunsurile cerute de tine. si stii de ce ??

daca incerci sa butonezi "search-ul", probabil ca vei gasi raspunsurile asteptate. si daca chiar o faci si ai si timp, ai putea tu sa tragi niste concluzii.

eu voi raspunde la cele trei intrebari, spunandu-ti ca in afara de aditivi pentru curatatrea injectoarelor, dar care se introduc in motorina, nu am folosit nici un fel de alt aditiv.

si sincer, aditivi pentru ulei eu nu m-as risca sa introduc.

ca o concluzie, golfu meu a ajuns la varsta de 155 000 km, iar diferentele dintre cantitatiile injectate nu depasesc 0.4. eu zic ca e bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
altfel

Am marturisit ca am dat "search" pentru a afla raspunsuri la aceste intrebari dar din pacate nu am gasit nimic edificator. Poate sunt eu prea pretentios in a afla ma lumina asupra acestor probleme. :D

:D Pe mine, de exemplu, ma intereseaza sa aflu si poate si pe altii :

"Daca este bine sa folosesti solutii pentru curatarea injectoarelor? Daca DA atunci sa se spuna undeva este recomandat sa utilizati/folositi solutia cutare odata la 10.000 km/1an/20 rezervoare/etc (sau ceva similar) dar numai solutia cutare in schimb feriti-va de solutiile X, Y, Z care vor cauza probleme."

Sau un alt exemplu:

"Este indicat sa folositi Duralube (pentru ulei motor) odata 3/4/X schimburi de ulei. In schimb feriti-va de alte produse care vor crea mari probleme"

Sau un alt exemplu:

"Se recomanda folosirea strict numai a aditivului 2+2 pentru motorina pentru a asigura o crestere a gradului de lubricitate a motorinei sarace in sulf pentru a asigura o performanta si o intretinere cat mai buna a TDI-ului. In schimb feriti-va de X, Y, Z care in timp vor duce la o deectiune majora in functionarea motorului/pompei/etc. De asemenea se recomanda folosirea acestuia numai in timpul iernii/verii/permanent"

Ceva de genul acesta ma intereseaza pe mine sa aflu de la persoane cu mai multa experienta/pregatire/cunostiinte practice/samd Personal cred ca toti putem invata cate ceva din experientele altora si daca cineva dintre noi a riscat si a folosit "ceva contrar unei opinii generale cum ca nu trebuie sa folosesti asa ceva" dar a obtinut performante foarte bune in timp care au contrazis parerea generala, ei bine acest lucru te poate face sa te intrebi daca nu este bine sa apelezi si tu in calitate de fericit posesor de TDI la aceste tratamente.

Mentionez ca masina mea are 119.000km si nu am nici o problema cu ea (doamne fereste sa am vreuna) dar asa cum am spus "sunt adeptul prevenirii decat al combaterii" si nu cred ca cineva mi-o poate lua in nume de rau.

multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites
adi

@altfel,parerea mea cu privire la framantarile tale este ca nu e necesar sa folosesti nimic in plus fata de ceea ce scrie in cartea masinii.

Daca folosind aditivi sau alte produse masinii tale ii sporeau performantele sau durata de viata a motorului,cred ca producatorul nu ezita in a le recomanda.

Daca fabricantul nu a scris nimic despre aceste produse si chiar,in anumite cazuri,le interzice folosirea,inseamna ca ele nu sunt utile in sens preventiv.

Probabil,unele dintre produse sunt eficace in anumite "afectiuni" ale masinii,respectiv ale motorului,prin utilizarea carora nu faci altceva decat sa amani inevitabilul,adica o reparatie serioasa la service;dar multe sunt "apa de ploaie".

Share this post


Link to post
Share on other sites
razdan

Eu am inteles ca totusi, pe termen lung, e bine sa avem in vedere aditivii pt. curatarea injectoarelor ... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
altfel

Sunt de acord cu ceea ce a spus si razdan legat de a avea in vedere folosirea aditivilor (de calitate) pentru a prelungi viata motoarelor.

Am in vedere faptul ca multa lume a discutat pe tema injectoarele si a depunerilor care obtureaza duzele schimband forma (poate si debitul) jetului de motorina ducand in timp la o functionare defectuoasa a motorului. Intuiesc ca aceste depuneri se formeaza in anumite conditii de exploatare folosind un anumit tip de motorina (care are o anumita cifra octanica) pentru o perioada de timp mai indelungata etc. Ma gandesc ca introducand in combustibil un anumit compus chimic (compus care prin natura sa chimica nu afecteaza materialele si aliajele din care este alcatuit motorul) care are o actiune directa numai asupra depunerilor din injectoare datorita faptului ca el le dizolva (sau inmoaie) urmeaza apoi ca presiunea din rampa sa faca restul. Cred ca sunt destul de multi compusi chimici si sunt destul de multe reactii chimice care ar putea sa imi demonstreze mie punctul de vedere dar nu asta este important. Cred ca este important pentru noi toti sa avem in vedere prevenirea si vizitele cat mai rare la atelierele mecanice pentru reparatii capitale ale motorului. Eu unul sincer as prefera sa ajung sa imi fac RK la motor la 450.000-500.000 km decat sa ma duc la 250.000-300.000. Iar motoarele TDI (PD si non-PD) am inteles ca sunt foarte fiabile cu conditia sa le intretii si menajezi cu uleiuri de cea mai buna calitate, schimbate la timp, cu respectarea conditiilor de exploatare la rece/cald etc.

@ADI In ceea ce priveste cartea masinii experienta mea de viata m-a invatat ca nu tot ceea ce este scris este si adevarat datorita unor factori mai mult sau mai putin cunoscuti/identificati/spusi. Plus ca aceste manuale au fost concepute la o anumita perioada de timp (in cazul meu mai mult ca sigur inainte de anul 2000). De atunci pe mine nu m-a cautat nimeni din partea celor de la VAG sa imi faca un update la manual. :lol: In acelasi sens cu tot respectul pentru nemtii de la VAG dar presupun ca si pentru ei este foarte profitabil sa ajungi cu masinile pe la service-urile lor si sa iti ia banii pentru operatiunea de curatare si de ce nu chiar pentru inlocuire (mai ales ca am inteles ca te costa un injector nou o gramada de bani). Este doar o presupunere :lol: Din cate imi aduc aminte marii producatori din lumea asta a noastra nu recomanda decat folosirea unor produse fabricate de alti producatori aflati intr-o forma sau alta intr-o stransa relatie comerciala, relatie care implica in primul rand BANI.

In acesti 5 ani (daca nu or fi chiar mai multi) presupun ca ar fi posibil ca un mare si recunoscut producator de componente/aditivi/solutii chimice etc sa fi reusit sa creeze o formula chimica (nu neaparat magica) dar care sa poata sa fie folosita cu un real succes la curatarea injectoarelor din motoarele TDI PD serviind astfel scopului pentru care au fost inventate si produse.

Cred ca la fel se intampla si la uleiurile pentru motor si de ce nu chiar si cu aditivii pentru ulei. Sa va dau un exemplu care imi vine mie acum in minte: grupul VAG recomanada pentru TDI numai uleiurile produse de Castrol specificatia 50501. Ei bine pe aici pe site am vazut la un moment dat pe cineva care spunea ca a folosit cu mult mai mult succes ARAL cu aceasi specificatie 50501 si apoi cand a trecut fortat de imprejurari inapoi la CASTROL a constatat ca masina sa consuma ulei. Ei bine chestiuni de genul acesta ma pun pe mine pe ganduri si ma fac sa ma intreb daca este bine sa ne luam intotdeauna despre ceea ce spun producatorii.

Un alt exemplu cam :lol: dar de acelasi gen, este legat de unul din calculatoarele mele. Procesorul este fabricat de AMD respectiv XP 2,1 Ghz. Citind pe net ca anumite serii (destul de frecvente) de AMD XP merg foarte bine oc. Am incercat si eu acelasi lucru (asta acum aproape 2 ani) reusind sa il transform fara nici un efort intr-un XP 2,8 care era de circa 2 ori mai scump. imi cer scuze fata de moderatori dar am folosit acest exemplu pentru a sublinia ca nu intotdeauna producatorii sunt foarte sinceri cu ceea ce spun publicului in principal din cauza unor interese pur financiare.

Ar fi interesant de exemplu daca cineva care are un autoturism AUDI cu indicator al presiunii de ulei si care a folosit un aditiv de tipul DURALUBE, etc ei bine daca a observat vreo schimbare a presiunii (in sensul cresterii acesteia) a comportamentului motorului etc). Acum cca 2 saptamani discutam cu fratele meu pe aceasta problema (el avand un A6 cu indicator de presiune pe bord) deoarece intentiona sa foloseasca un astfel de aditiv (imi scapa numele acum dar o sa il intreb) pentru ca il folosise in trecutul apropiat la JEPP-ul lui diesel (fabricat in 2000) cu rezultate bune.

Imi pare rau ca poate am obosit cititorii cu un post asa de lung dar am vrut sa ma fac cat mai clar inteles B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
oaspetele

poate gresesc, dar unde specifica VAG ca pentru TDI-uri sa fie folosit DOAR uleiul Castrol ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
ender

Si de cind motorina are cifra octanica?

VAG specifica numai norma de ulei, vw505.01, vw506.01, vw503.00, vw505.00, etc, iar nu producatorul uleiului.

Esti puternic dezinformat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
varuNae
Eu am inteles ca totusi, pe termen lung, e bine sa avem in vedere aditivii pt. curatarea injectoarelor ...  :)

Eu nu. Daca intr-adevar manualul atentioneaza asupra faptului sa nu se foloseasca aditivi pentru motoarele Diesel, atunci eu cred este mai mult decat dezinteresul producatorilor de aditivi de a forma un parteneriat ("spagui" daca vrei :) ) cu VAG.

Share this post


Link to post
Share on other sites
razdan
Eu nu. Daca intr-adevar manualul atentioneaza asupra faptului sa nu se foloseasca aditivi pentru motoarele Diesel, atunci eu cred este mai mult decat dezinteresul producatorilor de aditivi de a forma un parteneriat ("spagui" daca vrei :) ) cu VAG.

<{POST_SNAPBACK}>

E o mica neintelegere, n-am fost explicit. Eu nu ma refeream nici la indicatiile manualului, nici la posibilele (si plauzibilele) "parteneriate".

Aveam in vedere unele opinii de pe forum ce par bine fundamentate si, mai ales, experienta unor oameni care exploateaza parcuri mari cu diesele moderne (in majoritate common rail) si care au constatat ca daca folosesc aditivi de curatare a injectoarelor schimba mai tarziu aceste componente costisitoare si risca mai putin sa ramana cu masinile in drum.

Ma bazez deci mai ales pe calcule de rentabilitate si cred ca nesiguranta privind calitatea motorinelor gasite la comerciantii autohtoni ar fi un argument in favoarea atitudinii utilizarii unor astfel de aditivi dupa o anumita perioada (discutabila ca nr. de km) de exploatare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
altfel

scuze din graba am scris cifra octanica in loc de cifra cetanica......este greseala mea si o recunosc. Nu sunt foarte informat dar pot sa o fac foarte usor in privinta cifrei cetanice din ceea ce am inteles CIFRA CETANICA este un indicator tehnic al calitatii/puritati/etc motorinei asa cum CIFRA OCTANICA este un indicator al calitatii/puritatii/etc benzinei.

Oricum pe scurt ceea ce am reusit sa gasesc repede pe net.

Cifra octanica C.O. a unei benzine reprezinta deci, procentul, in volume de izooctan (2, 2, 4-trimetil pentan) dintr-un amestec de izooctan cu heptan normal.Cu cat C.O. a unui combustibil este mai mare cu atat rezistenta sa la detonatie este mai mare.

Cifra octanica (C.O.) sau indice octanic arata rezistenta la detonatie a unui combustibil (exemplu benzina) pentru motoarele cu aprindere din exterior.

Cifra cetanica.Valoarea numerica care reprezinta procentu, in volume,

de cetan intr-un amestec al acestuia cu a - Metilnaftalina.

Pentru aprecierea cifrei cetanice, s-a ales o scara arbitara potrivit careia s-a atribuit cetanului, valoarea 100 iar a - Metilnaftalina, valoarea 0.

Cifra cetanica arata tendinta spre aprindere a combustibilor folositi in motoarele Diesel, cu auto-aprindere.

Cu cat cifra cetanica a unui combustibil este mai mare cu atat mai usor se aprinde combustibilul.

La combustibilii obisnuiti folositi la motoarele Diesel, cifra cetanica variaza intre 35 si 55.

Deci tot ce este combustibil pe lumea asta (benzine, motorine, kerosen,biocombustibili etc) are un indicator de aprindere/detonatie/combustie/samd pentru ca el sa poata fi identificat, catalogat si standardizat.

Nu imi mai aduc aminte exact unde am vazut ca VAG recomanda numai uleiurile Castrol dar o sa ma mai uit pe site-urile pe care le-am adaugat in Favorites si sper ca cat de curand sa gasesc si aceasta informatie. Dar cred ca si daca mergem la dealerii VAG sau la service-urile mari gen PORSCHE, MIDOCAR, AVIA prima lor reactie este de a recomanda uleiurile CASTROL.

Ceea ce vreau eu sa subliniez este faptul ca este posibil oricand ca sa apara un produs chimic care sa aiba o influenta directa numai asupra depunerilor daunatoare din injectoare/motoare fara sa influenteze in nici un fel aliajele, materialele, componentele motorului. Si daca apare un astfel de produs puteti fi siguri ca el nu o sa apara in manualul dvs care a fost tiparit cu 1,2,3,4,5,x ani inainte :)

Nu cred in cei care spun ca este imposibil pentru ca experienta omenirii a demonstrat ca imposibilul este doar o amanare in timp a posibilului.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thheo

Avia baga ARAL by default.. ceilalti intr-adevar baga Castrol... in orice caz nu este o recomandare venita global ci pur si simplu e o strategie de marketing al dealerilor..

Share this post


Link to post
Share on other sites
adi

@altfel

Eu nu cred ca celor de la VAG le-ar conveni sa te duci la service pt.probleme care,dupa cum spui tu,ar putea fi evitate prin folosirea aditivilor.In acest caz ei ar castiga pe moment dar intr-un timp mai lung sau mai scurt ar pierde prin scaderea vanzarilor datorita faptului ca s-ar duce vestea ca n-au masini fiabile si,intr-o concurenta cum e pe piata producatorilor de masini,nu cred ca si-ar permite.

Cred ca ei au tot interesul ca masina "sa tina" mult si asa sa vanda cat mai multe.Cu siguranta toate firmele incearca sa le faca din ce in ce mai bune si trainice,chiar daca asta ar insemna recomandarea folosirii unor aditivi.E mai bine sa-i zici omului ca mai trebuie sa puna din cand in cand cate o sticluta de ceva decat sa-l aduci in service si sa ti se duca vestea ca masinile grupului stau mai mult pe acolo.

In privinta consumului de ulei la dieseluri s-a mai discutat pe forum.

Eu nu cred ca trecerea de la Castrol la Aral sau invers,respectandu-se specificatia vw,a determinat consumul de ulei.

Vis-a-vis de recomandarile dealerilor si ale service-urilor lor,pt.ulei,pot sa-ti spun ca mie,la Avia,mi-au spus ca imi pot pune ce ulei vreau dar sa aiba specificatia vw din carte.Deci daca cifra e respectata,Castrol,Aral,Shell sau altele,tu alegi,ei iti pun,garantia merge (in cazul meu).Totusi,eu mizez pe Aral,datorita faptului ca e singurul pe care scrie Made in Germany.

Referitor la aparitia miraculoasa a unui aditiv acceptat de producator,daca va face bine motorului,fabricantul va face un contract cu o firma care-l produce sau il va fabrica el insusi si va fi recomandat in mod oficial in cartile autoturismelor noi,la service-urile autorizate si pe alte cai.

Deocamdata,ce stiu,din carte,e ca aditivii sunt CONTRAINDICATI,cel putin in motorina!

Edited by adi

Share this post


Link to post
Share on other sites
r&d

Aditivii de motorina contraindicati?

La OMV o sa apara la pompa (daca nu a si aparut deja) motorina Alpin Diesel. Sa fie oare contraindicat sa folosesti asa ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites
razdan

N-am auzit; da-ne o referinta pt. "Alpine Diesel" ...

Sa nu fie pentru cei din Alpi :D

Daca va fi, probabil ca e vorba de un nou truc de marketing pt. a vinde o "noua motorina de iarna"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri