Jump to content

Aditivi Motorina


voinea
 Share

Postare recomandată

Nu asa se numeste motorina de iarna de la OMV?

Poate am gresit numele, ca eu nu alimentez de la OMV, dar anul trecut, in sezonul rece faceau reclama la motorina lor de iarna cu ceva aditiv. Asa ca nu sunt deloc contraindicati aditivii in motorina... totul depinde sa faca ceea ce trebuie.

Un aditiv care lubrefieaza sitemul de alimentare este oricand binevenit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu incurca lucrurile (in mod voit si tendentios)

Toti combustibilii si toate uleiurile contin pachete de aditivi din FABRICA.

VAG nu recomanda aditivarea "on client side". De ce? Simplu, pentru ca nu garanteaza ca nu apar interactiuni intre pachetele de aditivi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Firesc sa nu fie de acord cu adugarea de benzina in motorina in proportie de 1:50 sau cu adugarea de soda caustica in instalatia de alimentare pentru dizolvarea unor depuneri.

Dar sunt si aditivi care-si fac bine treaba. Ramane sa fie identificati si folositi corect.

Pana acuma, cum am mai spus, singurul "aditiv" caruia i-am simtit efectul a fost un drum de ~4000 km in reprize de 600-1000km/zi pe autostrazile din afara.

In rest nu pot sa spun de ce nu am avut probleme cu partea de alimentare, cu porniri sau cu fum, ori sunt atat de bune dCi-urile ori aditivii folositi au fost excelenti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A pomenit cineva aici de adaugare de benzina in motorina sau soda caustica?

Hai sa nu deviem.

VAG nu recomanda nici un tip de aditivi "on client side". PUNCT

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt aditivi care s-au folosit. In literatura mai veche (anii 75-85) acolo scrie ca iarna, la pornire se adauga benzina in ulei, benzina care se evapora odata cu incalzirea motorului.

Pe piata sunt atat aditivi prosti cat si aditivi buni.

Recomandarile constructorului sunt destul de generale.

- nu recomanda tuning la motor

- recomanda un tip de ulei Shell|Castrol|Elf|Repsol|Aral|....

- nu recomanda alte piese in afara celor OEM

- nu recomanda o anume statie/firma de unde sa alimentezi, de acea se nasc discutii pe marginea acestui subiect.

Peste unele recomandari se poate sari, si rezultatele sunt mai bune...

Probabil la fel si cu aditivii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai citit cumva un manual de utilizare al unui model VAG?

Hai sa le luam pe rind, nu de alta dar spui lucruri ce nu au relevanta

1. Nu suntem in anii 75-85

2. VAG nu mentioneaza ceva vis-a-vis de tuning la motor. Nici ca se poate face, nici ca nu. Ce nu este explicit interzis este implicit permis ;)

3. VAG nu recomanda un anume producator de ulei, recomanda o norma (ex: vw505.00 sau vw506.00 ...) Daca ar recomanda un anumit producator ar avea mari probleme cu justitia (monopol)

4. Nu recomanda decit piese de origine, asta pe buna dreptate. De obicei piesele aftermarket, non OEM, sunt dubioase din punct de vedere calitativ.

5. Dealer-ul, nu producatorul VAG, recomanda o anume firma de combustibil in perioada de garantie.

Nu exista nici-o metoda de a determina daca un aditiv face ceia ce scrie pe sticla. Nu se cunosc efectele pe termen lung in folosirea aditivilor.

Aditivii exista pe piata pentru ca sunt ceruti de catre clienti iar nu pentru calitatile lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu tin sa am ultimul cuvant, si sper sa postezi in continuare.

Skoda parca recomanda Shell iar Seat recomanda Repsol. Nu impune, dar recomanda. Impune anumite norme, in afara carora garantia este pierduta.

Recomanda debitmetru Bosch cand Pierburg este o solutie mai buna.

Aditivii exista pe piata pentru ca sunt necesari. Parca mai sus am ajuns la concluzia ca orice motorina contine aditivi. De aceea la OMV este cea mai scumpa motorina. Dar e drept ca nu se cunosc efectele pe termen lung al folosirii motorinii de la OMV.

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@r&d .....sunt total de acord cu tine. Spre exemplu masina mea este Euro 3 dar pe piata nu mai gasesc combustibili din aceasta categorie si atunci sunt nevoit sa alimentez cu motorina Euro 4 sau Euro 5, motorina care are un continut scazut de sulf. Datorita continutului scazut de sulf motorina are un factor de lubricitate mai scazut ceea ce conduce implicit la o crestere a frecarii cu posibile implicatii majore in uzura motorului. Si atunci sunt nevoit sa alimentez cu motorina Euro 4 aditivata cu p3 sau altceva similar care este distribuit de alti producatori.

@ender......nu sunt de acord cu tine. Nu toti combustibili vin aditivati din fabrica. Crezi ca la o rafinarie care este producator de combustibili si care livreaza la mai multi distribuitori (OMV, Petrom, Mol, Shell, particulari etc.) stau sa amestece ei pentru fiecare in parte aditivii in proportiile pe care le doresc distribuitorii. Nu fac asta si nici nu o sa o faca vreodata pentru ca atunci cand se face receptia motorinei de catre distribuitor se intocmeste un proces-verbal de control al calitatii motorinei asa cum este ea produsa de catre instalatia de rafinare. Aditivii sunt adaugati ulterior in functie de tipul de aditiv si de reteta fiecarui distribuitor. La noi oricum nu cred ca se respecta intotdeauna retea pentu ca de suntem romani si aplicam principiul "lasa ma ca merge si asa". Apropo ender in post mentionai ca motorinele distribuite la noi sunt aditivate. S-ar putea sa ai dreptate dar inseamana ca fiecare mare distribuitor isi aditiveaza motorina pe care o vinde cu un aditiv propriu. Deci avem un aditiv de la OMV, unul de la Petrom, unul de la Mol, unul de la Lukoil, unul de la Rompetrol samd. Deci este mai mult de un aditiv pentru motorina inventat si folosit pe piata de distibutie a motorinei. Si atunci de ce sa nu luam in calcul ca este posibil ca si un alt mare producator de substante chimice sa nu poata sa fie in stare sa descopere/inventeze/creeze/etc un aditiv care sa fie folosit cu mai mult succes la aditivarea motorinei. Ce ei nu lucreaza dupa elementele chimice din tabelul lui Mendeleev. Toti, dar absolut toti lucreaza dupa aceeleasi elemente chimice cunoscute si pe baza reactiilor chimice dintre acestea. Deci este posbil. Nu cred ca un mare producator , hai sa zicem 2+2, Duralube etc isi poate permite sa inventeze un aditiv si apoi sa il vanda pe pioata fara o riguroasa testare. Altfel se pot trezi actionati in justitie si sa plateasca despagubiri care sa ii bage in faliment. Sa nu imi spui ca nu o sa se intample asa ceva pentru ca pe cutiile lor scrie ca folosirea unor astfel de aditivi este numai la latitudinea cumparatorului si ca ei sunt absoviti de orice vina pentru ca si mariile companii de tigari inscriu pe pachetele lor ca fumatul este daunator sanatatii etc si tot sau trezit cu mari procese pe cap si in foarte multe cazuri chiar au platit sume impresionante ca despagubiri.

Hai sa ne gandim la ce ai spus si vis-a-vis de tuning la motor eu sunt convins ca daca iti faci un tuning la motorul de pe o masina noua in garantie, fie ca este vorba de powerbox etc fie ca este vorba de rescrierea softului din unitatea centrala a calculatorului, si te duci la serviciul VAG si aia descopera ce ai facut iti pierzi garantia. De ce? pentru ca pur si simplu ai facut o modificare a produsului pe care ei ti l-au vandut si l-ai fortat sa functioneze peste anumiti parametrii tehnici pe care ii acopera garantia lor. Nu ai voie sa intervii asupra produsului lor fie prin reverse engenering fie prin decomplirarea programelor lor fie prin alte metode pentru varii motive precizate in legislatie. Este ca si cum ai fi avut un program de contabilitate pentru firma ta de care ai fost foarte multumit si pe care l-ai cumparat cu licenta acum 2-3 ani cand se folosea ROL si fortat de trecerea la noua moneda RON si de dorinta de a nu mai da bani pe noua versiune a programului te apuci tu sa ii faci modificari pentru a il adapta. Poti as o faci dar daca vine BSA te obliga sa platesti si/sau sa nu mai folosesti programul. Nu stiu daca este cel mai bun exemplu dar este primul care mi-a venit in minte. Sunt convins ca sunt pe acest site oameni care cititind exepmlul meu vor putea sa iti dea N alte exemple despre ceea ce vreau sa spun. Apropo de lege si de principiul enuntat de tine. Nici o lege in lumea asta, nici la noi si nici in statele mult mai dezvoltate nu poate acoperi toate cazurile din practica. De ce crezi ca atat la noi cat si la ei legislatia este actualizata. Un act normativ reglementeaza principiile si creeaza cadrul de aplicare dar nu acopera toate cazurile. Este imposibil sa faci acest lucru si cred ca un jurist sau avocat ar putea sa ii explice mult mai bine.

Legat de monopol. O simpla recomandare a folosirii unui aditiv nu creaza o situatie de monopol asa cum este ea definita prin lege. Monopolul inseamna altceva ceva de genul ca nu ti se lasa posibilitatea de a alege altceva/sau de a fi pus in situatia in care sa nu poti achizitiona altceva de la un alt producator (Microsoft cu al sau internet explorarer integrat in sistemul de operare a fost acuzat de monopol si justita l-a obligat sa remedieze situatia) sau cand se ajunge la situatia in care totii producatorii se inteleg intre ei sa nu vanda produsele decat cu acelasi pret (vezi cazul Holcim, Lafarge si inca unul de care nu imi aduc aminte care se intelesesera sa vanda ciment pe piata romaneasca cu aceelasi pret). iar nu stiu daca sunt cele mai bune exemple dar se pot gasi si altele mult mai bune. Aporpo credeti ca sunt simple recomandari ale reprezentantilor VAG folosirea anumitor uleiuri. Pai nu VAG ii acrediteaza sa fie dealeri. Nu ei le spun ce trebuie sa faca in linii mari pentru altfel se rupe contractul de reprezentanta. Hai sa zicem, spre exemplu tu ender daca ai avea doar o firma care fabrica un produs X si unul Y (care se combina intre ele pentru a fi folosite ca produs final) si ai o linie de distributie la nivelul tarii si una din firmele care iti vand produsele in loc sa spuna clintilor luati X si Y pentru ca combinandu-le dau un produs final execelent spune ceva de genul luati X ca este foarte bun dar sa luati Z din alta parte pentru ca merge mai bine decat cu Y. Nu cred ca ti-ar conveni, ca si producator, sa afli astfel de lucruri si mai mult ca sigur ca o sa rezilezi contractul cu aceea firma si posibil sa ii ceri si daune pentru deterioarea imaginii tale.

Problemea folosirii unor aditivi (de buna calitate si nu no-name) ramane insa destul de interesanta si complexa dar cred ca cel mai bine este sa invatam din experientele altora.

Cu respect

PS orice discutie intre oameni civilizati si care se respecta reciproc trebuie sa aiba loc cu argumente si contrargumente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@altfel spuneai "masina mea este Euro 3 dar pe piata nu mai gasesc combustibili din aceasta categorie ", dar MOL-ul nu ofera la pompa Euro 3?

Eu asa stiu si cred ca asa e pentru ca pe forum mi s-a atras atentia ca ar putea dauna motorului meu Euro 4, dar nu-s convins ca Euro 5 de la OMV e altceva decat un nume ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PS orice discutie intre oameni civilizati si care se respecta reciproc trebuie sa aiba loc cu argumente si contrargumente.

<{POST_SNAPBACK}>

Poate ca este singurul punct unde ai dreptate.

Ai citit manualul de utilizare al masinii?. Daca da, atunci unde nu am dreptate? La care din punctele de mai sus imi dau cu parerea sau vorbesc in necunostinta de cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomanda debitmetru Bosch cand Pierburg este o solutie mai buna.

<{POST_SNAPBACK}>

:D

Nu recomanda Bosch sau Pierburg, impune Bosch pentru ca numai el este compatibil 100% cu apicatia respectiva (TDI sau benzinar). Este singurul tip de MAF care poate detecta pulsurile back-flow de pe admisia de aer si in consecinta, singurul care poate garanta o norma mai buna de poluare (un control mai precis al injectiei)

:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

100% corect. Dar practica arata ca in multe cazuri folosirea unui Pierburg este o solutie mai ieftina si mai de durata.

Oricum, efectele benefice/malefice obtinute prin folosirea aditivilor nu pot fi sustinute cu argumente beton, este la fel ca si cu folosirea combustibililor de la diferite statii.

Interesant ar fi de vazut cine a folosit asa ceva si a avut probleme dupa, sau care a simtiti efectul dupa folosire. Ce tip, concentratie etc...

Altfel, threadul nu mai are nici un rost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ender......la punctele 2 si 3 ........si in paragraful de sfarsit.

2. VAG nu mentioneaza ceva vis-a-vis de tuning la motor. Nici ca se poate face, nici ca nu. Ce nu este explicit interzis este implicit permis.

Ultima propozitie nu face parte din principiile de drept. Contractul de garantie pe care il semnezi la momentul achizitiei contine clauze, drepturi si obligatii pentru ambele parti. Cum ar fi daca in lege ar scrie ca o crima daca este savarsita cu un cutit ai o pedeapsa, cu o surubelnita o alta pedeapsa, cu un topor alta pedeapsa etc. In general suint reglementate intentiile si faptele dar la nivel de principiu. Este imposibil ca la momentul in care concepi o lege sa poti sa ai in vedere toate cazurile.

3. VAG nu recomanda un anume producator de ulei, recomanda o norma (ex: vw505.00 sau vw506.00 ...) Daca ar recomanda un anumit producator ar avea mari probleme cu justitia (monopol)

Aici nu ai dreptate in privinta monopolului asa cum este el definit in lege. Intreaba un avocat sau un jurist sau mai bine la Consiliul Concurentei.

"Nu exista nici-o metoda de a determina daca un aditiv face ceia ce scrie pe sticla. Nu se cunosc efectele pe termen lung in folosirea aditivilor."

Ba tocmai ca exsta metode de determinare a influentei aditivilor altfel ei nu ar putea fi omologati, standardizati catalogati in norme specificatii etc. Dintre metode prima care imi vine in minte este spectrografia de inalta rezolutie, care crede-ma prin finetea si acuratetea determinarii este poate cea mai exacta. Este ca si cum ar citi ADn-ul substantei chimice. Mai sunt si altele nu le cunosc dar daca se insista pot sa le aflu foarte repede.

@ender nu am scris "PS orice discutie intre oameni civilizati si care se respecta reciproc trebuie sa aiba loc cu argumente si contrargumente" ca sa fac un repros sa

ca m-a deranjat ceva. ci pur si simplu pentru ca eu cred ca trebuie aduse in discutie exemple si contra-exemple si sa nu luam inotdeauna de bun ceea ce scrie in manualele producatorilor. Recunosc insa ca citesc cu mult interes cartile scrise de catre terti pe baza propriilor experiente care pun in lumina atat lucrurile bune/pozitive cat si lucrurile negative/neplacute ramanand ulterior ca fiecare sa traga singur concluziile. Eu nu imi aduc aminte ca atunci cand am citit manualul VW sa fi vazut ca scrie pe undeva despre punctele slabe ale masinii si totusi ele exista si au fost discutate chiar si aici pe forum.Deci, cu toate ca ma repet, vreau sa subliniez ca sunt interesat de a afla cat mai multe lucruri si nu sustin in nici un caz ca detin adevarul suprem.

Doar pentru ender: daca consideri necesar da-mi un mesaj pe PM si o sa stam de vorba si iti spun si cine sunt. Poate vei da o alta greutate cuvintelor mele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ r&d ........ ce ai scris aici "Interesant ar fi de vazut cine a folosit asa ceva si a avut probleme dupa, sau care a simtiti efectul dupa folosire. Ce tip, concentratie etc...", asa cum am spus in primul meu post este exact ceea ce vreau si eu sa aflu.

Vreau sa citesc in acest thread despre experientele pe care le-au facut posesori de VW TDI prin folosirea aditivilor pentru motorina/ulei/curatare injectoare/etc. si ce rezultate au avut ei..... bune, proaste, sau nici un rezultat.

Asta este ce ma intereseaza. Sa spuna omul "fratilor am incercat produsul X de Y timp/kilometrii/rezervoare si am constatat ca masina merge mai bine, compresia este la parametrii tehnici corespunzatori, injectorul s-a curatat etc ........ sau din contra am facut o mare greseala nu o repetati si voi "

Cu respect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Ce nu este explicit interzis este implicit permis."

... nu face parte din principiile de drept.

"Daca ar recomanda un anumit producator ar avea mari probleme cu justitia (monopol)"

Aici nu ai dreptate in privinta monopolului asa cum este el definit in lege. Intreaba un avocat sau un jurist sau mai bine la Consiliul Concurentei.

"Nu exista nici-o metoda de a determina daca un aditiv face ceia ce scrie pe sticla. Nu se cunosc efectele pe termen lung in folosirea aditivilor."

... spectrografia de inalta rezolutie, care crede-ma prin finetea si acuratetea determinarii este poate cea mai exacta. Este ca si cum ar citi ADn-ul substantei chimice. Mai sunt si altele nu le cunosc dar daca se insista pot sa le aflu foarte repede.

Doar pentru ender: daca consideri necesar da-mi un mesaj pe PM si o sa stam de vorba si iti spun si cine sunt. Poate vei da o alta greutate cuvintelor mele.

<{POST_SNAPBACK}>

1. Am discutat cu un coleg de birou care este avocat si care a spus urmatorul lucru:

" daca nu exista un articol de lege care sa interzica "ceva" si daca nu exista nici-o alta lege care sa interzica indirect acel "ceva" atunci el este implicit perms."

Eu nu ma refeream la modificari in perioada de garantie, care sunt apriori interzise, faceam referire la engine-tuning in general si la afirmatia lui r&d cum ca "Recomandarile constructorului sunt destul de generale ... nu recomanda tuning la motor"

Mai mult, in Europa sunt dealeri care au aprobare de la VAG sa faca chip-tuning. Acestia ofera certificat TUV.

2. Ai dreptate la definitia monopolului, insa pierzi din vedere esenta afirmatiei - VAG impune norma de ulei si nu producator, asa cum ai spus intr-un post mai sus (Castrol)

3. Ai ideie ce este "spectrografia"? Daca te referi la spectrografia de masa, atunci afla de la mine ca nu se poate face analiza uzurilor unui motor pe baza acestei metode, decit pentru uzuri foarte mari, mai simplu in acest caz se poate folosi ferografia (prin magnetizarea componentelor metalice din ulei).

Singura metoda de analiza precisa, pe termen scurt, dupa numai 10-20k km, este iradierea componentelor motorului si analiza rezidurilor radioacticve rezultate in urma uzurilor in ulei. Metoda nu se aplica la sistemele de injectie.

Citi producatori de aditivi aftermarket (acei aditivi care ajung pe piata, nu cei ce sunt folositi pe scara larga de producatorii de uleiuri si combustibili) au acces la facilitati nucleare pentru asemenea teste?

4. Cuvintele au greutate prin ele insele si nu prin profesia celui care le afirma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ender ....nu m-am referit la spectografia, ca analiza aplicata motorului ci asupra uleiului de motor inainte de utilizare si dupa ce l-ai scos din motor, adica este uzat. Se compara la nivel de esantioane rezultatele spectografice (daca vrei poti sa ai in vedere esantioane pentru un ulei nou, semi-uzat, uzat si foarte uzat) si se observa modificarea proportiilor si a caracteristicilor chimce. Ferografia insasi prin natura sa este aplicabila numai metalelor feroase si nu se poate aplica metalelor neferoase sau altor subsatnte chimice gen etilen-glicol,apa etc.

In principal cand se face o analiza asupra uleiurilor uzate se fac determinari chimice foarte exacte. Astfel, in principal, se are in vedere determinarea:

- continutului de apa din uleiul uzat

- continutului de pulberi/reziduuri metalice aparute datorita frecarii si degradarii pieselor din motor

- continutul de compusi volatili (asta se face printr-o comparare a temperaturii de fierbere tinand ca punct de referinta temperatura de fierbere a uleiului (asta deoarece compusii volatili au o temperatura de fierbere mai mica decat a uleiului)

- continutul de macromolecule "negre" (asa sunt denumite in literatura de fierbere), acestea rezulta din degradarea uleiului de motor prin aderea sa in motor - de aceea este uleiului negru sau inchis la culoare cand il schimbi)

- continutul de etilen-glicol (glicerina) datorita interactiunii cu sistemul de racire

- capacitatea de spumare, deoarece un ulei nou nu spumeaza pe cand unul uzat datorita degradarii caracteristicilor principale isi pierde o parte din proprietatile de interactiune a moleculelor si devin mai instabile la nivel molecular

- etc alti factori care se mai doresc sa fie avuti in vedere la momentul expertizei.

Producatorii mai mici despre care vorbeai nu trebuie sa aiba propriile laboratoare de testare in vederea certificarii. Ei sunt oblicati sa apeleze la certificarea de calitate si conformitate pentru a li se da omologarea de catre institutiile de control si standardizare (gen TUV, SGS, la noi ROMCONTROL, LAREX etc.). Poate el ca si producator sa aiba mama laboratoarelor din lume daca nu indeplineste conditiile de certificare si omologare nu ajunge niciodata cu produsul pe piata. Insasi prin natura si definitia lor institutiile de control si certificare au fost create tocmai pentru acest scop sa fie independente fata de producatori si consumatori. La noi in tara mai treaca mearga cum este cu certificarea de calitate dar afara in nici un caz nu te joci cu asa ceva pentru ca te manaca si statul si contribuabilul. Daca neamtul certifica ceva prin TUV atunci sa stii ca sunt sigur 99,99% ca este adevarat.

Referitor la ce ti-am scris cu PM nu iti spuneam vis-a-vis de profesia mea asa cum gresit ai interpretat tu ci pentru ca am acces la foarte multe informatii poate chiar in timp real/scurt, care poate nu sunt foarte accesibile sau usor de obtinut nestiind unde sa se caute. In nici un caz nu ma gandeam ca sa te impresionez. Mea culpa pentru ca am incercat sa iti dau o sugestie si sa fac aceasta oferta pe care o vedeam contructiva. Cuvinetele au greutate prin mesajul real si documentat pe care il transmit si nu prin ele insele ca si numar.

Cu respect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spre exemplu masina mea este Euro 3 dar pe piata nu mai gasesc combustibili din aceasta categorie si atunci sunt nevoit sa alimentez cu motorina Euro 4 sau Euro 5, motorina care are un continut scazut de sulf. Datorita continutului scazut de sulf motorina are un factor de lubricitate mai scazut ceea ce conduce implicit la o crestere a frecarii cu posibile implicatii majore in uzura motorului.

Observ o contradictie care tinde sa se perpetueze pe acest forum.

Dintr-o sursa pe care o consider mai aproape de adevar (TdiClub):

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Printre acele surse de informatii la care ai acces nu se gasesc si raspunsurile la intrebarile pe care le ridici aici?

Mai continuam mult cu :) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Observ o contradictie care tinde sa se perpetueze pe acest forum.

Dintr-o sursa pe care o consider mai aproape de adevar (TdiClub):

<{POST_SNAPBACK}>

Aceasta contradicitie exista in mintea celor care nu stiu sa caute informatia pe acest forum. A fost de mult timp lamurita aceasta falsa problema.

Fiecare nou venit incepe si posteaza o multime de intrebari la care au fost date cu mult timp inainte raspunsurile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am acces la informatii din punct de vedere al legislatiei etc. dar nu sunt expert si am precizat, daca te uitai mai cu atentie, ca eu nu detin adevarul absolut si ca sunt (ca si altii membrii de pe forum) in cautarea unor raspunsuri/constatari date/furnizate de posesorii de TDI care au experimentat pe pielea lor aditivi. Cred ca este bine ca fiecare care a experimentat ceva pe masina lui si a avut unele constatari sa le faca publice. Cred ca voi, ca si creatori ai site-ului, ati plecat de la ideea ca sa construiti un loc al dialogului unde discutiile sa aiba loc cu argumente si contra-argumente sau unde sa fie impartasite experientele proprii.

Cu respect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Observ o contradictie care tinde sa se perpetueze pe acest forum.

Dintr-o sursa pe care o consider mai aproape de adevar (TdiClub):

<{POST_SNAPBACK}>

Da, sursa este aproape de adevara, dar pentru NA., acolo unde motorina contine ~500ppm sulf.

Ori in Europa, motorina Euro3 are maxim 350ppm sulf iar Euro 4 are 50ppm(ULSD).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://vwforum.ro/index.php?showto...indpost&p=89868

Este valabil si in RO. Nu este afectata lubricitatea de catre tipul de motorina, ca atare nu trebuie adaugat aditiv in motorina.

Ce buna este functia de cautare, adica butonul "Search", cel situal in coltul dreapta sus intre butoanele "Help" si Members"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

stie cineva de existenta vreunui aditiv pentru curatare turbo sau vre-un spray special cu functie de curatare(fara sa mai dau turbina jos)?

Modificat de cipos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
stie cineva de existenta vreunui aditiv pentru curatare turbo sau vre-un spray special cu functie de curatare(fara sa mai dau turbina jos)?

Sa stii ca nu-ti recomand asa ceva. Ca sa poti sa cureti turbina in acest fel, fara sa o mai dai jos, trebuie sa functioneze motorul pentru a putea actiona tija la capat de curse (eventual un basic settings). Nu poti sa stii ce efect ar avea sa-ti bage in admisie solutia respectiva. Oricum, din pacate problema poate sa revina si dupa o curatare mai putin atent facuta, datorita calaminei si nu neaparat numai funinginei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!