Jump to content

Aditivi Motorina


voinea
 Share

Postare recomandată

  • Administrator

Este bine sa se adauge aditiv la motorina?

Daca da de care? (Ce marca?)

Aditivul are efect negariv asupra pompei de injectie si injectoarelor?

"Aditivii" romanesti (gaz sau benzina in motorina iarna) ce efecte au?

Eu folosesc aditiv CASTROL iarna pentru scaderea punctului de congelare al motorinei.

Dar de cateva ori am uitat sa pun cand am alimentat si nu am observat nici o diferenta. Merge la fel si cu si fara aditiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aditivii au cateva functii distincte asupra motorinei.(discutam aici numai cazul diesel-urilor)

Pentru perioada de iarna exista aditivi care coboara punctul de "inghetare" a motorinei cu un numar de grade astfel incat sa nu geluiasca.

Exista aditivi pentru modificarea cifrei cetanice cu una, doua unitati astfel incat motorul porneste mai usor si are un mers mai linistit.

Exista aditivi cu proprietati "detergente" pentru curatarea sistemului de injectie

Exista aditivi care modifica vascozitatea motorinei pentru un jet de injectie "ideal" - este discutabil fenomenul

Motorinele "de la pompele benzinariilor cu pretentii" iarna sunt aditivate "anti geluire" deci daca ai asemenea motorina in rezervor si uiti sa adaugi aditiv suplimentar nu se intamla absolut nimic.

Din pacate pe piata romaneasca au patruns multi "aditivi dubiosi" care risca sa distruga in loc sa trateze sistemul de injectie.

Cel mai bine este sa folosesti aditivi "de firma", Castrol si Shell cu siguranta, despre restul nu vreau sa vorbesc in necunostiinta de cauza.

Cat despre aditivii "romanesti" unde poti sa mai adaugi lichid de frana si ulei pt motoarele in 2 T nu au decat efecte negative sau in cel mai fericit caz nu afecteaza motoarele (vorbesc despre TDI-uri unde presiunea de injectie este de minim 1350 de bari fata de DI-urile vechi unde 650 bari era o presiunea mare de injectie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inseamna ca pe perioada de iarna daca cumperi motorina de la o statie cu pretentii si mai pui si tu aditiv iti pierzi banii degeaba.

cat despre aditivii cu proprietati "detergente" ati folosit vreodata?

Daca da de care?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parca Andrei zicea ca a folosit "injector cleaning" si nu s-a intamplat nimic (nici bun nici rau).

Cat despre cealalta intrebare raspunsul este da, statiile "cu pretentii" aditiveaza motorina pentru temperaturi de pana la - 25 grade. Mai jos trebuie sa adaugi tu aditiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Am bagat o data (si mai vreau o data sa bag) niste aditiv de curatat injectoare insa nu era specializat pentru diesel ci era universal (si pt. benzina) si as preferea ceva special de motorina.

De ce? Sa vad daca apar imbunatatiri de orice fel. Nu am neaparat o problema dar incerc sa le tin in forma buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Am bagat o data (si mai vreau o data sa bag) niste aditiv de curatat injectoare insa nu era specializat pentru diesel ci era universal (si pt. benzina) si as preferea ceva special de motorina.

De ce? Sa vad daca apar imbunatatiri de orice fel. Nu am neaparat o problema dar incerc sa le tin in forma buna.

sa-mi zici si mie ce aditiv ai folosit. Please

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Sfatul meu: daca masina merge bine si porneste iarna cu motorina de la statie, lasati-o in pace si nu incercati experimente cu diferiti aditivi. In loc sa aruncati banii pe cine stie ce e in cutiile alea, schimbati mai des filtrele de motorina si alimentati de la statii "de marca". In plus, folositi un ulei bun si schimbati-l la timp.

Credeti-ma ca stiu ce vorbesc - pana-n 2002 am calarit doar dieseluri de toate categoriile (ultima masina: BMW 325 tds, 143 CP).

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista un singur aditiv recomandat de VW (in special pentru piata nord americana unde calitatea motorinei este foarte slaba) se numeste Power Service Diesel Conditioner dar eu nu stiu sa se gaseasca pe la noi.

Chiar m-am uitat pe la "aditivii" de pe piata noastra si in afara de Castrol aditiv anti geluire restul sunt de kko rau de tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Eu am bagat Liqui Molly aditive pt diesel (scrie ca se adauga tot din 2000 in 2000 de km) iar apoi am pus aditiv 2+2. Motivul principal a fost faptul ca in jur de 3000 turatii simteam o pierdere a puterii ca si o franare usoara , ce se simtea dupa ce motorul ajungea la 90 grade, iar dupa ce-i trageam vreo 2 forje disparea dupa care imediat dupa 3000 mergea normal. Acum dupa aditivi (sper sa fie de la ei) nu se mai simte deloc, indiferent de regimult termic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aditivii nu sunt neaparat necesari daca alimentarea cu motorina se face de la statii cu "pretentii". Daca cineva vrea neaparat sa puna aditiv, sa puna numai aditivi buni, de firma, nu toate prostiile, ca sunt destule.

Daca motorina e buna (fara apa, fara impuritati, fara cauciucuri sau de culoare aproape maronie) nu este necesara aditivarea. Daca apar unele din aceste elemente schimbati statia de alimentare. Neaparat schimbati filtrul de motorina.

De cand alimentez la OMV, si vechea si noua, nu am probleme cu apa, filtrele. Filtrele de mot le schimbam la vechea 1,6D la 3000 km, dar de cand alimentam la OMV nu le mai schimbam dacat la 15-20.000 km, de obicei cand intram in iarna, sa fiu sigur ca filtrul e curat si fara apa.

Am o singura neclaritate. Daca motorul este Euro 3 si alimentez cu motorina Euro 4, este nevoie de vre-un aditiv? Din ceea ce am citit si navigat pe net se spune ca nu ar fi nevoie. Ar mai fi inca un motiv in plus sa cred. In Germania si Austria nu este decat motorina Euro 4 si toate masinile merg cu ea. Nu am auzit sa fie probleme la motoarele E3 sau E2 din aceasta cauza.

Voi ce stiti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu bag numai de la OMV. Ceva ciudat pe toti aditivii: scrie ca se recomanda pt "ungere" in cazul folosirii unei motorine cu continut scazut de sulf....Interesanta chestie,nu-i asa, mai ales din perspectiva Euro4 vs Euro3 la motoare Euro3?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Daca nemtzii fac solutii speciale , zeci de modele pentru toate tipurile de motoare benzina si diesel (cu sau fara turbo) de ce oare noi in romania nu am folosi asa ceva?????

Oare acele firme cu traditie de 50 de ani isi pierd timpul aiurea? Credeti ca nu cumpara nimeni in europa acele solutii? Ca nu au efect ?

Eu zic ca va inselati si ca merita din cand in cand sa protejezi motorul cu solutii ADEVARATE(nemtzesi, elvetiene, belgiene, ...) si nu chestii slabe si contrafacute aduse cu sacosa de prin turcia sau china.

Modificat de mrSeymour
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum s-a mai spus pe piata noastra sunt multi aditivi dubiosi.....de aceea nu recomand nimanui folosirea aditivilor!

Pentru motoarele cu benzina merg in cazuri extreme cele care elimina apa si octane-booster (marirea cifrei octanice).

In general aditivii de tip injector cleaning (curatarea injectoarelor)maresc cifra octanica puternic si produc aprinderi mai puternice,acestea spala pelicula de ulei de pe cilindru marind astfel uzura (asta nu o spun eu ci un profesor universitar care este expert in testari auto)...asa ca nu recomand nimanui.O solutie care merge cateodata si de care am invata si noi la facultate este, pe romaneste spus "forja" sau "talpa grea" ,adik mentinerea motorului la sarcini si turatii mari timp de 10-15 min. :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum s-a mai spus pe piata noastra sunt multi aditivi dubiosi.....de aceea nu recomand nimanui folosirea aditivilor!

O solutie care merge cateodata si de care am invata si noi la facultate este, pe romaneste spus "forja" sau "talpa grea" ,adik mentinerea motorului la sarcini si turatii mari timp de 10-15 min. :banghead:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu vreau sa supar pe nimeni dar nu imi pare normal talpa piciorului sa ajute motorul. Tatal meu are facultatea de mecanica - motoare diesel facuta in 68 cand se facea carte. Rade cand aude asa ceva.

Se gasesc pe piata noastra destule lucruri bune de provenienta UK, De, BE ....

Uitati aici cateva link-uri pentru lamurirea situatiei aditivilor si solutiilor de tratament motor care se gasesc " din intamplare " si pe piatza noastra

http://www.stp.com/products.html

http://www.wynns.be/

si ar mai fi unele, dar sa nu exageram :flower:

Spor la documentat. Numai bine.

Modificat de mrSeymour
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am ramas pe camp din vina petromului, am pus aditiv castrol o perioada. Dupa care am pus motorina OMV Alpine si nu am avut probleme...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salut , in manualul de intretinere de la Octavia folosirea aditivilor nu este recomandata nici pentru motorina nici pentru ulei, ba mai mult , folosirea aditivilor pentru motor duce la pierderea garantiei acestuia...asa ca m-as gandi foarte bine daca merita sa bag sau nu vreun aditiv si daca totusi bag , de unde iau si este el intr-adevar original ! A spus cineva mai sus : daca nu vrei sa ai probleme folosesti ulei bun si il schimbi mai repede si atunci nu ai nevoie de nici un aditiv !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie chiar mi-a folosit. Nu stiu care din ei dar mi-au folosit. Aveam o "tacaneala" nu stiu nici acum de la ce ... injector sau tachet. Am pus 1 data dura lube pt motor in ulei si dura lube pt injectie in 20 l motorina. In 100 - 200 km nu mai erau probleme.

Sunt buni aditivii. Problema e ... cit de des?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie chiar mi-a folosit. Nu stiu care din ei dar mi-au folosit. Aveam o "tacaneala" nu stiu nici acum de la ce ... injector sau tachet. Am pus 1 data dura lube pt motor in ulei si dura lube pt injectie in 20 l motorina. In 100 - 200 km nu mai erau probleme.

Sunt buni aditivii. Problema e ... cit de des?

<{POST_SNAPBACK}>

Dura lube nu mai este aditiv, este tratament pentru motor! Nu se compare dura lube cu 2+2!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am bagat zilele trecute aditiv STP din Metro pentru curatat injectoare diesel si cu siguranta nu este numai o parere:motorul merge mai bine!

Nu ceva spectaculos dar o diferenta este

Mentionez ca pana acum am folosit numai motorina euro5 de la OMV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de aditivii de motorina (si de carburanti in general) este regretabil ca nu putem cuantifica exact calitatea/utilitatea lor intr-un mod precis. Faptul ca ni se pare ca merge mai bine masina e un aspect subiectiv nicidecum obiectiv. Singurul lucru cert este bonul fiscal din toata aceasta poveste. Bonul de la plata aditivului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dura lube are si aditiv pentru sistemul de injectie (pentru cine a itrebat mai sus) pe care l-am folosit impreuna cu tratamentul de motor la schimbarea uleiului. Rezultatul a fost mai mult decit un nou bon la mine in firma adica incetarea tacanelii deranjante (Problema e ca folosind ambele produse nu stiu care a avut efect ... :) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dura lube are si aditiv pentru sistemul de injectie (pentru cine a itrebat mai sus) pe care l-am folosit impreuna cu tratamentul de motor la schimbarea uleiului. Rezultatul a fost mai mult decit un nou bon la mine in firma adica incetarea tacanelii deranjante (Problema e ca folosind ambele produse nu stiu care a avut efect ... :banghead: )

<{POST_SNAPBACK}>

De unde le-ai luat si cat te-a costat? Si eu am un tacanit la motor, pe care-l credeam normal, dar acum imi dau seama ca eu sunt tacanitul ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am auzit ca dura lube nu ar fi bun pentru motoarele diesel. Ca ar dauna motorului. Stie cineva amanunte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai fratilor am citit si eu pe forum aci de aditiv si eu sincer la un opel astra g am fost sa curat injectoarele cu solutie de curatat de la firma opel si sincer nu am vazut absolut nici una bucata diferenta la motor singura diferenta era la portofel dupa curatare de bani cu aditiv. Asa ca si eu optez pt motorina curata, talpa si deci curatare implicita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!