Jump to content
B--NOX

Martori la bord

Recommended Posts

B--NOX

Salutare!

Ma puteti ajuta cu semnificatia martorului de culoare albastra din poza (sta aprins in continuu, uneori clipeste)?

post-23960-1236890686_thumb.jpg

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ierdnA

Salut !

By default, e normal sa stea acel martor aprins, din momentul in care pornesti masina pana cand se incalzeste motorul. Martorul iti semnalizeaza faptul ca motorul e rece, ca sa nu il fortezi pana cand ajunge la temperatura optima de exploatare. Cand se atinge temperatura optima, martorul se stinge automat.

Daca iti clipeste in mers, dupa ce motorul s-a incalzit, e posibil sa semnalizeze o supraincalzire a motorului. Cu toate ca nu sunt 100% sigur ca asa se semnalizeaza supraincalzirea sau Beetle-ul are un alt martor pentru asta (accelasi element grafic, numai ca rosu). Mie unul nu mi s-a intamplat niciodata sa clipeasca, in mers sau nu. Daca ai posibilitatea, fa-i o scanare cu VAG-COM-ul si posteaza eroarea aici, daca iti da vreuna.

Numai bine,

Andrei

Share this post


Link to post
Share on other sites
cricr

si eu am aceeasi problema la un Beetle - motor 1.6 benzina din 2002 - de cateva zile desi trece o perioada buna de cand merg cu masina se aprinde acel indicator care indica temperatura apei de fond albastru si nu stiu care este cauza - am verificat daca nivelul antigelului e ok insa nu pot sa-mi dau seama de ce se aprinde in mers - mentionez ca dupa ce pornesc martorul respectiv se stinge insa se aprinde ulterior pe fond albastru si nu se mai stinge.

Share this post


Link to post
Share on other sites
George I.

Cam astea sunt semnificatiile indicatorului de apa:

lumina albastra permanenta - motor rece (se stinge dupa o anumita temperatura)

flashing lumina albastra - eroare in sistemul de monitorizare a apei

flashing lumina rosie - nivel scazut de apa

lumina rosie permanenta - motor supraincalzit , trageti pe dreapta si opriti motorul IMEDIAT , nu-l mai porniti pana nu indentificati problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
B--NOX

Salutare!

In primul rand va multumesc pt. promptitudinea raspunsurilor voastre; in urma unei scanari cu vag com a aparut eroarea de mai jos care ma face sa merg pe varianta data de George I. si anume: flashing lumina albastra - eroare in sistemul de monitorizare a apei

Address 17: Instruments

Part No: 1C0 920 805 C

Component: KOMBI+WEGFAHRS. M73 V03

Coding: 01112

Shop #: WSC 00000

Part No: Ident

Component: Nr. Wegfahrs.:VWZ5Z0A0151370

Ident.-Nr. Wegfahrs.:VWZ5Z0A0151370

1 Fault Found:

01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)

30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

Share this post


Link to post
Share on other sites
cricr

bun si ce inseamna aceasta eroare - luni o sa fac si eu o scanare sa vad de ce se aprinde martorul acela albastru

Share this post


Link to post
Share on other sites
ierdnA

Salut !

Eroare se refera la faptul ca senzorul de monitorizare a temperaturii apei trebuie schimbat.

Detalii gasiti aici

Nu e mare lucru, se schimba usor si nici nu costa mult.

Numai bine!

Andrei

Edited by ierdnA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pheerya

mie mi se aprinde doar pana se incalzeste motorul...

e ceva in neregula daca sta aprins tot timpul...

am si eu o problema...imi bate ceva (troncane) pe partea stanga fata la roata cand iau o denivelare...se aude destuld e tare...enervant chiar...

a mai avut cineva problema asta?

Edited by Marius

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marius

Daca ramane aprins incontinuu nu este ok. Motorul nu ajunge la temperatura optima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
valibrad
mie mi se aprinde doar pana se incalzeste motorul...

e ceva in neregula daca sta aprins tot timpul...

am si eu o problema...imi bate ceva (troncane) pe partea stanga fata la roata cand iau o denivelare...se aude destuld e tare...enervant chiar...

a mai avut cineva problema asta?

la mine troncanea de la bucsele barii stabilizatoare. la fel de enervant. le-am schimbat (sunt 2) si acum e liniste in brotac.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eko

Ok , m-am linistit , la a mea e in regula . Se aprinde martorul albastru cand e rece si se stinge dupa ce se incalzeste motorul . Nu mi sa aprins intermitent niciodata .

Share this post


Link to post
Share on other sites
JAMS

Salut, re-postez o problema pe care am prezentat-o si in alta parte, dar nu am primit raspuns :)

Am alergat acum cateva zile masina (motor 1,6 105 cp) prin oras, schimband pe la 4000-4500. Dupa o vreme, stand la stop a inceput sa palpaie becul rosu de temperatura, in acelasi timp AC-ul oprindu-se din functionare. Ieri i-am facut o scanare cu vag-com, nu a aparut nicio eroare iar totul (inclusiv AC-ul) functioneaza normal. Ma intreb daca e senzorul de temperatura (stiu ca asta e o boala generala) fiindca la scanare imi dadea 2 valori foarte indepartate una de alta (51 respectiv 80 de grade pe sonda care trimite informatia la ECU respectiv pe cea care da semnal in bord). Banuiesc ca e acelasi senzor ca la golf 4, corect?

Are legatura si cu oprirea instalatiei de AC? La AC nu pot sa fac diagnoza, nefiind climatronic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marius

Da, senzorul de temperatura e problema si este exact ca la Golf 4. Tot din cauza lui s-a oprit si compresorul de Ac.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eko

Am si eu o problema din nou cu broasca . Se aprind simultan in bord martorii EPC si ESP . Cateodata nu se mai aprind la o repornire a motorului dar de obicei se aprind din nou dupa cativa kilometrii .

Masina merge OK in rest , nu simt vreo schimbare in comportamentul masinii . Aveti idee de la ce ar putea fi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Georgik

incearca sa faci o scanare

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marius

Este posibil ca bateria acumulator sa necesite inlocuire.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eko
Este posibil ca bateria acumulator sa necesite inlocuire.

Te referi la bateria masini sau la vreo alta baterie ?

Becurile nu se aprind imediat ce porneste masina , se aprind dupa vreun km de mers . Din pacate scanare nu am posibilitatea sa fac vreo doua saptamani.

QUOTE / REPLAY (citatul) ajută c

Edited by Marius

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eko

Scuze . Totusi problema nu apare tot timpul , de exemplu azi la un drum de 3 km nu sa aprins nici un bec .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marius

Eko consulta topicul: Cereri Pentru Diagnoza Vagcom si fa o diagnoza ca sa stim despre ce e vorba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
broskana
mie mi se aprinde doar pana se incalzeste motorul...

e ceva in neregula daca sta aprins tot timpul...

am si eu o problema...imi bate ceva (troncane) pe partea stanga fata la roata cand iau o denivelare...se aude destuld e tare...enervant chiar...

a mai avut cineva problema asta?

Da, si eu am! scartzaie si face ca toate alea :icon_thumright:

Pana acum nu am aflat de la ce este, insa tre' sa ajung curand la un 'control mecanic'. Daca afli tu ceva intre timp, let me know please!

Share this post


Link to post
Share on other sites
JAMS

Daca "scartaie" s-ar putea sa fie bucsele de la bara stabilizatoare.

Am rezolvat problema cu martorul de temperatura aprins, a fost destul de grav :lol: si anume pompa de apa era dusa, se invartea in gol si nu mai circula apa in instalatia de racire, si mai si pierdea antigel pe la pompa. Am profitat de ocazie sa schmb cu totul distributia, oricum ii cam venise vremea (nu la km, ci la ani). Din acelasi motiv nu baga nici caldura, apa nu avea presiune sa treaca prin calorifer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eko

Scuze ca nu am mai postat de mult , dar nu am mai prea avut timp .

Foarte ciudat dar incepand din decembrie , dupa ce ambele becuri au fost aprinse timp de aproximativ 2 luni incontinuu , nu sa mai aprins nici unul .

Se pare ca masinuta asta se rezolva de la sine .

Share this post


Link to post
Share on other sites
bandi1

eu am schimbat pompa de apa, adica toata distributia, si martorul acela albastru, de apa, foarte rar se stinge... mai mereu e aprins....nu stiu de ce

Edited by Marius
Quote inutil. Foloseste butonul ADDREPLY!

Share this post


Link to post
Share on other sites
George I.

Martorul albastru se stinge dupa ce se incalzeste motorul (apa) . Ex. : pe frigul asta ,daca mergi 1-2km. stai o ora si apoi iar pornesti la drum , e normal ca acel martor sa stea aprins .

Edited by George I.

Share this post


Link to post
Share on other sites
LauCalin

Mie nu mi se aprinde niciodata. :P

Edited by Marius
Quote inutil. Foloseste butonul ADDREPLY!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri