Jump to content

Autostrada Bucuresti - Bors (A3)


fuscobal
 Share

Postare recomandată

A expirat perioada de depunere a contestatiilor pentru Comarnic - Brasov asa ca ramane constructor Vinci - Strabag - Aktor. Din primavara se poate incepe :)

 

http://stirileprotv.ro/stiri/financiar/cum-va-arata-autostrada-comarnic-brasov-prima-pentru-care-soferii-romani-vor-plati-o-taxa.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci a ramas oficial traseul cu tunelurile alea mai lungi? Ai informatii ca s-ar si incepe munca in primavara sau asteptam cine stie cat pana obtin finantarile? Termenul final ramane acelasi sau a fost schimbat?

 

LE: Acum am vazut si link-ul. :)

Modificat de TudorM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce lungime va avea autostrada? probabil ca in jur de 50km, caz in care pentru parcurgerea acesteia taxa va fi de 1.5E=max 7 lei=1L de motorina, adica un cost foarte mic.

gresesc undeva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Traseul oficial va aparea curand iar finantarile sunt obtinute de catre constructori care nu au probleme cu sumele astea (sunt niste giganti mondiali). Costul estimat in momentul asta e de 3E/100km dar nu stiu daca aplica regula de 3 simpla pentru cei 58km sau cum vor rotunji !?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan Şova: Proiectul Comarnic-Braşov este finanţat integral de către bănci
Joi, 16 Ianuarie 2014 12:11

Autostrada Comarnic - Braşov este un proiect care va fi finanţat integral cu ajutorul băncilor, iar statul român nu va plăti până în 2017 niciun ban, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, Dan Şova, ministru delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine.


'Acest proiect se finanţează integral de către bănci. Deci, orice cost este verificat de către finanţator. Cei 28 milioane de euro pentru fiecare kilometru sunt cu şapte milioane de euro mai puţin faţă de cât se negociase în 2011. Avem aproape 1,5 miliarde euro construcţie, restul până la 1,8 miliarde sunt cheltuieli de proiectare, management, consultanţă etc. În proiectul iniţial de construcţie existau 58 de kilometri, iar noi am fost nevoiţi să schimbăm puţin traseul autostrăzii pentru a scădea preţul. S-au mai adăugat câteva sute de metri la soluţia tehnică de unire a autostrăzii cu Centura Braşovului. Autostrada este prin munte, dar tot traseul este extravilan, nu trece prin nicio localitate. Vom avea 19 viaducte, este un proiect spectaculos', a afirmat Şova.

În ceea ce priveşte eventuale penalităţi pe care cele trei companii câştigătoare le-ar putea plăti, oficialul a menţionat că consorţiul trebuie să finalizeze proiectul şi ulterior va primi banii.

'Nu suntem în situaţia de a plăti de la buget bani. Deci, pentru ca ei să ia bani, consorţiul trebuie să termine autostrada, iar statul va plăti banii abia după ce se finalizează autostrada. Perioada de exploatare a autostrăzii va fi de 26 de ani, iar CNADNR va rămâne un supraveghetor foarte dur al lucrării', a spus Dan Şova.

Finalizarea lucrărilor la tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov va avea loc până în anul 2017, cel târziu, iar costurile estimate se vor ridica la valoarea de 1,8 miliarde de euro, echivalentul a 28 de milioane de euro pentru fiecare kilometru, a declarat, joi, premierul Victor Ponta, într-o conferinţă de presă.

Potrivit oficialului, în Memorandumul semnat de autorităţile române cu reprezentanţii consorţiului Vistrada Nord, câştigător al licitaţiei pentru lucrările la tronsonul Comarnic-Braşov, se prevede ca semnarea contractului să aibă loc până de Paşte, respectiv 20 aprilie, iar lucrările să demareze până la finele lunii aprilie.

Primul ministru a menţionat, totodată, că tariful de utilizare a autostrăzii va fi stabilit de statul român, acesta fiind estimat la 5,7 lei plus TVA pentru cei 60 de kilometri dintre Comarnic şi Braşov.

Joi, reprezentanţii consorţiului Vistrada Nord, compus din companiile Vinci, Strabag şi Aktor, au parafat cu autorităţile române un Memoradum privind finalizarea calendarului şi a restului măsurilor în ceea ce priveşte atribuirea contractului de concesiune de lucrări publice referitor la proiectarea, construirea, finanţarea, operarea şi întreţinerea Autostrăzii Bucureşti - Braşov, tronsonul Comarnic - Braşov.

În data de 19 decembrie 2013, s-a finalizat selecţia viitorului concesionar al autostrăzii Comarnic- Braşov, acesta fiind un consorţiu format din firme din Italia, Austria şi Grecia, respectiv Vinci - Strabag - Aktor.

Ofertele în vederea atribuirii "Contractului de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construirea, finanţarea, operarea şi întreţinerea Autostrăzii Bucureşti - Braşov, tronsonul Comarnic - Braşov, km 110+600 - km 168+600" au fost depuse de Asocierea Vistrada Nord (Vinci/Franta), Strabag/Austria şi Aktor/Grecia) şi Asocierea Impregilo SpA/Salini din Italia, potrivit Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine.

Tronsonul de autostradă va fi operat şi întreţinut de concesionar, iar perioada de garanţie este inclusă în durata contractului de concesiune. AGERPRES (A, AS - autor: Daniel Badea, editor: Nicoleta Gherasi)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si inca ceva ,,spectaculos'' din contract;firmele respective au in proprietate autostrada 26 ani,daca dupa 26 de ani nu este recuperata investitia + bani in +, statul roman o sa plateasca penalizari.

Sper sa nu gresesc cu cifrele date dar sper in curand sa fie dat publicitatii contractul in forma lui finala.

Taxa este de 7 lei dar exista posibilitatea sa fie majorata periodic in functie de paritatea leu/euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi interesant de vazut cum va arata centura Brasovului, pentru a ne putea da seama cam de unde ar trebui atacata aceasta autostrada.

N-ar fi exclus ca in functie de locul de intrare in Brasov unii sa prefere sa intre pe autostrada ulterior, de pe DN1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

S-a emis in sfarsit ordinul de incepere a lucrarilor pentru maine 07.04.2014 la tronsonul Gilau - Nadasel unde UMB a castigat licitatia acum 1 an dar totul a stagnat din lipsa banilor. Tronsonul are 8.7km si se afla in continuarea autostrazii actuale dintre Gilau si Campia Turzii, catre Bors ! Acest mic segment va face cred eu legatura si cu DN1F/DN1J ce intra in Cluj la zona industriala vest, intregind centura Clujului !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trecand peste utilitatea limitata a acestei autostrazi, probabil ca segmentul intre Nadasel si Gilau va prelua traficul dinspre Baia-Mare si Satu-Mare, cu directia Targu Mures sau Sebes.

Eu astept cu nerabdare finalizarea Sebes - Turda, Clujul va fi mult mai aproape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai sa termine astia cu contestatiile si roaga-te sa reusim sa le terminam pana la sfarsitul lui 2015 ca altfel de luam adio de la banii UE. Gandeste-te ca sansele sunt mici sa se termine proiectare si executie in sub 2 ani, ca sa nu mai vorbesc de partea de exproprieri si avize din partea diverselor institutii ale statului.

 

Gilau - Nadasel are mai mult utilitate locala dar tot e mai bine ca se mai avanseaza spre Bors putin. Poate se gandesc ca la anul sa dea drumul usor si la Suplacu - Bors inceput de Bechtel acum multi ani si care acum se degradeaza la greu !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Macar a castigat UMB, au terminat alt lot inainte de termen, deci teoretic ar putea repeta performanta. Pana la urma sunt doar 8.7 km intr-o zona care nu pune probleme deosebite din punct de vedere al reliefului si stabilitatii terenului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nenea asta cu marile proiecte zicea ceva de faptu ca si firmele ar fi bune de plata daca nu termina ce au inceput (?) pana la sfarsitul lui 2015.

Scuze ca reincalzesc o ciorba, dar din 20 de miliarde cred ca se putea face mult mai mult. Banuiesc adica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 miliarde? Bugetul pentru autostrazi pentru 2014 este mult mai mic decat cel din 2013, cu mai mult de un miliard de lei, undeva pe la 2.5 miliarde. Sunt curios cum vor reusi sa faca tot ce si-au propus.

 

Un articol care trateaza exact subiectul acesta:

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-16984694-risca-romania-piarda-peste-1-7-miliarde-euro-banii-europeni-chiar-plateasca-din-propriul-buzunar-daca-nu-termina-timp-autostrazile-modernizarile-cale-ferata.htm

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 miliarde euro. remember ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot n-am inteles de unde a aparut suma asta, 20 miliarde euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer sa fiu, nici eu n-am inteles prea bine la momentul respectiv.

Au trecut totusi aproape 5 ani, poate ne lamureste cineva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 miliarde poate fi alocarea transporturilor pe exercitiul financiar 2014-2020 dar si asa mi se pare mult !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce legatura are imprumutul FMI cu constructia de autostrazi, ca doar nu pt asta a fost facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poi vezi, ai nimerit-o.

:10[1]:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tot nu inteleg ce legatura a avut toata interventia asta cu imprumutul FMI de 20 de miliarde... Sa ne suparam si pe vecinu' ca si-a facut credit imobiliar si si-a luat casa de banii aia in loc sa ne dea noua banii sa ne facem autostrazi?

 

PS: Ati vazut masterplanul Sova si cum face ajunge el la 2400km de autostrazi in 2020? :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur nu ne vom aminti de Sova in 2020

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tot nu inteleg ce legatura a avut toata interventia asta cu imprumutul FMI de 20 de miliarde... Sa ne suparam si pe vecinu' ca si-a facut credit imobiliar si si-a luat casa de banii aia in loc sa ne dea noua banii sa ne facem autostrazi?

 

Ce treaba am eu cu vecinu ?

N-am inteles de ce banii aia nu au fost folositi si in alte scopuri, nu numa in ajutorarea unor banci (si probabil unor persoane fizice).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lumea face o confuzie si crede ca FMI este o institutie care finanteaza orice, pentru oricine, oricand. Nu-i deloc asa. FMI nu se ocupa cu finantari de genul asta. Nu poti sa iei bani care ti-au fost dati pentru salvat banci, platit salarii si pensii sau pur si simplu pentru garantia stabilitatii pe pietele financiare si sa faci tu ce vrei cu ei, inclusiv autostrazi. Dupa cum ai si vazut pe urma, cand Romania a vrut sa finanteze autostrazi s-a adresat BM si CE. O alta alternativa este PPP, asa cum tot se chinuie pentru Comarnic-Brasov.

 

In fine, hai sa revenim la topicul in discutie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!