Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Acum 5 ani mi-am cumparat un Rombat Tornado de care nu am fost multumit inca de la prima cheie(mi se parea mie ca e mai lenesa un pic). M-am rugat de cel de la service sa mi-o schimbe, dar el a spus ca bateria este buna si daca in cei 2 ani de garantie pica i-mi da una noua. M-am linistit intr-un fel spunandu-mi in sinea mea ca are dreptate: s-o las sa pice de tot. Aceasta baterie a fost totusi incapatana si m-a tinut 4 ierni, fara probleme. Iarna asta la cei -28 a dat semne de oboseala, pe buna dreptate. I-am facut-o cadou cuiva cu dacia(pe care cred ca o sa-l mai duca vreo 2 ani) si eu sunt proaspatul posesor tot al unui Rombat Premier de 75 ah. Odata ce am avut expierente bune cu Rombat-ul, nu vad de ce as incerca altceva, mai ales acum cand trebuie sa mai sustin un pic si economia Romanesca. Si inainte de Tornado aia pe fosta dacie am avut tot un Rombat(parca cyclon) de 70 ah care m-a tinut vreo 7 ani si am vandut masina cu ea in stare perfecta de functionare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11.88V pe bat e cam putin. Ar trebui sa fie peste 12V. Cati ani are bateria?

Iar 14.65V cu motorul pornit e o idee mult, dar e ok. In mod normal ar trebui sa fie intre pana in 14.4V. Sa zicem ca aia era eroarea multimetrului. :P

Am facut si eu acum cateva zile, pe masina din semnatura, aceleasi masuratori ca si tine.

Conditii:

Masina nepornita de vreo 4 zile.

Bateria: Varta BlueDynamic 74Ah; vechime: ~2 luni

Temperatura exterioara: -8 grd C

Tensiunea pe baterie: 12.89V

Tensiunea cu motorul pornit: 14.43V

Numai bine!

Aceleasi masuratori:Rombat Tornado 70 Ah,1 an vechime.

Masina nepornita de 3 saptamani,stand afara in perioada gerului generalizat(inainte de asta,doar drumuri scurte in oras,neavand timp sa se incarce,mai mult se descarca cu pornirile)

Temperatura:-11 grd C

Tensiune inainte de pornire:12.05V

Tensiune cu motorul pornit:14,58-14,65 primele 2-3 min(cca 1600 rot/min),dupa care a scazut la 14.39-14.4V

Concluzia:drumurile scurte +gerul puternic din cele 3 saptamani,au cam descarcat bateria,care totusi a rezistat eroic,zic eu(12.05V dupa asemenea "incercari" si a pornit la sfert de cheie)

Dupa 5-6 min.de functionare a motorului si incarcare,tensiunea a ramas pe la 12,7V,dar ar necesita o incarcare mai de durata.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de unde iei baterie CAT?fac astia si pt turisme ?

http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...t&p=1155552

Orice dealer CAT aduce baterii.

Fac si pentru turisme, dar atentie la pozitia bornelor daca te hotarasti sa alegi asa ceva. Eu am luat-o prin firma din semnatura la care sunt asociat si care se ocupa de piese CAT. Procedura e un pic mai anevoioasa (comanda, asteptat sa vina, vine uscata-incarcata deci trebuie electrolit) fata de a lua una direct de pe raft. Avand in vedere ca am luat-o fara TVA si transportul a fost impreuna cu alte comenzi, am iesit sub 100 de euro - deci nici financiar nu a fost rau.

Pentru mine a meritat. La Volvo sistemul de prindere este ciudat si a trebuit ceva munca pana sa fixez noua baterie, fiind mai scurta. Dar cand are omul un fix, atunci nimic nu il poate deraia de pe sine :P.

Baterii de incredere sunt si cele Delphi.

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.am si eu o intrebare la bateria mea de pe masina golf 4 14 16 V AXP 2002 este cea originala si as vrea sa verific nivelul acidului din baterie ca nu l-am verificat niciodata dar nu stiu cum sa dau jos capacul de pe elementi.va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unele se desurubeaza,altele se scot prin tragere(sunt doar presate in locasul lor).Daca nu sunt vizibile capacele,nu ai ce sa scoti,bateria e capsulata.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unele par capsulate din cauza stickerului bine intins ce acopera capacelele alea :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva daca se comercializeaza in Romania baterii marca BERGA sunt made in germany. Am o astfel de baterie de 2 ani de cand am cumparat masina din semnatura.. nu stiu exact de cati ani e bateria dar se comporta excelent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unele par capsulate din cauza stickerului bine intins ce acopera capacelele alea :Driver:

N-am spus ca au introdus acidul si dupa aceea au lipit peretii bateriei... :biggrin: Daca are acel autocolant peste dopuri,inseamna ca nu trebuie luat jos ca sa verifici nivelul.Daca era nevoie,nu lipeau peste ele autocolant sa-l mai puna pe posesor sa dezlege si mistere...

:)

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca bateria are capace cu autocolectare, practic nivelul electrolitului nu trebuie verificat. Bateria este MF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat autocolantul jos si nici urma de capacele sau sa vad ca se poate desface ceva inseamna ca este incapsulata.Cum cele cu capace cu autocolectare functioneaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au capacele facute in asa fel incat colecteaza electrolitul care se evapora si il returneaza in baterie.

Se folosesc la bateriile fara intretinere care vin uscat-incarcate. Normal, pe undeva trebuie sa bagi electrolitul, dar dupa aia nu mai ai probleme cu verificare si completare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am spus ca au introdus acidul si dupa aceea au lipit peretii bateriei... :) Daca are acel autocolant peste dopuri,inseamna ca nu trebuie luat jos ca sa verifici nivelul.Daca era nevoie,nu lipeau peste ele autocolant sa-l mai puna pe posesor sa dezlege si mistere...

:D

am zis eu ceva despre lipitul peretilor???

vrei sa vezi o poza de Varta cu autocolant peste dopuri si cu gaura in dreptul unuia singur???

de unde si pina unde e regula asta cu autocolant peste dopuri inseamna ca nu ai ce umbla acolo ?!?

florin 79, nu e un singur capac asta de pe care ai luat jos autocolantul?!? ceva de genul asta dar mai ingust aveau niste baterii [(albastre cu capac(e) galben(e)]cu ani in urma (ori dintr-o bucata ori din doua)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa-l scot cu o surubelnita dar nici o sansa nici nu se misca deloc.Stiu bateriile acelea am avut mai demult pe dacie dar era plasticul de acoperire a dopurilor era mai subtire ca o fasie mai lata,cred ca si Rombatul facea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci inseamna ca ai de-aia de care zice r&d si nu ramine decit sa iei alta noua :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vrei sa vezi o poza de Varta cu autocolant peste dopuri si cu gaura in dreptul unuia singur???

de unde si pina unde e regula asta cu autocolant peste dopuri inseamna ca nu ai ce umbla acolo ?!?

Colegul a specificat ca nu e nici un dop ci doar autocolant;pe baza acestui indiciu am scris;in poze se vede acelasi lucru si confirma ceea ce am scris.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti fac poza si la bateria de pe Polo cu autocolant si fara ca sa se vada dopurile ??? ; autocolantul bateriei nu are nici o gaura (marca probabil ca e stiuta la nemtia)

daca te uiti in prima poza, undeva in dreapta sub "Tudor" se vede o adincitura circulara, deci putem presupune ca ar ascunde un dop (nu e tocmai pozitia corecta dar nu stii ce face in ziua de azi fiecare constructor cu dopurile astea ;) )

:Driver:

LE: dupa cod, dar alt fabricant, se vad clar prin autocolant lacasurile dopurilor, acesta fiind cam sifonat in poza asta asta (la mine era intins foarte bine :Driver: )

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luat bosch silver acum 1 luna , dupa 4 zile nepronite la -15 cel putin a pornit lejer.

Ar fi culmea dupa o luna sa faca figuri! A mea e cea OEM pe masina (adica din 2004!) si a rezistat cu brio frigului din ianuarie din Cluj! :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus-o azi pe redresor (bateria) si am incarcat-o vreo 2 ore. Am la redresor ampermetru la care acul s-a dus aproape de zero cand am scos-o de la incarcat, nu am putut sa mai las ca aveam treaba. Vroiam sa incarc bateria fara sa dau bornele jos dar un prieten mi-a zis ca nu-i bine acest lucru. Chiar daca nu am incarcat-o la maxim tot e mai bine. Multumesc de sfaturi. :lol:

E mai bine decat nimic,dar cum frigul si el o mai descarca,mai pune-o la incarcat complet cand ai timp.Stand mult in stare descarcata nu-i face deloc bine bateriei,scade durata ei de viata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna. Si eu am avut probleme cu bateria, dar cred k era decand si masina. Asa m-ia spus cine mia vandut bora.

Asa ca m-am hotarat sa-mi iau una noua. Mi-am cumparat o baterie Varta pt 1.9 TDI, 116 CP, cu 340 LEi fara s-o dau la schimb pe cea veche. Garantie 2 ani si acum nu mai am treaba. Porneste din prima si pe frig. Farurile merg mai puternic si toata partea electrica merge beton.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai sesizat cumva si o usoara scadere a consumului de combustibil? Si ca masina este mai sprintena in treapta a 3-a?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi culmea dupa o luna sa faca figuri! A mea e cea OEM pe masina (adica din 2004!) si a rezistat cu brio frigului din ianuarie din Cluj! :rolleyes:

Esti norocos, a mea era din 2003 si din cauza faptului ca masina nu prea circula la frigu mare a cedat. Sper ca asta sa tina macar jumate din viata celuilalt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok...nu stiam aceste amanunte, da mai este o problema: cum imi dau seama cand e incarcata bateria ? Pun redresorul si cat o las la incarcat ? :)

@zac vreo 15 ore!

Fratilor!

Viata e plina de neprevazute!

V-am scris mai sus ca mi-am luat acu 2 saptamani o baterie de 74 Ah cu 750 pornire. Am fost multumit de ea in aste doua saptamani! De vineri n-am mai pornit-o si azi la pranz dadui cheie si... nimic!

Ba, mai mult, disparu complet orce urma de luminita de pe ecran, nu tu ceas, nu tu kilometraj, nu se auzea cum invarte la cheie, nimic!

Plecai in oras sa-mi rezolv trebile blestemand prin dinti, aveam mii de draci, ca de ce mi-am luat second din germania, ca de ce diesel, stiti voi, chestii d'astea! La intoarcere, zisei sa iau bateria asta noua, s-o pun la redresor, poate s-o fi descarcat... deschisei capota, scosei capacu ala negru de protectie, cand colo, mi se paru ca borna + e cam nestransa, adica avea joc. Cand miscai un pic de ea se trase in sus!!!

Baaa, zic, ce dobitoc ala de la centru de baterii care mi-a fixat-o... si-l trimisei cu destinatie intre picioarele ma-sii! Apoi stransei bine borna aia si porni normal.

Parca si vad, suna la servis autorizat, plateste rampa, cine stie ce dreak de cheltuieli ma bagau... deja ma simt mai bogat cu 1000 de RON!

Asta-i viata, daca nu te pricepi, te ard altii de nu te vezi!

:biggrin:

Modificat de eradut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Probleme cu noua baterie...Pe cea veche am inlocuit-o pentru ca m-a lasat de 3 ori iarna trecuta si o data iarna asta, iar la o borna avea 2 degete de oxid. Am luat un acumulator Exide- garantie 3 ani... dupa 2 saptamani aceeasi problema: oxideaza rau o borna. Montajul s-a facut la service, masuratori toate cele. Care sa fie cauza? Plus ca intensitatea farurilor fluctueaza cu turatia motorului (nu stiu daca e ceva normal).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca in momentul in care intensitatea luminilor fluctueaza in functie de turatia motorului, ai o problema cu alternatorul.

Sfatul meu este sa te duci sa-ti faci o verificare a alternatorului inainte de a mai schimba o baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!