Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

am insa alte faze care cred ca tin de baterie ...cand dau drumul la unuii consumatori....de ex dezaburiea. dupa un timp cam 30 min imi apare in bord martorii epc si check engine...care dupa inchiderea dezaburirii si repornirea motorului dispar! pe langa faza asta nu stiu daca e normal ca atunci cand motorul este pornit luminile aprinse atuncni cand actionez inchiderea geamului sa scada un pic in intensitate lumina farurilor....sau cand amblaez mai tare motorul sa faca ca la ca la bicicelta cand aveam dinam sa lumineze mai tare!

aveti idee pot sa fie aste din cauza ca baterie este batrana? mentionez ca astea se intampla si vara?

cei care aveti baterii noi...cand ambalati motorul intampla ceva cu farurile ...lumineaza mai puternic(nu e mare diferenta)?

(eu am bolduit fragmentul)

Am auzit la mai multi ca se intampla la fel si mi-au zis ca e ok. Si la mine in mers, pe loc, oriunde, la comutarea (in sus/jos nu conteaza) a geamurilor scade intensitatea la faruri, ca si cum ar 'clipi'. Absolut nici un fel de problema in schimb cu bateria, chiar ma mandresc pe cancerul asta ca porneste foarte usor masina. Anyway, sa ma asigur: 'clipitul' farurilor in acest fel este normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine clipeste, atat pot sa-ti zic :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus-o azi pe redresor (bateria) si am incarcat-o vreo 2 ore. Am la redresor ampermetru la care acul s-a dus aproape de zero cand am scos-o de la incarcat, nu am putut sa mai las ca aveam treaba. Vroiam sa incarc bateria fara sa dau bornele jos dar un prieten mi-a zis ca nu-i bine acest lucru. Chiar daca nu am incarcat-o la maxim tot e mai bine. Multumesc de sfaturi. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat cu electrolitul de care intrebam acum ceva timp. Nu este o marfa prohibita, se gaseste (mai greu) la magazinele de piese auto si accesorii. Eu am gasit la o dugheana din targul Vitan. Exact la concentratia care trebuie (1,28). L-am turnat (fara sa-mi sara pe fata) intr-o baterie care nu mai avea electrolit (un accident stupid), apoi bateria a fost montata pe un Logan. Nu am avut timp sa tin bateria deloc pe redresor, dar si-a facut bine treaba - masina a pornit din prima. Probabil ca s-a incarcat suficient dupa un drum de 800 km, functionand bine si in prezent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema ,am la masina din dotare o baterie Banner de 70Ah si 570A si la -30 n-a mai vrut sa porneasca ,precizez ca bateria e din saptamana 12 anul06,asa scrie pe ea,adica de cand e masina .Am incarcat-o de la un vecin cu cablurile necesare si a luat-o ,dar acum imi porneste mai greu.Ochiul magic e negru lucru care e cu doua taisuri am inteles ca nu te poti baza pe el.Ideia e ca mai pot sa merg cu ea sau trebuie sa o schimb,si daca da nu stiu care e mai buna intre Varta de 74 si Banner de care nu stiu nimic,poate ma ajutati voi sa-mi spuneti mai multe de Bunner.Multumec mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tinand cont de faptul ca esti dintr-o zona unde sunt temperaturi mai scazute cred ca ar trebui sa te grabesti sa cumperi una noua. Eu as merge pe Varta.

Pana cand cumperi una noua mai poti "trage" de cea veche - verifica nivelul electrolitului, completeaza (daca este cazul) cu apa distilata si pune-o la incarcat (iti trebuie un redresor) 8-10 ore. Trebuie sa ai capacelele de la baterie scoase. Daca, dupa incarcare, ochiul magic este tot negru nu mai are viata. Daca se inverzeste poate o mai pacalesti pana la urmatoarea leafa... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi am masurat bateria cu un voltmetru digital

inainte sa pornesc masina dimineata la rece(afara vreo -5 grade) bateria avea 11.88 V

am pornit masina....fara niciun consumator 14.65V

am pornit toti concumatorii posibili(faruri,proiectoare,cd,incalzire luneta,oglinzi,clima...etc) ...13.40V

ce parere aveti despre aceste valori?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11.88V pe bat e cam putin. Ar trebui sa fie peste 12V. Cati ani are bateria?

Iar 14.65V cu motorul pornit e o idee mult, dar e ok. In mod normal ar trebui sa fie intre pana in 14.4V. Sa zicem ca aia era eroarea multimetrului. :P

Am facut si eu acum cateva zile, pe masina din semnatura, aceleasi masuratori ca si tine.

Conditii:

Masina nepornita de vreo 4 zile.

Bateria: Varta BlueDynamic 74Ah; vechime: ~2 luni

Temperatura exterioara: -8 grd C

Tensiunea pe baterie: 12.89V

Tensiunea cu motorul pornit: 14.43V

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... De cand a scazut temperaturile sub -2...-3 grade am vazut ca a da semne de oboseala dimineata la pornire...

Salut

Revin cu unele rectificari. Am ajuns la concluzia ca de cele mai multe ori nu bateria este "vinovata", ci modul in care o utilizam si o intretinem. Dupa cum spuneam intr-un post anterior, la - 2...-3 grade a inceput sa invarta mai greu iar la -12 grade nu am pornit deloc. Dar dupa ce am inceput sa am grija de baterie (fara sa o incarc la redresor) am reusit sa pornesc destul de usor si fara ajutor si la temperaturi de -21...-24 grade C.

http://vwforum.ro/index.php?showto...65334&st=40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11.88V pe bat e cam putin. Ar trebui sa fie peste 12V. Cati ani are bateria?

Iar 14.65V cu motorul pornit e o idee mult, dar e ok. In mod normal ar trebui sa fie intre pana in 14.4V. Sa zicem ca aia era eroarea multimetrului. :Driver:

Am facut si eu acum cateva zile, pe masina din semnatura, aceleasi masuratori ca si tine.

Conditii:

Masina nepornita de vreo 4 zile.

Bateria: Varta BlueDynamic 74Ah; vechime: ~2 luni

Temperatura exterioara: -8 grd C

Tensiunea pe baterie: 12.89V

Tensiunea cu motorul pornit: 14.43V

Numai bine!

bateria are fix un an....BOSCH Silver

eroarea cred ca e a mea,nu a multimetrului....am masurat bateria imediat ce am pornit motorul,cu relantiul ridicat undeva la 1300rpm

cum poti ingriju bateria?

sa mergi iarna cu farurile stinse cand e intunecat afara si toata lumea are zapada pe geamuri,oglinzi,au geamurile aburite sau chiar ninge,deci vizibilitate extrem de scazuta?

sa mori de frig in masina?

eu nu concep cum as putea sa fac atatea sacrificii ca sa protejez un rahat de baterie...

hai sa nu zic precum colegul ca schimb bateria la aun an,dar la 2 ani sigur sunt dispus sa o schimb ,si sa merg cum imi place,sa am caldura si in siguranta

dc stau bine sa ma gandesc asta cu avutu grija de baterie e frectie l;a picior de lemn,la V8 aveam baterie de 100Ah tot Bosch,masina avea un consum de curent impresionant,mi se mai intampla vara pe ploaie cand ramaneam blocat in trafic sa mi se aprinda becul la baterie(aveam multi consumatori),mergeam cateva sute de m si se stingea.....dar iarna niciodata nu mi-a facut probleme la pornire dimineata,bateria o aveam eu de 2 ani,si o luasem o data cu masina

Modificat de plus8
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum poti ingriju bateria?

sa mergi iarna cu farurile stinse cand e intunecat afara si toata lumea are zapada pe geamuri,oglinzi,au geamurile aburite sau chiar ninge,deci vizibilitate extrem de scazuta?

sa mori de frig in masina?

Nu acestea sunt variantele corecte. E foarte simplu sa nu iti bati joc de baterie si alternator:

-dimineata cand pornesti masina sa nu stationezi in parcare cu faruri+proiectoare aprinse, sa aprinzi luminile doar cand te pui in miscare sa iesi din parcare si doar daca e nevoie (nu cu farurile aprinse nonstop cum cred unii ca e cool);

-sa nu folosesti proiectoarele de ceata daca nu e ceata (oricum, e ilegal si de prost gust);

-sa nu uiti incalzirea din scaunul din dreapta pornita daca nu ai pasager;

-deconecteaza degivrarea lunetei si incalzirea din scaune imediat ce nu mai este nevoie de ele;

-la stationare sa stingi pozitiile DACA NU SUNT NECESARE;

In general sa nu faceti abuzuri, consumatorii inutili chinuie ACUMULATORUL, ALTERNATORUL si PUNTEA REDRESOARE, si nu in ultimul rand, creste consumul de benzina/motorina si VA COSTA BANI, curentul la masini nu vine pe gratis asa cum cred unii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SHARANEL aceleasi indicatii le-am dat si eu aici: http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...t&p=1203563

si au fost considerate aberante, ba chiar sunt "fraier" .... cum sa nu folosesc incalzirea in scaune cand are masina asa ceva :(

iar unii sunt inteligenti ca merg pe principiul "mai bine schimb bateria anual, si folosesc fiecare bec, fiecare consumator din masina, ca doar de aia le am"

penibil!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema nu e daca schimbi sau nu anual bateria, ci faptul ca bateria te va lasa cand ti-e mai draga lumea. Niciodata nu vei putea fi sigur daca dimineata urmatoare masina ta va porni sau nu. De aceea se impune o exploatare rationala a bateriei de acumulatori. Nu trebuie sa faceti rabat de confort sau de siguranta, ci doar sa nu folositi INUTIL consumatorii si sa nu-i uitati conectati atunci cand nu mai sunt necesari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda... inca un Rombat (calciu de 70 Ah, parca) mort la 1 an si 7 luni :D Diagnosticul - un element in scurt. Masina - Logan pickup - avea garantie de de 1 an 6 luni pt baterie.

Cumparat o Varta in loc... cei de la atelier spuneau ca sunt si Rombaturi care tin 4-5 ani, dar ca vad mai des pe cele care pica in 1-2 ani decat 4-5. Ne-au recomandat Varta. Diferenta de pret de la simplu la aproape dublu. Sa speram ca asta tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu acestea sunt variantele corecte. E foarte simplu sa nu iti bati joc de baterie si alternator:

-dimineata cand pornesti masina sa nu stationezi in parcare cu faruri+proiectoare aprinse, sa aprinzi luminile doar cand te pui in miscare sa iesi din parcare si doar daca e nevoie (nu cu farurile aprinse nonstop cum cred unii ca e cool);

-sa nu folosesti proiectoarele de ceata daca nu e ceata (oricum, e ilegal si de prost gust);

-sa nu uiti incalzirea din scaunul din dreapta pornita daca nu ai pasager;

-deconecteaza degivrarea lunetei si incalzirea din scaune imediat ce nu mai este nevoie de ele;

-la stationare sa stingi pozitiile DACA NU SUNT NECESARE;

In general sa nu faceti abuzuri, consumatorii inutili chinuie ACUMULATORUL, ALTERNATORUL si PUNTEA REDRESOARE, si nu in ultimul rand, creste consumul de benzina/motorina si VA COSTA BANI, curentul la masini nu vine pe gratis asa cum cred unii.

astea-s de cocalari...nu e cazul,folosesc proiectoarele de 3-4 ori/an

farurile le folosesc in oras ziua cand sunt conditii meteo mai proaste sau dimineata/seara,in timpul zilei nu merg cu ele aiurea(oricum am XE si consuma mai putin)

in curand nici nu voi mai avea proiectoare,inlocuiesc becurile cu leduri,si le folosesc pe post de DRL-uri

scaune incalzite nu am

incalzirea lunetei ce o mai uit,dar nu mereu

incalzire oglinzi-rar,nu prea se aburesc

dimineata pornesc masina,si plec relativ repede(ce dureaza pana pun centura,un cd,ma mai uit pe niste hartii,dar nu mereu),pornesc farurile imediat ce am pornit masina

unde vezi tu abuzuri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul asta,cauza in mod logic,este calitatea "grozava" a bateriei Bosch,care are si un pret pe masura.Altii au Rombat spre ex. si le porneste bine la frig.Dar unele mai si "cad" prematur;la fel si Bosch si Varta...si restul.Concluzia:calitatea e cam la fel,difera doar pretul,in functie de brand.Cine are bani cumpara brandul,cine doreste o baterie care sa-si faca treaba,cumpara una,de care-o fi dar proaspata si la fel de functionala.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie sa imi recunosc nemernicia...nu as cumpara baterie rombat,pur si simplu nu am incredere in romani cand vine vb de tehnica si tehnologie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc farurile non stop (la Volvo exista pozitia cu faza de intalnire always on). Pui contactul, se aprind farurile, iei contactul, se sting.

Folosesc incalzirea scaunelor dupa nevoie. La fel si dezaburirea lunetei.

Franez ori decat ori e nevoie chiar daca se aprind becurile de frana si consuma curent;)) nu fac economie la curent

Dar nu cumpar baterii dubioase. Pe masina asta, prima baterie a tinut peste 8 ani. (Aprilie 2001 - Noiembrie 2009 si am schimbat-o preventiv. Oricum, pe un frig mai mare sigur numai rezista)

Am schimbat-o cu una CAT care ma va tine aproape sigur peste 5 ani cu toate ca este de doar 48Ah.

Deci, cumparati baterie buna si bucurati-va de dotarile masinii.

Circulatia cu faza scurta(nu proiectoarele!!!) aprinsa inseamna in primul rand siguranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de unde iei baterie CAT?fac astia si pt turisme ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(...),pur si simplu nu am incredere in romani cand vine vb de tehnica si tehnologie

Si totusi 1/3 din componentele masinii tale sunt fabricate in Romania sau in tari mai nasoale (da, chiar daca vi se pare ciudat, exista tari mai nasoale decat Romania), iar telefonul de care banuiesc ca esti multumit (n o k i a) se fabrica la Cluj. Ma repet, o baterie nu trebuie sa faca nimic altceva decat sa dea curent, deci nu putem vorbi de varful nanotehnologiei micromoleculare.

Dar ma rog... fiecare arunca banii pe ce vrea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu trebuie sa o simti personal...stiu ca rombatul face baterii in orasul tau,poate ai rude ,prieteni care sunt angajati acolo...

stiu ca multe se fabrica in RO dar macar vin cu tehnologie de afara,respecta niste norme,sunt alte criterii...etc

nu mai folosesc nokia de 2 ani,tocmai ca nu am fost multumit de el...era un model mid-high

si in afara de asta citesc multe posturi in care rombatul isi da ortu in mai putin de 2 ani...dc as avea o garantie ca rezista in jur la 4 ani(nu mai mult nu mai putin) as fi dispus sa platesc un rombat la pret de varta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda intr-adevar rombat nu respecta "niste norme", exporta in UE folosind tehnologia din 1980, marcajul CE l-au obtinut pe pile.

La fel gasesti destui (chiar pe acest topic) care se plang ca le-a crapat bateria cu autocolante varta sau bosch in primul an. Pana la urma se dovedeste ca un marketing bun poate sa vanda si un rahat la supra-pret daca il ambaleaza frumos. Mereu am fost obiectiv, am incercat doar sa va impiedic sa aruncati banii pe autocolante frumoase. Nu am alte interese, actiunile mele la Rombat cresc oricum, chiar nu imi fac probleme.

Si cu aceasta ma retrag elegant si cu demnitate de pe acest topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai decat sa fi ironic si insinuant(nu e nimic rau in asta,nu ma deranjeaza) mai bine ai veni cu niste argumente scurte si la obiect dc tot tii asa mult la noi sa nu dam banii pe stickere frumos colorate...asta ca sa fondam niste idei solide care ii poate indruma si pe altii...

eu sunt la a3a baterie bosch silver si prima care face probleme...celelalte au avut cel putin 3 ani vechime si au mers perfect....sa nu mai zic de baterie de 55A de pe supernova(si cea mai veche ,mergea pe 4 ani) care a pornit in crunta iarna a lui 2005 la -25 grade(inghetase si pedala de frana,pana nu i-am tras cateva calcaie zici ca era sudata)

Modificat de plus8
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

banuiesc ca se cumpara varta in ideea ca tine cam cit aia originala; nici baut nu as crede ca o varta din pravalie m-ar mai tine 8 ani cel putin, asa ca prefer sa iau caranda :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Ufff...

Iarasi aceeasi dilema "Rombat vs... altele"?

Aveti deja un topic dedicat acestei probleme, de ce credeti ca e necesar sa poluam toate topicurile cu acest versus? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!