Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Daca ai bani iti cumperi VARTA daca nu ROMBAT :D

In fine, am auzit numai lucruri bune despre ROMBAT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, ROMBAT e solutia budget. VARTA sunt de incredere, eu sunt la a treia. si pe masina actuala am pus una noua, sa fie proaspata. diferenta de bani nu e totusi prea mare si daca schimbi bateria la timp, adica te pregatesti din timp vreau sa zic, nu e foarte scumpa VARTA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12v/74A 680Ah

E clar ca "te stii" bine la baterii... :(

mateiu: Daca ai bani, iei Varta, daca ai minte, iei Rombat, si nu arunci banii pe "lucru strain, dom'le!"

Modificat de wolfskin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine bateria nu a dat semne de 'oboseala' inainte...astazi a pornit si a mers ok,a doua zi pur si simplu a 'murit' total(abia dupa 2 ore de redresor am reusit sa o pornesc si destul de greu).De 2 saptamani am o bateria Varta bluedymanic de 72 Ah,identica la amperaj si dimensiuni cu cea avuta initial pe masina.Odata cu schimbarea bateriei,au disparut 100% si problemele legate de pornirea la cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar ca "te stii" bine la baterii... :angry:

Ce ai vrut sa spui cu literele alea ingrosate ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,m-am tot uitat dupa baterii si m-am oprit la o varta silver dynamic 77 Ah...dar are un singur inconvenient... PRETUL.... aveti idee se gaseste ceva asemanator la un pret decent ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai pecis la ce pret ? eu am cumparat aceeasi baterie dar de 80ah la 340lei e chiar exagerat pretul? chiar sunt foarte bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am schimbat si eu bateria, m-a lasat dintr-o data :)... bine mai dadea ea semne dimineata cand era mai racoare afara ( adica pornea un pic mai greu) dar ieri dupa ce am terminat munca cand m-am dus la masina sa o pornesc sa plec acasa, sufletul.....la fel am optat pentru Varta, diferenta intre ea si Rombat fiind doar de 40 ron.

Pe masina era tot Varta..... acum ramane sa vedem cum se comporta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai pecis la ce pret ? eu am cumparat aceeasi baterie dar de 80ah la 340lei e chiar exagerat pretul? chiar sunt foarte bune

Eu am gasit la 460 ron...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marti dupamasa am parcat masina dupa ce am venit de la schimbul de ulei si a stat in parcare pana miercuri in jurul orei 18:30 cand merg de obicei la intalnirea saptamanala vwforum. Si surpriza, nu porneste. Dupa vreo 3-4 incercari mi s-a resetat si ora si kilometrajul intermediar. Cu ajutorul unui coleg de pe forum (bufu si mersi inca o data) am reusit s-o pornesc cu ajutorul unor cabluri. Azi am venit la servici si impreuna cu un coleg de la auto am verificat incarcarea care este foarte ok, peste 14 si la relanti si cu motorul turat. Ne-am uitat si pe orificiul transparent de pe baterie si culoare este neagra in loc de verde.

Se pare ca solutia este una noua.

Daca cele spuse de cata5maj mai inainte ca a rezolvat si pornirea la cald, eu zic ca este excelent.

Problema mea de necunoscator este urmatoarea: pe site la VARTA daca caut bateria dupa tipul masinii imi recomanda 3 tipuri:

- 70 Ah cu dimensiunile de 278x175x190 (Lxlxh);

- 74 Ah ............ 278x175x190;

- 85 Ah ............ 315x175x175.

Pe masina mea bateria este de 72 Ah care are dimensiunile probabile ;) 278x175x175. La o cautare dupa dimensiune, rezultatul a fost urmatorul vezi atash

Este o diferenta mare intre ele? Pe un site diferenta de pret este Silver 451 lei iar Blue 404 lei.

Intrebare: se mai poate salva bateria veche daca as incerca s-o pun o noapte la redresor?

post-33218-1255599263_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta si aici...eu am baterie E38 Sylver Dinamic de exemplu cu dimensiunea 278/175/175 de 74

http://principalauto.ro/

Modificat de sebip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi sebip, chiar cautam de unde sa-mi cumpar. Si eu tot la varianta silver ma gandesc s-o iau, pentru 35 de lei in plus eu zic ca merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marea diferenta intre Blue si Silver este ca cea din urma oferta un curent mai mare la pornire. Deci o pornire mai usoara. Asta nu inseamna ca Blue nu este buna, dar fiecare alege in functie de buget.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria care ii acum pe masina are 640 puterea de pornire la rece, deci in nici un caz blue nu este o slaba, oricum mai buna in comparatie cu Bosh care are cam multe puncte negre la fiabilitate, din ce spun unii. De aceea am zis ca cei 35 de lei diferenta merita, pentru pornirea la rece, la mine avand unele probleme cu pornirea, se pare ca am ceva problema cu bujia de pe cilindrul 1.

Si asa cum ai zis, in perioada asta trebuie sa ne cam uitam si la buget, cica e la moda :D

Modificat de adicuu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ai vrut sa spui cu literele alea ingrosate ?

Capacitatea bateriei se masoara in Ah (Amperi-ora, o masura a sarcinii electrice), deci bateria era de 74Ah, iar curentul debitat se masoara in A (Amperi) , deci 680A.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ceea ce am citit pana acum sunt multe laude pentru VARTA , FULMEN,cele cu calciu sunt pe primele locuri( la capitolul fiabilitate si la intretinere)cam slabuta pare BOSCH in aprecieri si nu ma mir decele citite despre bateriile ( acumulatorii, sa nu fiu luat in baza de catre cineva) care echipau din fabrica masini coreene. Eu unul am schimbat prima baterie coreeana la 6 ani si dupa alti 4 ani ( cu o baterie facuta tot in Coreea) nu exista semne de oboseala.Ca o paranteza...nu din rautate imi aduc aminte de cate capote ridicate am vazut acum vreo 2 ani ( iarna ,fireste) in drum spre servici, ma simteam fericit cu bateria pe care o cumparasem.Votez oricand pt. calitatea acumulatorilor fabricati in Coreea. :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da si tu mai multe detalii despre bateriile tale

toate cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare: se mai poate salva bateria veche daca as incerca s-o pun o noapte la redresor?

trebuie masurata densitatea electrolitului ,daca aceasta este aproximativ de aceias valoare merita sa incerci sa o incarci,de regula unul sau mai multi elementi au densitatea scazuta si nici nu creste in timpul incarcarii deci sunt 'cazuti'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma pricep prea bine la acumulatori, dar acestea nu sunt uscate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat eu azi baterie varta silver 74 A - 750 Ah descarcare cu 450 roni + montaj + verificat de la http://baterii-auto.ro/ .

Am cautat pe varta dar modelul asta nu figura pt masina mea, deoarece era mai mica inaltimea, mi-a fost recomandata de dn Filimon, si se potriveste perfect.

Modificat de raz3k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare: unde este marcata pe baterie anul fabricatiei?

Pe borna cu "-" este marcat ceva de genul:

17

04

Sa fie oare saptamana 17 din anul 2004?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost azi la importatorul VARTA din Cluj si mi-a verificat bateria de pe masina cu un aparat mai sofisticat. Bateria avea 12,27 V si cred ca puterea de pornire la rece era de 255 A si tot pe aparat scria in germana schimbare baterie. Am uitat sa-l intreb pe domnul respectiv ce s-ar fi intamplat daca bateria ar fi fost pusa pe redresor sau as fi facut un drum mai lung si s-ar fi incarcat. Sambata pe la 12 bateria a fost moarta, resetare calculator la pornire, la deschiderea masinii bipul de la alarma nu s-a mai auzit. Dupa ce am pornit-o cu ajutorul curentului primit de la alta masina am reusit sa pornesc masina fara prea mari probleme sambata seara, duminica pe la 1, luni dimineata, si azi dimineata. Drumurile facute au fost scurte, maxim 10 km.

M-am hotarat totusi s-o inlocuiesc cu o VARTA Silver de 74 Ah cu puterea la pornire la rece de 740, paletul din care l-am luat fiind ambalat la 03.09.09. Inaltimea acestei baterii este de 175, cea veche fiind de 190, dar am zis ca poate pe viitor o sa montezi si alti consumatori pe masina si sa am o putere mai mare.

Mi-au spus ca dupa 6 luni sa trec pe la ei ca sa o mai verifice o data. Toata stima celor de acolo.

Toate cele bune.

L.E.: Pana a venit la servici "meseriasul", am discutat cu patronul. L-am intrebat de diferenta fata de Bosh. Bosh nu are fabrici proprii iar bateriile Bosh sunt identice cu cele VARTA, diferind doar eticheta. Diferenta de pret, din ce zicea dansul, este poate vechimea acumulatorului. Diferenta la un service la care am intrebat preturile e de 50 lei.

Modificat de adicuu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am o baterie "normala" pe masina. Bateria mea este un Exide PowerCell 950, o baterie pe gel, cu 950 Amperi in scurt timp de 5 secunde si 56 Ah. Am montat acest gen de baterie in primul rand pentru ca este una "dedicata" car-audio. Diferentele la pornire s-au simtit imediat, fiind chiar in situatia de a porni masina la -14 grade ( la ski in Austria). Avantajele pe care le are acest tip de baterie sunt durata extrem de lunga de viata (unii ar putea sa spuna "nelimitata"), durata scurta de reincarcare chiar si de la voltaje mici, faptul ca rezista la foarte multe cicluri incarcat-descarcat si ca la instalatiile audio de mare putere curentul necesar este prezent indiferent de sarcina. Exista variante chiar si de 4000 Amperi in scurt, colegul Fusco avand una pusa pe masina lui. Chiar daca sunt niste baterii mai scumpe, odata ce ai pus-o, slabe sanse sa mai trebuiasca sa o mai schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe borna cu minus este inscriptionat anul si numarul saptamanii din an in care este fabricat acumulatorul. sa nu luati acumulatori mai vechi de 2-3 lunipentru ca stau pe rafturi si nu le incarca nimeni bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca putina lume citeste topicul de la inceput, altfel ati fi stiut ca s-a discutat si s-a argumentat ca o baterie are viata atat mai scurta cu cat curentul de pornire este mai mare. Deci nu alegeti bateria cu cel mai mare curent de pornire, ci dimpotriva, alegeti-o pe cea cucurentul mai mic. La masinile noastre nu avem nevoie de curenti de mii de amperi timp de o secunda la pornire, este mult mai utila o baterie care e capabila sa livreze un curent mult mai mic timp de 5 minute daca e nevoie.

Nu va lasati pacaliti de cifrele enorme trecute pe autocolantele colorate ale bateriilor, ganditi-va inainte daca aveti nevoie de curent pt aparatul de sudura sau doar sa porniti motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!