Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

OT...scuze da nu stiu ce e ala demaror:(

are si a mea cateodata ezitari dinastea...dar nu ii ia mai mult de juma de secunda...porneste dar cu turatia variind...porneste cu 850rpm ,urca repede catre 1100 si dupa un minut asa vine la 900 si ramane acolo

nu m-am gandit niciodata ca ezitarea asta este de la curent..am zis ca este de la frig,ca vara nu are nici o treaba

te las pe tine sa faci experimentul costisitor :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

demaror, electromotor [de pornire]... acelasi lucru...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am o mare probl cu sigurantele(una) acelea de pe baterie....acum vreo 2 sapt efectiv intr-un km a picat tot curentul de la amsina in mers de m-a lasat in mijlocul ninsorii in drum....mi-a inlocuit un mecanic siguranta de 110A cu o sarma modelata in forma sigurantei....am fost la vreo 3-4 firme de dezmebrari dar efctiv nu gasesc o asemenea siguranta....mecanicul mi-a zis sa o inlocuiesc cat mai rpd posibil ca imi va rupe alternatorul in timp....help me....multam fain.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca este cazul ca pentru o piesa de asemenea importanta sa mergi la un magazin specializat (Aska, Meteor, VolksParts) si sa iei siguranta (de fapt o sa primesti tot setul) pe original.

S162. Glow plugs (coolant) (50A).

S163. Fuel pump (FP) relay/glow plug relay (50A).

S164. Coolant fan control (FC) control module/coolant fan (40A).

S176. Relays panel interior (110A).

S177. Generator (GEN) (90 Amp.) (110A).

Generator (GEN) (120 Amp.) (150A).

S178. ABS (hydraulic pump) (30A).

S179. ABS (30A).

S180. Coolant fan (30A).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am cumparat un Bosch de 80A, 740 Ah. Stie cineva unde trebuie sa ma duc sa fac garantia? Ca nu scrie nimic pe certificat. Aceasta am luat-o dupa ce acum o luna am cumparat o Varta Silver de 72A care a murit.

Ciudat, la service-ul unde m-am dus, mi-au zis baietii ca a mai venit cineva cu o Varta identica si cu aceeasi problema. Dupa o luna i-a murit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o baterie la incarcare ia 10% din curentul ei nominal(nu la pornire).un acumulator de 75ah ia la incarcare aprox. 7,5 A,asta din 90-120A cat poate oferi alternatorul.daca pui de 100A(teoretic vorbind,e totusi autoturism nu tractor) curentul absorbit va fi de 10A.deci suprasolicitarea alternatorului cu o baterie mai mare e falsa.poate la dacie unde alternatorul era de 32A.de curiosi puneti vag comul pe masina ,conectati toti consumatorii si vedeti cat la suta din puterea alternatorului e folosita.

Sa zicem ca e asa, nu m-am uitat in vagcom. Daca fac in fiecare zi drumuri scurte cu masina pana la servici cum imi dau seama daca s-a incarcat bateria?

Sau altfel zis, cati km ar trebui sa fac sa se incarce ce s-a golit peste noapte din cauza frigului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te uiti in VagCom vei vedea ca va scadea mai drastic incarcarea alternatorului (in sensul de "load" sau cu ce procent este folosit acesta, nu de incarcare a bateriei). Turatie mai mica, amperaj mai mic si incarcare mai mare. Turatie mai mare, amperaj mai mare si incarcare mai mica.

Acei 90-120A sunt dati la turatia maxima a alternatorului, dar acesta nu este antrenat la turatia motorului, ci in general la jumatate. Deci daca turatia maxima a alternatorului este de 2200-2500 rpm, motorul va avea 4400-5000 rpm. Sigur ca sunt si alternatoare care merg la turatii mai mari sau demultiplicarile nu sunt musai 1:2, important este sa le cunosti pentru a exploata la maxim alternatorul.

Acum, revenind la intrebarea ta, facusem pe Oltcit un calcul pentru a afla cat trebuie sa merg ca sa recuperez amperajul pierdut la fiecare 'cheie': reiesisera cam 24 min. Totul se baza pe un calcul simplu: stiind cat consuma demarorul la pornire (120-400A), imparti la 60 min, inmultesti cu cate minute ai dat la automat[, aduni si consumul bujiilor incandescente]. Apoi calculezi in cat timp suma obtinuta (cat a tras din baterie demarorul) poate fi 'pusa la loc' de catre alternator, stiind regula de baza a acumulatorilor: pe ora se incarca cu 10% din curentul nominal (12A la un acumulator de 120Ah). Reies cam 10-20 min, in functie de turatia pe care o folosesti.

Statul peste noapte nu influenteaza atat de mult bateria comparativ cu consumul alarmei si pornirea dimineata.

Fara VagCom iti poti da seama cu un voltmetru sau cu un voltmetru electronic cu led-uri daca s-a incarcat bateria: dupa ce iei contactul, trebuie sa-ti indice peste 13,4-13,8 sau sa ramana aprins led-ul verde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut si Un an nou cat mai bun tuturor !

Mi-a murit bateria la Golf V 1.9 TDI. Am fost si am luat un Bosch Silver 70AH. Am ajuns la masina trasa pe dreapta si dau sa schimb si eu bateria. Ma gandeam ca scot capacul, dau bornele jos, scot bateria veche, pun bateria nou si pun bornele la loc si capacul.

MARE GRESEALA !!!!

Dat jos capacul, dat jos bornele ( se aude un tiuit pana dau jos bornele) si tras de baterie in sus - NIK >:(:)

Renuntat si plecat la munci. Trebuie sa revin diseara sa o schimb.

Ceva sugestii cu pasii corecti ? si unelte necesare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca la baza bateriei (intre far si baterie) are un surub cu o placa metalica. Trebuie sa desfaci acel surub cu o surubelnita in cruce ceva mai lunga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Merci mult. Iti spun diseara cum a iesit, ca merg acusi sa ma lupt cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai nevoie de un tub de 13, cu prelungitor mai lung.Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!Ca la multi alti colegi de forum si la mine a intrat bateria in metastaza!Am o dilema:site careva dintre voi niste dimensiuni de baterie pentru Passat b5?Ma refer la inaltime;lungime;latime.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 9 ani, a cedat si bateria originala. De fapt era inca buna, dar nu facea fatza la noptile sub -7 grade

Era o varta de la mama ei.

I-am luat acum un rombat tornado de 75Ah si 720 EN. Pretul (cu bateria veche la schimb) a fost de 280 lei cu tva.

La prima ei noapte de -9 grade a pornit fara probleme. Sa vedem cat va dura fericirea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sper sa te tina

eu am acelasi tip de acumulator de 1 an si 2 luni si deja face figuri

a fost pusa deja pe redresor de 2 ori

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De principiu tre sa masori cu o ruleta dimensiunea bateriei existente. Unele baterii (gen Bosch) au acelasi amperaj la o dimensiune mai mica. Totul este sa iti incapa in locasul prestabilit. In general una de 70-75AH e ok. Din cate stiu, cele de 90AH sunt mai mari (mai lungi) si deci nu incap in locasul lor. Marimea amperilor dau puterea (zvacul) de la pornire. In rest (in timpul mersului) nu influenteaza cu absolut nimic. Teoretic, e bine sa ai un amperaj cat mai mare pentru o pornire rapida si eficienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe bateria mea nu e trecuta nicio firma...sau nu am vazut eu bine. sunt trecute doar siglele VW si audi. nu mi-a facut probleme decat o singura data iarna asta, adica au fost -23 grade si dimineata nu mai zicea nimic, nici macar nu mai caraia. ochiul e inca verde, dar porneste ceva mai greu de atunci. in dimineata respectiva mi-a dat curent un vecin. ar trebui schimbata bateria?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui sa o incarci complet la un redresor. Daca mergi putin, nu apuca sa se incarce la capacitatea maxima, care oricum este mai mica decat vara.

Daca incepe sa fiarba in prima jumatate de ora dupa ce o pui la redresor, trebuie clar schimbata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Porneste mai greu din cauza bateriei?adica nu are putere sa invarta electromotorul cum trebuie?Daca circuli mult in oras,porniri dese,bateria se descarca si alternatorul nu reuseste sa o incarce la capacitate maxima,in scurtele deplasari curentul fiind consumat cu pornirile.Fiind frig (si asta mai descarca bateria) poate fi o cauza a slabirii bateriei.Eu zic sa o incarci cu un redresor si sa vezi daca mai ai probleme,sau mai detaliaza conditiile in care o folosesti si timpul de reincarcare in trafic(masina in functionare)

L.E.pina am scris eu,vad ca ai mai primit un raspuns asemanator

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma ajuta si pe mine cineva cu un service unde sa fac garantia la o baterie Bosch? Ca pe certificat nu scrie nimic.

In Bucuresti sau in Iasi, ca o sa dau masina unui prieten care pleaca in Iasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am un Golf 4 de 1.4 si m-a lasat bateria (Varta Blue Dynamic). Am intrat pe site la ROMBAT si am dat sa vad ce baterie se potriveste pt masina mea, dar mi-au aparut 2 rezultate (Cyclon si Tornado). Problema este urmatoarea:

Care din acestea 2 se potriveste pe G4 dpdv al marimii?

Cyclon pare sa fie ok dpdv al amperajului si cat da la pornire. Tornado are 60Ah (in loc de 62) dar la pornire e ok, are 540 (in loc de 480).

Din cate am mai vazut pe site, Cyclon e poosibil sa nu se potriveasca din cauza cutiutei in care sta bateria la golf, dar daca se potriveste Tornado nu vor fi probleme din cauza ca are 60ah in loc de 62?

Nu ma pricep prea bine la baterii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu toata increderea eu ti-as recomanda sa lasi oferta Rombat deoparte, si sa te indrepti tot spre o Varta, lasa Rombatul sa nu ai surprize neplacute pe parcurs.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, m-am uitat si la VARTA la preturi, dar in praktiker e 400 ron iar in sellgros 300... WTF?! :rolleyes:

Aia din sellgros e Varta Black de 70Ah si 640 la pornire. Daca merg pe asta oare e ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Du-te la un magazin de piese auto, vorbeste cu vanzatoru, roaga-l sa-ti faca o oferta, o varta blue dinamyc de 60 Ah e suficienta pentru motorul tau, eu de asta am si sunt foarte multumit, chiar ieri am pornit dimineata la -18 grade si a luat-o la sfert, fara probleme. Sa te asiguri ca e stoc proaspat, sa nu fi stat in depozit foarte mult timp, asta te intelegi cu vanzatorul, tu ii platesti bani, si el trebuie sa-ti ofere ceva de calitate, asa mi se pare normal. A mea a costat undeva la 300 de ron, cu garantie 2 ani si verificare gratuita in sezonul de toamna al celor 2 ani de garantie. Bafta la cumparare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tornado se potriveste ca dimensiuni

dar ........

varta e mai sigur

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!