Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

  • Administrator

dan66 si adifox

Va aduc aminte ca topicul se numeste "Ce fel de baterie aveti si cum se schimba aceasta?"

Ce legatura au echipamentele audio sau schimbarea distributiei cu acest topic?

Pentru probleme cu echipamentele audio aveti aria aceasta, iar pentru distributie aria aceasta sau aceasta.

Folositi search INAINTE de a posta si cititi regulamentul!

Va rog sa reveniti ON TOPIC.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe masina veche(Nissan'79) am o baterie Rombat calciu(modelul care are un "ochi magic"(orificiu transparent) unde se vede starea de incarcare a bateriei;(oricum dupa scurt timp nu mai arata nimic...)Bateria insa,cumparata in iarna lui 2004 merge si in ziua de azi si prinde si anul 2009!Pe timpul iernii,insa am tinut bateria in casa si o puneam pe masina,doar cind mergeam cu ea.(nu merg la serviciu,deci zilnic...)Acuma pe masina din profil...sper sa ma tina cea originala( e Varta) ca nu mai pot s-o duc in casa iarna(ar trebui la fiecare reconectare facute setarile la ceas,activarea geamurilor electrice...etc.)probabil ma voi gandi tot la ceva Varta,nu stiu cit a mai ramas din numele firmei la ora actuala,ca la noi si uleiul si alte produse sa cam vand cu numele firmei,dar facute pe la noi sau in tarile vecine.

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am bateria originala a masinii, sper sa ma mai tina. am vazut ca la orificiul acela unde iti arata starea bateriei am culoarea verde. i-am facut si un test de aproximativ 15 min: cd player pornit, avarii pornite si pozitie aprinsa. a pornit la prima cheie fara nicio jena. cand voi vedea primele semne de slabiciune o sa achizitionez o varta. batranul meu are o varta cumparata din romania pe un polo 1,9 sdi de 5 ani si inca functioneaza bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si eu schimbul bateriei. Cea veche era o VARTA (fabricatie 2003), pusa pe masina din 2004.

Am luat un Bosch Silver de 85Ah - 460 RON.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebare : trebuie neaparata facuta verificare bateriei dupa ce a fost cumparata si montata ? intreb pentru ca tocmai am schimbat bateria, tot cu una originala. Ce este foarte enervant este ca cei de la reprezentanta seat-skoda de la aurel vlaicu, mi au zis ca ar fi contra cost aceasta verificare. Din cate stiu eu, avand garantie nu ar trebuie sa coste..... merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

In mod normal verificarea dupa montajul pe masina, se face pt a putea beneficia de garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e normal, eu cel putin nu am intalnit sau auzit asa ceva. Cand mergi acolo intreaba-i frumos de ce trebuie platita verificarea? Iar daca insista soliciti o factura in care sa fie mentionat ce anume s-a facut la masina, dupa care treci si pe la OPC pt a vedea ce parere au si cei de acolo.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garantia este valabila daca verificarea periodica se face la un service autorizat indicat pe certificatul de garantie. Deoarece tot un astfel de service te poate pune in posesia altei baterii daca se constata ca pe perioada garantiei s-a dus bateria si nu mai poate fi incarcata, service care pune o stampila si care verificare este gratuita pe perioada garantiei.Pe certificatul de garantie scrie cate verificari si la cat timp se fac acestea pe perioada garantiei, verificari care daca nu sunt facute pierzi garantia. Verificarea se face gratuit obligatoriu caci intra in garantie. Asa iti poti verifica si singur bateria cu un voltmetru (si un densimetru daca permite bateria),dar iti trebuie stampila.

bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa coste ca si la o masina in garantie, daca o iei si faci 15k de km normal ca daca ii schimbi uleiul il platesti :vaidecapulmeu:

asa si la baterie , dar nu stiu cine in ziua de azi ar fi asa de zgarcit sa isi ia baterie cu intretinere....

In plus verificare o faci si tu daca se pot scoate dopurile sa nu fie lichidul scazut, ca altceva nu se face: se mai formateaza o data si se completeaza nu e cine stie ce filozofie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti iei o baterie de la un supermarket vei scapa de toate drumurile pe la service-uri. Pur si simplu daca se duce si este in perioada garantiei, iti da banii inapoi sau alta daca mai au acelasi model.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e normal sa iti ia bani ca pune 2 min un voltmetru si amsoara incarcarea baterie cu toti consumatori porniti cel mai bine faci cum a jiz colegu sa le ei factura si mergi pe la opc si intrebi ,am schimbat si eu bateria si am fost la un service unde aveau ei contract si verificarea a fost gratis si a durat 2 min si eu am pus pe masina varta sylver de 74Ah ca era tot varta originala pe masina si am zis ca raman tot la ea cat despre bosch am auzit ca sunt cam varza acuma nu stiu ce si cum si in cata masura e real, chiar l-am intrebat pe ala din magazin zic bosch sau varta si el zice varta mai bine decat bosch

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost azi de dimineata, mi au verificat o si mi au acordat si stampila.... se pare ca domnul de la service de sambata pur si simplu nu avea chef de mine atunci.....evident azi am fost la alt coleg de al lui...inca odata :D , doar in iubita noastra :RO flag: . Va multumesc tuturor pentru sfaturi , va urez sarbatori fericite :sbine: :rolleyes: !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

E vreo problema daca in locul bateriei originale de 70 Ah pun o baterie mai mare - de 90 Ah sa zicem?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are pornirea mai buna, dar d.p.d.v al tehnicii nu prea stiu daca e bine sau nu! Un an nou fericit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe masina am Tudor. In cartea tehnica a masinii scrie ce amperaj trebuie sa aiba bateria. Daca cea veche este de 70 ar fi bine sa iei una la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca postez la "spartul targului" as vrea sa va spun ca de obicei e bine sa-ti schimbi o piesa/ansamblu/acumulatori...etc, cu ce agreaza producatorul masinii.

Eu am avut Bosch pe masina, Bosch am cumparat acum 1 luna si e ok. Are garantie 2 ani si e capsulata. Cea veche a fost tot bosch ai a tinut 7 ani asa ca...no comment. Sa zicem ca a fost a fabricii dar, daca bateria noua ma va tine 3 ani pentru mine e ok. Nu umblu cu ea la pus apa distilata sau acid sau mai stiu eu ce prostii ! E capsulata, e in garantie...asa ca...tot inainte ! Se strica? Alta maica ! Atata timp cat i-am facut garantia si service-ul mi-a dat verde ca e ok instalatia mea electrica...nu-mi fac nici o grija.

Deci, repet, puneti ce agreaza producatorul ca nu degeaba zice neamtul ce zice !

Aaa, daca-ti permiti sa pui ceva si mai bun asta-i alta treaba dar in general e bine sa respecti cerintele producatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ca lumea pe aici s-a orientat catre baterii cu amperaj mare in general ~75Ah. Parerea mea este ca e important ca amperajul la pornire sa fie cat mai mare, in rest se ocupa alternatorul. In mod normal daca bateria are amperaj mai mare decat al alternatorului ar insemna sa nu fie incarcata de acesta niciodata la capacitatea maxima. Eu stiam ca bateriile neincarcate complet se descarca apoi mult mai usor la rece.

Prin urmare intrebarea e: nu ar fi suficienta o baterie de 50Ah si ~600Ah la pornire?

In acest fel bateria ar mentinuta tot timpul incarcata si alternatorul nu ar merge tot timpul in sarcina, scazand si consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt de parere ca e bine sa inlocuiesti bateria cu una identica la specificatii ca cea pusa de producator pe masina. Astfel, cu siguranta eviti situatii de genul celor explicate de colegu in postul de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o baterie la incarcare ia 10% din curentul ei nominal(nu la pornire).un acumulator de 75ah ia la incarcare aprox. 7,5 A,asta din 90-120A cat poate oferi alternatorul.daca pui de 100A(teoretic vorbind,e totusi autoturism nu tractor) curentul absorbit va fi de 10A.deci suprasolicitarea alternatorului cu o baterie mai mare e falsa.poate la dacie unde alternatorul era de 32A.de curiosi puneti vag comul pe masina ,conectati toti consumatorii si vedeti cat la suta din puterea alternatorului e folosita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te rog posteaza si procedura de verificare cu vag-com, unde anume, in ce grup si ce campuri trebuie urmarite. Multumesc (sper sa nu se creeze/considere off-topic)

Modificat de h3llboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In grupul Engine, nu mai stiu exact care cam, o sa-ti arate Generator loading. Care va fi in jur de 35-40%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu conteaza daca bateria este 70 A sau de 90 A conteza sa fie pe 12 V si sa aiba loc sa incapa in locas.

Conteaza foarte mult valoarea curentului maxim de pornire (ex 540 Ah sau 740 Ah). Cu cit valoarea curentului maxim de pornire este mai mare cu atit mai bine mai ales iarna cind capacitatea de functionare a bateriei scade cu 30%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare...vin si eu cu o mica nelamurire

sintome:

pun cuntactul,se aprind toti martorii existenti in bord,astept pana se sting toti(inafara de cel de la baterie)

dau sa pornesc(la pornire nu am ce reprosa,impecabil chiar si la -10C) clipesc martorii ABS si ESP pentru juma de secunda si se sting impreuna cu martorul de baterie

dupa cele citite pe aicea ar fi bateria pe duca...dar chestia asta se intampla de cand am masina,aproape 2 ani...pana acu cateva zile credeam ca este ceva normal sa se aprinda martorii la pornire dar aflu altceva de la voi...

mentionez ca nu am probleme nici cu ABS si nici cu ESP,functioneaza perfect si nu iese nici o eroare la scanari

sunteti siguri de atentionarea asta?ca este bateria pe duca?pe mine ma cam pus pe ganduri...practic cand nu mai ai baterie dai la automat mai mult nu?

salutare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da si la mine se intampla la fel de un an si ceva si inca nu am schimbat bateria.

Dar simt ca e deja foarte slaba pentru ca a fost cand nu am pornit 4 zile si cand am dat la demaror

"s-a gandit" o jumatate de secunda si numai dupa aia a inceput sa invarta demarorul.

Cum am inteles eu ca se intampla e ca in momentul cand ponesti demarorul "suge" mult curent de la

baterie si senzorii ABS/ESP nu mai primesc curent destul si nu trimit nici semnal la ECU de aici

clipirea din bord.

Mentionez ca la mine cand e cald se aprinde foarte rar acum cu frigul cam se aprinde de fiecare data.

La tine se aprinde tot timpul cand dai la demaror?

Cred ca o sa cumpar in curand o baterie noua si o sa va zic daca face la fel cu bateria noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!