Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

marius1982.11

Astea smart merg puse direct pe masina, dar nu stiu daca pe functia de regenerare, dar asa normal merg. Sunt si pe post de maintainer/tender, pt tipurile alea de masini de stau mai mult in garaj decat in trafic.

Chiar asa, daca mergi la Țiri acolo unde isi tine AMG one-ul, o sa vezi multe ctek uri care atarna din masinile alea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

29 minutes ago, laurstef said:

În altă ordine de idei, pot pune fără probleme (am un Victron Blue Smart IP65) bateria pe un ciclu de regenerare (deși fiind de tip AGM am înțeles că nu îi face mare lucru pt că nu are plăci de plumb ca EFB), însă stresul meu este că iar o să am nevoie după aceea de o recalibrare pe mașină. 🤦‍♂️

 

Victron poti sa pui direct pe masina, fara sa scoti bornele.

La AGM nu trebuie regenerare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@laurstefTu pana la urma ce problema ai cu bateria ? Nu a mai pornit masina sau ti se pare tie ca nu o incarca masina cum trebuie ? Vezi ca masinile astea cu start stop au sistem de incarcare inteligent si nu incarca tot timpul bateria precum sistemele clasice fara start-stop, de aia trebuie sa o "fortezi" din tester daca vrei sa verifici incarcarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, laurstef said:

 

Clar o voi schimba pe parcursul acestui an, însă mi se pare total aberantă faza aceea cu recalibrarea pe mașină după scoaterea bornelor. Și dacă nu aș fi văzut valorile de pe multimetru, aș fi zis că fabulează, dar așa...

 

Se poate rezolva cu un OBDEleven?

NU exista recalibrare a bateriei pe masina dupa ce ai scos bornele. Scrierea in modulul de management se face doar la schimbarea bateriei. ATAT.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Răspund tuturor, în ordinea postării.

Așadar:

@marius1982.11 Știu că astea smart merg direct pe mașină și așa am și procedat, cu o singură excepție când am luat bateria în casă. Mulțumesc. Din păcate locuiesc la bloc și doar la serviciu, rareori, pot să o pun pe redresor și doar 8 ore.

 

@SSorin Știu și așa am și procedat (vezi răspunsul de mai sus). Cu toate acestea, am observat că este neapărat necesar ca, înainte să încep reîncărcarea, să scot mufa aceea de pe borna de minus (care reglează start-sopul) fiindcă altfel voltajul nu trece de 13V. Ori Victronul o duce în 14,8 și o ține acolo atât cât știe și simte el că are nevoie acumulatorul ca să își revină în minți. Și, așa cum am scris și mai sus, doar la birou pot să o încarc și doar 8 ore, timp în care ea nu iese din „Float”. Și știu că nu face nimic regenerarea AGM-ului. Totodată, dacă aș folosi acel program, aș fi nevoit să îi scot bornele ca să nu îmi prăjească ceva la mașină impulsurile acelea de peste 16V pe care le transmite redresorul cât timp rulează respectiva regenerare.

 

@adrian001 Problema mea cu acea baterie este că, la vreo lună și jumătate după ce am achiziționat mașina am pus testerul pe ea și mi-a indicat un SOH de 54%. De asemenea, la fiecare ciclu de încărcare Victron-ul mi-a băgat câte 15 Amperi. Ori aceste lucruri nu mi se par OK pentru o baterie în firea ei. Drept pt care am luat-o în casă și am ținut-o pe redresor (Victron) aprox 18-20 de ore. Apoi la o remăsurare, iar îmi arăta un SOH de vreo 72%. Iar am pus-o pe redresor (de data aceasta pe mașină) și iar a înfulecat 15 amperi, în condițiile în care merg cu ea (prin oraș ce-i drept), câte 2 ore în fiecare zi și nu folosesc start-stopul . Asta e problema mea. Tu zici că aș putea să o „forțez” din tester ca să îi verific încărcarea. Care să fie metoda propusă de tine?

 

 

@Al Bundy Poate nu m-am exprimat eu bine. Poate nenea de la Sorgeti o fi făcut din tester/ soft o recodare a bateriei pe mașină. Ideea este că a  crescut imediat voltajul de încărcare. Repet: dacă nu vedeam cu ochii mei credeam că mă aburește, dar de la 13 și ceva, voltajul/ încărcarea a crescut apoi la 14,7. Ce să îi fi făcut oare?  E posibil ca bateria să nu fi fost codată deloc pe mașină de la Țiriac și să o fi făcut nenea ăsta acolo? O să mai testez și zilele viitoare poate la final de week-end, după ce mașina a staționat cel puțin o zi, și dacă îmi indică parametri ok înseamnă că bateria a plecat cu un handicap de la Țiriac.

 

P.S. Vă mulțumesc tuturor pentru răbdare și vă rog să mă înțelegeți că doar doresc să deslușesc (dacă se poate logic) ce se petrece cu această baterie. Mai jos sunt devezile foto ale celor mai sus menționate.

 

 

IMG-20250114-WA0004.jpg

IMG-20250114-WA0005.jpg

IMG-20250221-WA0002.jpg

Modificat de laurstef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masuratorile bazate pe rezistenta interna a baterie trebuie facute cu bateria 100% incarcata, de aia scrie si pe tester Charge-retest cu SOC-ul la 46%. Totusi vad ca ai zis ca bateria a fost testata si de cineva de la Sorgeti si a zis ca e buna, ei ce au masurat/testat la ea ? Dupa cum zice si Bundy mai sus, la SOH 72% nu prea mai e de incredere. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurențiu - asa cum am discutat și pana acum, acumulatorul tău necesita inlocuire. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok.

 

Nu am să vă mai stresez cu asta.

O voi înlocui pe parcursul acestui an îmediat ce găsesc o ofertă ok.

Vă mulțumesc tuturor încă o dată și iertare de stress.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, adrian001 said:

Masuratorile bazate pe rezistenta interna a baterie trebuie facute cu bateria 100% incarcata, de aia scrie si pe tester Charge-retest cu SOC-ul la 46%. Totusi vad ca ai zis ca bateria a fost testata si de cineva de la Sorgeti si a zis ca e buna, ei ce au masurat/testat la ea ? Dupa cum zice si Bundy mai sus, la SOH 72% nu prea mai e de incredere. 

Care 72 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • livescu
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!