Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

sorinacho224

Salutare colegi. Am o Skoda O3 FL cu o baterie Varta EFB schimbata prin aprilie 2023. Vreau sa o schimb tot cu o Varta AGM sh (tot in jur de 2 ani vechime) de pe masina unui prieten. El vrea sa vanda masina si as vrea bateria aia sa o montez pe masina mea. Intrebarea e daca mai trebuie sa.i fac codarea cu vdcs? Cea care vreau sa o montez are cam aceeasi vechime deci banuiesc ca nu ar mai fi nevoie de codare. Nu stiu, intreb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie codata cu agm vs efb ce ai tu acum pe masina. Totusi, care e logica sa inlocuiesti o baterie sh cu alta tot sh, cu aceeasi varsta? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sorinacho224

 

Codarea se face neaparat cand difera marca bateriei, capacitatea, tipul (EFB/AGM).

Vechimea nu e un criteriu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marca nu conteaza! Conteaza capacitatea si tehnologia (EFB/AGM) si, neaparat, schimbarea seriei bateriei ca sa vada ca este o alta baterie si sa adapteze incarcarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorinacho224

As vrea sa o schimb pt ca am vazut ca bateria a avut scurgeri de acid prin partea de sus, nu stiu din ce cauza.  Masina porneste impecabil, bateria se comporta ok. Totusi pe viitor un agm te tine mai mult ca si viata decat un efb. Amandoua sunt de 70ah. Multumesc de raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca inca mai e in garantie poti incerca inlocuirea acesteia, asa vei avea una noua. Agm, intradevar, are o durata de viata mai mare, fiind insa si alta tehnologie. Vezi insa daca o schimbi sa fie codata corect-fleece, nu binary agm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorinacho224

Nu mai e in garantie. Asa o sa o codez. Multumesc frumos pt informatii.

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunță la QUOTE pt mesajul anterior.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare. E cineva care a pus pe Golf 4 (1.9 alh) baterie de 80Ah? Am vazut ca e recomandata varianta de 74-77Ah dar am un pret bun la una de 80Ah. Problema e ca cea de 80Ah e putin mai lunga (315mm vs 278mm). Din ce am vazut, pare ca incape. In alta ordine de idei, a mai avut cineva baterie mai mare si imi poate da un feedback? 

Masina circula mult in afara orasului, aproape zilnic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este prea mica diferența de amperaj între cele două că sa fie luata in seama. Singura problema este să încapă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masoara tava. La G4-Bora are o buza destul de proeminenta si daca bateria e mai unga nu o poti fixa calumea. Din amintiri, la Diesel nu incape baterie mai mare de 300mm. La benzinar e mai rau, daca acolo nu iti trebuie baterie asa mare.

Modificat de mad_kat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ziua bună!

 

Mă poate ajuta cineva cu o codare, sau verificarea unei codări a bateriei mele pe mașină?

Despre ce este vorba: am luat mașina de la Țiriac Auto, mi-au pus o baterie Sorgeti (cică nouă) însă din noiembrie și până acum am pus-o de trei ori pe redresor, de fiecare dată încîrcând câte 15-20 de Amperi.

Le-am scris, am insistat le-am dat dovezi celor de la Țiriac, iar răspunsul lor a fost să fac o reinițializare sau o recodare a bateriei.

Așadar mă poate ajuta cineva din Buc, care are o diagnoză disponibilă, cu așa ceva?

Știu că fac și cei de la Vrum Auto, dar parcă e vreo 100 de lei.

Eu sunt disponibil în următoarele zone: Facultatea de Drept - Kogălniceanu  -Liceul Lazăr, (între 9 și 17) sau în zona Grand Arena (după ora 18).

 

Mulțumesc anticipat.

 

L.E. Am sunat la Sorgeti care mi-au spus că nu trebuia scoasă bateria de pe mașină (am făcut asta o singură dată) și că în acest caz trebuie recodată bateria pe mașină.

Din ce am citit pe aici știu că această operațiune este necesară doar la schimbarea bateriei.

Modificat de laurstef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amandoi vorbesc prostii! Nu trebuie recodata o baterie care a fost doar deconectata/reconectata.

 

Intrebare: aia de la Tiriac, cand au montat bateria noua au codat-o ca baterie noua? 

 

Poate sa iti faca codarea oricine are un VCSD/OBD11. Trebuie doar sa modifici o singura cifra din codul bateriei in soft-ul masinii si este recunoscuta ca o baterie noua.

 

Dar o sa fie frectie la picior de lemn. Bateria aia e moarta si ar trebui ingropata. Tiriac ar trebui sa plateasca o baterie noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam știu că bat câmpii, dar nu am cum să îi conving de asta pt că de...nu sunt de meserie și nici nu am studii în domeniu.

În altă ordine de idei, cei de la țiriac susțin că au făcut codarea la montajul „noii” baterii pe mașină. Ulterior mi-au răspuns că vor discuta cu cei de la depart de logistică să mă ajute cumva.

Acum, partea nasoală e că nu am cum să îmi dau seama dacă e codată pe mașină sau nu.

Cu toate astea, așa moartă cum zici că este, pe gerurile de săpt trecută a pornit mașina fără probleme. Ciudat, nu?

Oricum, poate cineva de pe-aici mă poate scoate din dilemă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune un tester atunci pe masina si vezi ce erori ai stocate. Le postezi aici; poate nu e vorba (doar) de baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n
7 hours ago, laurstef said:

Despre ce este vorba: am luat mașina de la Țiriac Auto, mi-au pus o baterie Sorgeti (cică nouă) însă din noiembrie și până acum am pus-o de trei ori pe redresor, de fiecare dată încîrcând câte 15-20 de Amperi.

Bateria proasta.

Chiar și dacă nu era codata,  in 3 luni nu trebuia sa ai nicio neplăcere cu ea....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Si totusi, bateria nu are garanție?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, dar garantia se ofera cumparatorului (pe baza facturii). Iar cumparatorul bateriei a fost Tiriac Auto, nu tu. Tu ai cumparat toata masina de la Tiriac.

 

Daca primesti o factura de la Tiriac poti sa mergi cu ea de unde au cumparat-o si sa soliciti verificare/remediere si inlocuire.

 

Mi-e teama ca a fost cumparata de Tiriac acum "100 de ani" si a stat prin depozit/magazie la ei sau, mai rau, era deja second si au pus una care sa tina "cat de cat".

 

In locul tau: m-as duce la un magazin bun de baterii auto. As face o verificare a bateriei pe banii mei si m-as duce la Tiriac cu documentul in care iti spune ca bateria este "kaput". Daca Tiriac nu iti da o baterie noua atunci mergi la Protectia Consumatorului. Poate ai bafta si apare Piedone cu televiziunile in verificare si iti schimba aia bateria pe loc 😄 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă mulțumesc mult pentru sfaturi.

În perioada imediat următoare voi merge cu bateria la sediul Sorgeti (am vb deja la tel cu ei) să o pună pe toate testerele posible și să îmi spună dacă este una din aceea obosită. Și am să iau cu mine și factura de la Țiriac.
În funcție de răspunsul lor am să mă deplasez apoi la sediul Țiriac Auto pentru înlocuire.

Vă voi ține la curent (dacă sunteți de acord) cu modalitatea de rezolvare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am impresia ca o sa cheltuiesti mai mult decat pe o baterie buna. 

Daca bateria accepta curent de 15-20 A cum ai spus, atunci ea este sanatoasa, dar este descarcata. 

Tiriac o sa zica ca garantia lor pentru masini utilizate se refera doar la grupul motopropulsor.

 

 

O baterie defecta, care nu tine curent, nu trage curent din redresor cand o pui la incarcat. Asta este cel mai empiric si simplu test

extras din manualul de service VW:

 

Dacă după 5 minute de încărcare, curentul de încărcare în A este mai mare de 10% din capacitatea bateriei exprimată în Ah, cu redresorul prescris încărcați la capacitate maximă (exemplu: > 6,1A la o baterie de 61Ah). Ulterior, efectuați "3. Verificare după încărcare".

Dacă curentul de încărcare este mai mic de 10% din capacitatea nominală, bateria este defectă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar „Țiriac” mi-au spus că, în urma verificărilor mecanice, electrice și electronice efectuate, a fost necesar să schimbe uleiul, discurile, plăcuțele și acumulatorul, înainte de a-mi livra mașina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ti.au spus deja colegii, s.a.montat o baterie sa pleci cu masina de acolo. asa se face la masinile care stau in parc. Crezi ca se ocupa cineva sa incarce saptamanal bateriile?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am înțeles din prima.

Nu era nevoie de atenționarea faptului că mi-au răspuns deja colegii. Am vrut doar să reliefez faptul că ei au declarat că au pus baterie nouă pe mașină.

Și ca să aduc o lămurire suplmentară, mașina fusese adusă cu 2 câteva săptămâni înainte să o cumpăr. Deci nu a apucat să zacă în parcul lor. Poate mai degrabă a zăcut bateria pe rafturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Așadar:

Am fost cu mașina la Sorgeti la sediu. Am dat acolo de un nene superOK, care a pus mai întâi voltmetrul pe mașină, apoi a conectat un tester la mufa OBD și mi-a comunicat următoarele:

 - Am recalibrat bateria pe mașină deoarece nu încărca la cât ar fi trebuit în mod normal, și asta deoarece ați scos-o de pe mașină sau i-ați scos bornele. Știu, a continuat omul, e o tâmpenie să fie setată așa mașina și să aibă nevoie de recalibrare sau recodare după ce i se scot bornele, spre exemplu în service, însă am mai întâlnit astfel de mașini. Bateria este acum ok și după testare nu dă semne cum că ar avea probleme.

 

Eu, așa cum am mai spus, am scos bateria de pe mașină, deci omul avea dreptate.

Acum, din ce am văzut, la măsurarea inițială cu voltmetrul și motorul pornit, încărca undeva în jurul a 13,2 - 13,4V. Deja mă gândeam că am probleme la alternator. După ce a butonat omul în interior cu testerul (nu am văzut ce a făcut), a oprit motorul, l-a repornit și am văzut deja că încărcarea era între 14,5 - 14,7V.

Pe de altă partea a spus și el că bateria ar putea fi una dintre cele ținute mult în depozit la Țiriac auto și de aceea a dat inițial semne descărcare.

Clar o voi schimba pe parcursul acestui an, însă mi se pare total aberantă faza aceea cu recalibrarea pe mașină după scoaterea bornelor. Și dacă nu aș fi văzut valorile de pe multimetru, aș fi zis că fabulează, dar așa...

 

Se poate rezolva cu un OBDEleven?

Modificat de laurstef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Eu as pune-o la o sesiune de regenerare pe un incarcator smart in prima faza. Gen CTEK MXS.

Si eu am facut tampenia sa las cheile in contact la golf(deh, masina de weekend) vreo 3 zile. Era complet moarta, deci zero, insa avea sub 1 an, luata noua. Si-a revenit fara probleme.

 

PS: nu am auzit de sorgeti astia pana acum :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu am auzit până să am montată pe mașină un astfel de acumulator.

Conform celor descrise de ei pe site se pare că au contract cu mai multe dintre instituții. Poate de asta supraviețuiesc.

 

În altă ordine de idei, pot pune fără probleme (am un Victron Blue Smart IP65) bateria pe un ciclu de regenerare (deși fiind de tip AGM am înțeles că nu îi face mare lucru pt că nu are plăci de plumb ca EFB), însă stresul meu este că iar o să am nevoie după aceea de o recalibrare pe mașină. 🤦‍♂️

Modificat de laurstef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!