Jump to content

Probleme cu pornirea 1.9tdi ALH


rolands1983
 Share

Postare recomandată

sandor gherghely

aceiasi problema ;porneste f greu dimineata 3,4 chei lungi ;rezolvare (cazul meu) inlocuit oringurile de la supapa retur de pe filtru cu 2 oringuri de la o baterie de filtre tractor se potrivesc perfect pe canal dar sant mai groase putin cu 4,5 zecimi decat originalele ;rezultat ;porneste moft dimineata chiar daca sta 2,3 zile nepornita si au disparut bulele de aer de pe tur;cine nu crede ,putin imi pasa eu sant fericit ca porneste brici ,caci incepuse sa-mi iasa par alb


evident vorbim de motor diesel alh

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@grp

ia în considerare şi ce scrie colegul sandor mai sus. Din cauza oringurilor alea poate chiar să nu mai pornească deloc. Chestiunea se poate testa relativ simplu: scoţi turul din filtrul de motorină şi-l bagi într-un pet cu motorină (dimineaţa la prima cheie, fireşte). Dacă porneşte bine atunci problema este asta: ia aer fals pe undeva. În cele mai multe cazuri pe la oringurile de la supapa termică de pe retur dar se mai întâmplă să ia şi pe la returul injectoarelor (furtun crăpat). Oricum dacă ai furtunul de tur transparent se poate vedea dacă vine motorină sau nu. Ceva bule mai face şi a mea dar porneşte bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor! La ALH iarna la pornirea prima data dimineata ,cit timp trebuie sa stea martorul bujii aprins la bord?  Al meu de un an [atunci am cumparat auto] totdeauna vara iarna mai mult de 2-3 sec nu ramine aprins. Ma intreb daca bietele bujii au timp sa se inroseasca pt o pornire usoara iarna?.....daca timpul afisat de martor in bord e asa scurt.   Citind pe aici inteleg ca functie de temp. exterioara,bujiile ramin mai mult sau mai putin conectate.   Sa fie senzorul G 2/G 62 care a innebunit si nu trimite la ECU inf.corecta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujiile raman incalzite o perioada lunga,nu doar cat sta aprins martorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc EEXCALADE am inteles secretul,m-am linistit acum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totuşi becul din bord stă aprins vara mai puţin, iarna mai mult în funcţie de temp exterioară, cel puţin eu observ asta la mine. Iar cât stau bujiile conectate în realitate poţi vedea în mod indirect urmărind tensiunea bateriei cu un multimetru (până la pornirea motorului orice consumator mai puternic duce la scăderea tensiunii bateriei, revenirea tensiunii la valoarea iniţială indicând deconectarea bujiilor). De asemeni se mai aude, dacă eşti atent, şi releul bujiilor când decuplează.

Ce nu ştiu, este dacă maşinile din generaţia ALH au şi afterglow.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ALH au afterglow.

Si la minus 2-3 grade bujiile stau cam 5 secunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut din nou!

 

Am schimbat uleiul si filtrele, inclusiv oringurile. Am schimbat bujiile. Am schimbat supapa pe sens, pornirea a ramas cam la fel, greoaie acum cand e mai cald si foarte grea cand e rece. Am schimbat si cureaua de transmisie si rola intinzator (cea cu amortizor), mai ramane singurul suspect: electromotorul. Care va fi dat jos in curand si curatat in prima faza. O sa postez cand se va rezolva problema la mine (daca se va rezolva) poate ii foloseste si altcuiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma dau si eu cu parerea,an general iarna cind este foarte frig eu aplic metoda-prima cheie o tin in contact 10-15 sec, a doua cheie 10 sec dupa care dau la demaror.Eu cred ca pierde presiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut din nou! Azi dimineata -8 grade la Galati. S-a circulat cu masina ieri pe la 20.30. Nu au fost probleme deosebite, dar azi dimineata am patit din nou aceeasi chestie, exact ca in videoclip:

 

 

In final, ca si astuia din clip, s-a descarcat bateria. Apoi am pus cablurile la Audi, si dupa 1-2 minute am dat cheie si a plecat. Am lasat-o asa 5 minute, am plecat cu copii la scoala, cand m-am intors dupa 30 minute, i-am dat cheie si a mers la sfert. Peste inca o ora i-am dat cheie si a plecat fara probleme. Dupa alte 6 ore, i-am spus sotiei sa ii dea o cheie si surpriza, nu pleaca iar. N-am apucat sa schimb electromotorul sau sa-l scot si sa-l curat si gresez. Sa fie intradevar electromotorul problema?

 

Am schimbat filtrele, uleiul, oringurile, supapa sens, bujii incandescente, alternatorul (acum doi ani), bateria VArta (acum 2 sau 3 ani).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi dimineata nu a pornit, aseara pornise si l-am lasat sa mearga vreo 10 minute. Aseara era -1 grad, azi dimineata erau -7. Sa nu fie doar electromotorul? Videoclipul e filmat dupa 4 incercari de pornire, cu cablurile de la bateria de la Audi legate si cu pauze de 10 minute intre ele. AM incercat si cu de trei ori contactul si la a 4-a am incercat sa pornesc, in speranta ca bujiile incadenscente vor lucra mai bine.

 

https://www.youtube.com/watch?v=RqLKFu1X6ys&feature=youtu.be

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia verifica daca clapeta EGR daca nu e blocata(misca parghia aia neagra de plastic din laterala ciupercii de vaccum de pe EGR).

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat, nu e blocata. Vad pe conducta de motorina un gol de aer, nu stiu daca are sau nu vreun rol. Nici dupa un sfert de ora de lasat bateria la incarcat de la Audi nu a pornit, deja ma ingrijoreaza problema (ar fi trebuit sa o ia de pe bateria cealalta). Doar pe bateria ei, fara cabluri, dupa 1 secunda se aprind si se sting luminile ca si cum bateria e descarcata aproape de tot.

post-22674-0-83806200-1424242417_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel puţin din ultimul videoclip cauza nepornirii nu este nici electromotorul nici bateria.

Poate că bateria ta este obosită, dar după cum a învîrtit cu bateria de la Audi trebuia să pornească destul de repede.

Golul de aer are un rol....să nu pornească maşina :D . Glumesc desigur, dar nu ar trebui să fie acolo, mai ales după o încercare de pornire, deci este posibil să nu pornească din cauza aerului fals.

Pentru eliminarea cauzei fă rost de un furtunaş, scoate turul din filtru cum am desenat pe poză şi bagă-l într-un pet cu motorină, dacă porneşte atunci cauza este aerul fals (poate proveni de la termovalva de pe retur, retur injectoare, sorb rezervor).

 

post-40889-0-70813900-1424243013_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa ce a spus Lupo poti verifica si electrovalva de pe pompa/avans/cantitate injectata/etc.

ALH/AGR e un motor simplu de diagnosticat.

Off.topic.

Neata Lupo, o zi frumoasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este de acolo deoarece si la mine este acel gol sau bule mai de aer....dar tot mai porneste lung cateodata.Eu nu mai astept sa se stinga martorul bujii si dau cheie putin mai repede si porneste mai scurt,altfel daca astept sa se stinga invarte 4-5 ture electromotorul.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot e sus topicul, am si eu o dilema.

Masina mergea foarte bine, pornea la sfert daca era putin cald motorul sau cateva grade afara.

S-a intamplat de 2 ori, o data cand motorul era cald iar afara nu cred ca erau <0 grade, dupa ce stationat 2-3 minute, electromotorul invartea dar nu pornea motorul, dupa multe chei(7-8?) si ridicat capota belit ochii, a pornit la sfert. Dupa 20 minute iar a stationat ~10 minute, a pornit la sfert din nou. N-am mai asteptat sa se mai intample si am fost la mecanic, nu stiu ce i-a facut, a zis ca trebuie schimbat releul 109 . A schimbat releul, n-am mai patit (de 2 saptamani).

Dilema e ca de atunci nu mai porneste la sfert nici cu motorul cald, si nu prea imi explic de ce ? "invarte" o data inainte sa porneasca, de fiecare de data.

Modificat de drazzy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sambata am programare la service. Incep cu o curatare a rezervorului si continuam cu investigatia. Va anunt cum am rezolvat, poate mai foloseste si altcuiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@grp.

Eu spun sa nu ti pierzi timpul cu rezervorul(ALH nu are pompa in rezervor)daca vrei sa elimini rezervorul din ecuatie pune intr un pet cu motorina furtunele de la filtru(pet in loc de rezervor)si vezi ce se intampla.

Verifica/schimba in primul rand supapa de pe filtru daca crezi ca aceea bula de aer iti face probleme la pornire.

E doar alegerea ta ce faci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca bagi motorina de la 'baieti' chiar merita sa verifici,mai ales supapele de sens. Am gasit numa' pacura la cineva pe acolo la cineva, tot asa facea spume pe furtunele alea sau bule f multe. Ala se oprea si in mers si nu avea talpa in sarcina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sambata am programare la service. Incep cu o curatare a rezervorului si continuam cu investigatia. Va anunt cum am rezolvat, poate mai foloseste si altcuiva.

Eu as verifica- starea bateriei (sint magazine de baterii care au niste aparate destepte si iti spun daca e defecta sau nu mai tine curentul)

-sa nu ai un consumator care iti descarca bateria (casetofon/cd player) verifica consumul in stand-by

-senzorul G62

-bujiile ,daca vine curent la bujii

-cablajul  de la baterie/electromotor/alternator (sa nu ai fire corodate/ciupite mai ales papucii bornelor)

 

 

 

Dupa ce porneste, trepideaza la relanti ?! sau merge normal motorul.Citi km are?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

Eu as verifica- starea bateriei (sint magazine de baterii care au niste aparate destepte si iti spun daca e defecta sau nu mai tine curentul)

Da. Se pare ca ai avut dreptate, bateria era problema. Am pus bateria de la Audi azi si a plecat la prima cheie, poate ajutata si de cele 11 grade de afara. O sa cumpar maine baterie noua si o sa vedem la iarna daca doar asta a fost cauza. Multumesc tuturor pentru idei, se pare ca uneori e bine sa pleci de la lucrurile de baza si dupa sa schimbi chestii pe masina :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-ai gindit ce baterie cumperi sau nu conteaza?!Primul aspect ar fi cit mai tii masina, eu as alege baterie cu servisare adica doape pentru completare,ca si brand as alege moll sau exide sau varianta eco de la dealeri sau OEM. Bateria mea a intrat in anul 7 de viata si functioneaza ca-n prima zi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria sau cele 11º grade de afara te a ajutat ???

O masina trebuie sa poarneasca bine/usor si la -11º si la +11º.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salutare! Am postat in topicul "Nu trage motorul" problema intampinata de mine... Am fost vineri la service sa imi regleze avansul... Reglat, testat, totul ok, motorul pornea la sfert, am facut si o tura cu ea sa vad cum se comporta. Tragea foarte bine, liniar, zgomotul motorului redus substantial dar... eroare pe debitmetru nu mai aveam, acum aveam pe ceva senzor din pompa de injectie. Am intrebat inainte sa plec daca dupa reglajul facut de ei voi avea probleme cu pornirea la rece, mi-au raspuns ca ar trebui sa porneasca mai bine la rece decat la cald... Cata vrajeala, dupa vreo 2 ore de stationat(intre orele 11:30 si ora 14 si ceva, caldura mare... apa era inca la 60 de grade) masina mea nu a mai pornit. Am dat la automat de vreo 5-6 ori, luuuuung, pana a inceput sa imi scoata fum alb pe evacuare, dar de pornit nici vorba. Am luat iar cheile si i-am dat putin avans, acum porneste dar are din nou aceleasi manifestari... lipsa putere, zgomot ridicat...

Vreau doar sa stiu daca e "big problem" cu eroarea pe pompa de injectie(la service mi-au zis sa las masina acolo vreo doua zile ca dau jos pompa, o curata si ar trebui sa isi revina).

Modificat de Stefan_WZR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!