Jump to content

se opreste motorul ...aiurea


florea
 Share

Postare recomandată

De fapt, mai precis, "economizor la mersul in gol fortat", adicatelea un montaj electronic care preia impulsuri de la bobina de inductie (ca un turometru) si, intre, de exemplu, 1500 si 900 rpm, taie alimentarea cu benzina de la electrovalva carburiciului.

Intra in functiune doar la mersul cu frina de motor (surubul de reglaj al clapetei de aer se izoleaza electric si, cind atinge sectorul dintat, face contact cu masa si comanda montajul).

In regimul asta de mers, benzina intra degeaba in cilindri, prin aprindere face numai socuri nasoale si mai si spala uleiu' de la segmenti... deci fara ea e mai bine.

In oras, cu opriri dese si pe drumuri cu pante se poate, deci, frina mult cu motoru' si se economiseste gazu'.

Au fost chestii d'astea romanesti pina prin '90, probabil s-or mai gasi pe la oameni...

Schema nu e mare smecherie, o sa pun niste poze cind o sa ajung pe-acasa s-o caut, ca am net doar pe apucate, pe la altii, si nici nu stau prea mult prin Bucuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • RaduI

    16

  • tipatescu

    14

  • jan

    12

  • cipake

    12

Top Posters In This Topic

S-au facut si pe la Eletromagnetica, am un pliant de prezentare pe-acasa, de la un vecin.

Intrebare: foloseste totusi la ceva?

Azi mi-a intrat pe stoc un carburici care are surub de asta izolat pe brat, ca sa vezi cum se leaga chestiile astea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi foloseste exact la ce zisei mai sus (merg mult tocmai pe drumuri d-alea si nu-mi convine totdeauna sa tai contactu' de la cheie) si, in plus, dupa ce l-am pus, nici nu mi s-au mai afumat bujiile (bineinteles, daca restu' e reglat!)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fapt, voiam sa te intreb daca e fiabil si nu te trezesti ca electrovalva iti taie benzina la ralanti.

Cred ca imi pun si io unul de asta. Dupa ce ma deprind mai bine cu frina de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine merge de vreo 8 ani, am schimbat doar bucsa aia izolanta de la surub ca era din plastic nasol si se crapa; mi-am facut eu alta dintr-o bucatica de textolit si-am pus si doua piulite pe surub (in fata si in spatele bucsei) ca sa nu stea doar in filetul moale din bucsa.

Cutia e pusa pe peretele din stinga de la motor. Schema e suficient de simpla si n-are reglaje mobile, cutia are etansare de cauciuc si am turnat si eu saciz peste toate piesele dinauntru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde se gaseste un divais din asta ca mi-as pune si eu. Cand merg cu frana de motor imi da rateuri de sperii tot orashul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...hi, hi... evident ca e ceva dereglat (avans/supape/scinteie...)

Banuiesc ca nu se mai fabrica. Mai apar uneori prin talcioace si consignatii. Pun eu schema aici, ca e cu piese simple, romanesti.

Iertare de lungirea subiectului... trebuie mutat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar daca iti taie electrovalva, atunci la relanti cum de nu se opreste motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai n-auzi ca la ralanti surubelul reconecteaza electrovalva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am citit inca odata explicatia si am inteles ca dispozitivul ia semnal de la bobina ca un turometru si acest dispozitiv nu functioneaza decat la o turatie mai mare decat turatia de relanti. Dar oare se poate regla la acest dispozitiv aceasta turatie minima la care sa intre in actiune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sigur se poate, face altii avioane, dupa cum zicea un cunoscut de-al meu, zugrav :banghead: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iaca si schema...

Sigur ca se pot modifica pragurile de turatie (din piesele de la intrarile "ps" (prag sus) si "pj" (prag jos) ale integratului 555), dar, zic eu, sub 900rpm revenirea la regimul de relanti e mai nesigura si frina de motor la peste 1300-1500 rpm intervine destul de rar si poate fi nasoala pt. transmisie (e ca si cum ai trece direct dintr-a 4-a intr-a-ntiia).

Modificat de cipake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

frina de motor la peste 1300-1500 rpm intervine destul de rar

Eu stiam ca si daca ai viteza mare, 90 sa zicem , si iei piciorul de pe acceleratie, tot frana de motor se numeste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident! Ziceam ca e ca si cum ai fi in IV, debreiezi, bagi in I si ambreiezi la loc. Sigur ca schema taie alimentarea electrovalvei din momentul in care lasi acceleratia libera (indiferent de viteza) si redeschide electrovalva la o turatie putin mai mare celei de relanti.

Citesc si eu in urma si vad c-am zis lucrurile amestecat si nu se mai intelege...

D'aia ma strofoc acum sa pun cumva tot prospectul aparatului (sunt poze sau pdf cam de 2M)

...urmare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...si gata...

Probabil ca se pot pune si fisiere mai mari, da's eu bou si nu ma prind!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schema taie alimentarea electrovalvei din momentul in care lasi acceleratia libera (indiferent de viteza) si redeschide electrovalva la o turatie putin mai mare celei de relanti.

Domne, auzisem ca dispozitivul asta a fost folosit si pe la dacii; pe mine ma pasioneaza chestia asta cu daciile din cauza ca folosesc (cu succes) un carfil, asta n-are electrovalve. Cum se face ? se inlocuieste jiclorul de ralanti cu o electrovalva (si de unde provine ea), sau surubul de amestec ?

Later edit: e clar din imagini ca surubul de amestec s-ar inlocui cu electrovalva (in cazul carfil)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu prospectul asta pe undeva, tre sa-l caut. Poate moshul din bloc mai are si pentru mine un device, cica el l-ar fi proiectat...

Din schema nu reise ce BD este necesar, BD cit?

Multumim! :lol: :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zice acolo (la"img5") cum s-ar pune si in locul surubului de amestec, da' urmeaza reglaje... (poate doar daca nu incape fizic in locul jiclorului!).

O sa vad la o dacie cum s-ar potrivi valva mica acolo...

BD-u' nu "reiese" deloc, ca nici nu l-am scris. Initial a fost BD 139 si merge bine cu valva mica (28, 30 PICT). La altu', care avea 34 PICT, (valva mai mare, in stinga-jos), se incalzea mai mult (si cutia era pusa pe o tabla calda), asa ca, pina sa-i fac radiator mai mare, am pus BD237, parca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si unde gasim de cumparat un dispozitiv de asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gasit legaturi la forumul de dacia. Au scheme, variante de montare, probe + alte idei de economizoare. (Pe aia cu tabla pt. turbionare am incercat-o si eu, dar am mai modificat si altele atunci si n-am probat-o separat. Oricum, un fluid bine "rasucit" longitudinal are mai multe sanse sa circule corect pe teava, fara sa se "agate" de pereti).

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=13896&hl=EEBIO

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=4657&hl=EEBIO

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=3093&hl=EEBIO

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

N-ar fi bine de mutat discutia asta , poate la "consum", sa poata fi gasita mai direct?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar inventiile astea gen tabla de turbionat amestecul, oare de ce nu au aplicare in productia de serie? Nici macar acum, dupa circa 20-30 de ani de la descoperire?

Zic si io...

Adica, io stiu de la cursul de hidraulica generala :) ca-i mai bine sa fie curgerea laminara, decit turbulenta. Era ceva cu numarul Reynolds.

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar inventiile astea gen tabla de turbionat amestecul, oare de ce nu au aplicare in productia de serie? Nici macar acum, dupa circa 20-30 de ani de la descoperire?

Zic si io...

Adica, io stiu de la cursul de hidraulica generala :scratch: ca-i mai bine sa fie curgerea laminara, decit turbulenta. Era ceva cu numarul Reynolds.

Io am vazut la un concurs de viteza la baut bere cum a cistigat unul care si-a baut berea in 3 secunde. Omul a invirtit intii bine sticla si apoi a turnat berea pe git. Daca torni berea normal, iese cam in 8 secunde din sticla. Dar ia incearca s-o invirti intii, sa vezi cum curge atunci.

Astia zic ca ghidusia lor ar reduce consumul si ar creste puterea cu pina la 15CP: www.turbonator.com

Modificat de Osi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Are cineva de vanzare vreun economizor de mers in gol fortat? Sau daca nu cine se incumeta sa faca unul? Cam pe la ce pret as iesi cu piesele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la solicitarea lui prepeleac m-am apucat sa studiez si eu documentatia despre economizoare..desi am fost sceptic la inceput :) de utilitatea lui si mai ales ca ar putea sa imi faca probleme..o sa ma apuc de un asemenea montaj (eu m-am oprit la schema cu 4047 si 741), iar montajul dupa o sa-l testez o sa-l trimit omului (conform intelegerii)..

PS: ca sa pota fi mai usor citita documentatia, am facut pagina http://www.niqro.lx.ro/economizor.htm :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!