Jump to content

se opreste motorul ...aiurea


florea
 Share

Postare recomandată

Nu cred ca este nici de la uleiul din cutie si nici de la ambreiaj. eu am uleiul la cutie nou. Imi aduc aminte cand era masina "noua" (imediat dupa restaurare) avea carburatorul original, si parca nu facea chestia asta.

Eu am garajul la demisol, si am impresia ca am bagat masina in garaj anul trecut odata cu fatza si parca s-a intamplat sa scada turatia, dar nu am oprit in panta ca sa ma edifica (pt. ca pe vremea aia nu ma interesa deloc acest fenomen). acum nu mai folosesc acel garaj pt. broasca asa ca nu mai am cum sa fac proba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • RaduI

    16

  • tipatescu

    14

  • jan

    12

  • cipake

    12

Top Posters In This Topic

Pai cred ca mi-ai dat o idee de zile mari - acum am asociat si eu fenomenul asta care se simtzea "usor" si in pante domoale, cind luam piciorul de pe acceleratie - din nefericire nu ai cum sa incerci asta - si nu-ti recomand mai ales iarna :) - pentru ca pentru a putea demonstra treaba asta, ar trebui sa o scoti din viteza si sa o lasi sa alunece lin la vale (pe o panta domoala si lunga) si sa nu mai apesi acceleratia sa vezi ce se intimpla ... pui pariu ca o sa scada turatia ? ...

Am facut chestia asta in vara trecuta, la o coborire de vreun kilometru. N-a scazut turatia nici o clipa. Oricum, a doua oara nu mai fac chestia asta :offtopic: nu toata lumea e ca Mishul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai asta zic, bubu, noi, eu si tonic avem aceasta problema - si nu ne dam seama de unde e - si mie nu mi se pare, ma repet - de asta am si scris - poate a mai descoperit cineva treaba asta sau are cineva o sugestie ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am frinat ca nebunu de multe ori; nu s-a mai oprit motoru. Io am umblat la clapeta aia de la filtru, aia cu contragreutate, de face motorul sa traga gazele din carter. Adica am rasucit axul clapetei cit sa actioneze gravitatia mai putin asupra cursei clapetei (axul era uzat-subtiat). Asta inchide total accesul aerului de-afara atunci cind depresiunea in filtru e mica (la ralanti) si motorul isi absoarbe propriile scapari de gaze datorate neetanseitatii.

Atunci cind depresiunea creste (accelerezi), ajunge si aer in filtru, dar in momentul cind inchizi clapeta de acceleratie brusc, clapeta aia de la filtru taie aerul si, parerea mea ;) , d-aia moare motorul. Poate si combinat cu amestecul de ralanti bogat ;) .

Panta n-are cum sa aiba legatura, cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cind se mai opreste, pune mina pe bobina de inductie si vezi daca nu este cumva fierbinte.

am mai patit si eu asa, ca am mers 100km fara nici o problema si cind am lasat aceleratia in oras la primul stop, sa oprit. bobina era asa de calda ca nu puteam pune mina pe el si uleiul curgea din el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am frinat ca nebunu de multe ori; nu s-a mai oprit motoru. Io am umblat la clapeta aia de la filtru, aia cu contragreutate, de face motorul sa traga gazele din carter. Adica am rasucit axul clapetei cit sa actioneze gravitatia mai putin asupra cursei clapetei (axul era uzat-subtiat). Asta inchide total accesul aerului de-afara atunci cind depresiunea in filtru e mica (la ralanti) si motorul isi absoarbe propriile scapari de gaze datorate neetanseitatii.

Atunci cind depresiunea creste (accelerezi), ajunge si aer in filtru, dar in momentul cind inchizi clapeta de acceleratie brusc, clapeta aia de la filtru taie aerul si, parerea mea ;) , d-aia moare motorul. Poate si combinat cu amestecul de ralanti bogat ;) .

Panta n-are cum sa aiba legatura, cred.

Dom'le, vezi ca ti-ai pus invers filtrul de aer. Clapeta aia trebuie sa fie in stinga si pe furtunasul ala care intra vertical de jos, linga clapeta, vine aer cald de la incalzitoare, nu gaze de carter! Gazele de carter intra pe partea cealalta (in dreapta), orizontal, in filtrul de aer. Daca bagi acolo gazele de carter, e clar de ce moare motorul cind frinezi.

Modificat de Osi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, ala-i un aranjament mai vechi al filtrului. La astea mai noi e altfel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum o fi aranjamentul filtrului, filtrul meu e din ala mare, fara contragreutate, cu capsula de vacuum - nu are nici o treaba deocamdata - capsula nu e conectata la carburator (e un carburator usor diferit). Oricum ideea e ca pot sa merg foarte bine la frig ... si scade turatia doar la frinare ... nu doar daca nu mai accelerez ...

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica la frinare mai accelerezi? Probabil ca nu-i de la asta, io ziceam ca la mine a mers dupa ce-am "reglat" posibilitatea motorului de a-si lua aer. E drept ca simultan i-am pus si furtunul de preincalzire a aerului, da nu cred c-are mare importanta. Ala-i bun cind e motorul rece.

Dar pe bobina n-am pus mina, inca. O sa pun.

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul meu isi ia aer suficient fie cald (iarna) fie rece (vara) in functie de cum pun clapeta aceea cu contragreutate.

Bobina este rece tot timpul.

Deci cauza pare sa fie alta..?????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma rog, io mai am si-o dacie, se oprea motorul, tot asa, cind frinam sau cind schimbam viteza (nu mai era acceleratia apasata). La aia s-a terminat cind am pus carton la radiator si la carburator. Nu merge iarna fara :D . Fara carton am ajuns la consum de 19 la suta :D . Da aci nu se esplica. As pune carton, da unde?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jane, ti-a explicat bine Osi cum vine aerul cald de la incalzitor.... la mine studul de aer cald pentru intrarea in fitru se afla in partea stanga, in partea dinspre cutie si ar intra un furtun cu diametrul interior de 2,54cm (1 tol) .. apoi ar fi termostatul de regleaza clapetele de aer din turbina si apoi tablele de inconjoara motorul..astea ar fi echivalentul cartonului :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Da, jivrajul ala poate fi chestia. Aia pateam si eu la dacie.

Si zice si-ala: te opresti (si fumezi o tigara), pornesti si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit-o nasol vineri.... m-a capiat vreo 10 min pana s-a incalzit un pic, s-a oprit la toate stopurile intre Piata Muncii si Unirea. M-am uitat acasa pe net: umiditate 93%, 1 grad.

A probat cineva aditivii aia anti-givraj ? functioneaza oare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit-o nasol vineri.... m-a capiat vreo 10 min pana s-a incalzit un pic, s-a oprit la toate stopurile intre Piata Muncii si Unirea. M-am uitat acasa pe net: umiditate 93%, 1 grad.

A probat cineva aditivii aia anti-givraj ? functioneaza oare ?

ai socul reglat pe pozitia de iarna?

ce bine este aici in california.... cu trapa deschisa :pale:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai socul reglat pe pozitia de iarna?

ce bine este aici in california.... cu trapa deschisa :pale:

Am soc manual, reglat pe pozitia pe care o vreau io :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am soc manual, reglat pe pozitia pe care o vreau io :P

atunci tine cu mina mai mult timp inchisa :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci tine cu mina mai mult timp inchisa ;)

Pai nu-l ating decat in caz de frig extrem, nu e nevoie :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Pentru ca n-am reusit niciodata sa reglez ca lumea socul automat (ca sa-si faca treaba in conditii diferite) si pt. ca statea prea multa vreme inchis i-am tras 3 gauri in clapeta...

Cind se jivreaza, asta e, dar in restul timpului motorul intra mai repede in regim normal de functionare.

Modificat de cipake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cu consumul cum stai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai (si) asta ma deranja: consumul inutil in timpul perioadei de incalzire (amestec prea bogat/fum negru). Fara vreo modificare, 6-7 la drum intins si spre 10 prin oras.

Oricum, dupa gauri (cind se simtea deja scaderea in oras), i-am pus altele: aprindere + multiscinteie, un fel de ruptor electronic (Hall) (astea toate facute acasa) si, foarte util pt. mine, economizor de mers in gol (asta se simte imediat in oras si pe drumuri cu pante si viraje).

Prin oras nu merg, ca nu-mi place, dar consuma pina-n 8; afara a reusit chiar 4,5.

I-am pus si gaz, asa, sa vad daca se poate; s-a putut, da' l-am scos ca-mi trebuie locul de dupa bancheta, unde statea buteliosu'...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce este economizorul de mers in gol?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!