Jump to content

se opreste motorul ...aiurea


florea
 Share

Postare recomandată

da' n-o fi toata treaba din releul de tensiune sau contacte la bornele bateriei? cand franezi ai consum de vreo 4A.. merita masurata si tensiunea pe baterie in diferite regimuri de functionare (mai ales ca alternatorul incarca doar cand turatia este mai mare de 1200-1400 rot/min)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • RaduI

    16

  • tipatescu

    14

  • jan

    12

  • cipake

    12

Top Posters In This Topic

Nu cred eu sa scada turatia din cauza curentului - nu am pompa electrica iar bujiile ori se aprind ori nu ... insa o sa ma uit de curiozitate si la amperaj cind pun frina (oricum nu e corelata frina fizica - nu vorbesc de cea de motor - cu dinamul / releul regulator).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a ta e fara bobina de inductie? acolo ai, de voie, consum de 4-6A

ideea e ca trebuie verificate mai multe chestii la masina decat suflarea in jicloare si rotirea de ele sau apasarea pedalei in diferite stiluri :blink:

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Nic, fara suparare :blink: , ma repet, pentru cine nu ma crede - si mishu are tendintza sa bagatelizeze niste lucruri -

1. chiar nu am nici o problema cu masina - nu suflu in jiglere, departe de mine de a incerca un stil de condus printr-o apasare mai adinca sau mai plina a pedalei...

2. S-ar opri pur si simplu masina daca bobina nu ar fi capabila sa faca scinteie - aici motorul mai degraba pare sa mearga in suprasarcina cind incetinesti ... ma repet ...

3. Aceasta problema nu e pentru mine personal (eu pot sa si imping la masina, daca e nevoie) - e pentru un neavizat sau un sofer neobisnuit cu a calca simultan pe trei pedale (am pus si acceleratia atunci cind frinezi ... ) sau prietena, sotie, care se urca in masina si observa acest efect nu aceasta cauza ! Pentru ca daca miscorezi turatia motorului (efectul), adica se incetineste - implicit (firesc, normal) va scadea si tensiunea debitata de dinam (asa zisa cauza) ... Nu e bine sa ajungem la intrebarea cu ce a fost mai inainte, oul sau gaina ...

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Umiditatea din aer este o cauza f. nasoala, nu temeperatura. Pe un cancer de -20 de grade pornesti si mergi fara probleme.

Daca tot frecati suruburile alea de reglaj de la carb il nauciti; solutia este asta: faci o pauza si pornesti peste 5 minute. Asa zicea si neamtul in cartea aia despre motoarele industriale. Mai bine circuli si accepti neajunsurile astea, decit sa cauti rezolvare la o tehnologie veche de 70 de ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ufff, bubu :P ... Problema mea nu am ridicat-o in iarna asta ... pare a fi de multa vreme, pare a nu avea legatura cu temperatura sau umiditatea ... iar tzeava de preincalzire e foarte desfundata :blink:

Repet:

Daca pun frina incet, cu 50 -100m inainte de stop, progresiv, nu scade sensibil ralantiul ! Ba sta pe loc pina ma duc si iau piine si ma intorc inapoi in intersectie ! Asta, fireste, cu conditia sa treaca alea 5 minute sa nu fie umezeala sau sa fie primavara (bla-bla). De cit timp o conduc, fac deosebirea asta, ce dracu ...

Problema e cind pun frina brusc si tare !!! Parca motorul si-ar continua mersul inainte in virtutea inertiei si s-ar poticni !!! Asta se simte usor, nu foarte pronuntat, dar cauzeaza sanatatzii ralantiului, care cum spuneam sunt nevoit sa-l dau 'o idee' mai pronuntzat ...

Sper ca am fost destul de clar - ca nu mai continui discutia altfel !

:P

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine circuli si accepti neajunsurile astea, decit sa cauti rezolvare la o tehnologie veche de 70 de ani.

Dar se poate si imbunatati :blink:

Pana la coada eu cred ca infundarea sau colmatarea partiala a tevii de preincalzire e buba (cum e cazul la mine)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mei ficiori si mei mei copile!!!

se oreste numai cand e calda!

putin seamana simptomele cu cele povestite de dl tipatescu, dar se opreste si la frana brusca si la mai slaba, si daca nu franez de loc...

o fi din cauza umezelii... dar de ce nu e o defectiune constanta? adik uneori NU se opreste, manca-i-as toba ei de 44 de ani...

:blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci in cazul tau o fi amestecul prea bogat, vorba lui @RaduI.

... poate ar fi bine sa separam topicul.

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cu Carfil circuland, :) , am soc manual. Am constatat ca dupa ce se incalzeste motorul un pic incepe sa fie ralantiul din ce in ce mai prost; eliberand socul, mersul motorului devinde mai rotund. Pesemne ca s-ar putea sa-ti mearga si cam anapoda socul ala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai dragalashilor, Florea a pus deshtu' pe buba: se opreshte si daca NU franezi- ia incercatzi si voi de curiozitate sa scoatetzi la pct mort cand mergetzi si sa lasatzi la relanti- asta asha dupa 3-4-5 min. de la pornire, o sa vedetzi ca tot se opreshte, n-are treaba cu frana. Asha face toate dom'ne :) , incl gogo al meu- e pt ca atunci cand e frig se deschide shocul prea devreme, cand e cald-prea tarziu, asha ca ori nu e destul timp shocata, ori devine amestecul prea bogat. In primul caz ii dai 1 shpritz si pleaca, in al 2-lea pui contactul si ashteptzi f'un minut sa se desch shocul si dup'aia dai din nou la cheie. Merge bine cand sunt afara asha sa zicem 10-15 grade. Nu va place- punetzi-va carburice cu shoc manual si n-o sa mai faca. N-are treaba nici cu pata calda, la mine e desf 100% ca ieshirea ei n-am mai bagat-o in toba ci pufaie liber, si ies pe acolo gaze fierbintzi semn ca e desf, da' cand are damblale tot se opreshte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da, asta e concluzia, ca "asa face ele", dar asta dezbatem, cum le imbunatatim ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai spun inca o data: pauza de 5 minute si mai departe, ieri, la sensul girator de la Razoare, asteptind la coada, chiar am oprit motorul vreo 2 minute :( asa le imbunatatim!

am o intrebare: cei care au filtru de aer uscat tot asa patesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci , ca ageamiu ce sunt in ale fiziologiei la broasca mecanica, trag concluzia ca trebuie respectete toanele ei de fosila precambriana!!!

mi-am luat, inseamna , dinozaur cu personalitate!!! :(

daca si dintre dvs, care dupa cum vad le-ati desfacut bucata cu bucata tot o maai patiti cateodata, eu ce sa mai zic...

ieri s-a plimbat sotia toata ziua prin oras si n-a avut nimika...

am sa o aduc odata, cand va strangeti mai multi la o bere sau altceva sa v-o prezint! pe buba, binen-nteles!!! ;) ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca ceea ce descrie florea este cu totul altceva cu ceea ce descrie tipatescu, si probabil cu totul altceva decat ce descriu bubu si misulica.

A mea face exact la fel cu a lui tipatescu, si asta in conditiile in care motorul este relativ nou (cca 7000 km), carburator brosol nou, delco nou, alternator nou, baterie noua, pata calda desfundata, bujii noi si ce mai vreti voi....

Solutia mea a fost sa dau ralanti-ul un pic mai mare, (acum are in conditii normale cca 950 ture/min) ca sa fiu sigur ca nu se opreste, pt ca la frana la semafor (mai brusca) ajunge si pana la 650 sau poate 600...nu stiu exact.

Si eu m-am gandit ca este din nivelul de benzina din camera de nivel constant, dar nu am umblat niciodata pana acum la carburator pt. ca merge foarte bine, consuma sub 6% afara si este inca sigilat.

Si face chestia asta si iarna si vara si pe ceata si pe soare si pe cald si pe frig si pe gheata si pe zapada si pe ploaie si pe uscat.

repet inca nu am descoperit daca cauza este una singura sau poate si altele (dintre cele scrise de raduI).

Avand in vedere ca eu merg foarte putin cu masina prin Buc, nu prea ma deranjeaza, dar mi-ar placea sa scap de aceasta chestie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar o idee care se mai poate considera. am avut o situatie din acesta in care se oprea masina din senin. era bobina de inductie care se inchingea foarte tare si daca asteptam citeva minute pornea din nou.(eu am aprindere electronica cdi)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie imi moare la frinare, dar, atentie, doar in primele minute de funtionare, sau cind umiditatea de afar e foarte mare!Am gasit povestea. Cititi aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tonic: pai turatia de relanti trebuie sa fie intre 850-950 rpm. La mine de exemplu este la 900. Ei zic ca vara sa ai ceva mai mult ca sa se raceasca si la relanti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact aceeasi problema asa cum o descrii tu tonic, o am si eu !

Stiu ca e greu de crezut, insa nu vorbesc de frig. - Face la fel iniferent daca merg 100 km continuu (vara sau iarna) si la primul semafor pun o frina mai accentuata - scade turatia.

Si misu, vad ca insisti :) Ei bine, daca o scot din viteza si o las sa mearga, nu se opreste motorul, poate doar broasca, din mers, dupa 1 km... conditia fiind sa depasesc alea 5 min de la inceput ...

Deci insist - sunt pb distincte !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am sesizat efectul unei frine mai aprige, dar cind motorul e rece. E foarte posibil ca, din cauza inertiei, ceva cu canalele astea din carburator sa functioneze putin aiurea. Mi s-a intimplat sa frinez ultraviolent, ba chiar sa ma proptesc in 2 dacii (I love you, Mishu :) ), si sa nu se opreasca motorul, iar altadata, la o frina mai bleaga sa moara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tonic: pai turatia de relanti trebuie sa fie intre 850-950 rpm. La mine de exemplu este la 900. Ei zic ca vara sa ai ceva mai mult ca sa se raceasca si la relanti

azi am mers pe la 7.30 dimineata cu masina, si a mers ca de obicei de bine...insa acea scadere a ralantiului a fost mai accentuata, chiar la un moment dat a trebuit sa tin un pic acceleratia la semafor ca altfel cred ca s-ar fi orpit.....dar asta se intampla dupa ce socul electric se incalzise suficient ca sa fie clapeta deschisa si dupa ce motorul probabil ca inca nu ajunsese chiar la temperatura de functionare (nu as putea sa zic cate grade avea uleiul deoarece eu nu am ceas cu temperatura). oricum pe la ora 12.00 cand am mers iar parca nu a mai facut asa mult incat sa tinda sa se opreasca (adica vreau sa zic ca a facut dar ca vara).

oricum ce zice victor e corect dar nu mi se pare normal ca turatia sa scada la franare la 600.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers si in dupaamiaza/seara aceasta la temperatura de cca - 5 grade. Nu a mai dat sa se opreasca dar turatia la ralanti tot a scazut de cateva ori. Ce am observat: ca turatia isi revine atunci cand inclinarea spre fatza (ca urmare a franarii) se redreseaza . Ce ar fi interesant sa incerc este sa pun masina pe o panta cu botul in jos si sa vad daca face tot asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca turatia isi revine atunci cand inclinarea spre fatza (ca urmare a franarii) se redreseaza.

Exact, mai bine spus, dupa ce iasa din inertie, turatia/ralanti-ul se redreseaza ... de asta am spus si eu ca e datorita frinarii mecanice ...

Ce ar fi interesant sa incerc este sa pun masina pe o panta cu botul in jos si sa vad daca face tot asa.

Pai cred ca mi-ai dat o idee de zile mari - acum am asociat si eu fenomenul asta care se simtzea "usor" si in pante domoale, cind luam piciorul de pe acceleratie - din nefericire nu ai cum sa incerci asta - si nu-ti recomand mai ales iarna :Driver: - pentru ca pentru a putea demonstra treaba asta, ar trebui sa o scoti din viteza si sa o lasi sa alunece lin la vale (pe o panta domoala si lunga) si sa nu mai apesi acceleratia sa vezi ce se intimpla ... pui pariu ca o sa scada turatia ? ...

Cred ca e o problema cu uleiul folosit -> uleiul de la cutia de viteze sau ambreiajul ... altfel nu-mi explic. Ca motorul l-am prins cu mina mea in prezoane si stiu ca l-am prins bine ... dar ar fi si asta o chestie ... acum ma indoiesc de tot ... sa aiba motorul un joc mic fatza spate ?

... poate spun timpenii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!