Jump to content

Resoftare motor 1.6 TDI


micuzzu_marius
 Share

Postare recomandată

salut baieti! sunt nou pe forum,fan vw pana la moarte!mi-am luat si eu de curand un vw polo 2010 1.6 tdi de 75 cp de care sunt ff mandru! dar uitandu-ma la postarile voastre, ma frig calcaiele si ma bate gandul sa ii fac si eu remapare :icon_bounce: dar nu as vrea sa ii afectez motorul, are 140 000 km, nu scoate gram de fum si consuma putin rau.dar e puturos in depasiri scurte, eu obisnuit pana acum numai cu benzinare...va rog sa ma ajutati si pe mine cu un sfat, unde sa ma duc sa ii fac remapare, la ce preturi se fac, cine le face. va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am revenit cu vesti. Ieri am intrat oficial in clubul celor cu remapare. Operatiunea a durat aproximativ 2 ore la TCM Turbo. Sincer nu imi pot exprima o parere inca. Am parcurs aproximativ 120 km pana la Bz, iar schimbarea se cunoaste la turatii peste 2800 - 3000 cand masina parca isi ia zborul. Pana la aceasta turatie mai nimic in afara faptului ca parca nu se mai ''impiedica'' motorul daca dau a 2-a la turatie mica. Am inteles ca softul se mai ''aseaza'' dupa 150 - 200km. E adevarat? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Nu este adevarat treaba cu 200km. Masina se simte de laninceput si poate in 5-10km ceva mai bine. Dar nu la 100-200-300km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca este vorba despre feeling-ul soferului si nu de soft. Incepe sa se obisnuiasca cu noua putere a masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noi impresii. Incep sa percep mai bine schimbarea. Cand m-am intors la Bz era destul de tarziu in noapte si eu cam obosit nedandu-mi seama complet de ''herghelia'' in plus de sub capota. Abia azi am realizat ca masina se comporta mai elastic raspunzand mai promt la apasarea pedalei. O sa revin cu impresii dupa ce mai adun ceva km. Despre baietii de la TCM numai de bine, intr-un cuvant profesionisti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt interesat si eu de comportament, in timp...eventual si de modificarile consumului. La mine chiar se cere o resoftare, tinand cont ca am niste kg in plus de la 4motion.

Pana atunci mai culegem informatii, pareri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
micuzzu_marius

Am reusit intr un final sa fac resoftarea, am fost la cei de la AMC Motorsport din Brasov si dupa am plecat la drum(normal) :D , cum am iesit din Brasov am intrat putin in ea ca sa zic asa si e diferenta mare, peste 2000 rotatii deja trage super bine, am mers pe toate tronsoanele de autostrada pana la Timisoara, adica: centura Sibiului care e autostrada, ocolirea Sebes-Deva tot autostrada unde nu am menajat o deloc, am ajuns cu un consum de 4.8% in Timisoara, la cum am mers plus doi adulti doi copii si bagajele aferente eu zic ca e foarte ok, inca nu mi dau seama exact dar in conditiile in care am mers aveam alte dati in jur de 5-5,2%(aveam consum mic si inainte nu m am plans niciodata de asta). Andrei de la AMC mi a facut si update soft motor la ultima versiune de fabrica si am eliminat o problema mai veche care am dezbatut o si pe alt topic referitor la un tacanit ca de avans intre 1800-2200 ture, s a rezolvat cu update ul de soft si aceasta problema care ma stresa rau :D Oricum recomand aceasta operatiune, pur si simplu da drumul motorului, nu mai e sugrumat cel putin cand schimbam viteza inainte nu simteam sa cada pe cuplu asa bine chiar daca turam suficient, acum nu se poate compara, trage din plin de la turatii joase si peste 2000-2200 trage grav. Revin cu informatii referitoare la consum in oras plus cum trage cand voi fi singur in masina, acum am fost plin.


Oricum s a facut un test dyno pe o masina cu motor 1.6 tdi cu aceasta resoftare al unui client AMC (bine difera de la masina la masina) si a rezultat 147cp si 313 Nm. E o crestere senzationala pentru Stage 1. Recomand

Modificat de micuzzu_marius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

micuzzu_marius

Am revenit cu consumuri din concediu, referitor la cresterea de putere a motorului am zis mai sus. Computerul de bord a fost resetat la Brasov unde am facut resoftarea, de acolo am plecat spre Timisoara pe tronsoanele de autostrazi, 3 la numar pe unde am mers cu 130-140 km pe ora cu un varf de 180 km/ora sa vad cum trage(a ajuns clar mai repede la aceasta viteza fata de softul standard de fabrica), masina cu 4 persoane 2 copii (mari)doi adultii, portbagaj aproape plin. De la Timisoara am mai luat un adult plus bagaj greu de abia am inchis portbagajul, eram pe burta cu masina, emotii mari sa nu rup un arc ceva, in fine , am plecat la drum spre Transalpina, unde drumul pe partea cu Sebesul e rau tare , de la urcarea propriuzisa e f bun drumul in schimb spre varf, am coborat spre Npvaci-RM Valcea-Curtea de Arges, Campulung, Brasov etc, deci traseu montan din plin , drum f f prost in unele locuri gen Curtea de Arges-Campulung, incarcat la refuz si media pe ora la km, consumul, km totali au fost dupa cum e atasat in poze. Ideea e ca a scazut consumul cam cu 0,3-0,4 aproximez eu. Urmeaza un Long Term si in oras sa vad cum se prezinta sa fac o comparatie cu ce era inainte.

post-97030-0-48917100-1402927732_thumb.j

post-97030-0-12345100-1402927750_thumb.j

post-97030-0-17646800-1402927774_thumb.j

Modificat de micuzzu_marius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

micuzzu_marius

Mai eram dator cu un consum in oras unde la fel a scazut cam cu 0,3 litri aproximativ fata de cum era inainte de resoftare. Posibil consumul, daca mergi calm, (dar acum placandu mi cum trage mai apas pedala de acceleratie  tare destul de des) sa fie chiar cu 0,5 litri mai mic acum dupa resoftare Am refacut un traseu care l stiu "cu ochii inchisi" unde intr o rampa tot timpul retrogradam din viteza a 5 a in viteza a 4 a(ceea ce nu mi prea placea, obisnuit si de la masina anteriora unde nu retrogradam in viteza inferioara), acum nici vorba sa fie cazul, a urcat cu treapta a 5 a absolut fara nici o problema.

Modificat de micuzzu_marius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Revin cu noi impresii legate de felul in care merge masina. Pot spune ca m-am obisnuit cu noile performante. Acestea se simt foarte bine, mai ales dupa ce am mers cu un golf 7 aceeasi motorizare stock care mi se pare lenes acum. Despre consum pot spune ca e ok. Nu-mi dau seama exact daca a scazut, dat va pot spune ca la 100km/h in treapta 5 are un consum de 4,2 l dar la 110 Km/h creste deja la 5-5,2. Diferenta mi se pare maricica pt 10 km in plus. La 140 consuma cam 6,5-7 %. Oricum, mi se pare mai mult decat rezonabil pentru performantele actuale. In oras nu pot sa-mi formez o idee referitoare la consum pt ca nu prea o folosesc urban, doar in weekend putin. Singura problema pe care am avut-o a fost faptul ca a inceput sa piarda lichid de racire in stationare (cam 1,5 l in 2 sapt). La service mi-au spus ca scapa pe la pompa de apa. M-am decis sa schimb toata distributia daca tot umblu acolo, dar surpriza, de aproape 2 sapt nu a mai curs nici o picatura, nivelul ramanand acelasi in vas. Asa ca mai astept sa vedem ce se intampla. Despre ambreiaj pot spune ca se comporta bine desi volant dadea semne de oboseala dinainte de resoftare. Trebuie sa o tin putin din ambreiaj la plecarea de pe loc ca altfel moare motorul. Cam astea sunt informatiile pe care le pot oferi acum dupa 2 luni de la resoftare. Per total sunt incantat si multumit de investitia facuta.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca toata lumea posteaza consumuri inregistrate pe computerul de bord.

Oare dupa resoftare, calculatorul motorului mai calculeaza corect consumul?

De ce nu incearca nimeni sa faca consumul prin metoda plin-plin?

 

Eu, de ex la octavia 1, motor AXR PD, pe computerul de bord am consum de 7,5 litri (media), iar real l-am calculat pe la 6,5 litri.

Asa ca eu nu ma mai bazez pe ceea ce zice computerul de bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Detin si eu o Jetta 1.6 tdi si ma gandesc la o resoftare...

Viteza maxima s-a modificat?

A inceput sa apara ceva fum la evacuare?

Am vazut ca toti ati facut resoftarea ori la Dl Voinea ori la amc in Brasov. Vreunul din ei au si dyno? Niste preturi si date de contact?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@jarco: de curand am calculat consumul si dupa metoda plin - plin. rezultatul a fost acelasi cu cel inregistrat de computerul de bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se modifica viteza maxima pentru ca nu mai esti limitat electronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se modifica viteza, nu este limitata din calculator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, te contrazic. Este pusa limitare pe turatie. La mine nici in panta nu vrea sa treaca de 4000 rpm in a 5-a. De fiecare data ii taie alimentarea pana o aduce la 4000 de ture, daca am fost in panta si am trecut de valoare. In plus la mine a crescut viteza maxima de la 170 km/h la 205 km/h. Bine..la mine si caii sunt dubli.

Modificat de qwk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

limitare pe turatie? la mine sta la 190 si intr-a 5a la 5000 rpm si intr-a 6a la 4100 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Limitarea de care vorbesti tu se poate scoate din soft.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt convins, dar sincer nu ma deranjeaza. Nici cea de la relanti, nici asta. 205+ imi este mai mult decat suficient. Extrem de rar merg cu viteza aia si doar ca sa-i aduc aminte masinii ca poate :)) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 1.2 tsi se poate scoate limitare astfel incat sa prinda 194-195 pe liber? sau 190 e top speed limitat de aerodinamicitate la Polo?     (Passat 2001 1.9 TDI 101 CP vmax 191km/h)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

98000km la bord... soft din fabrica... pe autostrada in Germania 170-180km/h max.3700r/min... traseu european de 9000km consum mediu 4.8... in tara consum mediu 4,3-4,5... oras 5,8-6,1 ... nu as remapa... poate un box power 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

micuzzu_marius

Cum adica ai soft din fabrica? Nu stiam ca VAG face resoftare din fabrica :D(probabil te referi ca nu e remapata) . Power box face mai rau decat un tuning facut profesional.

Modificat de micuzzu_marius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este softul original (cu care vine masina din fabrica)... am spus eu ceva ca am resoftat-o? asta era intrebarea in conditiile date

Modificat de Mike2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

box power = o rezistenta intr-o cutie cu niste senzori care nu fac altceva decat sa dea semnale eronate ECU. Sigur, poti sa spui asta in moduri mult mai elegante, dar adevarul ramane acelasi :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!