Jump to content

Resoftare motor 1.6 TDI


micuzzu_marius
 Share

Postare recomandată

@4EST: dupa un drum mai lung o sa urmaresc atent si consumul si o sa revin cu impresii aici pe topic.

Intr-adevar, baietii s-au miscat foarte bine si rezultatul a fost pe masura. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un grafic dyno ?:D As fi interesat de o comparatie. Sunt curios si cu consumul cum este la tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am facut dyno pt ca in Brasov nu este nici unul. Aveau inainte cei de la Autotest dar acum nu-l mai au.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti ai dat seama care e diferenta de consum acum dupa soft la un condus normal? Desi probabil e mai greu sa ti dai seama deocamdata ca avand peste 30 cp in plus te indeamna sa o calci mai tare

Acum am citit ca vei reveni cu informatii legate de consum dupa un drum mai lung,am omis

Modificat de micuzzu_marius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu impresii dupa un drum pe ruta Brasov - Campulung - Brasov, drum de munte ,cu serpentine, cu multe urcari si coborari. 

 

La dus, am mentinut un ritm mai alert, la urcari am incercat sa merg putin mai sportiv dar conditiile nu au fost tocmai prielnice, au fost 2-3 grade, portiuni drum cu asfalt ud, mazga, deci aderenta scazuta. Consumul a fost de 5,5% si mi se pare ca a fost cu o idee ceva mai mic (0,1 - 0,2)  decat consumul pe care il realizam inainte in aceleasi conditii. De obicei cam in 5,6 - 5,7 scoteam inainte cu stilul de mers prezentat mai sus. Mentionez ca la coborari folosesc des frana de motor.

La intoarcerea spre Brasov am mers normal pe plat si coborare, solicitand motorul mai mult pe urcari ( schimbam treptele intre 3000 - 4000 turatii). Consumul a fost de 4,7% si la fel mi se pare a fi in aceeasi zona ca si inainte. 

 

O sa mai urmaresc consumul, dupa resoftare am resetat consumul mediu din CB si o sa-l compar dupa ceva timp cu cel de dinainte. Pana acum consumul mediu afisat (cat m-am fatait prin Brasov, o urcare in Poiana si drumul asta din weekend) este 6,3 fata de 6,5 cat aveam inainte in mod constant dar mai las sa treaca ceva timp si km parcursi pt a face o comparatie mai exacta.

 

Despre motor pot sa spun ca este mai elastic, mai agil, raspunde mai prompt la acceleratie atat de la turatii mai joase cat si mai inalte si asta ajuta mult in depasiri.

Trebuie dozata bine acceleratia in treapta a 2-a, daca accelerezi brusc, ii dai talpa, intra ESP-ul pt ca rupe aderenta (nu mai exista limitatorul de cuplu). Nu mai exista si limitarea accelerarii la relantiu (inainte era limita la 2800 turatii). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa o saptamana in care am mers pe aceleasi trasee cu acelasi stil de conducere, adica fataiala prin Brasov in cursul saptamanii si drum de weekend Brasov - Campulung si retur ( in total aproximativ 300 km), consumul mediu este 6,2%  fata de 6,4 - 6,5% pe care il inregistram inainte in aceleasi conditii. 

O sa ma lamuresc in privinta consumului dupa ce voi mai acumula inca 700 - 1000 km si o sa revin cu informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ce ne mai poti spune despre consum, s au acumulat aprox 1000 km sa ti dai seama de diferenta? Oricum si 0,2-0,3 litri la suta in minus nu e rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@micuzzu_marius: tinand cont ca 2-3 saptamani vremea a fost foarte rece si cu zapada din belsug iar drumurile au fost asa cum au fost, consumul mediu crescuse la 6,8% in acea perioada. acum de cand zapada s-a topit si vremea a devenit mai calduta, consumul a scazut la 6,3%. la aceasta ultima valoare a consumului recunosc ca a ajutat si un drum Campulung - Otopeni si retur pe care l-am facut vineri noaptea ( temperaturi intre -4 si -8 grade). pe autostrada A1 am mers constant cu 120 km/h, in localitati cu 20-30 km/h peste limita legala iar consumul mediu pe aceasta ruta a fost 5,3%.

 

ca si impresie, consumul este undeva cu 0,2% mai mic. totusi imi mai trebuie ceva timp si km parcursi pe vreme ceva mai buna pt a-mi face o idee concreta despre consum.

 

ca si parere personala, tinand cont ca mi-am dorit sa am putere si cuplu cu valori mai mari, daca imi consuma la fel ca si inainte, eu ma declar multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare pentru toata lumea. M-am documentat, am sapat si am zis sa fac si eu pasul. Masina din semnatura (Golf 6 1.6 TDI  105 CP) are 142 000 km in stare tehnica perfecta si tot am ramas cu un semn de intrebare : merita oare?

Golfuletul se misca destul de bine (eu il am de 5 luni), dar parca putina elasticitate nu ar strica. Eu vin dupa 1.5 dci 105 cp care clar era mai lenes, cel putin la demaraj.  Nu sunt un adept al vitezei sau al teribilismului pe sosea, ci as vrea doar sa am o rezerva pentru depasiri sau plecari mai rapide cand e nevoie. Exista riscul unor probeme majore asupra motorului? Intrebarile vin bineinteles pentru cei care au facut remaparea si au cateva mii de km la activ.

M-am orientat pentru modificare catre softul Voinea (TCM) 295 Nm si 140 CP desi mi se pare cam mult si mi-e frica sa nu afecteze ambreiajul care este inca cel original, cu toate ca nu da semne de oboseala.

Astept opiniile voastre. Va multumesc !

Modificat de flr1122
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur e 295Nm si 140CP? Ca mai sus spunea colegul StefanSSD ca a facut cu soft "TCMTurbo (Voinea): 135 cp, 310 Nm." !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai bine sunati voi si intrebati direct ? :winter:

nu de alta, dar ma gandesc ca va place graficul atasat. Fiecare primeste ce-si doreste

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfatul meu este sa mergeti la cineva care are si dyno ca sa puteti masura puterea inainte si dupa. Fara dyno, cresterile de putere sunt aproximative, la fel si CP si Nm. Nimeni nu va poate garanta fara dyno.

 

Eu am resoftarea de peste 50.000 km si nu am probleme, desi am un mers destul de sportiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Spiry0r: eu am afisat valorile care apar pe site-ul tcm-turbo.ro pt 1.6 tdi 105 cp dar pot fi considerate valori aproximative. numai un test dyno poate lamuri cu exactitate valorile cuplului si cailor putere.

dupa 3000 km de la resoftare ma declar multumit de alegerea facuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am auzit multe pareri pozitive si prea putine de rau, ceea ce ma face sa inclin spre resoftare, dar deocamdata am intrat in alte cheltuieli. In plus de asta la km pe care ii are  ambreiajul poate fi cam obosit, desi nu da semne si creste riscul de al pierde mai repede. Dupa ce il schimb si fac rost de bani o sa-mi fac si mie un cadou constand in senzatii mai tari  :Driver: . Pana atunci ma bucur de masina asa cum e. Va multumesc!

Modificat de flr1122
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut StefanSSD. Cu ce impresii proaspete mai vii legate de comportamentul masinii si consum avand in vedere ca ai mai facut ceva km si au mai au crescut temperaturile. Gandul remaparii nu-mi da pace  :icon_bounce: si culeg cat mai multe informatii pe ultima suta de metri. Am luat legatura cu dl. Voinea si a ramas sa ajung la Buc. luna viitoare. Avand in vedere ca ai aceeasi motorizare ca si mine, cum ti s-a parut, sau cat de mare a fost schimbarea (demaraj, accelerari in depasiri, comportament general). Multumesc anticipat.

Modificat de flr1122
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Scuze pt raspunsul meu intarziat. De cand a venit caldura consumul s-a stabilizat undeva la 5,9% (inainte aveam constant un consum mediu de 6,4 - 6,5%) iar masina s-a comportat bine pana acum, fara probleme. Ca si informatie, acum 3 saptamani pe ruta Brasov - Bucuresti am scos un consum de 3,4% ( avantajat de drumul in coborare), am mers normal, fara accelerari bruste, cu viteza in limita legala. Am facut intre timp si a 5-a revizie la 73000 km: schimb de ulei si toate filtrele - ma gandesc ca pt sanatatea masinii pe viitor sa fac reviziile o data la 10000 km, motivul fiind ca de fiecare data mizeria gasita in filtre dupa 15000 km ( deh, strazile noastre mizerabile, combustibilul care e cum e etc.).

Motorul se simte altfel, este mai elastic, trage mai liniar si nu se mai plafoneaza la turatii inalte ca inainte iar o depasire cu o accelerare bine dozata se face fara emotii, se va simti diferenta de cuplu si putere.

Eu te inteleg perfect. Si eu am stat mult timp si m-am gandit daca merita sau nu sa fac resoftarea. M-am documentat, am mai intrebat prieteni care au facut si ei resoftari pt masinile lor (Renault, Citroen, Ford, VW) si toti mi-au recomandat fara ezitare resoftarea. Acum mai depinde si cum fiecare isi exploateaza masina. Daca se va aborda numai stilul de conducere sportiv, este posibil ca in timp ceva sa cedeze.

Pana acum ma declar multumit pt alegerea facuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns. Stilul meu de condus e unul normal, nu imi place viteza si fortarea inutila a motorului. Sunt destul de pasionat de mecanica si stiu ce inseamna fortele ce actioneaza in interiorul unui motor asupra componentelor. Cum am mentionat si in alta postare, aceasta modificare o voi face pentru usurinta in depasiri, plecari mai rapide cand e nevoie si elasticitate la mersul in oras, pt ca sincer, facant o comparatie cu 1.2 TSI de pe skoda de la munca, al meu e destul de greoi la turatii mici. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu unul iti recomand sa pornesti de la un update de fabrica la ultima versiune disponibila pentru motorizarea ta. zi-mi codul software pe care il ai si iti spun ultima versiune de fabrica disponibila.

 

Atat masina lui 4EST cat si cea a lui Stefan au fost lucrate de noi, cu mentiunea ca Stefan acum ruleaza o alta versiune de stage 1 decat cea de la inceputul discutiei :-) sper sa putem avea acces la un dyno in curand sa facem un back-to-back cu cele 2 soft-uri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer KOZ am vrut sa fac operatiunea la voi, dar Brasovul imi este putin peste mana, asa ca am apelat la Voinea (mai mult pt faptul ca ajung destul de des in Buc.) care mi-a spus acelasi lucru, si anume ca o sa faca update de soft la ultima versiune disponibila. Nu stiu ce versiune am acum, stiu doar ca a fost actualizat la inceputul anului 2013 odata cu schimbarea EGR. In ceea ce priveste consumul, voi fi multumit si daca ramane la fel stiind ca la nevoie voi beneficia de rezerve de putere mai mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

koz are dreptate. :) am uitat sa precizez ca am trecut la o alta versiune de stage 1 dar imi este destul de greu sa fac o comparatie intre softul TCM si softul de acum. sper ca in viitorul apropiat sa reusim sa facem o comparatie intre cele 2 softuri pe un stand dyno.

 

in privinta postului meu de mai sus precizez ca aveam un consum constant de 6,4 - 6,5% cu softul OEM inainte sa fac resoftarea (fataiala zilnica prin Brasov si in weekend drumuri Brasov-Campulung sau Brasov-Bucuresti, stil de condus normal). dupa resoftare, trecerea la o alta versiune de stage 1 si odata cu sosirea caldurii, strabatand aceleasi trasee consumul s-a stabilizat undeva la 5,9%. pt veridicitate am atasat o poza cu consumul respectiv. am atasat si poza cu consumul de 3,4% (Brasov-Bucuresti) de care am scris mai sus. 

post-41864-0-43503500-1398359870_thumb.j

post-41864-0-82175300-1398361156_thumb.p

Modificat de StefanSSD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SEBASTIAN_RACINGCODE

Daca schimbi turbina si debitmetrul, nu rezolvi nimic ;) Partea mecanica/hardware este identica la toate cele 3 variante de putere. Diferenta este din soft !

 

Eu am soft de peste 40.000 km si sunt foarte multumit. Masina are 138-140 CP (verificati pe dyno) iar consumul este mai mic decat cel avut cu 75 CP la acelasi stil de mers. Cand o calc, consuma mai mult. Eu te sfatuiesc sa o resoftezi, dar ai grija la cine faci softul. Te sfatuiesc sa-l faci la cineva cu dyno.

 

Noxele nu s-au modificat. Chiar in urma cu 2 saptamani am facut ITP-ul si a ramas uimit de noxe. De tras..trage. Daca tu ai 105, nu o sa profiti de aceiasi experienta ca si mine, de la 75 CP. Eu am castigat cam 5,5 secunde la 0-100 si cam 3,5 la 80-120 :)

 

Btw, ai auzit tu de stage 2 sau 3 la motorul asta ? :) Eu stiu doar de o singura varianta de soft.

 

Acesta este primul soft care l-am avut cam 20.000 km (126 CP). Softul modificat este comparat cu cel stock.

attachicon.gif250508_10151086575111903_1693358305_n.jpg

 

 

Acesta este softul actual. Noul soft este comparat cu vechiul soft.

attachicon.gifPOLO_UPDATE_2013.JPG

Unde ai relevat aceste fise dyno?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Daca schimbi turbina si debitmetrul, nu rezolvi nimic ;) Partea mecanica/hardware este identica la toate cele 3 variante de putere. Diferenta este din soft !

 

Eu am soft de peste 40.000 km si sunt foarte multumit. Masina are 138-140 CP (verificati pe dyno) iar consumul este mai mic decat cel avut cu 75 CP la acelasi stil de mers. Cand o calc, consuma mai mult. Eu te sfatuiesc sa o resoftezi, dar ai grija la cine faci softul. Te sfatuiesc sa-l faci la cineva cu dyno.

 

Noxele nu s-au modificat. Chiar in urma cu 2 saptamani am facut ITP-ul si a ramas uimit de noxe. De tras..trage. Daca tu ai 105, nu o sa profiti de aceiasi experienta ca si mine, de la 75 CP. Eu am castigat cam 5,5 secunde la 0-100 si cam 3,5 la 80-120 :)

 

Btw, ai auzit tu de stage 2 sau 3 la motorul asta ? :) Eu stiu doar de o singura varianta de soft.

 

Acesta este primul soft care l-am avut cam 20.000 km (126 CP). Softul modificat este comparat cu cel stock.

attachicon.gif250508_10151086575111903_1693358305_n.jpg

 

 

Acesta este softul actual. Noul soft este comparat cu vechiul soft.

attachicon.gifPOLO_UPDATE_2013.JPG

Unde ai relevat aceste fise dyno?

 

 

Graficul si testele au fost facute pe un Dynocom 15000 series cu Edy breaks la LVBpowerengineering

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SEBASTIAN_RACINGCODE

Unde ai mers cu masina sa le faci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!