Jump to content

HALDEX - Intretinere & Probleme (Tiguan 5N & 5N2)


Andrei Buzatu
 Share

Postare recomandată

Am amorsat de mai multe ori pompa/instalatia (Run pump din rutina de teste din VCDS + o plecare de pe loc) si au intrat cam ~810 ml. Citisem pe aici ca, cam asta e cantitatea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 6/27/2018 at 1:53 PM, Doomy said:

Avand la baza filmul cu volvo postat anterior : 

 

M-am decis sa fac acelasi lucru  pe fosta mea pompa  de Haldex Gen 4 ( cea care initial am crezut ca este defecta )  , dar cu un nivel mai detaliat de curatare in sensul ca am deschis si pompa in interior sa curat pistoanele  dupa cum urmeaza

Am folosit solutii simple pentru curatare si lubrifiere conform celor din poze.  Recomand inca de la inceput folosirea manusilor de cauciuc la toate procesele. 

- Accesul la motoras se face usor odata ce sunt scoase cele doua suruburi  laterale :

page44.thumb.jpg.de0b68a7b34d2cb1c11af59728f4864f.jpg

- punctele care trebuie curatate bine sunt indicate in poza de mai jos .  La mine problema cu pompa veche este ca erau reziduri de carbuni in punctele de contact electric . 

page55.thumb.jpg.78931cceb487c8085a22523e253eae17.jpg

Se pot folosi si betisoare de urechi pentru o mai buna curatare , pentru acest job va trebuie rabdare , nu va imaginati ca in 5 minute de frecat este gata...... Am stat aprox 30 minute pentru curatarea punctelor indicate dupa ce am dat cu spray de frane initial.  Se curata foarte bine cu spray de frane dupa ultima frecare   apoi se lasa la uscat (timpul de uscare variaza in functie de conditiile in care se lasa )    , operatia se poate repeta pentru o curatare mai detaliata .   

Incercati sa evitati contactul direct cu rulmentii din capetele axului atunci cand dati cu spray de frane .   La sfarsit dupa ce a fost uscata ( am lasat o ora la soare deschisa )  am dat cu putin WD40 pe rulmenti din capete si putina vaselina pe garnitura din jurul pompei . Am inchis pompa si gata , partea motorasului era gata. 

Urmeaza curatarea sitei si a pistoanelor : 

Se desfac cele doua suruburi care tin sita si cu mare atentie se ridica sita cat mai uniform din ambele parti , picioarele sitei sunt doua tuburi metalice care intra in capacul pompei  ( cel din filmul cu Volvo a rupt unul din picioare la desfacere) 

Odata scoasa sita , aceasta se poate curata folosind o pensula fina(recomand No 10) si spray de frane pe ambele parti . Toata mizeria ar trebui sa iasa  .  

page11.thumb.jpg.61e11598037100ea730839a6fd1fc2f6.jpg

Odata ce ati terminat cu sita trecem la curatarea pistoanelor :  trebuie scos si al treilea surub  .  ATENTIE la acest pas .  Ultimul surub tine pistoanele presate cu arcuri , trebuie tinut apasat pe capac in timp ce surubul este scos apoi usor eliberat din presiune. Daca nu respectati acest pas puteti sa pierdeti arcurile de la pistoane si "La revedere pompa" 

Pompa deschisa arata ca in poza de mai jos : 

- Din ea se scoate suportul de pistoane  , 5 pistoane si 5 arcuri  -  NU incercati sa scoateti rulmentul sau O-ringul metalic din interior  . 

Curatarea in interiorul pompei recomand sa se faca cu pensula si putin spray de frane ! nu foarte mult .    Dupa ce interiorul pompei este curat recomand pozitionarea acestea pe verticala si turnarea in interior a cativa mililitri de ulei de Haldex.  Pompa nu trebuie sa stea uscata prea mult timp. 

page22.thumb.jpg.01cf88c96d9b8e5afb1b8471213aab45.jpg

Dupa ce terminati cu pompa , treceti la curatarea suportului  , pistoanelor  si  arcurilor  .  Se poate folosi spray de frane si pensula pentru curatare .  Se recomanda si betisoare de ureghi pentru a patrunde in interiorul suportului .  Dupa cum se vede in poza de mai jos , in camerele pistoanelor exista impuritati care nu pot fi curatate doar cu spray de frane . 

Asamblarea suportului si a pistoanelor nu trebuie sa fie facuta pe uscat ! Folositi mult ulei de haldex pentru lubrifierea acestora arcuri+pistoane.  NU fortati pistoanele inapoi in gaura !  Rotiti usor de ele pana intra sau incercati in alta gaura  .  Daca le fortati acestea nu o sa mai miste vertical corespunzator sau se vor gripa la apasare.

page33.thumb.jpg.72785b9d8db95a399f20e4c37c2610e2.jpg

Odata terminat acest proces , se poate reasambla pompa la loc , la asamblare sa va asigurati ca exista putin ulei de haldex in pompa .  Informatia foarte utila este ca pompa se poate asambla la loc doar intr-un singur mod, asa ca daca va fi o piesa inversata suruburile nu se vor potrivi pe gauri .  Pistoanele se pun cu capetele in jos spre baza pompei.  Axul are o catare care intra pe suportul pistoanelor .  In pozitia finala va intra atunci cand este strans surubul care tine capacul. 

Ca rezultat final  :

Nu lasati pompa sa mearga pe uscat mai mult de 10 secunde consecutiv. Recomand ca aceasta sa fie montata pe masina cat mai rapid.  

 

Schimbul uleiului de Haldex are si el  o parte sensibila : 

Odata scos uleiul de haldex  + filtru + pompa curatata  la completarea uleiului nou  va intra inapoi aprox 550 mll pana va da pe afara  .  In specificatie sunt trecuti necesari 750 mll . Diferenta provine din filtrul Gol si pompa Goala .  Recipientul de ulei OE are 850 mll si are codul G 060 175 A2 .
Caz in care aveti 2 variante  : 

1 -  Inchideti supapa de umplere la haldex si Rulati cu VCDS  "Run Pump" din blocul dedicat Haldex   -  Caz in care reusiti sa mai adaugati cam 150 mll  ( din toate ce am auzit  si citit nu au reusit sa completeze conform specificatiei ,  diferentele erau de 50-70 mll) 

2 -  Inchideti supapa de umplere la haldex cu 550 mll  , dati o tura scurta cu masina ( 2 - 3  plecari de pe loc in conditii normale )  dar sa NU se incinga masina tare apoi urcati pe rampa inapoi masina si completati diferenta  ( cazul meu  )  .  La mine au mai intrat  240 mll  pana a dat afara .  Dupa ce am completat am tras cu seringa 40mll de lichid de haldex inapoi si l-am pus inapoi in bidon.  Diferenta am facuto cu afisajul bidonului  de 850 mll , aveam ramasi aprox 100mll cu o marja de +/- 10mll .

Salutare Doomy!

 

 

Am si eu eroarea urmatoare :

 

 

02248 – Valve for Controlling Clutch Operating Angle (N373) – Intermittent

01155 – Clutch – 003 – Mechanical Failure – Intermittent

dar nu se aprinde nici un martor in bord,

 

Am sters de cateva ori si reapare,  am schimbat uleiul  si filtru cu cele originale, recuratat si tot apare erarea dupa ce merg cu masina.

La testul  din VCDS  pompa porneste si bazaie sub masina dar  dupa ce se termina testul  daca mai vreau sa mai dau o retestare vcds  nu mai porneste pompa.

doar daca iau contactul si pun iar contactul porneste iar pompa la testarea VCDS.

 

Am gasit undeva ca pompa poate porni dar sa nu mearga in parametri:

 

CAUTION – a Haldex pre change pump V181 which no longer delivers good oil pressure will also give the same symptoms, and typically testing above or below the 5 to 8 ohms resistance specification.
Jumping/skipping wheel when turning tight corners in car parks etc.
A binding sensation when doing tight turns.

 

Cred ca ar mai fi de testat rezistenta aia pe pini sa fie intre 5 si 8 ohm.... tu ce parere ai ?  Sa mearga oare pompa dar sa nu faca presiunea necesara pentru a cupla haldexul?

 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@razvanuuu  tu stii in ce conditie este pompa , se poate sa fie de la pompa si sa ai eroarea dar in cazuri foarte rare.  Dat jos pompa  si verificat interior +curatat .   De cate ori a fosat facuta operatia in trecut si cati km are masina sunt factori care te ajuta la aceasta decizie. 

 

9 minute în urmă, razvanuuu a scris:

Cred ca ar mai fi de testat rezistenta aia pe pini sa fie intre 5 si 8 ohm.... tu ce parere ai ?  Sa mearga oare pompa dar sa nu faca presiunea necesara pentru a cupla haldexul?

Poti testa si asta  , nu implica 

 

Daca nu este pompa ( cu toate ca eu personal nu cred ) , atunci Valva N373   : 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu da quote la postul anterior , este impotriva regulamentului !

 

Pana la urma m-ar bucura sa fie pompa, sa reusesc sa fac 4x4 sa mearga .. acolo in ansamblu de calculator si valva n373 mi-ar da cu virgula ...

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Razvan,

 

Aceeasi eroare o am si eu, deja am schimbat pompa cu una noua, am schimbat ulei (de 2 ori in 6000 km) si filtru plus curatare intensa atat in locul unde vine pompa cat si unde vine filtru. Eroarea tot apare, desi o sterg cu VCDS. Eu am 2 ipoteze:

- ori o fi ceva imbacsit pe la valva N373 pentru ca filtrul era super incarcat, nu cred ca fusese schimbat in 230k km. Si e posibil sa se rezolve de la sine dupa un numar de cuplari/decuplari ale haldex.

-ori e ceva pe la valva. Ar mai fi de scos si investigat partea electronica, adica calculatorul de haldex sa nu aibe umezeala/oxidari pe PCB sau pe conectori, dar inca nu am avut timp sa fac asta.

 

In rest nu am alte idei momentan, nici nu am idee daca se poate schimba valva in  caz ca e defecta. Si la mine e la fel cand fac testarea din VCDS, merge o singura data, si dupa trebuie sa scot contactul si sa incerc iar. La mine cand fac testele: se aude pompa, si cand cupleaza si decupleaza ambreiajul.

 

Nu am experienta de condus necesara sa imi dau seama daca am sau nu tractiunea spate cand sunt la volan, decat daca filmez sau ma uit la roti si vad daca intra tractiunea spate, lucru pe care inca nu l-am facut.

 

Bafta si daca rezolvi te rog sa lasi aici un post ca sa stiu si eu unde sa sap.

 

Cu bine,

Vlad

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare tuturor și bine v-am găsit! 

As vrea sa va prezint și eu problema mea în speranța că voi găsi o rezolvare!Am achiziționat nu de mult un Tiguan, 2012,cffb,cu pompa de la haldex arsa.Am mers în service, înlocuit pompa, schimbat uleiul și filtrul...totul funcționează perfect! 

Însă am sesizat ca mașina are o vibrație și un mic zgomot ca un huruit în sarcina între 2200 și 2500 de turații în orice treapta! Mecanicul spune ca a verificat flansa, rulmentul și sunt ok! Mai menționez faptul ca tot timpul în care mașina funcționa doar cu tracțiune fata nu se auzea/simțea nimic! Orice sfat sau părere e binevenita! 

Va mulțumesc! 

Modificat de Andy85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in sarcina si la demaraje , Haldex cupleaza puntea spate in procent variabil, probabil de aici ai vibratia

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andy85 ridic masina pe elevator , ESP OFF , accelerezi , apoi opresti motorul iar mecanicul poate inspecta sub masina de unde vine zgomotul .  Cardanul daca este inspectat in pozitie stationara , nu prea iti dai seama de deformari.  Il vezi in miscare si asa iti dai seama.  

 

La diferentialul spate ai verificat sa ai destul ulei ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost schimbat o data cu pompa și uleiul. Masina a fost pe elevator,au fost verificate flansa și rulmentul și mi-a zis ca sunt ok! Ideea e ca doar în sarcina face și doar dacă accelerez tare! Mai zicea cineva ca ar putea fi ambreiajul/cuplajul haldex! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/23/2022 at 10:36 AM, Vlad-Mihai said:

Salut Razvan,

 

Aceeasi eroare o am si eu, deja am schimbat pompa cu una noua, am schimbat ulei (de 2 ori in 6000 km) si filtru plus curatare intensa atat in locul unde vine pompa cat si unde vine filtru. Eroarea tot apare, desi o sterg cu VCDS. Eu am 2 ipoteze:

- ori o fi ceva imbacsit pe la valva N373 pentru ca filtrul era super incarcat, nu cred ca fusese schimbat in 230k km. Si e posibil sa se rezolve de la sine dupa un numar de cuplari/decuplari ale haldex.

-ori e ceva pe la valva. Ar mai fi de scos si investigat partea electronica, adica calculatorul de haldex sa nu aibe umezeala/oxidari pe PCB sau pe conectori, dar inca nu am avut timp sa fac asta.

 

In rest nu am alte idei momentan, nici nu am idee daca se poate schimba valva in  caz ca e defecta. Si la mine e la fel cand fac testarea din VCDS, merge o singura data, si dupa trebuie sa scot contactul si sa incerc iar. La mine cand fac testele: se aude pompa, si cand cupleaza si decupleaza ambreiajul.

 

Nu am experienta de condus necesara sa imi dau seama daca am sau nu tractiunea spate cand sunt la volan, decat daca filmez sau ma uit la roti si vad daca intra tractiunea spate, lucru pe care inca nu l-am facut.

 

Bafta si daca rezolvi te rog sa lasi aici un post ca sa stiu si eu unde sa sap.

 

Cu bine,

Vlad

Salut Vlad,

 

Azi am reusit sa urc masina pe elevator sa verific rezistenta motorului de la pompa Haldex si am gasit 2 ohm fata de   5-8 ohm cat specifica producatorul pentru o pompa noua.    Dar am citit in alte parti ca ar trebui sa mearga si cu 2 ohm. 

 

Voi incerca sa schimb valva n373 prima data apoi sa vad daca apare eroarea urmeaza sa schimb pompa haldex .

 

 

Te voi anunta.  

On 9/19/2022 at 10:41 AM, Doomy said:

@razvanuuu  tu stii in ce conditie este pompa , se poate sa fie de la pompa si sa ai eroarea dar in cazuri foarte rare.  Dat jos pompa  si verificat interior +curatat .   De cate ori a fosat facuta operatia in trecut si cati km are masina sunt factori care te ajuta la aceasta decizie. 

 

Poti testa si asta  , nu implica 

 

Daca nu este pompa ( cu toate ca eu personal nu cred ) , atunci Valva N373   : 

 

 

Salut Doomy

 

Am verificat pompa haldex si are 2ohm rezistenta  fata de 5-8ohm cat ar trebui sa fie una noua.

 

Pe unele forumuri zice ca ar trebui sa mearga si cu 2ohm..  

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare,

 

 

Am reusit sa schimb valva n373 cu una originala BorgWagner  am facut si niste teste cu vag com si se aude cum lucreaza valva cand o activez in test . Momentan eroarea a disparut! Astept prima zapada sa vad exact cum lucreaza.  Nu stiu daca valorile din test sunt ok , poate ma ajutati voi! 

 

20221126_104543.jpg

20221126_104624.jpg

20221126_104646.jpg

Modificat de razvanuuu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@razvanuuu felicitari pentru operatie si pentru rezolvarea problemei , ne poti da niste informatii despre pret  ?  Cat a costat valva si daca ai un cod de piesa Borg? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, Doomy said:

@razvanuuu felicitari pentru operatie si pentru rezolvarea problemei , ne poti da niste informatii despre pret  ?  Cat a costat valva si daca ai un cod de piesa Borg? 

Sigur ca da!   am luat-o de pe ebay,  125 $ parca si a venit cu Gls curier  la usa in 2 saptamani.  Am riscat putin ca nu stiam ce imi va trimite in cutie,  dar la o comparatie cu valva de pe masina seamana 99%, cu codurile de pe ea, tot.

 

https://www.ebay.com/itm/154374157598?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=711-127632-2357-0&ssspo=2U_7tS5pSHa&sssrc=2349624&ssuid=X0YVQmiESXG&var=&widget_ver=artemis&media=COPY

 

Am atasat linkul vanzatorului de unde am cumparat eu,  nu stiu daca e permis de forum.

  

Pe cutie nu era trecut nici un cod de piesa nimic, dar l-am cerut acum la vanzator.

 

 

 

 

 

IMG-20221123-WA0004.jpg

IMG-20221123-WA0003.jpg

Modificat de razvanuuu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de informare , chiar sunt curios ce cod iti va trimite pentru ca in catalogul 2022 de la Borgwarner nu este trecuta ca piesa separata pentru distributie , este inclusa doar in ECU KIT: 

https://cdn.borgwarner.com/docs/default-source/iam/awd-coupling-spare-parts/spare-parts-for-awd-couplings.pdf?sfvrsn=1b3cb63c_29

 

Important este ca ti-a rezolvat problema si ca este compatibila !  Felicitari ! 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Razvan,

 

Felicitari pentru reusita. Poti spune te rog care a fost procedura schimbarii valvei? Ai umblat si la ulei? 

 

Am si eu o eroare intermitenta la N373 si cred ca e de la valva, cu toate ca pe elevator cu esp off se invart toate 4 rotile.

 

@razvanuuu la mine din VCDS se aude cum cupleaza toate alea cand trec in test. Dar doar o singura data, trebuie sa scot contactul si sa reiau tot procesul. La tine acum cu valva noua poti face testul prin VCDS de mai multe ori? sau tot asa o singura data merge?

 

 

Vlad

Modificat de Vlad-Mihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Revin cu o completare de care amintea si @Doomy. Am cerut o oferta de pret de la un service dedicat VAG pentru schimbarea valvel N373 si mi-au transmis ca nu se poate schimba doar valva ci vine la pachet cu calculatorul, exact ce a zis Doomy. Costa aproximativ 6200 de RON pachetul. Mi-au bagat si ulei Haldex, deci mi-am raspuns singur la intrebarea de mai sus. Clar nu ma duc sa o schimb, mai astept, ca la mine e intermitent, inca.

 

Vlad

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 hours ago, Vlad-Mihai said:

Salutare,

 

Revin cu o completare de care amintea si @Doomy. Am cerut o oferta de pret de la un service dedicat VAG pentru schimbarea valvel N373 si mi-au transmis ca nu se poate schimba doar valva ci vine la pachet cu calculatorul, exact ce a zis Doomy. Costa aproximativ 6200 de RON pachetul. Mi-au bagat si ulei Haldex, deci mi-am raspuns singur la intrebarea de mai sus. Clar nu ma duc sa o schimb, mai astept, ca la mine e intermitent, inca.

 

Vlad

Salut,

 

 

Vezi ca am pus eu mai sus link-ul de unde am cumparat cu 125 euro piesa, am vb si cu vanzatorul si momentan nu o mai are dar o sa revina in stoc!  Tot ce pot sa iti spun ca dupa o cateva zile de la schimbarea piesei nu a mai aparut eroarea si pe ploile de zilele trecute am fortat putin masina si nu a reaparut eroarea.  Deci pot sa zic ca sunt multumit pt 700 lei cheltuiti cu manopera mea, doar elevatorul inchiriat cu ajutorul lui Dan de la Panda Self Service. : https://www.facebook.com/profile.php?id=100063701196005

 

O sa adaug ceva poze si cu piesa defecta si cu codurile oem de pe ea.

 

Pretul cerut la service mi se pare enorm! Nu vreau sa supar propietarii de service .. dar pt o piesa de 700 lei nu poti sa rupi pielea de pe om....

20221130_135520.jpg

Modificat de razvanuuu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/29/2022 at 11:43 AM, Vlad-Mihai said:

Salut Razvan,

 

Felicitari pentru reusita. Poti spune te rog care a fost procedura schimbarii valvei? Ai umblat si la ulei? 

 

Am si eu o eroare intermitenta la N373 si cred ca e de la valva, cu toate ca pe elevator cu esp off se invart toate 4 rotile.

 

@razvanuuu la mine din VCDS se aude cum cupleaza toate alea cand trec in test. Dar doar o singura data, trebuie sa scot contactul si sa reiau tot procesul. La tine acum cu valva noua poti face testul prin VCDS de mai multe ori? sau tot asa o singura data merge?

 

 

Vlad

Salut,

 

Eu am dat jos uleiul si am schimbat, nu stiu sa zic sincer daca mergea si fara a umbla la ulei dar e ok sa il schimbi daca tot umblii.    In rest e simplu: dai jos calculatorul haldex din 2 suruburi si in spate e valva n373 pe care o tragi afara si trebuie scoasa garnitura cea mare de pe valva veche si o pui pe piesa noua cu atentie apoi  o bagi pe cea noua in aceiasi pozitie si pui calculatorul la loc. Inainte am curatat bine garnitura si am vazut ca nu e uzata sau ciupita si am curatat si marginile de la calculator si corpul Haldex cu niste smilgher de 260 sa fie suprafata unde etanseaza garnitura curata si am pus niste mastic peste garnitura de mastic a calculatorului originala (aia neagra) unde am vazut ca incepe sa isi faca apa loc pe sub garnitura veche.  Nu stiu daca va functiona sau nu, dar daca tot e ok calculatorul am zis ca putin mastic in plus sa il protejez.

 

Am sters eroarea cu VCDS apoi am facut 3 teste si au mai intrat 110 ml ulei  apoi strangere si drum...  si la mine dupa fiecare test trebuie sa iau contactul si sa pun ca altfel nu mai porneste pompa... nu stiu daca e ok sau nu dar eroarea nu o mai da.

20221126_093224.jpg

20221126_105825.jpg

Modificat de razvanuuu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/27/2022 at 9:20 AM, Doomy said:

Multumesc de informare , chiar sunt curios ce cod iti va trimite pentru ca in catalogul 2022 de la Borgwarner nu este trecuta ca piesa separata pentru distributie , este inclusa doar in ECU KIT: 

https://cdn.borgwarner.com/docs/default-source/iam/awd-coupling-spare-parts/spare-parts-for-awd-couplings.pdf?sfvrsn=1b3cb63c_29

 

Important este ca ti-a rezolvat problema si ca este compatibila !  Felicitari ! 

 

Salut,

 

Am vorbit cu vanzatorul de pe e bay si el spune lafel:  nu exista  piesa separata ... probabil le cumpara impreuna si le vinde  separat el.. dar la mine a ajuns in cutie  Borgwarner   si seamna foarte bine cu piesa originala  si cel mai important ca mie imi merge fara eroare aparuta.   

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut băieți, ma confrunt cu o problema la un Tiguan 170 cp 4x4, in mers la viteza de 40-50 de km începe sa cârâie mașina precum ar intra ABS-ul și după se simte o pocnitura puternica ca și cum s-ar rupe ceva la mașina prin spate!!! Mașina este folosită in regim normal fără plecări cu scârț sau Off road, motorul pornește perfect, nu are bătaie, se auzea un vîjîit puternic pe la viteza de 120 km pe ora am făcut programare in service dar nu s-a constatat absolut nici o problema, recent s-au schimbat ulei motor, filtre, ulei haldex original, filtru, buson de nivel haldex. Menționez ca s-a tras absolut de fiecare roata in parte s-au desfăcut etrierele spate și plăcute, s-au verificat discurile și rulmenții spate. Reviziile s-au făcut la timp. Cutia de viteze cuplează nu se aude nici un cârâit și nu prezintă nici un simptom al unui Cardan defect, nu are joc, s-a făcut un test cu mașina pe elevator in viteza a 3 a, merg toate patru roti, in schimb la ultima verificare făcută ieri mi s-au blocat rotile in mers și s-a oprit motorul. Pe tester apare eroare P0121 Throttle/Pedal Position Sensor "A" Circuit Range/Performance…dar la mașina nu se apasa accelerația in test iar înainte sa se audă zgomotele pe care le-am enumerat mai sus se accelera foarte bine. Nu înțeleg ce ar putea avea mașina? Ma puteți ajuta cu ceva sfaturi? Mașina a fost lăsată la service și dusa pe platforma când s-a auzit și simțit prima “rupere” aceasta s-au întâmplat dupa plecare de pe loc in viteza a doua a, ulterior încă odată in  viteza a 3 a in ambele cazuri viteza de deplasare 40-50 de km. De asemenea astăzi s-a făcut test cu mașina de către un al doilea mecanic in viteza a-1-pe un drum cu denivelări și a spus ca blochează roata stanga spate…s-a înlocuit rulment acum vom vedea ce se mai întâmpla și dacă se va mai auzi acea trosnitura puternica! Aștept păreri dacă ați mai pățit ceva asemanator și ce ați schimbat la mașina? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut pe toata lumea ! … a trecut ceva timp de cand nu am mai scris despre problemele mele cu Tiguanul (cu care am avut multe probleme in trecut) … totul s-a rezolvat cu multi bani si la fel de mult stres. Dar acum am o alta problema legata de Haldex ! Am un VW Tiguan 1.4 TSI 150cp, motor CAVA si am urmatoarea problema: cu cateva zile in urma, in timp ce intram intr-o benzinarie am auzit niste zgomote ciudate pe puntea din spate a motorului. Am alimentat cu benzina si am ramas in benzinarie timp de 4 ore pana s-a deschis service-ul de langa benzinarie. Acolo am constatat ca unul dintre cele 3 suruburi de la caseta cuplajului (nu stiu cu se numeste piesa, e posibil sa gresesc) s-a slabit atat de mult caci a ajuns sa loveasca in haldexul de pe diferentialul spate al masinii. Mi-a strans din nou acel surub (chiar si pe celelalte 2 care se slabise si ele putin) si am putut pleca cu masina spre casa (in Bucuresti) … atunci eram in Targoviste la 80km de casa. Peste cateva zile am mers cu masina la mecanicul meu de aici, ca sa verifice in detaliu problema si mi-a spus ca acel surub mi-a spart haldexul si acum sunt scurgeri de ulei acolo. Nu am nici o eroare in bord si masina pare ca functioneaza normal, fara nici un zgomot sau eroare. Solutia pe care a ales-o mecanicul a fost (initial) sa cumpar un haldex si sa-l montez pe diferential (dar cum nu a gasit pe nimeni si nici el nu poate face aceasta operatie, caci spune ca se face pe banc si nu este sigur de rezultate) a decis sa cumpar un diferential SH cu haldex de la dezmembrari, dar dupa o saptamana de cautari nu am gasit un diferential potrivit care are seriile din poze (serie diferential: ZSB 0AY525010C, si haldex: 0AY907554D). Acum, din cate citesc, in discutiile voastre pare ca se poate cumpara si schima pompa, de la haldex si chiar trebuie schimbat uleiul si filtrul. Deci, ma gandesc ca este posibil sa fie sparta doar pompa mea de pe haldex ? … sau ce ma sfatuiti sa fac pentru a-mi rezolva problema mea ? Va multumesc anticipat pentru raspunsuri !!! 

A581CA28-1195-4C5C-AFB0-4D01AB356132.jpeg

2AAB1F50-34D1-46B9-8993-45F4546C98CF.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai trebuie sa vezi unde a lovit si daca este sau nu sparta carcasa acolo. Nu cred ca scapi doar inlocuind pompa pentru ca, daca ar fi carcasa pompei sparta, n ar curge ulei deoarece aceasta acopera partea electrica a pompei nu partea mecanica pe unde recircula uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regulamentul VW Forum interzice citarea postării anterioare!

—————

da ! sincer sa fiu, nu as pune la indoiala incredera in mecanic (este primul mecanic care s-a dovedit foarte bun atunci cand vine vorba de motoare TSI … si pana la el am mai trecut pe la inca 5 mecanici, dar niciunul nu m-a convins ca el). Totusi, mi-as fi dorit o parere mai optimista acum caci deja nu gasesc diferentialul SH care mi-ar trebui mie. Aici as mai avea o intrebare: trebuie sa gasesc exact acelasi diferential cu codul meu, dar obligatoriu si codul de pe haldex trebuie sa corespunda ? .. sau este suficient sa corespunda doar codul de pe diferential ? (ma gandesc ca daca codul de pe haldex nu corespunde, poate nu va mai fi recunoscut de calculatorul masinii !?) … spun asta, pentru ca am mai gasit diferentiale de pe masini Tiguan 2.0 la care corespunde codul diferentialului, dar nu si al haldexului. Si in final, o rugaminte: ma poate ajuta cineva sa gasesc un diferential + haldex SH cu codurile de la masina mea (cele din pozele din mesajul meu initial) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru recomandare ! pana la urma am gasit piesa (cu ambele coduri identice si de pe grup si de pe haldex) … acum, astept piesa si dupa ce o pun pe masina, o sa vedem daca am avut noroc, sau nu … 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!