Jump to content

HALDEX - Intretinere & Probleme (Tiguan 5N & 5N2)


Andrei Buzatu
 Share

Postare recomandată

Da ! Maine, cand vine mecanicul, voi incepe cu diagnoza si vedem ce mai urmeaza … si astfel am ramas cu masina blocata de Sarbatori. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update ! Aparent am rezolvat problema: avea o siguranta (legata de ESP) arsa !!! acum totul pare OK ! … mentionez ca am mai avut o siguranta arsa atunci cand am schimbat haldexul (pentru ca haldexul de la SH avea mufa rupta) a trebuit sa iau partea electronica de la haldexul meu … posibil, atunci cand se arsese acea siguranta legata de haldex sa fi fost si aceasta siguranta (legata de ESP) arsa si nu a aprut aparut eroarea decat atunci cand a intrat ESP-ul in folosinta … oricum, maine incerc sa fac un drum de vreo 250 km si vad ce alte probleme “malefice” pot aparea !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare, imi cer scuze daca e off-topic (daca gresesc ceva, doar dati-mi de veste si elimin post-ul). o rugaminte: poate cineva va rog sa imi dea o recomandare pentru un service (exclus reprezentanta) care sa ma ajute cu revizia haldex 5 (schimb ulei, curatat filtru) in bucuresti/imprejurimi? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare, va rog poate ma ajuta cineva cu un sfat referitor la sistemul haldex, nu pot accesa modulul pe vcds, am o eroare pe can gateway - controller module for all wheeal drive j492 - no signal.

As dori sa știu unde se afla acea mufa de conectare la Tiguanul meu din 2015, 2.0tdi, dsg., pentru a vedea dacă este intacta, poate de acolo este problema. Multumesc, orice sfat e binevenit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jonnyy_b  in spate pe unitatea hadex este  conform imaginii de mai jos , sunt 2 mufe , cea cu mai multe fire este cea care duce la ECM , cealalta este de la pompa. 

image.thumb.png.895c619f184d63ac0c742c2a22385e27.png

 

 Iti sugerez sa verifici in habitaclu siguranta numarul 10 care este de 10A sa nu fie arsa , cea de la Haldex Control Module. 

image.thumb.png.0bba4f3670bc2c54f751c57e4d4d49d2.png

 

Daca siguranta este arsa trebuie investigata problema , punerea unei sigurante noi nu este rezolvare .  Cea mai comuna este pompa si solenoida infundate si ulei neschimbat  de foarte mult timp. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc. Voi verifica siguranța F10 iar apoi ma bag sub masina la puntea spate din ce vad în poza sa curat mufele...în cazul în care mai sunt intacte. Uleiul haldex e neschimbat, are masina 165.000km. Ma gândeam inițial sa fie ceva problema de conectica din moment ce este imposibil sa accesez modulul haldex din vcds. Chiar dacă e rezolvarea de la mufe sau siguranta oricum am în plan sa schimb urgent uleiul la haldex.

Modificat de jonnyy_b
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Anvelopele (de vara)  la un Tiguan 4x4 177cp pot avea uzura mai mare pe fata sau sunt probleme la 4x4?

Uzura este uniforma stanga cu dreapta doar ca cele de pe fata sunt uzate puțin mai mult decât cele de pe spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DanilemDa , este normal.  La fiecare sezon trebuie rotite fata/spate , pentru uniformizare , astfel  depasesti tolerantele dintre punti. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am la 2 anvelope 5.3mm și la 2buc 5.9 mm profil. Pot merge asa cu ele dacă le pun cele de 5.9 pe fata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Danilem  Da poti ! Diferenta asta de 0.6 mm o am si eu la fiecare 10.000km la anvelopele de vara fata /spate . 

 

Limita de toleranta pentru haldex este de 2mm stanga/dreapta diferenta pe fecare parte  si nu mai mult de 3 mm diferenta intre puntea fata/spate.  

 

Eu la fiecare 5000km schimb anvelopele intre punti si uzura este aproape uniforma la toate anvelopele la fiecare 10k km.  Diferenta de 0.2mm maxim. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am luat acest ulei  pt. Haldex . E made in Sweden. E OK?

Este pt. tiguan 2014

și chitul de la borgwarner.

16832819596687030426177494294332.jpg

16832819760354156537470714520651.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din acel set de reparatie de la BorgWarner as evita sa folosesc surubul de golire. Acel surub nu este 100% ca cel original si eu am patit sa nu etanseze dupa revizie.

 

Sfatul meu este daca se schimba suruburile sa se foloseasca doar originale.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine. mulțumesc!

Eu am cerut original. Dar acesta este original? Asta nu știu eu.

a costat 280 ron.

Mi-i sa părut putin scump. Și m-am uitat pe net și e cel mai ieftin, ca fiind original.

Pe net eticheta lui e putin altfel.

 

 

Modificat de Danilem
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

z e n i t h

VW a hotarat ca filtrul haldex sa fie lifetime, prin urmare nu exista piesa de schimb cu cod OE

BorgWarner este producatorul sistemului haldex si producatorul OEM al filtrului pe reteaua aftermarket. Eu l-am luat cu 206 lei de la Autokarma

Se gaseste si mai ieftin pe alti producatori (Metzger, Topran, Vaico, etc)

Volvo foloseste un sistem haldex similar, ofera cod de piesa pentru filtru dar nu exista compatibilitate 100% cu VW

VOLVO_31325173.thumb.png.e4da13a14f43ea39618d26bc8c8cf2ce.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am înțeles cu filtru. 

Uleiul nu știu dacă e ce trebuie?

Ar fi păcat sa stric haldexul pentru un ulei.

Norma este aceeași.

Am luat acest ulei.

E ce trebuie(adică original ) sau NU.

Asta e dilema mea.

IMG-20230505-WA0004.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

z e n i t h

Uleiul este original

Totusi, de ce iti cumperi singur piesele daca nu te pricepi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc!

Uleiuri și-o parte din mecanica mai fac și eu și când nu știu ma ajuta un prieten, mecanic foarte bun.

Am pățit acum recent cu uleiul 5w30-Castrol după ce l-am schimbat a început să bată tacheții.

După 1000km l-am schimbat și surpriza merge perfect.

Deci uleiul era aiurea.

Am cumpărat acu din alta parte.

Modificat de Danilem
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

O întrebare: 

Pompa haldex vine tot de la borgwarner precum și filtru?

 

A mea trebuie schimbata numai decât. Am curățato de 3 4 ori (intervale de 7-8000 km) și deja de la "Open circuit" sa dus pe "Defective" eroarea. Am reușit s-o m ai resuscitez dar am decis sa fac din nou schimbul complet ulei filtru și sa iau și pompa nouă. 

 

Am găsit pompa OEM: 1600 RON pe anumite site-uri. Iar făcând o cerere oferta pe un site, mi s au ofertat pompa haldex borgwarner cu 920 RON, alții la 1000 RON.

 

Aștept părerile voastre. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu am pus pompă de la BorgWarner acum doi ani și totul e ok până acuma. 

Capsula vacumatică de la turbo tot de la BorgWarner am luat-o și avea stanța VW ștearsă (încă se mai vedea un pic). Asta înseamnă că sunt producător OE pentru VW.

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am un tiguan Rline 2014 care are haldex gen.5

 Am schimbat uleiul la Haldex și am pus G060 175A2. Așa mi-a dat de la magazin. Am găsit acum ca trebuia G065 175A2 la Haldex gen5. Care e cel recomandat de producător?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G060 e cel corect. 

 

G065 este pentru modelele dupa 2019 - gen 6

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua'

Am un Tiguan 5N 2019 DSG 4x4 . La 90000 km  am schimbat rulmentii la diferential.Asta s-a intamplat in ianuarie 2013.Dupa aprox 15000km a aparut o vibratie in spate la plecarea de pe loc in curba.Huruit este mult spus ,este o vibratie  mai lunga sau mai scurta functie de gradul de accelerare.

Am citit postarile de pana acum dar nu am reusit sa aflu daca a mai avut cineva o astfel de problema si cum a fost rezolvata.Trebuie sa va spun ca am fost la reprezentanta si au ridicat masina pe elevator,au fost in probe dar nu au dat un verdict exact.Cred ei.....deci cred...ca este grupul diferential.

Daca s-a mai lovit cineva de aceasta problema  mi-ar pride bine ceva pareri inainte sa cumpar grup....ca nu e prea ieftin si nici macar nu sunt sigur ca acolo ar fi problema.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa nu schimbi niciun grup.

Schimba pompa haldex pe OE si daca tot face, mergi asa pana crapa. Eu merg asa de 50mii km si nu e nici mai rau dar nici nu mai e.

Tind sa cred ca este ceva "normal". Drumuri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut! Am si eu o problema la cuplajul Haldex, mai exact am facut o scanare cu obd11 si mi-a dat o eroare pe supapa de comanda gradului de deschidere a cuplajului Haldex. Aveti idee despre ce este vorba si cum se poate remedia?

OBDeleven_Log.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@albinatrevel  eroare pe N373 , daca citesti acest topic gasesti informatiile de unde sa incepi . 

 

Pasul 1 - >

Ulei si filtru(dupa caz gen 4 sau 5)  haldex au fost schimbate ? 

A fost curatata pompa recent ? 

A fost verificat nivelul de ulei la haldex? 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!