Jump to content

HALDEX - Intretinere & Probleme (Tiguan 5N & 5N2)


Andrei Buzatu
 Share

Postare recomandată

Recomand doar ulei OE . Filtrul este ok cel din imagine. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

buna seara

 

cu rugaminte va rog o parere, are ceva daca merg cu siguranta la haldex scoasa ? stiu se dezactiveaza abs asr si monitorizare pneuri, stiu care este siguranta. motivul incerc sa mai protejez haldex tinand cond ca afara este ok, ca haldex cupleaza de la 01 si decupleaza la 30 kmh iar traficul din bucuresti este horor ma gandesc ca decupland sigurnata il mai protejez mai face si el pauza si cuplez cand conditiile atmosferice o cer. 

nu intreb fara sa caut informatii pe tot internetul insa nu am gasit nici un raspuns concret, de la intrebare toti observ ca incep cu prezentarea modului de functionare si alte blabla. insa concret DA ...MOTIVE sau NU ... MOTIVE. nimic

 

multumesc 

 

cu stima,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce ai vrea sa faci asta? Cum adica sa faca o pauza, sau sa l menajezi? El oricum cupleaza doar cand e necesar. Schimba ulei/filtru si nu cred ca ai probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@B161KTA  masina nu este construita sa mearga fara 4x4  

 

1) La capitolul DA - Doar pentru diagnosticare service dar NU se face sub nici o forma cu siguranta scoasa , se face cu procedura de decuplare din soft care functioneaza doar pentru operatii de tip service , diagnoza cardan sau  ITP (rulare pe stand cu role simple)  

 

2 La capitolul NU  - nici nu stiu de unde sa incep .....

a)  Pe langa cele 3 enumerate de tine care se dezactiveaza  - ABS , ASR si TMPS  se mai pierd si functiile vitale de ESP si EBD .....fara EBB(Electronic brake distribution)  ambele roti  stanga/dreapta vor frana ca la dacie in mod egal fara sa se ia in considerare de unghiul de bracare , astfel roata din interior care se invarte mai incet decat cea din exterior vor avea aceiasi forta de franare ceea ce inseamna un pericol de condus o masina care nu a fost conceputa sa functioneze fara aceasta functie.  Pentru generatia Gen 5 vei pierde si ParkPilotul - steering assistul -eroare pe modul ....etc. 

Sunt o groaza de sisteme care lucreaza in armonie cu modulul de haldex , toate primesc date si trimit date de la calculatorul J  : 

TOATE VOR FI AFECTATE intr-un fel sau altul

image.thumb.png.ad91d44619a29967b83470055c938144.png

b)  Separam partea software si ne uitam la partea mecanica  -  sistemul este construit sa functineze sub presiune minima de la pornire pana la oprire  , uleiul circula intr-un singur sens in modulul de discuri-> filtru ->N373->pompa ....etc..... asta inseamna ca de la pornire pana la oprire toate impuritatile sunt impinse spre filtru  , daca tu elimini presiunea minimala data de creator , toate impuritatile alea se vor amesteca acolo la liber arbitru si este de ajuns ca o bucata mica de impuritate sa ajunga la N373 solenoida si de acolo incepe distractia.....

 

c) Haldexul instalat pe Tiguan este cu diferentiale deschise fata/spate .......ce inseamna asta  ?  odata ce haldexul nu face presiune , discurile nu cupleaza si cardanul nu are rezistenta in partea din spate  .......se invarte in gol in spate ....  ce rau poate sa fie in asta cam asa gandesc toti care pun aceste intrebari .......dar sa zicem un scenariu asa mai de zi cu zi in care atingi o viteza de 50kmh si apoi te opresti la semafor , scotand din viteza masina ca deh......nu stai cu piciorul pe ambreiaj ( la automata same si*) ....si apoi vrei sa bagi in viteza sa pleci de pe loc .....o sa auzi o mare bubuitura /caraitura / pocnitura de ficare data cand vei avea scenarii de genul...

Care e cauza?   Cardanul neavand nimic in partea din spate sa amelioreze invartirea lui , odata decuplata cutia de viteze cu ambreiajul , cardanul continua sa se invarta din intertie Fiind cuplat in fata tot la un diferential deschis .......asa ca tu nu vei avea de unde sa stii daca s-a oprit sau nu ....si cand incerci sa bagi in viteza dai soc in diferential si in cutie...... 

 

d) Si acum una de la producator ca sigur nu e de incredere tot ce se scrie pe internet pe aici  : Producatorul zice clar  NU ai voie sa mergi mai mult de 50KM fara presiune in sistem -> In caz ca nu stiai pana si tractarea pe 2 roti are procedura , se face doar cu contactul pus la masina de tip 4motion .   Avand in vedere ca tu prin scosul sigurantei eliberezi tot sistemul de presiune ..... Practic scoaterea sigurantiei face mai mult rau decat tractarea pe doua roti pentru ca tu eliberezi sistemul de toata presiunea , nici macar aia de "relanti" nu ramane. 

 

image.thumb.png.723c6e67e892117c948223cd3e209142.png

Sa mai continuam si cu factorul de incingere , senzorul de temperatura din J492 ce rol are acesta ? cred ca este destul .  Daca tot mai vrei sa continui sa scoti siguranta in mod voit. 

 

Ce economisesti tu acolo 2000 lei in cardan 4000 lei in ambreiaj si vreo 1500 lei in bucse de cardan .......pentru 7500 lei "potential" economisiti , iti cauzezi probleme de ordinul zecilor de mii de lei .....Diferentiale fata/spate  , unitate haldex , Calculator J , solenoida N373......etc.... daca vei merge in mod regulat . 

 

PS :  cutiile automate DSG intra in modul de protectie odata cu scoaterea sigurantei de haldex ,  masina va fi foarte "bolnava"  ca si comportament. 

 

Pentru a decupla haldexul intr-un mod safe si elegant exista produse aftermaket care fac acest lucru fara sa strice ceva la masina : 

Pentru Generatia 4 :

image.thumb.png.68b372d75641a1024ecd2916b2afe182.png

 

Pentru Generatia 5 (MQB) 

image.thumb.png.19193f0082ce0f76ff6521c29a178f26.png

 

Sunt sisteme gandite special pentru asa ceva , decuplari in moduri SAFE , sa nu dea socuri in cardan sau alte componente  , sa dea presiune in sistem la plecari si opriri ....sa comunice armonios cu ceilalti senzori si mai presus sa iti dea acces sa iti alegi puterea care se trimite pe puntea spate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarata scoala ati facut pe tema asta. va multumesc frumos si sper ca timpul dv petrecut cu noi aici sa fie de folos si altora in viitor. clar ramane cuplat

 

cu stima,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa adaug si eu ceva la ceea ce a spus @Doomy   Am mai scris vara trecuta ca la o revizie de Haldex Gen 5 la Brady Militari mi s-a ars pompa Haldex. Ei au zis ca e ok sa merg cu masina asa, cu pompa arsa pana soseste piesa noua sa mi-o schimbe. Eu abia la plecarea de la ei, pe bulevard am accelerat mai tare si a intrat ESP-ul, ceea ce releva ca puntea spate nu mai cupleaza. La cele cateva tentative de accelerare brutala si franare nu am auzit absolut nicio lovitura de cardan- diferential-orice. In total cred ca drumurile facute cu masina pana la montarea noii pompe nu au depasit 50km, din fericire sa zicem. Ce imi da abia acum de gandit, de ce masina Golf 7 nu a dat niciun mesaj pe bord, nimic legat de presiune zero a pompei ? Daca e atat de catastrofic sa mergi cu presiune zero nu ar  trebui totusi sa ai un mesaj pe bord macar? Tin sa mentionez ca singura eroare era stocata pe Haldex si atat. ESP, ABS, TPMS, EBD, ASR ( asta chiar lucra cand patina puntea fata ), ABC, DEF, GHI, toate sistemele erau aparent functionale. Chiar mi se pare ciudat ca nu aveam ceva in bord, similar sigurantei scoase pt ca finalitatea este cam aceeasi, presiune zero la pompa sau siguranta scoasa. Si inca o intrebare retorica : acei 50km prezentati de VW sa nu fie depasiti sunt per total in viata masinii, sau per drum si apoi pauza si iara 50 km ?

Explicatiile lui @Doomy sunt super logice si corecte, total de acord, insa la mine ceva a lipsit din schema si mi se pare aiurea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@catalinmiti la tine nu s-a manifestat prin simplu fapt ca tu nu aveai siguranta scoasa !

Asta inseamna ca la pornire J492 este deschis.  Tu ai mers cu presiune zero dar cu valva J deschisa . Daca scoti siguranta , pornesti masina direct cu valva inchisa , scenariu diferit al tau fata de cel intrebat de colegul de mai sus. 

 

Alimentarea pompei vine din calculatorul J apoi mai departe J se duce la ECM  ,  Pompa de Haldex nu este legata de nici un senzor vizibil pe bord .    

 

Scoaterea sigurantei cauzeaza multitudinea de erori pentru ca elimini o componenta cu totul dintr-un sistem integrat , adica J-ul , daca elimini doar un accesoriu din  Componenta J ( pompa V181 ) sistemul integrat inca este functional dar limitat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu inteleg. Dar tot cu presiune zero mergi. Deci ca varianta de decuplare a Haldex pe termen lung e mai ok sa scoti mufa pompei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e ok asa pentru ca ar fi expusi pinii mufei din J la apa si praf....si pinii pompei.... 

 

Variantele pentru decuplare safe sunt doar Aftermarket dpdv al meu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Total de acord, e clar ca nu castigi nimic decupland

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
On 9/29/2018 at 7:37 PM, 4xmotion said:

Filtrul nu are intr-adevar cod OEM de VAG, dar nu este aftermarket. Se gaseste ca piesa originala de la producătorul HALDEX (codul pentru filtrul de generatia a 4 a este 111358). Singurul producător care are cod OEM pt filtrul haldex de generatia 4 este Volvo (care de altfel si recomanda in caietul de mentenanță inlocuirea filtrului). Codul Volvo este 31325173, iar piesa se găsește in România la un preț sub 200 lei; filtrul este identic cu cel pentru VAG, cu excepția acelei bucati mici de plastic, de culoare albă (la Volvo este mai subtire decat la VAG). Aceasta se poate refolosi fara probleme de la filtrul anterior montat pe mașină. Nu are element filtrant, este doar o bucată de plastic. Atenție doar la extragerea filtrului pentru a nu deteriora bucata de plastic de culoare albă. In prima poza cu, cu lichidul haldex este filtrul VAG, iar in cea de a doua , filtrul Volvo.

1526370006774_111358tepalas.jpg

IMG_1920.jpg

Salut, 

 

  Oare acest filtru de Volvo are supapa de presiune integrata in el?  Din ce vad Volvo are altfel circuitul de filtrare al uleiului.

  Cel de VW  Tiguan pare sa aiba in plasticul alb  un circuit intern care duce ulei spre supapa de presiune de la filtru negru.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin navodari
On 19.07.2019 at 22:32, BogdanPopescu a scris:

In cele din urma banuiala mea s-a adeverit,probleme la diferential. L-am reconditionat si problema a disparut.

Pentru cei interesanti pe mine m-a costa 1.400 ron reconditionatul diferentialului,ulei diferential si bineinteles manopera.

in ce a constat reconditionarea? /piese inlocuite  stii cumva care sau l-ai schimbat /multumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor, am achiziționat luna trecuta un Tiguan 2016 2.0 TDI 150 CP, DSG 4 Motion. Întâmpin următoarele probleme, martorul presiune roți aprins și Eds. Mergând la reprezentanta a rezultat următorul cod de eroare:0AY907554J- calculatorul Haldex. Curățând filtrul și pompa Haldex, am scos foarte multa mizerie, uleiul fiind îmbâcsit. În urma acestui procedeu și a scanării din nou a erorilor a rezultat următoarea eroare: U112300 - Comunicația Can; vinovata/defecta permanent. Un sfat mi-ar fi de mare folos, mulțumesc anticipat.

IMG-20220216-WA0005.jpg

IMG-20220211-WA0011.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut,

 

Mi-ati putea recomanda va rog frumos o pompa de ulei, sau o uneata cu care sa pot schimba uleiul in diferentiale si in cuplajul Haldex mai usor? Presupun ca fara un elevator e foarte dificil de schimbat.

De asemenea, a mai folosit cineva filtre pentru cuplajul Haldex generatia 4 facute de cei de la VALCO sau e musai sa le iau pe cele de la BW?

 

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Vlad-Mihai Unealta speciala pentru umplere diferentiale si haldex https://www.lasertools.co.uk/Product/5687/ATF-Adaptor-for-VW  + VCDS sau ceva similar pentru procedura de umplere. 

 

Fara elevator , e crunt dar nu imposibil , trebuie sa te asiguri ca e plana masina ( cu presiunea din anvelope scazuta acolo unde trebuie) .  In nici un caz nu se face cu masina ridicata doar pe un cric sau doar pe fata sau spate . 

 

Evita filtru Vaico , sunt tot felul de dubiosi care acum brusc produc filtre de haldex .  Daca vrei solutie AM dar totusi de calitate cauta kitul de la BORG WArner -  Ulei de haldex + filtru de Halex produs de ei in jur de 400 ron pretul pentru ambele. 

Cod KIT  -> 111358  pentru Gen 4 

111358_600x.thumb.jpeg.92f9e35827ebff1640fcb61f608592c8.jpeg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Doomy,

 

Multumesc frumos pentru sfaturi si lamuriri. Am incercat la mai multe service-uri din Bucuresti si cam toti nu vor sa schimbe si filtrul de la Haldex, ca nu le apare ca piesa de schimb, nici daca vin eu cu el. De asta ma gandeam sa incerc sa il schimb eu, e posibil sa am acces totusi la un elevator si sa incerc sa fac eu procedura, daca o sa am tot ce trebuie. Daca nu, cred ca o iau legatura cu colegul de la Bacau unde iti faci si tu reviziile.

 

Numai bine,

Vlad

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Vlad Mihai  nu uita ca trebuie curatata si pompa daca schimbi filtrul , sa fie operatia completa. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, intr-adevar, si pompa trebuie curatata. Acum 30 de zile (2000 km) am schimbat uleiul si pompa si nu mi-au zis de filtru si nici eu nu stiam de el. Nici busoanele nu mi le-au schimbat.

 

O sa fac totusi procedura completa vara asta.

 

Vlad

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

 

Zilele trecute, in urma unei ridicari pe elevator pentru o inspectie vizuala am observat o picatura de ulei care pare ca se scurge de la sistemul Haldex. Nu e o scurgere mare, ca nu am gasit nimic in parcare pe jos, e ceva minor pe care as vrea sa il inteleg si dupa sa vad cum il pot corecta. Am schimbat recent (acum 2 luni) intr-un service pompa de ulei si uleiul Haldex, dar nu si busoanele si filtrul de ulei. Atasez poza ca poate va puteti da seama de unde curge. Am in plan sa fac o noua revizie completa, ulei+filtru si busoane, dar mai dureaza putin.

 

Multumesc anticipat!

Vlad

haldex_leak.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare ca vine de mai sus de la filtru , s-a folosit capacul nou cu O-ringuri noi la filtru?  dar geru de spus din poza fara ivestigatie amanuntita.   Ca idee nu are voie sa fie deloc ulei in zona aia ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand am cumparat masina nu am schimbat filtrul de ulei la Haldex, doar uleiul. Nu stiu daca a fost schimbat inainte. O sa incerc sa ma uit mai atent sa vad daca pot sa identific mai exact zona.

 

LE: pare ca e de la filtru, deci o sa incerc sa strang mai intai suruburile, pana schimb filtrul.

 

 

haldex_leak_2.JPG

Modificat de Vlad-Mihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut,

 

In weekend am reusit si eu sa fac revizia completa la sistemul haldex: ulei OE, filtru OE BW + busoane OE. In plus am curatat si locurile unde intra pompa si filtrul. Pompa a fost schimbata noua acum 3 luni. Am reusit sa bag cam ~810 ml de ulei. Cu toate astea inca am eroarea urmatoare care este intermitenta:

 

Address 22: AWD        Labels: 0AY-907-554-V1.clb
   Part No SW: 0AY 907 554 E    HW: 0AY 907 554 E
   Component: Haldex 4Motion      0043  
   Coding: 0000005
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: 4D91DF36D4D1182CA3-8018

1 Fault Found:
02248 - Valve for Controlling Clutch Operating Angle (N373) 
            003 - Mechanical Failure - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100011
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 21
                    Reset counter: 40
                    Mileage: 216759 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2015.07.10
                    Time: 17:46:19

 

Am sters-o de cateva ori, dar tot apare. Ma gandesc sa dau jos calcultorul sa vad daca are urme de umezeala, dar mai intai as curata cu o solutie de tip "contact cleaner" conectorul unde vine valva. Cu toate astea totusi simt ca am tractiunea pe spate, cel putin asa cred. 

Are cineva niste pareri noi cum s-ar rezolva problema asta?

 

PS: filtrul era destul de imbacsit nu cred ca a fost schimbat vreo data. Posibil sa fi ramas ceva mizerie pe instalatie?

 

Multumesc,

Vlad

 

 

303697674_3134756246814329_5636103478638749604_n.jpg

Modificat de Vlad-Mihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate ,cam asta e lantul defectiunilor cauzate  de lipsa reviziilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc sa mai sap si sa vad cum o scot la capat.

O alta intrebare, mai mult o curiozitate, sistemul Haldex are vreo protectie de overfill in caz ca pun prea mult ulei in sistem?

 

Multumesc,

Vlad

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti pune mai mult ,daca nu ai amorsat sigur ai pus mai putin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!