Jump to content

HALDEX - Intretinere & Probleme (Tiguan 5N & 5N2)


Andrei Buzatu
 Share

Postare recomandată

Va salut,am rezolvat o problema si m-am lovit de alta. Am avut un fluierat de la 100 la 130 km de la diferentialul spate, era fara gram de ulei.

Am cumparat din dezmembrari grup cu tot cu haldex cu accelasi cod OAY907554E.

Masina merge bine, nu mai fluiera, lucreaza 4x4 dar am eroarea respectiva. Eu am cutie manuala, grupul a fost de dsg? se poate coda pe cutie manuala?

Screenshot_20201122_121349_com.voltasit.obdeleven.jpg

Modificat de Zabin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca nu ai posibilitate de codare, daca imi aduc bine aminte. Eventual sa ii faci o resoftare, sa il faci de manuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Zabin este corect ce zice Florin , nu poti folosi o simpla codare in aplicatia de telefon , trebuie sa o rezolvi la cineva care se pricepe asa ceva. 

 

 

Te rog sa detaliezi asta : 

în urmă cu 6 ore, Zabin a scris:

Am avut un fluierat de la 100 la 130 km de la diferentialul spate, era fara gram de ulei

Cum a ajuns diferentialul spate fara gram de ulei? ai verificat?  ai gasit cauza?   Asta este cea mai importanta problema . 

Asteptam un feedback. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina am cumparat-o de 2 luni din germania, toate revizile facute la reprezentana vw verificata pe car vertical + istoric vw masina are 110000 km reali Am inceput cu reconditionat rulment intermediar si pe urma am ajuns la grup

Grupul meu era uscat, nu avea urme de pierderi de ulei. Revizile la haldex au fost facute si la diferential nu a fost schimbat uleiul niciodata. Am vrut sa-i fac schimbul dar nu am avut gram de ulei.Posibil a incurcat busoanele un Dorel de Germania

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 29.01.2020 at 16:44, Doomy a scris:

Am decis sa las detaliat si aici operatiile (experimentele)  facute pe Tiguanul meu (5n2 2013 - 2.0 TDI - CFFB - 4motion - manuala 6 trepte 109.000 KM in bord)   in urma schimbarii celor 4 lichide vitale sistemului 4x4 :  Ulei cutie de viteze , Ulei diferential fata ,Ulei diferential spate si ulei +filtru HALDEX.

 

Salutare. Îmi poți spune te rog de unde pot achiziționa filtrul haldex descris mai sus? La Avia nu le apare în sistem desi eu l-am văzut sub mașină. Și nici aftermarket nu l-am găsit. Mulțumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@radu.bondarici  credeam ca s-a inteles pana acum ca in sistemul vw nu se gaseste cod de piesa pentru acesta, timp irosit incercand reprezentantele  ....    Trebuie folosit codul pus de mine de la Borgwarner pentru a-l cauta in magazine de piese auto.  Sau prin intermediul acestora direct la producator , este greu de gasit dar nu imposibil. ( codul poate sa sufere si schimbare in timp datorita reviziilor noi) 

Iti las pe privat cateva potentiale optiuni . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Vă salut, 5n, 4×4, an 2009. O recomandare unde pot schimba uleiuri dif.cv.și haldex, vă rog! Zona Vâlcea, sau...! Mulțumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut! Detin un tiguan 2.0 TDi la care am observat ca nu functioneaza 4motion. Mai exact in zapada rotile fata patineaza in timp ce cele din spate nici nu se misca. La scanare in service mi-au zis ca e eroare  02248 clutch opening modulation valve-electrical failure in circuit. Desigur nu au verificat nimic la masina doar prin scanare si ca pret pentru schimbare piesa mi-au zis 7200 ron. Citesc de o saptamana ce e de facut. Incep cu curatare, schimbare ulei, filtru etc...alte idei? Daca e intradevar de schimbat calculator si solenoida( cum mi-au zis ei) exista posibilitate de SH sau reparatie calc? Ms mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rajmond0  problema ta trebuia postata in acest topic decicat Haldexului 5n&5n2 .    

 

Mai sus gasesti raspuns la toate intrebarile tale .   

 

Eroarea aceasta 02248 clutch opening modulation valve-electrical failure in circuit are sanse foarte mici sa se rezolve cu schimbare de filtru si ulei.  In marea majoritate a cazurilor reprezinta coroziune in interior pe placa. 

 

Pretul primit pentru unitate si sonda nu este mare raportat la valoarea piesei.   

 

Cu unitati SH , mai greu de gasit in stare buna  si sunt destul de rare deoarece trebuie fix de pe modelul tau de masina deoarece sunt deja codate  , unele din ele nu se mai pot rescrie.  Ca solutie alternativa poti incerca o firma care repara ECU haldex ( de afara)  dar asta presupune sa stai cu unitatea jos de pe masina toata perioada reparatiei si transportului. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Doomy Mersi mult pentru raspuns! 

Eventual vreo recomandare pentru service ECU haldex? Ce am gasit eu is UK, destul de anevoios cu noile reglementari non UE. De asemenea am vazut o firma din romania nu stiu cat de sigura ar fi varianta asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu iti recomandam pe cel din UK , daca te gandesti la un anumit service din Brasov , personal nu iti recomand. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 18.05.2017 at 10:11, philip67 a scris:

Salut ,dupa schimbarea uleiului si curatarea filtrului si pompa am o problema cu grupul haldex mai exact pierd uleiul pe la capacul filtrului am pus si oring mai mare si tot il da afara (se poate face presiune mai mare decat este nevoie ?),si cum pot proba pompa daca mai functioneaza ?

Salut philip67. Imi poti spune si mie te rog cum ai rezolvat problema uleiului care se pierde pe la capacul filtrului? Am aceeasi problema si desii am pus si mastic de etansare pe margine tot continui sa il pierd pe la capac. Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Buna ziua,

 

Ma confrunt cu urmatoarea problema la Tiguanul meu 4x4 (an fabricatie 2008, motor CBAB).

Am observat ca nu mai cupleaza 4x4 (pe un sol usor namolos sau zapada, rotile fata patineaza iar spatele nu lucreaza deloc).

La scanarea cu vagcomul a fost identificata o eroare, care se stergea, insa acum a devenit permanenta.

1 Fault Found:
02248 - Valve for Controlling Clutch Operating Angle (N373) 
            003 - Mechanical Failure - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100011
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 7
                    Reset counter: 40
                    Mileage: 162134 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 19:35:25

 

Auto are acum cca. 160.000 km iar ultimul schimb la haldex a fost facut in reprezentanta acum vreo 4-5 ani(cand avea cca 80-90k).

Aveti idee la ce sa ma astept si de unde sa o apuc, eventual unde sa rezolv aceste probleme, cu ceva recomandari in PM?!

 

Multumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@marioc raspunsurile le ai in acest topic , s-a mai discutat de cateva ori despre acest cod de eroare. 

 

On 24.03.2021 at 13:06, Doomy a scris:

Eroarea aceasta 02248 clutch opening modulation valve-electrical failure in circuit are sanse foarte mici sa se rezolve cu schimbare de filtru si ulei. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare oameni dragi!

 Dacă am găsit un grup haldex ( toată puntea spate) care are fix aceeași serie si același cod, mai trebuie adaptat ceva sau conectez mufa și gata?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa aiba acelasi cod calculatorul de haldex

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, calculatorul de haldex are fix aceleași cod!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este acelasi cod trebuie sa mearga conectezi mufa si asta este tot

Dar de ce ai luat tot grupul si calculatorul si nu separat. Ce problema aveai ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune ulei nou in haldex + filtru , curata pompa si la diferential ulei nou . Daca puntea aia a stat mult timp , uleiul vechi s-a sedimentat si neaparat trebuie schimbat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa operatia de aici la 109000 KM ( Revizia de haldex nr 2 de cand este masina la mine ) 

 am facut inca un schimb de haldex la 140.000 km (revizia haldex nr 3 )   , dupa 31.000km de la ultimul schimb. 

 

Consumabilele folosite au fost cele OE  : includ si busoanele care sunt cu unica strangere trecute in manual .

1224703504_page(2).thumb.jpg.4d431d2c11ebb240ddb71e67cdce4e13.jpg

 

Pompa nu a fost prea murdara :  era  30-40% obturata plasa. 

1140915070_page(4).thumb.jpg.ee2cef9bd602c4977aadfacfed107178.jpg

Dupa curatare: 

1173676083_page(5).thumb.jpg.08e388c61e70ca46b44921be57c074ab.jpg

 

Carenajul pompei continea si el ceva impuritati , dar nu erau asa de multe: 

701534004_page(3).thumb.jpg.f3d3ed0effe5bf01c411b30b56b42cf5.jpg

 

Filtrul in schimb era destul de murdar , consider ca avea peste 50% din eficacitate dusa. 

1914305581_page(1).thumb.jpg.69f1c24d992cd1ee721a2fa435bd0c72.jpg

 

Concluzia personala 

La penultimul schimb facut la interval de 40K am gasit mult mai multa mizerie decat la cel de 30K ( cel actual ) , consider ca cel mai safe si cel mai preventiv ar fi schimbul acestor consumabile intre 30 si 40k  km .  

Sunt foarte multi factori in functie de care pot sa difere aceste rezultate , asa ca ce este scris mai sus este doar o recomandare personala. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine, tu si pui la treaba Haldexul mai ceva ca 99,99% din posesorii de Tiguan 😁😂

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca scoti pompa la un haldex generatia 5, pierzi ulei? 

Vreau sa inlocuiesc pompa si tocmai ce am schimbat uleiul in urma cu 2000 km, multumesc.. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 15.06.2018 at 10:55, Doomy a scris:

Salutare, ce pare aveti de kitul asta de servisare pentru haldex? merita sau trebuie musai ulei original? Mersi

 

Screenshot_20211102-090905_Samsung Internet.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!