Jump to content

Masinile pentru est diferite de cele pentru vest?


deocamdata
 Share

Postare recomandată

Este normal sa apara editia pentru Germania. Cum am spus, difera echiparile standard de la o tara la alta. 

Este normal sa fie diferentiate si in sistem, si pe linia de productie.

Eu ma retrag din discutie. Ti-am oferit suficiente resurse de documentare sa intelegi productia. 

Spor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DOL Sunt de acord cu tine ca in ceea ce priveste linia de productie, nu sta nimeni sa faca masini diferentiat pentru Est si Vest. Dar totusi, nu este posibil ca la final, cand se stabileste destinatia masinilor fabricate - si ma refer aici la cele care nu sunt pe comanda - nu pot oare trimite spre Est masinile cu mici defecte, cu tolerante mai mari, cum spunea si @alex_passat ?

Lucrul asta nu cred ca este foarte greu de facut si nu presupune nicio logistica in plus, ci doar trierea masinilor in functie de calitatea constata de cei care verifica la final masinile?

Pana la urma, chiar daca fac acest lucru, sunt sigur ca procesul de fabricatie este bine controlat si nu cred ca apar variatii foarte mari de calitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista masini care nu sunt pe comanda, nu produce nimeni dupa ureche. Ce exista in stoc la importatori e comandat de acestia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 minutes ago, yeeeeman said:

@DOL Sunt de acord cu tine ca in ceea ce priveste linia de productie, nu sta nimeni sa faca masini diferentiat pentru Est si Vest. Dar totusi, nu este posibil ca la final, cand se stabileste destinatia masinilor fabricate - si ma refer aici la cele care nu sunt pe comanda - nu pot oare trimite spre Est masinile cu mici defecte, cu tolerante mai mari, cum spunea si @alex_passat ?

Lucrul asta nu cred ca este foarte greu de facut si nu presupune nicio logistica in plus, ci doar trierea masinilor in functie de calitatea constata de cei care verifica la final masinile?

Pana la urma, chiar daca fac acest lucru, sunt sigur ca procesul de fabricatie este bine controlat si nu cred ca apar variatii foarte mari de calitate.

@yeeeeman

Tu daca ai comanda o masina noua la dealer si o refuzi la primire datorita defectelor de fabricatie, ce se intampla cu ea ? se caseaza ? 

Cum aspus si @vdragos, toate sunt pe comanda. 

O sa rog ruda pe care am mentionat-o mai sus, sa se inscrie pe forum si sa isi expuna un punct de vedere daca timpul ii permite vis-a-vis de procesul de fabricatie, qc, etc.

Modificat de DOL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar masinile din Mexic (jetta, tiguan) cum mai sunt?

Nu exista linii separate de productie ci doar elemente care se pun sau nu cum ar fi anumite elemente suplimentare de insonorizare. (Bureti, plastice)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai discutat treaba asta pe forum iar @DOL a (re)dat raspunsurile si asa stau lucrurile: nu exista calitate pt vest si calitate pt est.

Aveti AICI un topic asemanator.

@cristi511initiatorul topicului vorbeste de Europa. Sigur daca ajungem la Mexic, putem vorbi si despre China s.a.m.d

Modificat de Roger
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la Octavia am observat, apropos de testul cu un card de credit, ca spatiul intre bara spate si caroserie si apoi continuarea pe aripa, este diferit pe stanga fata de dreapta. :P 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici intervine cred eroarea umana. Bara de protectie este instalata manual, probabil dupa 100 de asamblari pe zi, ti se acreste spre final de program si tie, si tipului de la quality control, dar nu cred ca o putem numi o problema. Nu e ca si cum bara pentru Romania e facuta dintr-un plastic ABS de 1 mm si cea pentru Germania este din 3 mm :P 

Aici as fi rezonabil cu producatorul/dealerul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Roger o singura mentiune: masinile susnumite sunt livrate din Mexic atat in Europa de Vest cat si in Europa de Est.

Cred ca putem trage concluzia ca nu exista linii separate de productie.

Exista, din pacate, useri pe forum care au achizitionat masini din Germania, sh, masini pentru Germania, si au doar probleme.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

34 minutes ago, razvan.ac said:

Eu la Octavia am observat, apropos de testul cu un card de credit, ca spatiul intre bara spate si caroserie si apoi continuarea pe aripa, este diferit pe stanga fata de dreapta. :P 

PS: testul asta vine de la un dealer VW din Germania cand un Roman a vrut sa cumpere o masina de la el. Romanul a incercat sa negocieze pretul "La banii astia o iau din Ro". Neamtul i-a zis: "Da, uite atunci la ce sa te uiti in Ro cand iti iei masina..." si i-a aratat testul cu cardul.

1 hour ago, DOL said:

Este normal sa apara editia pentru Germania. Cum am spus, difera echiparile standard de la o tara la alta. 

Este normal sa fie diferentiate si in sistem, si pe linia de productie.

Eu ma retrag din discutie. Ti-am oferit suficiente resurse de documentare sa intelegi productia. 

Spor. 

Am ales pentru comparatie versiunea Highline. Din cate m-am uitat optiunile sunt la fel. Este vorba de aproape 7.000 de euro diferenta.

Ce optiuni pot sa difere la 20% din pretul masinii?

Optiunile scumpe sunt Navigatia, Trapa, Pielea, si toate astea sunt clare la Highline.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristi511 nu am stiut ca Tiguan-ul se face doar Mexic; Mi se pare cam ''deranj'' pt clientii din Europa.

In fine, daca vreti exemple de calitate indoielnica a unei masini facute pt piata din vest, va pot spune de Seat-urile mele, ambele luate de noi din Belgia: la Leon 1M am schimbat coloana de directie in garantie, capacul de la rezervor nici acum nu se inchide bine, vopseaua de fabrica este scursa la pragul stanga spate, parbrizul a ''parait' de la 0 km, mocheta nu este decupata cum trebuie in jurul scaunului de la pasager...etc

Iar la Cupra 5F, furtunul care intra in vasul cu lichid pt spalatoare geam si faruri, nu era conectat. Lichidul pe care il puneam deasupra, pe la gura de umplere, cadea tot, instant sub masina. Am facut doar 2000 de km cu ea, asa ca mai e timp sa observ si alte chestii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot off topic, nu am votat cu ei, sunt antreprenor si fac parte din categoria cealalta.

Eu nu dau crezare nimanui, prezint niste fapte clare. Verba volant scripta manet.

Preturi disponibile public, pe 2 site-uri ale aceluiasi producator. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai pune atunci si preturile din Danemarca si Norvegia. Nete si brute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alex_passat, te rog sa studiezi aceasta lista de preturi din Olanda pentru modelul Octavia 3 Combi Facelift. 

https://forms.skoda.nl/site/brochure/download?mc=nieuwe octavia combi

A doua casuta.

Luam modelul 2.0 TDI Greentech echipare Style DSG 6, cu un pret de baza de 21,597 EUR

Te rog sa vezi pretul final platit de client, cu zero extra-optionale in afara celor incluse in echiparea mentionata.

36,290 EUR. 

Probabil olandezii primesc si mai calitate, te poti gandi ca masina vine cu Audi space-frame, si o a treia linie de productie dedicata pentru ei, doar e cel mai scump

Diferenta vine din modelul de taxare implementat de tarile din BeNeLux (Belgia, Olanda, Luxemburg)

La acel pret se adauga BPM, ce este BPM > https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/bpm/bpm_berekenen_en_betalen/bpm_tarief/bpm_tarief_personenauto (foloseste Google Chrome si optiunea translate)

si BTW (TVA) (ce este BTW > https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/btw_aftrekken/btw_en_de_auto/btw_en_de_auto)

Olandezii nu pot sa fenteze piata auto de la ei cu reimporturi, sau nu la fel de avantajos fiscal ca germanii. 

La norvegieni e si mai grav, 40K pret de start 1.8 TSI 4x4 DSG6 Combi. 

repet, 

Difera puterea de cumparare. Cerere si oferta. Specificatii standard diferite. Diferente de taxe combinate cu legi. 

Modificat de DOL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   In mod clar nu sunt mai multe linii de productie, dar aproape  la fiecare masina se cunoaste de la inceput destinatia ei. Asa ca linia de asamblare poate fi alimentata cu cauciucuri Hankook la masina de RO si Michelin la aia de D. La fel poate si bateria, poate alt compresor de AC, cine stie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT: Kia Sportage la pret de Italia e cu mult mai scumpa decat in Romania, fabricata in acelasi loc (Slovacia), diferenta vine de la echipare (GT Line la ei e full full, la noi dup GT Line mai ai 19 optionale de bifat), dar si de la puterea de cumparare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asadar mai bine cumperi una facuta pentru Vest.

Eu am vazut diferente la Octavia 2 pentru Spania si Romania, vopseaua de pe praguri si raze aripi la cele de Romania este de calitate inferioara. Iar kit-ul de ambreiaj pare ca se duca mai repede fata de cele pentru Spania. (vorbesc aici de cele BKC, BJB, BXE)

Modificat de kicker
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

25 minutes ago, Ebi said:

   In mod clar nu sunt mai multe linii de productie, dar aproape  la fiecare masina se cunoaste de la inceput destinatia ei. Asa ca linia de asamblare poate fi alimentata cu cauciucuri Hankook la masina de RO si Michelin la aia de D. La fel poate si bateria, poate alt compresor de AC, cine stie?

Anvelopele fac parte din pachetele negociate de importator.

@Ebi, dupa abordarea ta, iti dai seama cum ar veni un Audi fabricat in Ungaria pentru Romania ? Ce crezi ca o zice ungurul: pune la TT-ul asta anvelope Debica si compresor de clima de Ssang Yong f**-le muma-n c** de romani ca ne-au furat Ardealul -_-

This is not how it works ...

@kicker, ambreiajele se uzeaza in functie de exploatare. Ai part number comun pentru ambele masini. Va veni aceeasi piesa comanda si in Spania si in Romania. Pe cântărite 

Modificat de DOL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident ca tine de exploatare dar nu toate au Luk sau Sachs, iar cu vopseaua, pareri? Cunosc mai multe masini ce au fost de noi si din Spania si din Romania si ruleaza aici in tara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

https://www.youtube.com/results?search_query=car+production+painting

Ma indoiesc ca robotii din vopsitoria automatizata au dobandit o inteligenta artificiala mai avansata decat cea de programare si zic: stop, masina urmatoare e de romania, băieți, dozați mai puțin lac și mai puțină vopsea.

Detailerii profesionisti, și vopsitoriile auto care se respectă, folosesc un aparat care masoara stratul de vopsea. 

Cam asa arata (scurt review): http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=366306

Daca sunt useri binevoitori ce locuiesc in alte tari europe, banuiesc ca putem demasca acest mit destul de repede si la obiect. Cu conditia ca cineva sa sponsorizeze aparatura necesara.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desigur - si daca fragmentezi sursele de aprovizionare, adio economii de scala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incredibil cata informatie aiurea aici in topicul asta.

 

Pentru ca lucrez de peste 15 in industria asta si pentru clienti mari (Renault, PSA, BMW VW, Audi, GM, etc.) ca furnizor sa va spun care este adevarul.

Fiecare OEM construieste si omologheaza o masina - de ex Golf - pentru fieecare tara in parte unde va vrea sa o vanda.

In functie de informatia de la dept. de Marketing pentru tara respectiva, ingineria construieste ceea ce se cheama " Fisa Gama de tara" pe baza careia se stabileste exact definitia produs (BOM ul masinii si fiecare furnizor pentru fiecare componenta).

In functie de puterea de cumparare a tarii si de legislatie (atentie legislatia in vigoare) OEM stabileste ce norma de poluare va vinde (in Brazilia de exemplu toti OEM vand Euro3 :) - chiar si BMW pentru ca asta obliga legislatia), ce echipari standard (India de exemplu airbag ul nu este mandatory pentru omologare) si ce nivele de echipare "superioare" va propune pe piata respectiva. De aici rezulta si BOM uri diferitre si furnizori diferiti pentru anumite componente.

Revenind in Europa - da pentru Romania exista o Fisa Gama de Romania la toti OEM ii in baza careia RAR omologheaza vehiculul la vanzare in Romania. RAR nu da omologare unui vehicul omologat in Germania by default. cei care s-au lovit de asta stiu ca a trebuit sa mearga la RAR pentru a-l putea inmatricula.

Din aceasta cauza este foarte probabil ca masinile pentru RO luate de noi de la orice marca sa aiba diferente de furnizor pentru anumite componente (atentia componenta ca si produs nu este schimbata, doar furnizor diferit cu pret diferit). Iar pentru ca RO este o tara cu putere mica de cumparare pentru masinile de RO se vor folosi furnizori mai ieftini ca sa poata oferi un pret competitiv pe piata respectiva.

Va dau un singur exemplu - la unul din OEM ii pe care ii cunosc - pompa de motorina la un motor Diesel era livrata de 2 furnizori - pentru tarile bogate era livrata de Siemens (furnizor mai scump si calitate mai buna cel putin din datele de retur) si pentru tarile cu putere medie de cumparare era furnizor Bosch cu o fabrica intr-o tara saraca (calitate mai slaba din datele de retur).

Piesa in sine era la fel doar calitati diferite si pret diferit.

OEM ii nu au linii de asamblare diferite ci doar BOM uri diferite in functie de Fisa Gama omologata in tara respectiva.

La caroserie singurul lucru diferit sunt doar ranforsarile - in functie de norma de siguranta care se vrea atinsa (in India spre ex se duce la minim BOM ul de caroserie) dar in Europa este la fel peste tot din cauza specificatiilor Euro 6c in vigoare acum si care sunt mandatory si in RO.

Sper sa terminam cu prostiile in topicul asta.

 

Modificat de rfh
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca veni vorba de ranforsari, cam asa arata un Bugatti Chiron US-spec

ixa1szyh6f6o8cjqmlie.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutări,

Cum puteți afirma cu atâta certitudine ca un model anume iese doar dintr-o singura linie de producție? 

Lucrez in domeniu la un constructor de automobile competitor si va spun in cunoștința de cauza ca unul din modelele acestui constructor este asamblat in 4 uzine: Pitești, Casablanca, Tanger si Moscova - așadar avem același model care iese din 4 benzi de montaj, deservind diferite regiuni / piețe ținând cont de avantajele strategice si economice (prefer sa nu dau mai multe detalii / denumiri exacte, sunt convins ca se poate deduce si verifica aceasta informație)

Parerea mea este ca aceasta polemica nu este una constructiva si nu se va ajunge la nicio concluzie 100% concisă si exactă. Exista negru, alb, si gri...discuția asta se va purta întotdeauna in zona gri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbeam de modele destinate pietei din UE. Nu specifice hot climate, nu modele specifice Rusia-CIS sau India, Brazil. 

Nu ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!