Jump to content

Masinile pentru est diferite de cele pentru vest?


deocamdata
 Share

Postare recomandată

In industria de masini exista niste standarde foarte clare impuse indiferent de producator. Nu exista componente clasa A sau B exista componeste care sunt in standarde si se folosesc si care nu sunt in standarde si se distrug. Lucrez in domeniu si am informatii si de la alte fabrici din domeniul auto. Voi chiar nu va dati seama ce bani se invirt in acesta industrie si ce contracte de asigurari sunt intre furnizori si clienti. Nimeni nu are timp sa faca smecherii de genul "hai sa iau componenta asta mai slaba sa o pun in masina pentru est". Linia de asamblare la mercedes A klasse de ex. produce cca 1000 masini /zi. La asemenea rulaj unde totul este robotizat credeti ca pune cineva mina sa schimbe o componenta sau nu? Sa fim seriosi. Stiu sigur ca o masina care iese pe poarta si nu trece toate testele si necesita dezasamblarea masinii pentru a fi reparata SE DISTRUGE. Ei nu au timp pentru asa ceva si nici oameni. In plus asigurarile dintre furnizorii de componente si producatorul de masini acopera multe din daunele de genul asta. (distrugerea masinii dupa ce iese pe poarta). Din pacate nu va pot demostra pentru ca nu am voie sa divulg mai multe dar puteti sa ma credeti pe cuvint ca asa sta treaba. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce spune solver este logic si normal, din punct de vedere a eficientei unei afaceri. Productia "pe banda rulanta" presupune niste cerinte minime: produse identice calitativ, interschimbarea multor piese, strategii de gestiune a stocurilor pe mai multe fabrici.

Restul suna, mai mult sau mai putin, a teoria conspiratiei.

(OT: si ce spune solver sau eu poate fi fals, dar macar se refera la niste chestii reale, care se aplica in viata de zi cu zi)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Nu e nici o teorie a conspiratiei ci teoria profitului

Sunt 100% convins ca masinile se fac pe mai multe categorii in functie de pret chiar daca sunt aceeasi marca, model, motorizare etc...

Altfel, cum e posibil sa cumpar un Polo Happy in Romania cu 10000 Euro (pretul de import fara taxe e de 7000E de fapt - vazut in declaratia vamala) iar pe pagina vw de la nemti, un polo cu EXACT cu aceleasi optiuni costa 15.000 E. Asadar nemtii ne iubesc mult, produc masina cu 6000E si o vand cu 7000 la romani dar lor si-o dau cu 12-13000 E ca-s mai bogati?

Putin le pasa lor de puterea de cumparare a romanilor sau a africanilor. Fac masini proaste pentru bani putini si masini bune pentru bani multi. Asta-i cel mai simplu management. Nu stiu cum dar o fac. Oricum "masina proasta" pentru romani este suficienta pentru standardele noastre. Sa nu uitam ca ne-am multumit cu Dacia 1300 vreo 30 ani iar drumurile facute de nemti in timpul razboiului se tin bine si acum .........

Si inca ceva ... la polo Happy nu puteam sa-mi pun deloc optional ABS ..... de ce oare ... se face pe alta linie de productie probabil... mai speciala ....mai scurta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur tu ca exista polo happy acolo si are aceleasi dotari ca cel din ro? Da-mi un link pls. Chiar sunt curios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Am un Touareg R5 TDI Auto/Tiptr. cumparat de la VW. Midocar.

In luna August 2005 am facut revizia de 15.000 Km. in Germania la reprezentanta VW.

Ptr ca am auzit si eu tot felul de zvonuri am indraznit sa pun intrebarea din topic, celor de la reprezentanta de acolo. Mi s-a raspuns f. amabil ca nu exista nici o diferenta intre Touaregul meu care l-am cumparat din Ro. si un Touareg care se vinde in Germania...

In privinta dotarilor (extraselor) cred ca e vorba de cum configurezi tu masina atunci cind o comanzi (daca ai posibilitatea sa iti alegi ce extrase vrei tu...).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferente exista la orice marca de masini.

Uitati-va la Loganul ptr. piata interna si cel ptr. piata externa, exista mici diferente .

La fel si la Skoda Fabia . Versiunile ptr. Ungaria de ex. au farurile conturate cu negru , cele din Ro nu au farurile conturate cu negru si se mai poate observa si o diferenta minora la sticla farului. Cred ca diferentele observate sunt doar de ordin constructiv si sunt facute doar pentru adaptarea la legislatia tarii importatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Genul de explicatzie care tzinea pe vremea Impuscatului :( mici diferente in specificatii de la o tara la alta exista(pe multe oferte scrie negru pe alb "imaginea s-ar putea sa nu reprezinte exact modelul dvs.") dar sa fabrici o masina la 2 standarde diferite de calitate costa mai mult decat sa fabrici toate masinile la standard... deci nu e in interesul producatorului

~Nautilus

subscriu. cred ca apare diferenta doar la verificarea finala (referitor la asamblare), acolo se face, poate, "trierea" est-vest . materialele si performantele sunt aceleasi...

...parerea mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur tu ca exista polo happy acolo si are aceleasi dotari ca cel din ro? Da-mi un link pls. Chiar sunt curios.

N-am spus ca nemtii au oferta pentru Polo Happy, dar au Polo cu aceleasi optiuni ca polo Happy.

Oferta pentru Polo Happy este la http://www.volkswagen.ro//ro/doks/preis_pdf/9.pdf

iar pe www.volkswagen.de poti sa-ti configurezi un polo cu dotarile de pe polo Happy.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai polo happy E LA OFERTA! E logic ca e mai ieftina. Era culmea sa fie mai scumpa. Sunt sigur insa ca NU poti configura acolo o mashina exact ca polo happy. ( nu am incerca )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

subscriu. cred ca apare diferenta doar la verificarea finala (referitor la asamblare), acolo se face, poate, "trierea" est-vest . materialele si performantele sunt aceleasi...

...parerea mea

Nu exista nici o triere finala. Cum s-ar face aceasta triere tinand cont ca o multime de oameni aleg diferite optionalte (deci masina la comanda), iar tu poti sa afli de la dealer inainte de a iesi pe poarta fabricii seria de la sasiu sau in ce proces din farbrica se afla masina ta (tinichigerie, vopsitorie, testare, etc).

Este adevarat ca la final se face o testare a masinii, daca nu corespunde standardelor este intoarsa in fabrica si refacta (unde s-au constatat probleme) dar nicidecum ca se trimite la pakistanezi sau romani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este adevarat ca la final se face o testare a masinii, daca nu corespunde standardelor este intoarsa in fabrica si refacta (unde s-au constatat probleme) dar nicidecum ca se trimite la pakistanezi sau romani.

Este posibil sa existe alte standarde :offtopic: Daca-i pt DE, pica la mustata... daca-i pt RO, merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand toate echipamentele sunt motorizate si nu se accepta compromisuri. Singurul loc unde se poate interveni este testarea unde este facuta manual iar ala spune ca daca e pt Ro merge, daca e pt De se intoarce.

Eu sincer nu cred ca oamenii dintr-o fabrica stiu ca masina x se duce in Ro si masina y in De.

Plus... aia sunt oameni care stiu sa faca afaceri... ce rost ar avea sa vanda o masina slab calitativ in Romania? Si romanii se supera cand vad ca au dat banii pe o masina proasta si a doua oara nu mai cumpara masina VAG ci alta marca plus ca dau vorba-n tara ca masinile VAG sunt proaste. In conluzie nu au nici un motiv sa vanda masini slab calitativ in Ro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adevar graiesti Ice_2k.... cand dai banutii, faci comanda si trebuie sa astepti de la 1 la 3 luni, iti arde buza nu alta, incepi sa ai vedenii si in final , de bucurie treci peste micile neajunsuri, sau poate nu le vezi decat a doua zi de la luarea in primire a bestiei.

Cine a stat calm in perioada de asteptare si pana la primire? Pu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Romanii au alte standarde decat nemtii...

Nu e chiar asa... am vazut nemti fraieriti si inghitind linistiti galusca in timp ce romanii au facut scandal si au obtinut ceea ce au dorit.

Nemtii au devenit un popor caruia, din cauza regulilor relativ stricte in care traiesc si a corectitudinii afisate, i s-a atrofiat simtul scandalului si al datului din coate.

In plus, cine face 30-40 de mii de euro in Romania are mai multe pretentii decat cine face 30-40 de mii de euro in Germania. Adica aici esti bogat in tara saracilor cu banii aia, pe cand in Germania cu banii aia esti un tip mediu... si te comporti ca atare.

Am intrebat un prieten care la lucrat la PBN despre aceasta presupusa diferenta. Mi-a zis ca el a fost trimis si sa faca stagii de pregatire in DE si Austria. Din ce zice, masinile livrate sunt la fel, difera doar dotarile standard, de la tara la tara. Ce difera, este modul de abordare in garantie si postgarantie. dar aici tine de dealer si service

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa mai cred: eram ieri la o vulacanizare si era acolo un nene care avea un passat tdi in leasing si una dintre roti era data jos. Pe spatele ei scria foarte ofensiv : MADE IN TURKEY. Mi se pare ca ori sint facute pentru est , sau e posibil ca vreun "baietas" pe la Porche Service sa la fii schimbat? Eu unul nu as vrea o masina care sa scrie asa pe vreuna din piesele de pe ea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dintzauru : Din cate stiu pe o masina VAG se afla multe piese pe care nu scrie Made In Germany. Stiu ca farurile le fac o firma, scaunele alta firma, jantele alta firma si asa mai departe.

On-Topic : Nu cred in povestea asta , ca masinile pentru est sunt diferite fata de cele din vest. A mea cel putin e luata din Germania si cand am verificat VINul pe net am observat ca este facuta in Bratislava . Din ce am mai citit si pe forumul cu R32uri din SUA , si ei spun ca masinile lor sunt facute tot in Bratislava. In concluzie e doar un mit.

Later-Edit : Am observat ca mai exista un topic asemanator AICI . Rog un moderator sa le imbine sau de ce nu sa stearga posturile de aici.

Modificat de DemenTZial
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si atunci de ce in Germania HL este cu doua mii si ceva de euro mai scump? Doar alte optiuni de baza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ma refeream pur si simplu la facut scandal... dar neamtu' la banii aia poate sa aleaga si altceva... si daca este nemultumit peste 3 ani cand vine vremea sa schimbe masina nu va mai alege vw... ceea ce-i doare pe vw la fel de mult ca si cum ar face scandal...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alte optiuni, Alta Piata, Alta putere de cumparare....sunt multi factori ce influenteaza pretul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si romanul care cumpara masina noua nu tot cand termina leasingu/creditul sau dupa 3-4 ani nu schmiba masina.

Edit: De cei care i-au second hand ce sa mai vorbim ca perioada e si mai scurta 1-1.5 ani.

Modificat de peet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. nu e vorba neaparat de acei 3-4 ani, e vorba ca aici nu avem atat de multe optiuni ca in germania... in plus sa nu uitam ca venim dupa 20 de ani de dacia 1310... deci ceva care la nemti ar fi "acceptable" la noi e lux

2. piata SH nu prea cred ca intereseaza producatorii :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va reamintesc ca subiectul topicului e altul. Daca nu mai aveti nimic de adaugat continuati discutia pe PM sau facem alt topic filozofic pe tema asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai nu asta e subiectul topicului toni? Discutam daca firmele mari "si-ar permite" sa faca asa ceva si de ce...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi putut fi rotile de iarna ale masinii. Pentru a nu cumpara de la repretentanta, poate a luat de ocazie din alt loc, iar acele jante erau de la turci. Trebuia intrebat propietarul. Oricum at fi sunt 100% convins ca piate EST este sub standardele de calitate ale celei din Vest. Toate marfa declasata si care nu se poate vinde la ei este frumos aranjata si distribuita in EST. Cu autoturismele este aceeasi poveste. Ce iese de pe linia de asamblare si nu se incadreaza in parametri ia drumul ESTULUI. De aceea si servisurile aici te programeaza dupa 30-40 zile. Asa ceva nu este in vest, dar si masinile acolo sunt mai ........de alta clasa de calitate. Este doar parerea mea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!