Jump to content

Masinile pentru est diferite de cele pentru vest?


deocamdata

Recommended Posts

daca cumva repet un subiect rog pe cei in masura sa-mi stearga topicul ....

Motivul pentru care abordez aceasta problema este faptul ca la passatul meu am observat cateva mici lipsuri :

- nu am martor la centura de siguranta

- nu mi-a semnalizat intervalul de service cu 3000 de km inainte asa cum mentioneaza manualul de utilizare

- functia DSP de la radio (cu toate ca automobilul este fabricatie 2004) nu are cele 3 variante de tonalitate

- cu toate ca in lista de optionale era sistem de alarma nu am senzor de miscare in interior (sau nu functioneaza)

- MFA (indicatorul multifunctional sau dislpayul din tabloul de bord) ar trebui (potrivit manualului) ca in momentul in care se apasa tasta "sus jos " de pe lateralul manetei mai mult de 2 secunde sa afiseze un meniu suplimentar .........

In momentul asta cam atat imi amintesc.

Nu sunt elemente care sa pericliteze bunul mers al autoturismului :lol: dar totusi ....

Discutand cu o persoana care a lucrat in reteaua vw (acum lucreza pt bmw) mi-a spus ca explicatia este ca masina a fost facuta pentru estul europei ........ :lol:

Link to post
Share on other sites
  • Replies 235
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • NetFlow

    13

  • DOL

    13

  • Dolfin

    9

  • istef

    8

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@robert.alexandruincearca sa îți imaginezi linia de asamblare la Skoda Rapid. Intra mașini una după  alta, cu opțiuni  diferite, cu  destinatari diferiți  din diferite tari. Daca ar fi după tine ar în

Toata teoria asta a conspiratiei a plecat de acum multi ani cand au dat oamenii prima data peste decodoarele VIN si au citit acolo ca unul dintre codurile PR se traduce ca “Produs pentru Europa de Est

Incredibil cata informatie aiurea aici in topicul asta.   Pentru ca lucrez de peste 15 in industria asta si pentru clienti mari (Renault, PSA, BMW VW, Audi, GM, etc.) ca furnizor sa va spun

Posted Images

In ceea ce priveste problema calitatii, aceasta s-a mai discutat pe un topic pe care din pacate dupa upgrade-ul la Invision, nu il mai gasesc. Pe scurt, masinile fabricate pentru Estul Europei sunt calitatea B, fabricate mai putin in Germania si mai mult in celelalte fabrici VW din Cehia, Polonia, Spania... Calitatea A se refera la masinile fabricate pentru vestul Europei. Diferenta este doar de calitate, nu de facilitati si performante.

Link to post
Share on other sites
  • Administrator

Masina: passat variant/1.9 TDI/4 MOTION/130 CP

scrie sub numele lui :) :D

Link to post
Share on other sites
daca cumva repet un subiect rog pe cei in masura sa-mi stearga topicul ....

Motivul pentru care abordez aceasta problema este faptul ca la passatul meu am observat cateva mici lipsuri :

- nu am martor la centura de siguranta

- nu mi-a semnalizat intervalul de service cu 3000 de km inainte asa cum mentioneaza manualul de utilizare

- functia DSP de la radio (cu toate ca automobilul este fabricatie 2004) nu are cele 3 variante de tonalitate

- cu toate ca in lista de optionale era sistem de alarma nu am senzor de miscare in interior (sau nu functioneaza)

- MFA (indicatorul multifunctional sau dislpayul din tabloul de bord) ar trebui (potrivit manualului) ca in momentul in care se apasa tasta "sus jos " de pe lateralul manetei mai mult de 2 secunde sa afiseze un meniu suplimentar .........

In momentul asta cam atat imi amintesc.

Nu sunt elemente care sa pericliteze bunul mers al autoturismului

Link to post
Share on other sites
Pe scut, masinile fabricate pentru Estul Europei sunt calitatea B, fabricate mai putin in Germania si mai mult in celelalte fabrici VW din Cehia, Polonia, Spania... Calitatea A se refera la masinile fabricate pentru vestul Europei. Diferenta este doar de calitate, nu de facilitati si performante.

<{POST_SNAPBACK}>

dar si invers. masina mea e facuta in est pt vest. adica asamblata la bratislava si vanduta in berlin. deci cum e cu calitatea? normele pt A sunt aceleasi peste tot?

Link to post
Share on other sites
dar si invers. masina mea e facuta in est pt vest. adica asamblata la bratislava si vanduta in berlin. deci cum e cu calitatea? normele pt A sunt aceleasi peste tot?

Ideea este ca masinile pentru est sunt mai slabe calitativ decat cele din vest. E foarte probabil sa existe fabrici in est si sa lucreaze masini pentru vest.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Compania ceha Skoda Auto apartine acum Volkswagen. Insa Skoda Auto mai are, in afara de fabrica de la Mlada Boleslav, alte doua linii de productie in Cehia: la Kvasiny si la Vrchlabi. Dar, in afara de facilitatile din Cehia, Skoda mai are fabrici in Bosnia-Herzegovina (la Sarajevo) si in Ucraina (la Solomonovo), unde sunt asamblate Fabia si Octavia, dar si In India (la Aurangabad), unde se asambleaza Octavia.

Acum stau si ma intreb daca Fabia mea a fost produsa integral in Cehia sau a fost asamblata la Sarajevo?

Link to post
Share on other sites
Discutand cu o persoana care a lucrat in reteaua vw (acum lucreza pt bmw) mi-a spus ca explicatia este ca masina a fost facuta pentru estul europei ........ :)

<{POST_SNAPBACK}>

Genul de explicatzie care tzinea pe vremea Impuscatului :D mici diferente in specificatii de la o tara la alta exista(pe multe oferte scrie negru pe alb "imaginea s-ar putea sa nu reprezinte exact modelul dvs.") dar sa fabrici o masina la 2 standarde diferite de calitate costa mai mult decat sa fabrici toate masinile la standard... deci nu e in interesul producatorului

~Nautilus

Link to post
Share on other sites

Standardul de fabricatie este acelasi, difera "putin" modul in care se face verificarea si acceptarea produsului final...

Credeti ca doar romanii cunosc conceptia "Las-o ba, ca merge-asa..."?

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Bazat pe cele scrise mai sus, la o scurta verificare pe internet, am ajuns la concluzia ca Passat-ul din 2002 al unui coleg de serviciu este fabricat in.....BRAZILIA.....iar el a cumparat masina de la reprezentanta in Romania......Acum nu pot sa spun ca are probleme deosebite, dar pana acum are schimbata o centura+mecanismul aferent, nu stiu ce ventilator prin bord, pompa de apa inainte de vremea distributiei si poate altele de care nu stiu.

Link to post
Share on other sites

Legat de calitate... asta o stiu de la un tip care este sef pe un departament la Ingolstadt la Audi. Chiar si in cazul celor de acolo, sunt diferente de calitate in functie de ... schimbul in care a fost finalizata masina.. insemnand: in schimbul noapte nu se prea inghesuie nemtii sa lucreze asa ca majoritatea sunt turci sau alte natii, astfel incat statistic toate cele facute in schimbul 3 au cele mai multe (mici) probleme...

Asa incat, Nautilus, sunt convins ca exista diferente de calitate cu atat mai mult intre diferite fabrici. Oricum standarde exista, si calitatea este monitorizata peste tot, insa sunt mici retusuri si setari care pot scapa.

Link to post
Share on other sites

OFF TOPIC: problema anvelopelor este alta. Exista o licitatie care se face pentru a echipa o anumita flota comandata de un anumit dealer.

Link to post
Share on other sites

Dupa o discutie cu un mecanic de la Merc. am aflat ca in europa de est ajung numai auto fabricate luni si vineri (pt ca un studiu a aratat ca in aceste zile lucratorii sunt mai "neatenti"). Oare e adevarat sau manca ala kkt. Voi ce parere aveti?

Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca le putem spune neaparat "neatenti",dar am auzit si eu si pot confirma cazul unui Mercedes E-klasse din 2002,avea in interior un plastic foarte ieftin pentru un Merc,iar unele imbinari lasau de dorit foarte mult.

Link to post
Share on other sites
Nu stiu daca le putem spune neaparat "neatenti",dar am auzit si eu si pot confirma cazul unui Mercedes E-klasse din 2002,avea in interior un plastic foarte ieftin pentru un Merc,iar unele imbinari lasau de dorit foarte mult.

<{POST_SNAPBACK}>

Eu cred cu tarie in ideea ca se fabrica lucruri mai proaste pentru "prostii" din est. Stiu ca in Germania sunt 3 standarde de calitate neoficiale pentru orice produs:

1) Scrie made in Germany dar ai voie sa il vinzi doar in Germania

2) Scrie made in Germany (e mai slabutz) dar nu ai voie sa il vinzi in Germania

3) E prost.. NU AI VOIE SA SCRII PE EL GERMANY si esti obligat sa il vinzi in afara.

Acum vor veni multi sa imi zica ca ori am citit prea mult SF sau stiu eu... dar parerea mea ramane aceasta.

Link to post
Share on other sites
Iulian HondaFan

1) exista diferente intre produsele identice provenite din fabrici diferite dar nu exista standarde diferite decat pt. nivele de echipare diferite... e dealtfel si ineficient sa faci mai multe standarde...

2) VAG e una din companiile cu mari probleme de asigurare a calitatii, in ultima vreme masinile venite din Gemania in USA ( Passat, Jetta Wagon=Bora Variant) au avut probleme mai multe decat cele din Brazilia (Golf), Slovacia (Touareg... asta se face numai acolo pt. toate destinatiile) dar inca mai putine decat cele venite din Mexic (New Beetle si Jetta=Bora, noua Bora va veni si in Europa din Mexic, Wolfsburg nu va mai face Bora). Pana si modelele Audi au avut mai multe probleme aici decat alti producatori desi recent A4 a fost desemnata cea mai fiabila masina importanta din Europa de catre ConsumerReports.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Eu zic ca la orice produs difera calitatea in functie de tara in care e facut si pentru tara care e facut.

Putin off topic: de ce pe volanele momo ce se fabrica in romania scrie: made in italy?

Link to post
Share on other sites

Hmm poate ca produsul final nu este terminat in romania? si atunci au dreptul...

Link to post
Share on other sites
Valllentin

Eu sunt 100% sigur ca masinile VAG pt europa de est au altfel de repere decit cele pt vest.

Mi-au confirmat cei din service ca o parte din piesele de la masina mea (care e adusa din germania) nu sunt "categoria B" ca cele de la masinile importate oficial.

Link to post
Share on other sites
Zorro Classic

Eu as clasa chestiunea la "urban legends" pana nu exista date 100% corecte.

Dar: In Franta exista diferente intre masinile pentru piata locala si pentru export deoarece francezii au un standard deosebit pentru geamuri (mi-a spus unu' care lucreaza la firma care face geamurile pt VAG). Si inca o observatie: tot un frantuz a observat ca un 407 Paladine este mai scump cu 2000 Euro in Franta. Oare ce se ascunde in spatele chestiei?

Nu inteleg cum identifici piese din "categoria B"... Banuiesc ca, de exemplu, daca faci o Skoda in India ai implicati mai multi producatori de piese din India decat din Germania sau Cehia. Atunci ar fi logic (nu normal!) ca acestea sa difere putin calitativ.

Link to post
Share on other sites

Acum 2 ani o rida de-a mea lucra la un important producator de telefoane din Suedia. La testarea finala, se imparteau pe 3 categorii: 1- Europa - se incadreau in normele CE, 2- Non-EU - erau sub limitele impuse de CE (erau inscriptionate la fel, aveau aceleasi ambalaje, carcase, etc., numai ca "erau puse" la alta destinatie) si 3 - Sub specificatii, care nu corespundeau sau erau mult sub caracteristici. Acestea sufereau un proces de "refurbish". Dupa aceea banuiti unde erau date: Non-EU, chiar daca in urma procesului corespundeau normelor CE. Asa ca voi trageti singuri concluziile.

Link to post
Share on other sites

in franta sunt mai scumpe masinile din cauza accizelor nu din cauza componentelor. cica multi merg sa-si ia masini noi sau second din finlanda.

Link to post
Share on other sites

eu la masina mea din semnatura ,am descoperit ca pe centurile de siguranta scrie nush ce firma si "made in romania"-asa scot cehii masini mai ieftine,nu cred ca pe restul vagurilor fac din astea,pun poze in curind daca nu ma credeti-sotia mea e foarte dezamagita,zicea ca daca sint si elemente romanesti e totuna cu dacia.

Link to post
Share on other sites

Salut!

Am si eu o intrebare cat de cat despre subiectul acesta. Ma bate gandul pe termen mediu-lung sa cumpar o masina noua, dar direct de la reprezentanta din DE. Ma intereseaza cu garantia cum va sta treaba in Ro, beneficiez de garantie la dealerii de la noi ?

Nu pot sa-mi dau cu parerea daca se fac sau nu masini mai slabe calitativ pentru noi ca nu am date in acest sens, dar am vazut un caz concret de vw, acelasi model, la care plasticaria din bord arata destul de jalnic....si vb de masini noi la prima mana, la primul posesor...

Si ca sa mai dau un exemplu de calitate: m-am "obisnuit" sa cumpar piese "originale" vw prin augsburg, considerand ca ....merita. Am fost nevoit sa-mi cumpar bratul de stergator spate (mi-a fost rupt la o tentativa de furt). Am comandat bratul, a venit dar am fost un pic dezamagit: pe eticheta cu marca VW, Audi, Seat & Skoda ce era lipita pe punga de plastica in care era, scria mare Made in Poland. Si diferenta exista: plasticul ala se vede ca nu e la fel de solid ca originalul (din original in ca mai am bucata care se prindea in surub) iar in plus, aspectul compozitiei materialului este jalnic: e un fel de gri pestrit cu dare albe prin el :banghead: pe cand cel original era negru mat. Nah, made in Poland...asta e.

Acu sa nu intelegi ca mor de ciuda pentru un brat de stergator "original" care arata cam aiurea. Macar au fost cinstiti si au scris unde e facut. Partea prosta e ca daca la elemente mai importante se vor regasi asemenea diferente....e pacat si...e bataie de joc !

...la fel, am comandat bandou lateral pentru o portiera, am asteptat 7 zile pentru comanda din germania, a venit, scria mare, frumos Made in Germany, s-a potrivit pe masina ca uns ( in sensul nuantei de culoare si aspectul plasticului... era tare sa nu se potriveasca la sistemul de prindere ). Tind sa cred si eu ca exista oarecare diferente de calitate....

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri