Jump to content
Sign in to follow this  
deocamdata

Masinile pentru est diferite de cele pentru vest?

Recommended Posts

Metal_asd

Eu sunt convins ca pentru Non EU calitatea fabricatiei este diferita. Spun asta in cunostinta de cauza, fiind prieten foarte bun cu cineva din presa auto. Care a testat (si este extrem de receptiv la detalii pe care multi le ignora) o gramada de masini, sute poate, in cei 7 ani de presa auto. Diferentele apar la nivelul plasticelor, calitatea finisarii la interior etc. Am avut ocazia sa vad asta cu ochii mei mai ales ca eu fan VW fiind, am zis ca nu este posibil si el mi-a demonstrat ca totusi este ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
NetFlow

Ai vazut tu cu ochii tai chestia asta? Prietenul tau sa ne demostreze ( cu poze sau alte dovezi ca ceea ce zice e adevarat ). Altfel tot ceea ce putem face e sa ne dam cu presupusul. Insa in lipsa dovezilor ar trebui sa fim corecti si sa ii consideram nevinovati. Ma plimb zi de zi cu un golf ( al meu ) si cu un passat ( prieten ). Al meu e din .ro, al lui adus din Belgia. Am mers si cu alte passaturi.. din ro. Poate nu am eu simtzul asta, insa eu nu am observat absolut nimic diferit.. ce alte plastice? Mi se pare o gluma asta... Adica cat de mult (sau cat de prost) tre sa fie plasticu ala sa conteze.. si sa renteze sa foloseasca 2 materii prime. Parerea mea ca e doar de domeniul SFului ca 2 mashini facute in acceasi fabrica pt est/vest sunt diferite ( la modul in care una e intentzionat mai proasta). E normal, cum am mai zis, sa existe diferentze.. insa cred ca sunt absolut minime si in mod cer 100% intamplatoare. Ceea ce e posibil insa e sa existe diferentze mari intre diferite fabrici. Insa faptul ca posesorii de skoda sunt extrem de multzumiti ( chiar mai multzumitzi?) decat cei cu vw ma face sa cred ca in orice fabrica ar fi fost facuta mashina era la fel de buna.

PS Eu am vazut 2 mashini Clio una facuta in frantza/pt frantza si una facuta in Turcia pt Romania. CE DIFERENTZA! De neimaginat cat de mult se pot cobori cei de la Renault. ( asta e doar ca o paranteza si nu am vrut sa jignesc pe nimeni. Pur si simplu asta e adevarul )

M-am uitat ( curios ) si la R32 sau GTI.. ( care in mod sigur nu ar fi facute mai proaste special.. ) si in locurile unde materialele sunt indentice nu mi s-a parut nici o diferentza.. chiar am observat aceleasi defecte ca si la goflu meu de doar 17k. ( un r32 costa de 2 ori mai mult)

Edited by NetFlow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Agopteam

Diferenta vine din pachetul de baza disponibil pe o piata, fac o paralela grosolana sa fiu inteles, dacia nu are abs in romania decit la doua nivele de echipare. In vest are pe toate.

Sigur aici se simt, daca in standard in .ro este plastic, iar in .de este piele nappa, fara a face o analiza se poate spune ca in .ro masina e de calitate mai proasta.

Am comparat de curind 2 passaturi noi 2.0 tdi unul luat in leasing din .ro, celalalt adus de un amic de afara, ambele highline, si difera doar la culoare. Ca idee chiar am atins si comparat diferite zone similare, si nici tactil nu se simte diferenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
voinea
Diferenta vine din pachetul de baza disponibil pe o piata, fac o paralela grosolana sa fiu inteles, dacia nu are abs in romania decit la doua nivele de echipare. In vest are pe toate.

he he, la noi nu gasesti ESP standard dar la nemti il gasesti la Golf 5... si la altea e standard ESP in germania ... dar in Belgia NU e :( . La noi masinile cand se fac nivelele standard de echipare le decide echipa de la Porsche Ro (director de vanzari si alte capete de sus). Asa si corect .

De fabricat ies din aceasi banda. NU au plastice diferite.

Masinile lor se pastreaza mai bine pentru ca nu merg pe hartoape ! Dar din aceasi uzina ies masini la fel.

Exemplu cu renault e gresit pentru ca ai comparat uzina turcia vs uzina franta la acelasi produs cu un target diferit definit de la inceput.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Agopteam

Just, deci concluzionind doua masini cu echipare identica pe aceeasi linie de asamblare (sa spunem chiar consecutive, pentru a elimina o eventuala imbunatatire adusa fluxului tehnologic ce ar putea sa apara la o diferenta de citeva luni), nu au cum sa difere la capitolul calitate.(evident dupa ce trec de ctc-ul fabricii, eliminind aici viciile ascunse, care din cite am inteles au o pondere scazuta, si tine de hazard, dar se remediaza in garantie)

Nu are rost sa comparam altceva. Caci stim toti ca daca se compara masini "aproximativ" identice, adica pachet de baza, apar diferente (sursa fiind subliniata de Voinea, si antescriitorii mei). Si ar mai fi ceva, opusul lui "placebo" ne face sa credem ca masinile care vin in .ro sunt facute mai prost.

Share this post


Link to post
Share on other sites
NetFlow

Absolut. Am dat exemplu` cu Clio pt ca acolo chiar e diferentza. Insa e clar ca ea a fost "gandita" de la inceput. La VW nu pare sa existe asa ceva. Diferentze intre dotari standard sunt, insa in mod sigur ele se regasesc in pretz. Daca transformam din Lire in E cat costa un golf 5 in UK (chiar cu ce are in plus) iese mult mai scump ca unul similar din romania/ungaria. E si normal unde puterea de cumparare e mai mare.. si pretzul e pe masura.

Share this post


Link to post
Share on other sites
laur

Cine a vazut o linie de asamblare are idee de ceea ce se intimpla acolo. Masinile se fabrica una dupa cealalta cu dotari diferite si destinatii diferite. Nu exista pe acolo un nene cu salopeta jegoasa gen service Dacia care sa caute pe rafturi in depozit un reper categoria B pentru Romania sau robotul sa aiba un rastel cu piese cat.A in stinga si unul cu cat.B in dreapta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
miriamtoyo

Subscriu @ 'laur'

Share this post


Link to post
Share on other sites
razdan

Laur zice bine ... dar mai exista si un control de calitate, unde se mai poate separa ... graul de neghina ... si vantul poate bate spre Est ... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
imircea

Bine, bine, dar daca ai o masina configurata "pe comanda", cum am avut eu, cum faci sa separi?! Adica eu am vrut o combinatie de optionale destul de putin intalnita (am vrut o anumita culoare de piele, bord cu lemn de nuc, parbriz cu protectie UV, faruri adaptive cu XENON, pilot parcare, DSG, dar nu am vrut proiectoare de ceata. Cate s-au facut in configuratia asta in saptamana respectiva, ca sa poata ei sa le separe; asta merge in est, asta in vest?! Sau poate motorul (cu care poate stiti ce probleme am avut), a fost pus intentionat cu fisura pt masina care merge in est?! S-ar putea!!!

Edited by imircea

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zorro Classic

Am mai postat pe topic legat de tema asta. Nu cred ca exista masini facute special pt est. Totusi, daca cineva doreste, pot sa-mi pun masina la dispozitie pentru a face o comparatie (este cumparata din Germania, deci este, teoretic, pentru vest).

Share this post


Link to post
Share on other sites
scuterone

sa va lamuresc eu sper.

diferenta dintre masinile dintre vest si est este la componente si nu unde se fabrica masina sau cat de bine se fabrica....daca exista o diferenta ?eu cred ca exista desi nu pot sa dovedesc acest lucru si nici unul din voi nu poate ..pentru ca VW si mai toti producatorii auto care au aceasta "strategie" nu lasa ca aceste informatii extrem de confidentiale sa ajunga la urechile oricui.

acum sa va esplic care este mecanismu' ..in momentul cand se fabrica o masina sau mai bine spus in momentul cand se ia hotararea de a fabrica o masina piesele nu exista --ele sunt comandate si toate capata un cod de bare(sau un fel de marcaj) precum ca piesa apartine masinii respective.si asa toate piesele pe baza comenzilor facute de clienti sau de dealeri se duc spre fabrica.Mai sunt componente deja pe stoc (intr-un anumit ritm)produse pt modelele preechipate --vezi Passat confortline-trendline-highline in Germania--.La aceste componente este diferenta unele sunt fabricate in Cehia-Slovacia-Turcia-Ungaria altele in tarile occidentale Austria.Italia.Olanda.Belgia.Spania etc. In general cred ca piesele sunt fabricate la aceleasi standarde de calitate dar sar putea sa difere materialul si binenteles mana de lucru mai ieftina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Agopteam

Liniile de asamblare sunt robotizate, iar pe linia de montaj sunt prea putin romani. O masina nu are pe ea scris ca merge in romania, pentru a putea fi echipata mai prost. Fiind convins ca nemtii au mult mai multe chestii importante de facut decit sa echipeze diferit masinile pentru europa de est, sau mai ales pentru romania, putem studia frecventa defectelor majore pe masinile aduse de poro(cu specificatia ca toate defectele sesizate in garantie se remediaza fara costuri suplimentare), si in paralele o analiza a costurilor cu privire la repararea in garantie a unui lot de masini care a fost echipat aiurea cu piese de proasta calitate.

Concluzia va apartine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zorro Classic

Unele comentarii arata a teoria conspiratiei... Mie nu prea mi-este clar cum ar accepta un producator sa primeasca componente de calitati diferite. Daca este sa ne luam dupa teorie, este posibil ca o piata sa ceara mai mult decat fusese anticipat. Si atunci ce face producatorul? Baga masini mai proaste (sau mai bune)? Ar fi putin ciudat din partea lui.

Exista in unele tari reglementari mai deosebite. De exemplu in Franta parbrizele trebuioe sa aiba anumite grosimi si culori. De aceea exista probabil VAG-uri facute special pentru Franta, dar asta nu inseamana diferente de calitate.

O alta varianta ar fi ca masinile produse intr-o anumita tara sa nu fie exportate catre tari vestice (de exemplu Renault facut in Turcia), dar asta este deja altceva. Stiu ca si Loganul are masini echipate mai deosebit pentru piata vestica, dar ei isi permit chestii din-astea, ca-s Dacia...

Share this post


Link to post
Share on other sites
istef

Eu nu cred ca masinile pentru est sunt mai proaste decat cele din vest. Totusi VW nu este un neam de romani sa gandeasca in felul asta. Normal si sper ca asa si este, ei gandesc ca sa trimita marfa buna si in tarile slab dezvoltate pentru a putea castiga piata. Daca trimit masini proaste in est cum ar mai atrage populatia? Sunt ei naivi si cumpara dupa marca dar si cei mai naivi se trezesc la un moment dat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
scuterone

am spus ca

In general cred ca piesele sunt fabricate la aceleasi standarde de calitate dar sar putea sa difere materialul si binenteles mana de lucru mai ieftina.
deci nu cred ca ar avea standarde de calitate diferite..logic este imposibil. Masina este asamblata intai pe calculator pe baza unei comenzi.Calculatorul face singur comenzile de piese catre fabricile de componente auto.

Dar cel mai simplu este sa se intalneasca patru masini doua de afara si doua de la poro si o sa va lamuriti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zorro Classic

Hmm, cam greu sa faci doua piese la acelasi standard de calitate cu materiale diferite.

Oricum, are logica si teoria ta, dar mi se pare si costisitoare, si rusinoasa pentru o firma serioasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
solver

Pot sa bag mina in foc ca nu se fac masini cu piese de calitati diferite la marcile nemtesti. Lucrez intr-un concern care face componente pentru mercedes, bmw, wv in Romania si nu numai si pot sa zic ca piesele si componentele sunt aceleasi pentru fiecare masina. Toate componentele trebuie sa indeplineasca anumite conditii de calitate indiferent unde sunt fabricate si contractele cu furnizorii sunt stabilite cu mult inainte sa apara masina pe piata. Nu exista contracte pentru aceeasi componenta cu 2 furnizori (una mai buna si una mai slaba calitativ) nu renteaza si nu ar indeplini probabil cea mai slaba calitativ conditiile de calitate. Apoi fiecare componenta este testata are desen si sunt o gramada de aprobari si autorizari. Va dau un exemplu: daca firul care duce la dezaburire e in desen galben nu se poate schimba culoarea lui (binenteles nici calitatea). Daca la noi de ex se termina firul galben si avem unul cu aceleasi proprietati dar de alta culoare nu putem sa-l punem si oprim productia. Chiar daca lucram in Romania lucram dupa standardele lor cu masini si scule de la ei si trebuie sa indeplinim conditiile de calitate impuse de ei. Nu conteaza ca mina de lucru e mai ieftina. Linia de asamblare din Germania e robotizata si daca un fir e mai lung cu 5mm de ex robotul sesiseaza ca modulul de la capatul lui nu intra la locul lui si-l considera defect.

Deci pot sa va spun din surse sigure ca nu se fac aceleasi piese cu diferite calitati. Daca o piesa are un anumit rol se cauta furnizori cu citiva ani inainte se testeaza si se face contract cu cel mai bun ca si raport pret/calitate. Nu se vor plati bani in plus daca nu e cazul numai de dragul vestului sau estului dar nici nu se face rabat la calitate in favoarea pretului.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rvacaru

Cred ca ideea initala era alta, si anume existenta de produse finite (adica masini complete) de clasa A si clasa B sa zicem. Masinile care ies cu mici problemutze de pe poarta fabricii, pleaca in Est, celelalte in Vest.

Intr-un astfel de scenariu as crede, dar cel cu piese diferite e mai greu de crezut. Decat daca se constata ca furnizorul X de materiale plastice a furnizat in luna Y calitatea 2 de produs, atunci masinile fabricate in luna Y merg in est.

O diferenta majora intre modelele est si vest poate fi data de provenienta anumitor consumabile... gen cauciucuri (sa zicem Barum pt Est si Dunlop pt Vest), baterie (sa zicem facuta de Varta pt Vest si Budget pt Est), placute de frana (sa zicem Brembo pt Vest si Turkey pt est) etc. Deci elemente consumabile, auxiliare.

Edited by rvacaru

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader
Masinile care ies cu mici problemutze de pe poarta fabricii, pleaca in Est, celelalte in Vest.

La fel cred si eu, cele care iau nota 10 la CTC, pleaca in Vest, celelalte spre Est. La fel e si in industria electronica si electrotehnica. Poate si in industria usoara, cei care fac afaceri in aceasta industrie pot sa ne impartaseasca mai multe aspecte de calitate din experienta lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
istef

Cred ca mai mult din 75% din masini sunt facute la comanda, iar aceste masini sunt greu de crezut ca se fac mai multe in acelasi timp. Cel care a facut comanda masinii (dealerul) are o serie a masinii inca dinainte de a se incepe producere ei sau daca este una deja in productie si neasignata o primeste pe aia. Pe parcurs, cel cu comanda stie ca masina este la asamblare, la vopsire, a iesit din fabrica etc. Deci este greu de crezut ca masina poate sa isi schimbe destinatia ca acesta ar sesiza imediat ca masina nu a ajuns unde trebuie.

Edited by istef

Share this post


Link to post
Share on other sites
razdan

Cum sugeram si aici cred ca rvacaru si SHARANEL au dreptate. cel putin pentru masinile nepersonalizate.

Pentru cele personalizate problema pare sa nu mai existe, dar nu am argumente.

In ceea ce priveste afirmatia lui istef "Cred ca mai mult din 75% din masini sunt facute la comanda" as dori si eu sa vad o statistica in sensul acesta. Exista undeva pe net ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
scuterone

sa inteleg ca strategia lor de vanzare pt Europa de Est este dependenta de controlul calitatii?poate ---dar n-are nici o logica.Apoi inseamna ca un Passat care este facut pentru Germania si "cade" la controlul calitatii ajunge in Romania..Ce le spun nemtii la romani--luati-l si vindeti-l ca va ia mama lu proces verbal :D ??

Orice piesa care ajunge sa fie montata pe masina are deja minim 2 controale ale calitatii facute, unu la iesirea din productie la fabrica care produce piesa si altul la receptia piesei la fabrica de masini.Este destul de greu ca piesa sa aibe defecte ascunse si sa treaca de cele doua controale de calitate.(desi cred -sau sper ca sunt mai multe ).Asta e unul din motivele pt care nu prea exista calitate B.

Apoi..despre fabrica de masini care este partial robotizata..unul din motivele pt care se lucreaza cu roboti este si calitatea.Nu cred ca o fabrica care este culmea tehnicii germane are atatea masini de categorie B incat sa astupe toata cererea de piata din Europa de Est.De fapt cred ca aceste masini sunt foarte rare deoarece fiecare masina care nu a trecut controlul calitatii reprezinta o problema pt fabrica respectiva ,problema care trebuie rezolvata si evitata pe viitor ca acea masina de calitate B sa nu mai aiba surioare.

deci logic varianta cu calitate B nu sta de loc in picioare.

Edited by scuterone

Share this post


Link to post
Share on other sites
rvacaru

Cel mai bine ar fi sa ne spuna cineva care lucreaza pe la Cugir, sau pe la Bilstein, la Sibiu...cam ce iese... numai A, sau ies si B-uri direct la componente? Sunt foarte curios... mi se pare imposibil sa produci numai componente A... ies si B.. intrebare e: ce se intampla de regula cu B? se arunca? sau e etichetat CTC-B si e pus in raftul estic?

Share this post


Link to post
Share on other sites
istef
In ceea ce priveste afirmatia lui istef "Cred ca mai mult din 75% din masini sunt facute la comanda" as dori si eu sa vad o statistica in sensul acesta. Exista undeva pe net ?

Nu am o statistica pe net. Este o parere strict personala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri