Jump to content

Masinile pentru est diferite de cele pentru vest?


deocamdata
 Share

Postare recomandată

Cum adica alea pt germania aveau materiale mai bune? Chiar asa de retardati sa fim sa nu observam ca masina din germania e alta decat aia de la noi?

Eu nu am vazut nici o diferenta vizibila intre un golf 4 sh si unul nou din romania.

2. Passat B6 luat de nou nout din Germania avea in plus dotari de aprox 600-1000 euro

3. Porsche Cayenne luat de nou din Germania de un om de afaceri, l-am intrebat daca a meritat efortul (a fost el personal in Ger dupa masina); raspuns: "mi-a iesit cu 6000euro mai ieftina la dotari fata de cum ar fi fost aici".

Deci in germania sunt mai proaste.. ca sunt mai ieftine, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea care se vehiculeaza este ca masinile noi pentru Romania sunt mai proaste decat cele pentru Germania si restul tarilor cu apa calda. Ca aici masinile germane se strica. Asta citesc in acest topic.

Constat insa ca nici unul nu-si pune problema in felul urmator: daca masinile facute pentru Romania ar circula in Germania, pe drumurile lor, ar fi servisate in service-urile lor, ar circula cu combustibilii lor...etc. Cum credeti ca ar fi? La fel de proaste? Mai bune? Mai proaste?

Vad ca nimeni nu-si pune problema ca traim in globalizare cu toate avantajele si dezavantajele ce decurg din asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-i vorba ca sunt mai proaste dar incercati un lucru cu privire la pret.Intrati pe un Car Configurator pe site-ul Porsche sau Audi configurati o masina cu mai multe optiuni si dupa accea configurati o masina in Romania.Mi-e mi-a iesit intotdeauna o dif de pret de cel puti 1500-2000 ca sa su mai spun ca la un A5 sau Q7 sau Porsche Cayenne S full de full mi-a iesit 5-7000 Euro!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca Diesel are dreptate cu privire la conditiile de rulare si service din RO.Una e sa dai odata pe an intr-o groapa in Germania(mai sint si pe acolo),una e sa pui Euro 5 de la OMW(cu toate ca la motorinarie scrie ca e facuta in Austria),alta e sa te duci la ei in service sa ti-o ia de la A la Z la revizie.E posibil ca unele sa fie facute pt. Europa de Est(pt. ca nimeni nu poate sa ma contrazica ca un subansamblu Siemens,Bosch sau Delphi are aceeasi calitate si durata de viata daca e facut in Pakistan decit unul care e facut in Germania)!Dar ma rog fiecare alearga dupa reducerea costurilor,noi tehnologii care papa bani si cu care isi arata muschii unii in fata altora si sint mai putini interesati de fiabilitate.Japonezii umbla de zeci de ani cu V-Tec(Honda),Mi-Vec(Mitsubishi) si alte tehnologii pe care nu le-au schimbat de dragul de a-si arata muschii ci le-au imbunatatit continuu si de-aia sint mai fiabile.Cind treci de la tdi la common-rail,de la i la fsi,i la cgi,de la multi-link suspension la adaptive drive,etc,si toata ziua buna ziua le freci de le ia naiba e normal sa mai dai si rateuri!Din pacate aceste lucruri le simtim noi care dam bani pe masini.Te lauzi ca ai dat 3000 Euro pe adaptive drive sau magnetic ride si peste 2 zile pica calculatorul sau softul da rateuri.Asta e!!!Audi Q7 3.0 tdi Germania 75.538 Euro.Aceeasi masina in Romania 81.645 Euro incl TVA si la noi si la ei!Exact aceleasi optiuni!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor initial eram ferm convins ca nu exista nici o diferenta, dar am observat, dupa ce am introdus seria de sasiu in vin-decoder, ca la una din rubrici era mentionat "X0A - National sales program Germany". De curiozitate am introdus si o serie de sasiu de la o masina din statele unite si la aceeasi rubrica era mentionat in consecinta (USA).

Ulterior am avut ocazia de a introduce si o serie de sasiu de la o masina comandata si livrata in Romania si intradevar era mentionat la aceea rubrica faptul ca a fost construita pt Romania.

E normal ca fiind o productie pe baza de comanda, sa se stie cine comanda acea masina avand in vedere specificatiile echiparilor pe diferite piete. Si eu am verificat pe VIN decoder si am schimbat ultima cifra si am obtinut masini produse in aceeasi zi ba pentru Irlanda ba pentru Italia, Spania etc. Cu siguranta masinile acelea au fost construite pe aceeasi banda tehnologica respectandu-se cerintele pt piata respectiva ( de ex. 4 airbaguri pt O1 din Irlanda, 2 airbaguri pt Romania - in serie).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Audi Q7 3.0 tdi Germania 75.538 Euro.Aceeasi masina in Romania 81.645 Euro incl TVA si la noi si la ei!Exact aceleasi optiuni!

Si unde apar diferentele? La pretul masinii standard sau la pretul optionalelor? Care optionale sunt mai scumpe in Romania?

Daca e asa, e politica importatorului. Oricum acum ai libertatea sa cumperi din Germania. Cu € in buzunar cumperi de unde vrei in ziua de azi...

De regula, la masinile obisnuite (VW,SKODA, SEAT) masinile in standard costa mai mult in Germania la pret de lista. Explicatia este data atat de echiparile diferite (mai bogate in standard in Germania) cat si de marja de adaos peste costul de productie/achizitie.

Exemplul care l-a dat cineva cu acel om de afaceri care s-a dus in Germania dupa Porsche Cayenne pt mine e elocvent. Piata Germaniei fiind foarte mare poti gasi usor pe stoc modele bine echipate si la un pret cu discount care sa stimuleze decizia de a cumpara. Eu inca nu cunosc nici un roman care sa-si fi comandat o masina noua in Germania cu optiuni pe care sa o aduca ulterior sa o inmatriculeze in Romania. Eu zic ca toti care iau masina noua din Germania o iau de pe stoc datorita unor discount-uri care in Germania sunt obisnuite si care in Romania nu le poti obtine facil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Q7 3.0 tdi q Romania 54.272 e - Germania 51.200 e

Navi plus.....Ro 3.428 -D 3.065

Paket S-line exterior...........Ro 2.177 - D 1.950

Piele/alcantara+scaune electrice si inclazite..............Ro 4.859 - D 3.560

Open-Sky trapa............Ro 2.121 - D 1.900

Suspensie pneumatica...........Ro 2.877 - D 2.575

Xenon plus...........Ro 1.021 - D 605

Etc....Etc.

La un calcul simplu Ro 70.755 - D 64.855.Cu cit pui mai multe optiuni cu atit creste pretul!Preturile au TVA inclus in ambele situatii!Vi se pare normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uiti ca si importatorul trebuie sa isi scoata ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Politica de importator. Nu e cazul singular in care banii au mai multa valoare in alta parte decat in Romania. 10000$ valoreaza mai mult in USA decat in Romania. In Romania o Honda Accord (cea mai ieftina e 19.XXX €), in America o iei de la 14000$.

Chestia cu preturi diferite in UE se stie de mult. E economie de piata si dincolo de normalitate trebuie sa iti spui, vorba reclamei 'scump d-na scump, dincolo era mai ieftin...' si sa cumperi de unde iti convine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, pana la urma diferentierea se face la nivelul subansamblelor. In cazul lui Fusco, daca isi lua GTI din Germania, avea cu siguranta ambreiaj SACHS, dar in Ro, are LUK.

Si-mi place ca sunt dovezi clare ca pt anumite tari se folosesc anumiti producatori, dar tot se mai gaseste unul care sa spuna: Ai fost vreodata intr-o fabrica de masini?

Pana la urma, cel mai bine e sa dai o fuga pana in Europa de Vest si sa-ti iei o masina nou-nouta si stai linistit.

P.S. o intrebare oarecum lamuritoare: daca te duci in DE, si-ti iei o masina cu 1km(nou-noutza) dintr-un parc auto, beneficiezi de garantie in Ro? Bineinteles, acea masina sa aiba garantie in DE. Se pot intalni probleme ulterioare la service? Adk sa refuze cei de la PBN, Midocar, Brady, Avia samd sa-ti repare masina, cat timp ea are garantie in DE? Parerea mea este ca nu, dar e bine sa intrebi. Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Importatorul nu trebie sa-si scoata nimic in caz ca nu stiai!!!Fiecare importator din lumea asta are un procent de 25-35% din pretul de fabrica adica ala de Germania functie de cite masini vinde pe an.Fiecare dealer al importatorului are un comision cuprins intre 8-17% in functie de model si de cit vinde.

Asa ca acesti bani sint pusi "calare" daca vrei!Numai ca la noi cererea e mare oferta gifie asa ca nu intereseaza pe nimeni!Uita-te la BMW spre ex.Nu exista diferente mai mari de 1-1200 Euro indiferent de masina si echipare.Poate doar transportul sa coste!Asa ca nu-i mai apara degeaba!Japca pe fata!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, pana la urma diferentierea se face la nivelul subansamblelor. In cazul lui Fusco, daca isi lua GTI din Germania, avea cu siguranta ambreiaj SACHS, dar in Ro, are LUK.

Si-mi place ca sunt dovezi clare ca pt anumite tari se folosesc anumiti producatori, dar tot se mai gaseste unul care sa spuna: Ai fost vreodata intr-o fabrica de masini?

Pana la urma, cel mai bine e sa dai o fuga pana in Europa de Vest si sa-ti iei o masina nou-nouta si stai linistit.

P.S. o intrebare oarecum lamuritoare: daca te duci in DE, si-ti iei o masina cu 1km(nou-noutza) dintr-un parc auto, beneficiezi de garantie in Ro? Bineinteles, acea masina sa aiba garantie in DE. Se pot intalni probleme ulterioare la service? Adk sa refuze cei de la PBN, Midocar, Brady, Avia samd sa-ti repare masina, cat timp ea are garantie in DE? Parerea mea este ca nu, dar e bine sa intrebi. Multumesc anticipat

Pai sunt cateva fabrici in care se ansambleaza Golf. Nu doar in Germania se intampla asta. Un fabricant poate sa schimbe furnizorul de repere. A fost SACHS acum poate sa fie LUK. Si invers. Cum imi poti demonstra ca s-a pus Luk in masina aia doar pt ca pleca in Romania. Nu poti face acest lucru decat daca ai lucra acolo...

Legat de intrebarea ta. Am auzit de forme de garantie in care tu iti repari aici pe banii tai la dealer, iar apoi trimiti documentatia la dealerul vanzator din Germania si obtii refund.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de intrebarea ta. Am auzit de forme de garantie in care tu iti repari aici pe banii tai la dealer, iar apoi trimiti documentatia la dealerul vanzator din Germania si obtii refund.

Am un prieten care si-a cumparat un BMW nou din DE acum 2 ani si a fost nevoit sa schimbe ambreiajul. Masina fiind in garantie nu a intampinat vreo problema la service-ul de-aici. Pb e ca mie nu-mi place BMW si as vrea sa ma indrept catre un mic A3.

Alte pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa fiu acuzat de subiectivism pentru ca am ales o masina SH, dar am doua exemple (putine, dar pe aste ale stiu).

Masina mea, 207,000 Km, adusa de la 142,000 Km in RO. Am facut comparatie cu 3 colegi/prieteni cu A4 acelasi model cu al meu, 2 din 2004, unul din 2005, 2 cu motorizare diesel, unul benzina. Toate aveau sub 50,000 Km. Al meu nu scartaia in interior in schimb TOATE cele 3 A4 aveau numai soricei prin bord, scaune si alte zone. Calitatea materialelor era asemanatoare (eu nu am observat diferente) dar la 2 din A4 luate din RO, incepuse sa se cojeasca vopseaua aia cauciucata de pe butoanele de la geamuri si de pe comutatorul de lumini, lucru care la mine se intampla acum dupa atatia Km (doar la comutatorul de lumini nu si la butoanele de geamuri). Sunt detalii legate de finisaje nu ceva legat de motor sau trenul de rulare dar de alte probleme la ei nu stiu cu exceptia unuia care a schimbat amortizoarele...normal la drumurile noastre

Al doilea exemplu este legat de preturi. Coleg cu mine si care la sfatul meu, a ales sa-si ia A6 nou din Germania in loc de RO dupa ce a examinat o gramada de oferte si asta timp de cateva luni. Aceleasi optiuni, pretul in RO era de 61,000 EUR si in Germania de 58,000 EUR. A obtinut discount de 4,000 EUR in primele 15 minute de convorbire telefonica cu reprezentanta Audi din Passau, ca in final pretul sa coboare la 52,000 EUR. Singurul aspect pe care mi se pare normal sa-l mentionez, masina aleasa era pe stoc in reteaua Audi din Germania termenul de livrare fiind de 10 zile la granita Germania-Austria (Passau). Nu stiu cat de mult a influentat acest lucru pretul, dar oricum...Omul a considerat si asta un avantaj, nefiind fortat sa astepte cateva luni cum ar fi fost daca o comanda in RO

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Soricei din cauza la drumuri si materiale exfoliate in interior din cauza la caltitatea de sapun folosita. Direct proportional cu nr de "ghiuluri" de la maini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Topicul asta nu are nici o legatura cu aria in care este, asa ca va fi mutat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu, roman fiind, inclin sa cred ca sunt "mai proaste"...

Un prieten care si-a comandat de la VW Germania niste piese (a dat codurile exacte cuiva care mergea in Germania) si cand le-a primit, surpriza, pe un furtun scria, DA!!, made in romania.A ras el la inceput, dar parca nu prea era rasul lui :) :) :(

Drive safe! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Constat insa ca nici unul nu-si pune problema in felul urmator: daca masinile facute pentru Romania ar circula in Germania, pe drumurile lor, ar fi servisate in service-urile lor, ar circula cu combustibilii lor...etc. Cum credeti ca ar fi?

Eu sint intr-o astfel de situatie: masina luata din Romania, dar circulata, servisata :) in Austria, cu combustibilul din Austria si tarile mai la vest de Austria. Masina merge PERFECT si nu a avut nici un fel de problema la revizia de 90,000 km (au verificat vreo 20-25 de chestii la revizia asta, toate fiind in perfecta stare de functionare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai vezi...bravo tie... :) dar unii se gandesc probabil ca masina ta a 'scapat' din greseala in Romania si ca de fapt, era comandata de un neamtz care, pentru ca i s-a facut rau de la un schnaps intr-o seara,...a renuntat la comanda a doua zi de dimineata. Din ciclul 'Sa mai si zambim'...scuze de offtopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul nu prea am incredere in subansamblele fabricate in RO, din simplul motiv ca am lucrat intr-o firma unde se produceau placi electronice pentru ABS (Delphi) si placi pentru sisteme medicale (Philips). Acolo spunea exact clientul: "Dom'le nu mere placa e scrap!". Ai mei daca nu merge in cazul unui defect incearca sa repare, schimba piese de 50 de ori, repara trasee. Nu zic nu incerci s-o repari o data, dar daca nu merge si clientu zice ca nu e conforma pai atunci nu o mai repari. In fine ideea e ca pentru a creste productia la noi (marele tel al firmelor), se scade calitatea din pacate. :) Deci as inclina si eu inspre o calitate mai slaba a masinilor pt Romania. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diesel tu zici ca la ei service-ul e corect. Nu stiu daca tu ai avut sau nu masina sh din Germania si ai studiat un pic cartea de service (daca avea). Ei bine eu am facut acest lucru si chiar daca scrie alb pe negru in cartea service ca bujiile se schimba la fiecare 60,000km si mecanicul mi-a mai zis ca si suspensiile se schimba in mod normal la fiecare 60,000km aceste piese nu erau schimbate pana la 108,000km (la masina mea) !!! Ca dovada a trebuit sa schimb suspensiile dupa putini km parcursi in Romania.

Citeam undeva pe acest forum ca un coleg de al nostru a ramas cu un Passat B6 pe autostrada in Austria si masina fiind in garantie a dus-o la cea mai apropiata reprezentanta VW. A fost profund dezamagit de serviciile acestora (daca gasesc link-ul il pun).

In concluzie nici la ei nu toate service-urile sunt extraordinare si nici ei nu schimba tot timpul chiar toata consumabilele asa cum scrie la carte pentru ca sunt mult mai scumpe (mai ales manopera). Nu zic ca la noi lumea e mai corecta; dimpotriva aici se schimba doar "cand trebuie" nu cand scrie - cel putin asa fac majoritatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul nu cred. E mai mare daraua sa stai sa faci linii separate si cu piese separate. Masina mea e facut in Germania. Luata de noua in Romania. Si nu am obs. nimic in plus la a mea.

Chestia cu piesele facute in alte parti cred ca vine de la anul sau perioada cand e facuta masina, si de contractul pentru piesa respectiva facut de fabrica.

Adica poate anul asta pun ambreiaje LUk si la anul apar SACHS pentru ca fabrica VW a facut un contract mai avantajos cu ei.

Cat despre calitate daca intra in baremele fabricii e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt de acord cu "vladpo". Eu am comandat masina din semnatura la un Dealer din Belgia, tot de acolo am luat-o si merg mai mult in afara.Fac pariu ca sunt colegi pe forum, care au exact acelasi model din acelasi an si care au masina mai inchegata decat a mea.Adica, la asta cumparata in vest, de cand am luat-o scartie haionul, un plastic de bord, manerele de usi, si am schimbat si coloana de directie.Nu mai pun in discutie trepidatiile la relanti care se tot discuta pentru n modele, de bani mai mult sau mai putini, luate de afara sau din tara.

Ca sa-i raspund si lui "diesel" la

Legat de intrebarea ta. Am auzit de forme de garantie in care tu iti repari aici pe banii tai la dealer, iar apoi trimiti documentatia la dealerul vanzator din Germania si obtii refund

Masiana este inscrisa tot in Belgia si am garantie internationala, si chiar am beneficiat de ea cand am schimbat coloana de directie la cei de la Alto.Lucrurile au mers mai mult decat simplu.Si chiar sunt multumit.

Legat de pret: intr-adevar am luat masina cu 400 EUR mai ieftin decat la noi si cu 2 dotari incluse ( pt care la noi plateai in plus inca vreo 400).

In concluzie: Daca e cineva pe forum tot un seat Leon Spirit din acelasi an, poate si aceeasi luna si e luat din Romania sunt dispus sa le comparam, cel putin vizual si sa ne convingem daca sunt sau nu dirente.Eu zic ca nu sunt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe linga toate astea mai intervine si uzura rapida din romania in exploatarea unei masini: schimbatul vitezelor intr-o veselie 12332123321, acceleratii frine si tot asa, motoarele au alt regim de mers si e logic sa se faca praf o masina care e trasa in oras 95% din rulaj fata de una care merge la drum intins in mod frecvent.

Eu totusi cred ca e ceva cu benzile lor de productie pt ca doar asa imi explic cum se face un model cu anumite dotari ( cum e a mea de ex.) (pe linga treaba cu anul si piesele)

LE: colegul luc1an are masina luata din D si are garantie valabila si in Ro

am mai discutat pe tema asta despre tractorasul meu vis-a-vis de IC si viteza maxima trecuta pe bord, cheie briceag sau nu...in comparatie cu una cumparata din Ro

(iar ne intoarcem la dotari :salut: )

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!