Jump to content

Masinile pentru est diferite de cele pentru vest?


deocamdata
 Share

Postare recomandată

Subscriu la ce a spus Amator@, si eu sunt aproape convins ca exista diferente de calitate intre masinile vindute in Germania si cele vandute in RO. Majoritatea passaturilor B5.5 vandute in RO de noi au pe seria sasiului litera care atesta fabricarea lor in Brazilia, si au probleme de calitate, care intr-adevar au mai fost discutate aici pe forum. Off topic: am cumparat din State un aparat foto digital Fuji made in Japan, si executat ireprosabil si cu materiale de calitate, apoi am cumparat exact acelasi aparat pentru serviciu, din Metro, imediat ce am pus mana pe el am avut o senzatie de "coaja", si l-am intors cu fundul in sus: ce sa vezi? Made in China !!!! La fel e si la masini, n-ati observat aici pe forum ca majoritatea celor care raporteaza probleme au masini cumparate de la dealer in RO?

Acum nu c-ar fi masina mea un caz deosebit, dar am luat-o adusa din Germania la 163 mii reali si acum ma apropii de 200 mii si nu s-a aprins niciodata intr-un an jumate nici un avertizor aiurea, iar computerul de bord nu a afisat nici o eroare, a pornit la -25 grade la prima cheie, cu motorina de la camionagii, si fuge de rupe asfaltul, asta da calitate germana, si sincer nu ma asteptam la mai putin.

Cred ca si noi romanii purtam o parte de vina in cazul produselor de o calitate indoielnica de pe piata in felul urmator:

1. firma Y aduce un produs de calitate la pretul X

2. firma Z aduce produsul similar fabricat in fundul Chinei la pretul de x/2

3. firma Y nu mai are clienti iar firma Z prospera.

cine-i de vina? oare nu si noi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rotile de iarna pe care le vinde reprezentanta sunt facute in Turcia. Poate intamplator sunt luate de acolo , fara sa tina seama ca Turcia are una dintre cele mai mari industrii de prelucrare a aluminiului si printre cele mai bune matrite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi DemenTZial a spus ceva esential in finalul postului #2.

Aici, pe topicul dedicat: "masinile pentru est diferite de cele pentru vest?" se poate continua mult mai bine ...

Topicurile redundante sunt nu doar inutile ci si derutante.

Mersi Razdan. Am unit topicurile.

Modificat de Vlad MHL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu sint convins ca se fac masini pentru est si ptr vest , din aceasta cauza este si diferenta de pret. Oricum prefer sa-mi iau unul nou de aici din Romania decat sa iau vreuna deja forjata de cine stie ce roman prin Germania. Mai cred ca nemtii nu mai sint chiar "nemtii pe care ii stiam...si nimeni nu-si vinde masina "de foarte buna"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dintzauru : Daca plecam de la premisa ca orice masina SH e forjata nu ajungem nicaieri & asta ar insemna deja o idee preconceputa. Sunt unii handleri de masini din Germania, care , cumpara masini SH de la oamenii de rand, le baga la ei in service, le rezolva orice problema si ofera garantie o luna. Masina mea e cumparata de la un astfel de handler care e si dealer autorizat Volkswagen in Munchen si care are un parc auto impresionant , ca sa nu mai vorbim de participarea cu masini in sporturile nationale din germania. Pentru mai multe detalii puteti vizita : www.mahag.de . Mentionez ca nu am avut nici o problema majora la masina si ca merge si se comporta foarte bine.

Raman la ideea ca masinile de vest nu sunt diferite fata de cele de est , poate doar daca era o fabrica in Romania dar nici atunci. Ar fi existat o afirmatie cum sunt cele de genul : "Cola e mai buna la ei decat la noi" & asa mai departe.

Pentru cei care vor sa isi verifice locul nasterii masinii pot intra AICI. De asemenea am luat un PDF de pe vwvortex.com in care este explicat VIN-ul pentru masinile facute in 2006 . Acest PDF il gasiti AICI .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine sa nu uitam ca diferentele de pret intre Est si Vest sunt dictate de diferente mari de dotare standard solicitate / negociate de fiecare importator national in functie de cerintele predominante de pe piata sa.

O alta mare sursa a diferentelor de pret o constituie si fiscalitatea specifica a unei tari. Astfel, in Danemarca un model al firmei X poate ajunge sa coste dublu fata de pretul acelui model in alte tari ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Treaba sta asa: in urma discutiei avute cu un user al acestui forum (pentru mine, cel putin, sfaturile lui conteaza foarte mult), a reiesit ca e mai bine sa dai o fuga pana in Germania si sa-ti iei o masina SH, decat sa-ti iei una noua din Ro. Si daca tii neaparat sa-ti iei una noua, tot de-afara e mai bine.

Mi s-a explicat clar ca sunt 3 nivele de calitate pt piesele importante din structura unei masini si alte 3 nivele pentru piesele mai putin importante. Iar Ro intra la ultimul nivel in cazul fiecarei categorii.

Ideea acestui topic nu este sa contest cele spuse de user-ul respectiv, ci sa auda si alti eventuali cumparatori.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea sunt de acord cu acest lucru. Nu poti compara o masina sh adusa de afara cu una noua de la noi. Si ca masina noua la noi fata de masina noua din afara nu cred ca sunt diferente. Problemele intalnite la masinile noi in romania au fost semnalate si pe forumuri din afara. Asa ca nu cred sa existe diferente. Daca ar fi asa cum zici tu toti ar pleca ar cumpara de afara si le-ar inmatricula ulterior in romania nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Userul de care zici tu a fost vreodata intr-o fabrica de masini?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor initial eram ferm convins ca nu exista nici o diferenta, dar am observat, dupa ce am introdus seria de sasiu in vin-decoder, ca la una din rubrici era mentionat "X0A - National sales program Germany". De curiozitate am introdus si o serie de sasiu de la o masina din statele unite si la aceeasi rubrica era mentionat in consecinta (USA).

Ulterior am avut ocazia de a introduce si o serie de sasiu de la o masina comandata si livrata in Romania si intradevar era mentionat la aceea rubrica faptul ca a fost construita pt Romania.

Oricum nici in prezent nu sunt convins ca ar fi sau nu adevarat ... nu stiu ce sa cred. :censur:

Daca pt a vinde un golf in statele unite trebuie sa fie dotat putin diferit fata de cele europene, datorita legislatiei de acolo, nu vad ce diferente de dotare obligatorie ar fi intre masinile pentru Germania si cele pt Romania ???

PS: apropo nu eu sunt acel user ... :lol: nici nu il cunosc pe darkblack

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are legatura

de ex pt germania e obligatoriu sa ai abs, pt romania nu

pt unele tari poate e obligatoriu sa ai minin x airbaguri, in altele nu

in unele tari se vinde cu daylight running (sau cum ii zice), in altele nu

chiar si limba anumitor warninguri si instructiuni difera

plus limba cartii masinii

nu mai zic ca in cateva tari trebuie sa ai volanul pe dreapta :censur:

si alte maruntisuri de astea, care fac diferenta de la o tara la alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am aceeasi parere ca ultimii 2 postatori. Faza e ca daca mergi intr-o fabrica auto din Europa nu ai sa vezi suruburi si ambreiaje pentru Romania sau Rusia si altele pentru Germania. Astea sunt fabulatii cum ca ar exista asa ceva.

Dar, sa nu confundam de exemplu un Renault Megane fabricat in Franta cu unul fabricat in Turcia, aici se schimba treaba, din pacate cele fabricate in Turcia pentru Franta sunt la fel de proaste ca cele fabricate pentru Romania.

Diferente sunt in functie de echipari dar si pretul e diferit. De aceea apar diferente intre aceeasi masina (teoretic) din Germania cu cea din Romania la aceeasi echipare. Adica ce din De are mai multe in plus sa aceeasi echipare.

M-am uitat la francezi la Octavia Elegance si avea o gramada de chestii in plus, pe cand a mea pentru Romania nu avea acele chestii si era tot Elegance, din pacate pentru francezi si pretul era mai mare. Doar ca la aia standardele de echipare sunt superioare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La renault sunt diferente intre masinile fabricate in Turcia si cele din Franta, la Opel sunt diferente clare intre masinile fabricate in Germania si cele din Polonia.....la Volkswagen nu sunt diferente intre masinile fabricate la Bochum fata de cele din Bratislava sau Mexic????....sa fim realisti domnilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Permiteti sa intervin!

A6 3.0 tdi luat din Romania nou.Dau la o parte capacul de la motor.............pompa de injectie made in Hungary(nu tin minte daca era Bosch sau altceva)

A6 3.0 tdi luat sh 3800km din Germania.........pompa de injectie Bosch made in Germany.Nu e un detaliu elocvent dar asa ca fapt divers.Pe de alta parte daca te gindesti ca o pompa Bosch e 1500-2000 de Euro si una facuta de alt producator costa la juma' de pret poti realiza ca este un "save" destul de important pentru un producator la x masini produse.

Eu unul am fost in fabrica la Audi Ingolstadt de 3 ori.Nu pot spune ca exista banda de productie pt. Romania,pt. Germania sau pt. alta tara.

Dupa cum stiti Audi sau VW nu fabrica toate componentele masinii.Ei lucreaza cu diferiti producatori de componente tehnologice,jante,anvelope,ABS/ESP,faruri,etc.

De altfel toate motoarele incepind de la 1.2 benzina pina la W12 se fabrica la GYOR-Ungaria.

Nu stiu ce sa zic si nici nu vreau sa vb. prostii dar nu cred ca pe banda de productie aia pun piese diferite pt. anumite tari.

Ceea ce vreau sa va spun este ca preturile practicate de importatorul din Romania sint mai mari decit in Germania(ma refer la AUDI).Cu cit pui mai multe optiuni cu atit se mareste diferenta de pret ajungind la unele masini full chiar si la 4-7000 Euro!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar discutia asta?

E clar ca cine cumpara SH, in general, are impresia ca alea facute pt germania sunt cele mai bune. E psihologic cred.

Atata timp cat pompa e bosh ce conteaza unde e facuta? Nu mai cumparam masini daca nu sunt facute in germania sau mai stiu eu unde?

Poate conteaza unde e facuta.. dar la chestii "fine" gen finisaje. Eu insa nu prea am vazut diferente intre un tuareg si un golf. Unul facut in germania, golful, si unu in alta parte.. nu mai tin minte acum unde exact. As zice chiar ca tuaregu e facut mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In foarte scurt timp in romania se vor produce injectoare si pompe de injecti numai pentru motoare diessel si asta de catre cel mai mare producator mondial "Delphi".

asa ca acolo unde manopera este mai mica se produce insa calitatea se respecta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ar mai trebui mentionat un lucru: multe.......foooooarte multe.....piese, componente, subansambluri etc. pe care marile companii producatoare de autovehicule le pun pe masini sunt fabricate chiar in patria noastra draga!

Nu am o statistica, dar nu cred ca este vreun producator european de masini de serie care sa nu utilizeze cel putin o piesa fabricata in Romania (mai ales dupa intrarea in Uniune......)

PS: apropo de treaba cu "made in x" intr-un topic undeva pe forum spunea cineva cum a vazut cu ochii lui piese fabricate la Arad care ieseau pe poarta fabricii cu stantare "made in usa".........

Modificat de Ozzy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multe turbine de pe masinile VAG sunt fabricate la Turbomecanica Buc. (parca asa se numeste, nu mai retin)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Centurile de siguranta de la Ferrari cica sunt fabricate in Romania, asta am vazut pe un forum, nu mai stiu pe unde exact, caut poate reusesc sa gasesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, e vb de centurile de siguranta de f1 si de echipamentele pilotilor, ambele purtand semnatura made in romania. acestea se fabrica la braila.

centurile pt airbus se fabrica la suceava si sunt nenumarate exemple in acest sens.

in alta ordine de idei si centurile de skoda se fabrica tot pe plaiurile noastre mioritice si au prostul obicei sa nu declanseze mecanismul pirotehnic in caz de impact.

in mod evident majoritatea constructorilor utilizeaza provideri diferiti pt diferite tari ale europei. am intalnit multe exemple care sa imi sprijine afirmatia. ford pt germania utiizeaza la diesel injectoare ngk, made in germany. pt romania sunt made in italy. pe scrumiera de ford din germania scrie made in usa, pe aia de ford din ro scrie made in spain.

exemple sunt multe, am gasit si la vw, dar nu imi amintesc.

daca va fi sa imi iau masina noua, o voi lua din germania.

oare acei 2-3-...n mii de euro in plus la pretul de germania, pt o masina cu aceleasi dotari ca in ro, nu se reflecta nicaieri?

as mai adauga un aspect totusi aici: dealerii. eu am mari retineri in ceea ce-i priveste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"E clar ca cine cumpara SH, in general, are impresia ca alea facute pt germania sunt cele mai bune. E psihologic cred." si cine cumpara masina noua din Ro are impresia ca este mai buna sau ca pretul este mai bun .... Aici sunt sigur ca fiecare are un motiv bine intemeiat pentru care isi ia masina noua sau second-hand si poate cel principal ar fi banii.

Chestia cu VIN-ul (care din cate stiu exista deja cand incepe sa se fabrice masina) ma pune pe ganduri ..... plus inca 3 lucruri cunoscute de mine:

1. 2 Skoda Fabia acelasi an, motorizare si dotari in mare la fel - diferenta de peste 100 kg intre ele; evident cea din Germania era mai grea.

2. Passat B6 luat de nou nout din Germania avea in plus dotari de aprox 600-1000 euro

3. Porsche Cayenne luat de nou din Germania de un om de afaceri, l-am intrebat daca a meritat efortul (a fost el personal in Ger dupa masina); raspuns: "mi-a iesit cu 6000euro mai ieftina la dotari fata de cum ar fi fost aici".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da' de ambreiajul masinii lui fusco ce ziceti ??

http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...st&p=566155

PS: si eu stiu ca se fac masini diferite pt est si vest iar diferenta rezulta din calitatea componentelor

treaba cu dotarile o puteti vedea pina si la logan: niste dotari pt romania si altele pt germania pentru acelasi model :scratch:

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar aici discutam despre calitatea subansamblelor, nu despre diferitele nivele de echipare :D nu are nicio legatura.

Marea dilema este daca robotelul din fabrica pune un ambreiaj si o turbina mai buna pt masinile fabricate pt hoccident, si daca acelasi robotel pune subansambluri picate la Quality Control pt ieuropa de est.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Pentru ca am avut privilegiul de a face o vizita in fabrica de la Wolfsburg , eu cred ca nu , dar fiecare e liber sa creada ce vrea , nu ? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experientele proprii as afirma ca masinile ce mi le-am cumparat direct din Germania (sec-hand) au fost: mai bine echipate (comparativ cu clasa de echipare ce se vindea in RO), materiale de mai buna calitate si in general o mai mare grija fata de ansamblu decat cele ce le-am cumparat de aici. Ideea este simpla, cred: piata germana si cumparatorul german are alte standarde privind calitatea si fiabilitatea masinilor decat piata romaneasca si cumparatorul roman: piata imatura, cumparatori slab sau deloc informati/avizati asupra detaliilor tehnice precum si fobia de a-ti cumpara masina noua si straina. In Germania grija fata de banii personali ce-i investesti in cumpararea unei masini noi este mult mai mare decat in Romania astfel ca nemtii isi vor cumpara masinile mai mult rational decat emtional (ca in RO). Astfel ca mai toti constructorii care vad masini (si nu numai masini) in D vor avea grija ca sentimentul de ,,buna investitie" a neamtului sa devina cat mai real atunci cand dupa 3 ani si-o va vinde si va obtine un pret cat mai bun (adica a pierdut mai putini bani decat daca ar fi avut o alta masina din alta marca). Ca sa obtina acest lucru vor folosi cele mai bune materiale de interior si subansambluri precum si manopera mai bine pregatita/platita astfel ca desi castigul sau / unitate va fi mai mic decat la o masina ce o va vinde pe o piata imatura va castiga din volumele cu mult mai mari ce le vinde in D fata de RO sau alta tara in curs de dezvoltare cu populatie similara cu cea a Germaniei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!