Jump to content

TSI - cum se folosesc corect?


Aditu
 Share

Postare recomandată

As vrea sa fac revizia la 15.000km prin septembrie sau cand se implinesc.. E smekereala si cu reprezentanta. Dai 9 gramada de bani gen de 4 ori mai mult cand poti face si singur sau ii dai unuia care se pricepe sa iti schimbe. Nu e ceva super grei de facut. Numai ca la reprezentanta dai o gramada de bani pe munca usoara. Nu prea imi vine sa dau 10 milioane cand cu 2-3 mil scap singur. Problema e sa nu pierd garantia..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cipriantinu

La 1.2?

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cipriantinu

Nu vreau sa vorbea aiurea dar eu când m-am dus la vw sa-mi schimbe uleiul (am ținut mortis ca primul ulei sa-l schimb la 15 mii si am făcut km astia in Germania) cei de la service-ul din Frankfurt mi-au zis ca uleiul pot sa-l schim unde vreau eu, numai inspectia de 30 mii sunt obligat sa o fac într-un service din grupul vag.... Este adevărat? Are cineva habar?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In tarile normale se permite asa ceva fara sa pierzi garantia. La noi, desi legal ai tot dreptul sa procedezi la fel fara sa iti pierzi garantie, reprezentanta e mai presus de lege. Iti baga uleiul lor pe gat la pretul stabilit de ei. Daca vii cu uleiul tau, chiar daca are normele, aparent invalideaza toata garantia pe motor.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

safari hunter

Cred ca sunt multe povesti despre "tarile normale" si mai putine realitati, cum mai cred ca o revizie la un TSI nu poate ajunge la 300 lei decat in regie proprie si aici nu toti au deprinderile necesare cum adevarat este ca nu as mai plati 950 lei la reprezentanta unde nici macar nu au habar cum sa munceasca cu simt de raspundere.

Nu am reusit nicio revizie la dealerul disparut prin voia bunului mers al comertului fara ca acesta sa incerce sa ma fure la consumabile sau sa ma taxeze la operatiuni imaginare. Un exemplu minor, verificarea anvelopelor la Autogrup CT s-a dorit sa fie 360 lei si includea: presiunea, adancimea profilului, rotirea anvelopelor si observarea uzurii anormale. Pe acest principiu imi cumpar 4 anvelope dupa tot atatea revizii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca sunt realitati. Vezi cazul expus de coleg mai sus cu service-ul din Frankfurt care accepta schimbarea uleiului la alt service si vezi ce a raspuns reprezentanta din Ro legat de folosirea uleiului propriu la revizie:

raspuns-mail-avia.jpg

Sursa: nuskoda.ro

Abordari total diferite, iar in cazul Avia este nejustificata.

Exemplele pot continua unde ambreiajele de DSG7 se schimba fara discutie in Germania, iar aici asteapta sa faca mai rau, sa fie chiar o problema in exploatare (s-a scris in topicul respectiv). Suntem deja offtopic de ceva vreme.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt chiar atat de exagerate cerintele reprezentantelor din Romania pentru ca sunt destule persoane care cumpara de unde apuca ulei la 5 lei litrul, cand in magazin e 40 de lei, si pun botul cand li se spune ca e "original, de Germania".

Cum poti tu, ca reprezentanta, sa-i explici omului ala cand vine sa ceara reparatii sub garantie ca, de fapt, apa aia cu zahar, pe care el a folosit-o sub numele de ulei, si filtrul ala de 2 bani, la propriu, care s-a faramitat si a plecat la plimbare i-au stricat lui masina? Nu nenica, paj el vine si-ti arata ca el a dat 15,18,20.000 de euro pe masina asta si s-a stricat asa, degeaba?

Proaste se mai fac masinile in ziua de azi... Pai lui asa i-a explicat sa faca Nea Vasile, care a lucrat la Faur. Pai ala lucreaza pe masini dinaintea celui de-al doilea razboi mondial, daca nici el nu stie ce ulei sa bage intr-o masina... Ce naiba?

Asa ca, sfat cat se poate de serios si de On Topic: daca vreti sa folositi corect motoarele/masinile astea folositi piese de calitate luate din surse de incredere.

Da, PBN-ul are preturi mari, dar restul sunt decente.

Daca peste tot uleiul e 40 de lei litrul si voi gasiti la 25, sa nu cumva sa credeti ca ati facut vreo mare afacere. NIMENI nu vinde in pierdere!

Ca asa ajungeti sa punti cine stie ce apa chioara in motor, sa se strice, sa ajungeti la reprezentanta sa il repare si ei, logic, sa va refuze garantia. Si nu pot sa-i condamn, si eu as face acelasi lucru...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ziceam concret de uleiuri cu norme VW 504, 507 etc. Nu ceva luate aiurea. Service-urile de reprezentanta de aici te iau de prost din prima. De prost de doua ori: ca nu stii cu ce se mananca masina proprie, macar la nivel de ulei si de faptul ca iti pot baga pe gat un ulei la un pret ridicol. Cu atat mai mult cand ai pretentia sa nu iei vrac.

PBN mi-a vandut 1l ulei Castrol la 91ron. No comment. Nu era vorba de acel ulei oem, ci de un amarat de Castrol Edge LL3 5w30.

Cand am fost la revizie la Brady cu Motul Specific 504 507 (eram dupa garantie) mi-au zis ca e de curse. Serios?

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru o completare cu ulei cati bani sa imi iau? Daca cumpăr o sticla vreau sa fie daia mare.. Nu dau 90 lei pe 1 litru.. Nu e cu nitro.

In concluzie cum ma sfatuiti sa procedez spre avantajul meu ?

Modificat de son1k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Du-te la magazin, cumpara un bidon de ulei de 1L si apoi completezi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu uleiul , Skoda a trimis o informare catre toate unitatile de service , informare nr 2035997/1 din 18 decembrie 2013.

 

In ea spune cam asa :

 

1. Daca clientul doreste sa aduca uleiul sau, unitatea de service trebuie sa mentioneze norma uleiului adus.

2.Uleiul trebuie adus in bidon sigilat cu normele VW inscrise pe el

3.Daca norma trecuta pe bidon nu corespunde cu cea necesara motorului , clientul va fi informat in scris ca acest lucru va putea duce la anularea garantiei pentru componentele vizate de schimbul de ulei.

4.Ca o preconditie pentru a pastra garantia este necesar ca toate operatiile de service sa fie facute la timp, intr-o maniera calificata si in concordanta cu specificatiile producatorului.

 

Astea 4 ne intereseaza pe noi.

 

De asemenea , pe pagina erwin.skoda-auto.cz este un link de unde poate fi downloadata lista cu toate uleiurile aprobate de VW.

 

Pe langa asta, mai sunt urmatoarele :

 

1. anuntul de presa al UE : IP/10/619 din 27 mai 2010 in care este rezumata directiva 330/2010 ( ce ne intereseaza pe noi) si in care spune ca producatorii auto nu au voie sa conditioneze reparatiile in garantie de efectuarea schimburilor de ulei precum si alte reparatii in reprezentante. Bineintelesa ca asta nu inseamna ca pot sa ma duc la orice service de cartier si sa imi umble la masina ci ca pot sa ma duc la orice service care detine manualele de reparatie pentru masina mea ( achizitionate legal).

 

2. Un anunt al Consiliului Concurentei din aprilie 2012. In care a cerut un raport de la ANPC cu privire la abuzul de garantii al dealerilor auto. Este vorba de incalcarea unor articole din OG 21/1992.

 

3. Rezultatul raportului "Raport privind piata pieselor de schimb pentru automobile" unde la pagina 8, ANPC spune ca reprezentantele comit un abuz daca iti impun un anumit producator de piese auto, ca incalca art 10 lit a din OG 21/1992 si ca pot fi amendati de la 2000 pana la 20000 lei.

 

 

Legile sunt si la noi si ar trebui sa ne folosim de ele.

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reprezentantele nu te obliga sa te duci doar la ei ca sa-ti pastrezi garantia, ci doar in reteaua de service-uri autorizate. Si cum service-uri autorizate nu prea gasesti la noi, in afara celor care si vand marca respectiva...

Poti sa ai si mama service-ului, daca nu e autorizat VW si tu faci revizia acolo inseamna ca ai pierdut garantia. Punct! Si legal nu le poti zice nimic pentru ca stiai conditia asta si, ar trebui cel putin, sa te interesezi daca service-ul in care vrei sa-ti faci revizia este sau nu autorizat si daca iti pastreaza garantia.

 

Cred ca nu poti sa te duci nici la reprezentantele BMW sau Mercedes sa-ti faci reviziile, desi nu se poate pune la indoiala ca aia ar folosi piese de proasta calitate sau altceva de genul...

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca respectivul service detine manualele de service pentru VW, Skoda etc achizitionate legal prin erwin sau orice alte retele atunci poti face schimbul de ulei sau orice manopera acolo. Ei nu pot face manopere legate de garantie. Asta spune UE.

 

Exact ce pui tu mai sus ca nu am voie sa fac, spune UE ca am voie.

 

Cand achizitionezi softuri de la Skoda precum ODIS sau ELSA electronic, trebuie sa te inregistrezi la ei pe site cu numele serviceului si toate cele. Ei,Skoda, emit niste facturi pe numele introdus pe site pentru serviceul respectiv, de asemenea emit niste coduri de autentificare pentru atunci cand cineva de la service va dori sa se logheze la vreun server Skoda ( download de soft, update de soft pentru masina etc). De aici incolo , se poate demonstra foarte usor ca serviceul detine documentatiile necesare pentru a efectua lucrarile ca la carte. Daca ai vreo problema legata de garantie atunci nu trebuie decat sa prezinti facturile pentru lucrarile efectuate in serviceul X.

 

In Europa de Vest asa se lucreaza.

 

Si ca sa fiu ontopic, a sesizat careva ca TSI-ul nou EA211 face un zgomot gros cand te pui in miscare ? Doar in prima treapta. Sau fac eu ceva gresit? O alta chestie este ca atunci cand vreau sa plec de pe loc, sare turatia singura la 1500 rpm cand apas foarte usor pe pedala de acceleratie.

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sunat acum la AVIA si mi-a zis ca pot cumpara ulei de oriunde nu neaparat de la ei. Mi-a spus sa iau pentru completare "507 00 longlife castrol" . Are cineva asa ceva prin casa ca sa imi faca o poza? M-am uitat pe net dar sunt atatea tipuri de ma zapacesc. Nu stiu ce imi da ala la magazin.. Vreau sa iau ceva bun si la sigur fara teama. As dorii niste poze cu bidonul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bidonul are o eticheta pe care scrie acel indicativ: 507.00.

 

Daca vrei Castrol, atunci acesta e ce iti trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru posesorii de 1.2 TSI M6, rog indicati nr. de km parcursi fara probleme pana acum.

 

A avut cineva interventii in service pe acest motor ptr. diverse zgomote sau alte probleme ?

 

Referitor la schimbul de ulei ptr. cei cu setarea intervalului de service variabil Q16 (adica 2 ani sau 30.000 km), rog precizati la cati km a aparut in bord mesajul ptr. schimb ulei.

 

Multumesc si astept cu interes impresiile celor cu cat mai multi km/ an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa nu vorbesc prostii, dar eu nu cred ca la noi in tara este vreun service care recomanda sau accepta interval extins pentru revizii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marea majoritatea a  masinilor pe MQB vin cu interval extins si este acceptat, chiar incurajat de catre dealeri.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am asa, dar dealerul mi-a recomandat injumatatirea termenului sau a kilometrilor, chiar sunt de acord, desi daca tin masina 4-6 ani, ar fi ideal sa cheltuiesc cat mai putin...dar nu ma lasa constiinta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cipriantinu

Deci sa inteleg ca service-ul dupa ce iti schimba uleiul iti pune interval normal? Eu vreau sa rămân la cel de acum: 30 mii sau 2ani... As vrea sa fac revizia de 30 mii in Romania, "pentru ca din seria: Este mai ieftin!" :) aici mi-au zis ca ma costă 7-800€

Modificat de cipriantinu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, un an sau 15000, eu facand maxim 10000-11000 pe an.

Mi sa spus maxim 650 lei

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut eu revizia la masina miercurea trecuta ,prima revizie la 2 ani si ~28000KM. Dupa revizie a ramas setat : inspectie service in 30000km sau 365 de zile, schimb ulei in 30000km sau 730 zile. Recomandarea a fost sa schimb uleiul la 30000 sau 2 ani, iar filtru de praf si polen anual

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci tu ai tinut uleiul 28000 in motor?

A lipsit de pe joja ulei? Sau nici nu ai verificat?

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cipriantinu

Cred ca sunt invers... Schimbul de uleila 365 zile... Sau vine mai rpd inspectia masinii ? :) asta e mai costisitoare:) poti sa ne zici si noua cat ai plătit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e invers, ulei la 30k.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!