Jump to content

TSI - cum se folosesc corect?


Aditu
 Share

Postare recomandată

Tsi-urile se incalzesc mai greu. Era o discutie pe forum sau chiar un topic despre problema asta, insa era vorba despre 1.4. S-a ajuns la concluzia ca se incalzesc mai greu iarna decat aspiratele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-or fi incalzind mai greu... Daca vrei sa se incalzeasca repede motorul, nu dai climatizarea pe temperatura mare si pe ventilatie la maxim. Dai pe manual,  treapta 1 si vreo 20-21 grade. Fa proba de vreo cateva ori.

Asa ai si caldura repede in interior si se incalzeste si motorul mai repede. Castigi pe toate partile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate, asa mi se pare si mie ca se incalzeste cel mai repede si de fapt chiar se incalzeste mai repede. AM observat la unii ca dau caldura la max si ventilatia tot la max...fara niciun efect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E logic, daca ai inteles oleaca cum functioneaza sistemul. Altfel...e pe principiul "noi nu gandim, noi muncim".

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru incalzirea rapida a habitaclului comutati pe recirculare pana cand motorul ajunge la o temperatura rezonabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu recircularea functioneaza cel mai bine , eu asa procedez tot timpul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca un motor de 3.0 al unei masini de 2014 se incalzeste mai usor. Ma gandesc totusi ca influenteaza si marimea motorului desi este posibil sa vorbesc prostii.. Inebunesc dimineata pana la facultate. Strambat jumatate de distanta pana intra in calduri.

Mai am o nelămurire. Unele persoane imi spun ca am motorziarea mica (1.2) si ca nu o sa aiba motorul o viata prea lunga la masina aceasta. Sa fie oare adevarat sau este parerea celor necunoscatori si invidiosi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Invidiosi pe 1.2 nu cred ca e posibil. Necunoscatori? Da. Sunt destule clisee si mituri in lumea auto. E un motor decent, nu e racheta, motoarele mici cu consumuri mici, asta e viitorul.

Si 1.9 tdi cand a iesit pe piata era consderat un motor mic pt un diesel. Eu inca aud unii care zic ca 1.9 e mic dar 2.0 e perfect, serios acum...

Modificat de bZ1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 1.4 si vreau sa zic ca in maxim 2 km incepe sa vina căldura. .. eu am ales si scaune încălzite si ptr asta ma pup zilnic :)

Cat despre motoarele mici... cand am ajuns acasa cu ea un prieten "mecanic auto" mi-a zis ca am facut cea mai proasta alegere ca e un motor mic, abea o sa ma târăsc cu ea pe strada ( asta pana a vazut cum se misca cei 140 căluți). Parerea mea e ca nu marimea conteaza asa mult cât cuplu și căluții. Acum este doar parerea mea de utilizator de 1.4 tsi.

Modificat de cipriantinu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci, cele mai bune optiuni(sa zicem doar pe perioada rece) pe care le poti lua si chiar merita(si nici nu sunt foarte scumpe) sunt scaune incalzite (pe care le-am si pus :D) si parbriz incalzit(pacat ca tristii nu l-au pus si pe 1.2, clar l-as fi luat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Invidiosi pe 1.2 nu cred ca e posibil. Necunoscatori? Da. Sunt destule clisee si mituri in lumea auto. E un motor decent, nu e racheta, motoarele mici cu consumuri mici, asta e viitorul.

Si 1.9 tdi cand a iesit pe piata era consderat un motor mic pt un diesel. Eu inca aud unii care zic ca 1.9 e mic dar 2.0 e perfect, serios acum...

Ma refer ca multi sunt invidiosi cand vad masina noua.. Multi mi-au zis ca trebuia de 16.000€ sa imi iau un bmw seria 5,audi A6.. Dece mi-am luat skoda care nu e nici puternica, nici full.. Multi nu pricep ca dacă iei o masina la banii astia cu motorizare mare si o marca mai de lux precum cele menționate mai sus, nu o poti intretine la fel. Romanul este setat pe a avea imposibilul fara a isi mai pune problema. Am facut off topic cu parerea mea.

Referitor la incalzire, regret totusi ca nu mi-am ales incalzire in scaune, insa numai pot face nimic acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa nu? Sunt atatea kit-uri pt incalzire in scaune care se apropie de cele OEM ca aspect ; si costa ~100€ cu tot cu montaj ;
Cat despre spusele altora..lasa-i pe ei sa tina in fata blocului mertane si bemveuri cu cauciucuri polizate si combustibil pe rezerva si sa planga atunci cand n-au bani sa le repare ;
1.2/1.4 tsi sunt motoare mici, care au foarte multe plusuri : taxe mici, consum mic, tehnologie noua, etc ; desigur sunetul unui TSI nu se compara cu al unui 2.8 V6..dar masina se cumpara dupa nevoi ( in tarile in care oamenii chiar au creier ) iar pentru daily drive e perfecta.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Misterul nedescoperit inca este acela legat de viata lor. Sper sa avem parte de mașini mai multi ani decat ne-am aștepta. Singura obiectie a mea este ca evolutia din zilele de azi este lipsita de calitate, cu cat este ceva mai senzational cu atat este mai sensibil si mai pretențios. Sper sa nu avem vrun regret cu aceste Skoda Octavia 3 Sexy.. Sper sa reziste la drumurile de romania Off-Road

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca deviem usor de la subiectul propus de titlul topicului :)

Mai bine spuneti fiecare din voi cum se comporta in mers la felul cum le conduceti. Care sunt diferentele pana se incalzeste si dupa ce se incalzeste motorul...si alte astfel de chestii. Mai ales acum iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

exceptand primele 4-5 minute nu simt diferente semnificative intre vara si iarna.

daca veche mea masina un astra pe benzina aspirat "prefera" temperaturile scazute cand tragea mai bine, O3 (cel putin 1.4 tsi) pare ca se simte mai bine vara si mai mult de atat nu "depune mare efort" sa patreze temperatura apei la 90 de grade

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

In primii 1500 km, cred ca am ajuns de 3-4 ori la 3000 rpm. Si nu cred ca am sa ajung vreodata la aproape 6000 rpm. nu vad sensul si nici nu imi place sa urle motorul, am auzul sensibil, poate prea sensibil. Si acum, "Don't change the oil and filter until the first manufacturer recommended change point, or the end of the first year". Nu cred ca am sa astept 12-13-15000 km sa schimb uleiul, adica uleiul si marca de ulei. Castrol cu mobil  1 ESP. Schimbatul uleiului mai devreme nu cred ca dauneaza motorului. Poate trecand la Mobil 1 ESP scap si de zgomotul deranjant de la pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am respectat rodajul, in prima mie de km nu am sarit de 3/4 din puterea maxima, am avut varfuri de 150-160 pe autostrada, pe serpentine i-am dat in gura,  la drum intins am mers constant cu 130, si am am ajuns la , si  de la mare cu un consum de 6, jos palaria, da asta vara :) ca iarna stim cum e...

 

Dupa mia de km i-am dat in gura, am urcat si la 6000rpm, de mai multe ori, nu o menajez, folosesc toata plaja de turatie la nevoie, dar un lucru e sfant, cu motorul rece nu o calc, si inainte sa o opresc o las 20-30 secunde sa mearga in gol.  am 6000km acum.

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La schmbul de ulei p care am decis sa il fac la 15000km am pus Motul 50400 5w30, eu avand interval flexibil.

Pe acel bidon de 5L era marcat ACEA C3. Acum as vrea sa mai iau un litru la fel, dar pe bidon vad ca scrie ACEA C4.

Sa incerc sa gasesc tot ACEA3?

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C4 e o norma mai restrictiva. momentan nu stiu decat Renault sa o ceara pentru RN0720, norma lor pentru diesel DPF.

La Motul nu stiu decat de Specific RN0720 sa aiba C4

toate celalalte 5w30 au C3

 

tu ai folosit Xclean + sau Specific 504/507 ? Doar astea 2 de la Motul au aprobarea 504/507..  si ambele sunt C3

 

https://www.motul.com/ro/en/products/oils-lubricants/8100-x-clean-5w30--2?f%5Bapplication%5D=139&f%5Bengine_type%5D=26&f%5Brange%5D=25&f%5Bviscosity%5D=33

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baga aceeasi vascozitate si aceeasi marca si nu ai probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am folosit Motul Specific vw50400 cu 5w30.

Doar ca pe bidonul de 5 L de la schimb scria ACEA C3 si pe cel de vroiam sa il cumpar de 1L pentru completare scrie ACEA C4 (tot specificatiile mai sus pentionate).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!