Jump to content

TSI - cum se folosesc corect?


Aditu
 Share

Postare recomandată

Salut,

 

La un TSI 1.2, o turatie medie de 2000-2200 de ture este "corecta"? oras-exterior

 

In oras motorul sta in medie in plaja 1800-2200. Este ok?

 

Merci pt raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 pagini de topic se pot rezuma la 2 fraze: ca la orice motor cu turbina, nu este indicat sa dai talpa inainte de a intra turbina in sarcina (~1800-2000).

Restul e can-can. Fiecare cunduce cum vrea si cum poate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca motorul TSI are cuplu maxim de la 1400 rpm dar turbina e in sarcina de la 1800-2000 rpm? Desteapta treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un TSI 1.2, o turatie medie de 2000-2200 de ture este "corecta"? oras-exterior

 

Dar mersul cu o viteza medie de 70 km/h este legal si corect? Poti raspunde la o astfel de intrebare?

 

Sunt situatii in care 2000 rpm este ok, altele in care nu este ok. De exemplu, apasarea acc la maxim de la 2000 rpm in vederea efectuarii unei depasiri mai din scurt. Mai bine (mai sigur) retrogradezi la 3500 rpm, pentru ca efectuezi depasirea mai repede.

Altfel, pentru mers linistit, fara sarcina mare, gen rulat pe drum national/oras/etc cu viteza constanta sau acc. line, orice turatie este ok, inclusiv cea de 2000 rpm.

 

P.S. Turbina poate intra "in sarcina" de la orice turatie a vrut constructorul. Daca vrea, poate s-o faca "in sarcina" si la 1000 rpm. 

Daca de la 1400 rpm atinge cuplul maxim (teoretic) inseamna ca este suficient de mica pentru a se descurca ok la turatia aia.

Motorul nu se conduce dupa cifre, ci dupa feedback-ul pe care ti-l intoare el la ceea ce-i ceri. Condusul corect se invata la volan "ascultand" motorul, nu intreband si primind cifre...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De exemplu, apasarea acc la maxim de la 2000 rpm in vederea efectuarii unei depasiri mai din scurt. Mai bine (mai sigur) retrogradezi la 3500 rpm, pentru ca efectuezi depasirea mai repede.

 

P.S. Turbina poate intra "in sarcina" de la orice turatie a vrut constructorul. Daca vrea, poate s-o faca "in sarcina" si la 1000 rpm. 

Daca de la 1400 rpm atinge cuplul maxim (teoretic) inseamna ca este suficient de mica pentru a se descurca ok la turatia aia.

Motorul nu se conduce dupa cifre, ci dupa feedback-ul pe care ti-l intoare el la ceea ce-i ceri. Condusul corect se invata la volan "ascultand" motorul, nu intreband si primind cifre...

Mai sigur se pune frana și se depășește când e liber. Mersul la turații de 2000 rpm atunci când ești responsabil și nu depășești vitezele regulamentare iar accelerarile se fac cu paharul de cafea pe bord, fără al răsturna, estee ok pentru motor și de asemenea pt buzunar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ca motorul se conduce dupa feedback nu dupa cifrele lansate de producator. 1400rpm este turatia de la care incepe cuplu maxim pe hartie, in realitate nu.

Situatie foarte vizibila si deranjanta cand trebuie sa incetinesti la 15-30kmh apoi sa accelerezi mai energic. Este imposibil cand ai cutie manuala pt ca intr-a 2a nu ai turatia necesara.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt convins ca la 1400 rpm motorul nu are cum sa fie la cuplul maxim, dar nu vad legatura cu "condusul corect". "Corect" reprezinta condusul doar la turatia de cuplu maxim? Doar acolo tebuie tinut motorul?
Ce descrii tu prin reducerea la 15-30 km/h in treapta a 2-a si, ulterior, accelerarea energica reprezinta, oarecum, lag-ul turbinei. Un comportament absolut normal pentru orice motor supralimentat, cele cu capacitate cilindrica mai mare avand totusi un avantaj, la ele manifestandu-se mai putin.
Altfel, poti merge absolut linistit la 1400 rpm cu aprox 50 km/h intr-a 4-a sau cu 80 km/h intr-a 5-a si nu se manifesta niciun lag si nu este deloc incorect.
 
Din exemplul tau, la 15 km/h in a 2-a ai sub 1000 rpm. Cum sa acclerezi "energic" la sub 1000 rpm?
La 30 km/h ai cam 1900 rpm. Intarzierea in acceleratie se datoreaza exclusiv lag-ului 
 
Sper sa nu fi gresit calculele rapoartelor de transmisie, daca am facut-o, va rog sa ma corectati...

 

Mai sigur se pune frana și se depășește când e liber. Mersul la turații de 2000 rpm atunci când ești responsabil și nu depășești vitezele regulamentare iar accelerarile se fac cu paharul de cafea pe bord, fără al răsturna, estee ok pentru motor și de asemenea pt buzunar.

 
Probabi mai sigur este sa nu te bagi deloc in depasire, dar nu asta este subiectul discutiei. Eu a dat un exemplu in care o turatie de 2000 rpm poate fi potrivita si altul in care e mai putin potrivita. Nu era cazul de lectii de responsabilitate...
 
Ultimul lucru pe care-l fac eu cand sunt angajat intr-o depasire este sa-mi numar banii sau sa am grija cafelei de pe bord. Cand sunt pe contrasens Incerc sa nu ma bazez pe vantul din spate sa ma impinga sa trec de celalalt, ci sa fac manevra suficient de repede pentru a nu creste inutil riscul.
Dar asta este o alta discutie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca motorul TSI are cuplu maxim de la 1400 rpm dar turbina e in sarcina de la 1800-2000 rpm? Desteapta treaba.

Motorul asta nu trage satisfacator sub 1800 rpm. Cu siguranta cuplul maxim este undeva de la 3000 rpm in sus. Desteapta treaba, intr-adevar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel rosu e softul stoc al motorului.

Se observa destul de clar ca punctul maxim de cuplu este dupa 2.000 RPM asa ca e normal sa nu se comporte "multumitor" sub acest prag. Ceea ce, oricum, este foarte bine fata de un aspirat care trebuie dus peste 3.000 sa raspunda la fel...

 

post-12783-0-22293800-1404658146_thumb.j

 

OT: La 15-20 Km/h decat sa te chinui sa mergi sub-turat intr-a doua mai bine reduci putin si pleci iar cu 1. La 30 Km/h a 2-a e ok (ish)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristiansen077

La 1800 rpm daca acceleram cu fosta masina, se duce foarte bine....probabil si combustibilul conteaza, chiar daca unii sustin ca nu ar fi diferente intre 95 si 100.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel rosu e softul stoc al motorului.

Se observa destul de clar ca punctul maxim de cuplu este dupa 2.000 RPM asa ca e normal sa nu se comporte "multumitor" sub acest prag. Ceea ce, oricum, este foarte bine fata de un aspirat care trebuie dus peste 3.000 sa raspunda la fel...

 

Asa este, insa cam la fel este la orice motor. Turatia de cuplu maxim este peste 2000 rpm, chiar si la diesel.

 

In graficul tau motorul pare dezastruos sub 2000 rpm deoarece graficul incepe de pe la 1800 rpm, iar turbina nu are cum sa produca presiune in admisie atat de repede.

 

Uite un grafic inceput la 1000 rpm unde se vede un comportament decent al motorului la 1500 rpm, cu peste 75% din cuplul maxim. Ca este el mic in comparatie cu cel al motoarelor potente, este alta poveste...

 

http://youtu.be/hQLLLs7X0hA?t=1m49s

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E de mentionat ca si in graficul meu si in filmuletul asta e vorba de prim varianta de 1.2 TSI. Si nu e atat de dezastruos sub 2.000 :p

OT: Si asta a scos mult peste ce e declarat... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Ceea ce ai spus tu este absolut corect. Feedback-ul este dat desigur de masina.

Scopul intrebarii mele a fost cel a de a-mi insusi de la cei experimentati in ale TSI-ului unele "bune practici" pe care nu le gasesti scrise nici un cartea tehnica si nici nu ti le impartaseste nimeni pe la service.

 

Multumesc inca o data de informatii.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine ma deranjeaza cel mai tare lipsa de putere in a 2-a, sub 2000 ture....adica pe la 25-35kmh...si este o situatie pe care o intampin in oras extrem de frecvent. Ma doare inima sa bag 1-a de fiecare data cand am nevoie de putin zvac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Patineaza ambreiajul putin daca ai nevoie de atat de mult zvac :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca si la 1.8TSI se simte...

La 1.2TSI mai simt si eu ca treaba asta, si nici eu nu prea dau 1, decat daca eventual reduc pana aproape de 0 si plec iara cu 1. Adica in 2 sub 1500 nu prea se duce, dar apas fin acceleratia pana intra in zona 1500-1800 si apoi gata, deja spre 2000 rpm e ok a 2-a. Totusi in manuale scrie ca treapta 1 e doar ca sa pleci de pe loc si sa schimbi urmatoarea dupa ce parcurgi cam o lungime de masina. Deci...cum o fi bine, cum nu o fi...mergem si noi dupa cum simtim motorul.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

My point exactly. Nu poti sa bagi 1a la 15-20kmh din motive evidente de socuri. 1a e doar pt plecatul de pe loc.

La cilindree mica, turbina aproape miniaturala nu ar trebui sa aiba asa lag la 1800-2000 cand ei se lauda ca incarca de la 1400.

Sunt curios cu dsg-ul cum merge el la 15-20 daca retrogradeaza in treapta 1.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si chiar incarca la 1.2 TSI pe la 1400-1500 rot/min .....

La 1.8 TSI ar trebui sa compenseze capacitatea cilindrica aceasta lipsa de putere pana in 2000 rot/min comparativ cu motorisca noastra de 1.2 :)

 

Intr-adevar este o senzatie aiurea ......am experimentat pe 1.6 TDI Leon 1P la care pana in 2000 rot este lesinat apoi vine un BUUMM de putere si drept urmare il conduc astfel incat sa cad in treapta superioara in jurul valorii de 2000 rot/min. Acum la noul Leon 1.6 TDI am vazut ca e mai elastic motorul si intra tot pe la 1500 rot/min.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am dsg dar am si notorul de 1.4 la mine e la fel, am un lag daca accelerz brusc in a 2'a. Nu retrogradează in treapta 1. Oricum pe mine nu ma deranjeaza asa mult. Pe mine sunetul de apa prin instalatie, la pornirea de dimineata, ma deranjează...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

retrogradeaza daca faci kick-down. nu are sila si nu da in nas - poti sa dai si din padele (daca ai) sau din + - de pe schimbator.

LE: pentru ca sunt mai multi posesori de DSG care spun altfel decat mine, ma simt nevoit sa spun ca experienta mea cu DSG se rezuma la un MK6 2.0 TDi cu DSG6 pe care eu am reusit sa il fac sa treaca din 2 in 1 asa cum am descris mai sus.

+ un Q3 2.0 TDi DSG7 in care am mers si am sesizat, in mare, acelasi comportament.

Modificat de mike.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel putin la mine, DSG-ul nu retrogradeaza in treapta 1 decat cand se apropie de calarea motorului. Deci viteze aproape de zero si turatia f aproape de ralanti. Astea sunt situatii in care oricum urmeaza sa opresti masina. Din 1 in 2 trece imediat cum te deplasezi.

 

Un mic lag am si eu in situatia descrisa de voi, dar ma ajuta cilindreea/cuplul ceva mai mari la turatia respectiva. Oricum e clar ca motorul/transmisia trebuie conduse progresiv pana se ajunge in turatii unde accepta si input mai "soc". :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De probat am probat si sa fiu sincer nu am prea avut timp sa ma joc cu padelele de pe volan... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se simte lag in situatia descrisa mai sus (M6). Da, am putere suficienta si la 1.200 rpm intr-a 2-a astfel incat sa nu deranjeze la un mers normal, dar daca vrei "totul, acum" atunci se simte lag pentru ~0,5 s, dupa care vine totul odata.

Sa nu uitam ca la DSG treptele inferioare sunt si mai scurte decat la M6 (a pus Tudor un grafic la un moment dat), probabil tocmai pentru a putea sta cutia in treapta a 2-a chiar si la viteze de genul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modul Sport oare nu imbunatateste comportamentul asta? (pe masinile cu driving mode) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singura diferenta pe care o simt la modul sport este cea din volan...atat...in rest motorul are fix acelasi comportament ca in normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!