Jump to content

TSI - cum se folosesc corect?


Aditu
 Share

Postare recomandată

Corect, nu exista. My bad.

504 si 507 sunt sinonime cu 5w30.

Oricum e o discutie interminabila cu uleiurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am completat si eu ieri cu 5W-30 507/504 Castrol. Nu a scăpat nici a mea de consumul de ulei. Este prima masina la care complectez cu ulei. Sper sa se mai regleze treaba avand in vedere ca e inca noua. 8350 km actuali.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 litru a papat pana la nivelul maxim al jojei ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 litru a papat pana la nivelul maxim al jojei ...

si eu tot la 8100 km am colpletat dar cu 800 ml ...... pana la maxim 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa fi pus o idee mai mult eu caci am complectat cu motorul cald. O sa il mai verific la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai grija daca depasesti nivelul, scrie in carte ca exista riscul sa infunzi catalizatorul. Oricum e bataie mare de cap cu consumul asta de ulei, macar de am sti si noi, asa e solutia tehnologica, asa e construit motorul, sau e o problema pe care fabrica ar trebui sa si-o asume. Pentru colegii cu TSI-uri din generatia veche, pe lant, tot asa va consuma ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul scade dupa aprox 12-15.000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Leon-ul din dotare 1.2 TSI nu am avut probleme cu uleiul. Actual are 34.000 km insa am avut la lanturi schimbate de m-am saturat si inca nu s-a rezolvat problema.

 

Ca o comparatie intre cele doua, prefer sa complectez cu ulei din cand in cand decat sa ajung paranoic de sunetul si "injineria" lantului minune.

Deci pe mine unul nu ma deranjeaza (inca) treaba cu uleiul. Probabil ca dupa ceva kilometrii va scadea si acest consum de ulei.

Modificat de ionut_slatina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La O2FL, 1.4TSI (122 CP) nu mi-a consumat decat o singura data atat de mult ulei incat sa trebuiasca sa completez.... si atunci am abuzat de ea considerabil in cateva randuri.

Schimburile le fac la 15,000 KM, iar acum are 153.000 KM.

In "rodaj" nu a trebuit sa completez, dar recunosc ca am si mers usor cu ea in acea perioada.

 

Au mai fost in trecut motoare in grupul VAG care papau si ulei pe langa motorina/ benzina... nu e ceva nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La a mea, 1.8 TSI 160 CP (cel de pe O2 FL) mi s-a aprins pentru prima oara becul de nivel de ulei la 10.000km unde am completat cu ~1l si de atunci eu cred ca am cam acelasi consum de ulei.

 

La ~25.000km  am completat la maxim, facut un drum de 3000 Km prin europa si consumul de ulei a fost cam de 0.5l daca tin bine minte.

 

Atat timp cat la un mers normal, consumul de ulei nu se duce mai mult de 1l / 10.000Km eu sunt multumit.

 

Primul schimb de ulei a fost 5W30 Castrol Edge si tot 1l a consumat de la 10k la 20k. Apoi de la 20k la 30k tot Edge 5W30 si tot 1l.

 

Acum mi-au pus astia ulei 5W40 Castrol Professional si nu am decat 1000Km cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca si parerea cuiva cu multi km si ceva ani este de retinut si cand zic multi km si ani ma refer si la mine si la masina. Masina are 7 ani si 170000 km. Ulei Mobil 0w40 de nou si pana acum si niciodata nu am schimbat sub 3000 dar de obicei peste 4000. Consuma undeva la 200 ml ulei de la o revizie la alta, adica la 15000 km. Consumul de combustibil este undeva la 11-12 in oras si este destul de aglomerat orasul si 7-8 afara in functie de drum TSI nu este un motor gandit sa fie condus ca un diesel. Nu pentru asta a fost creat. Poti sa il conduci si mai linistit dar eu zic ca asta nu o sa iti garanteze si un consum spectaculos si la fel poti sa conduci si la mai sportive si sa schimbi la turatii mari si nu o sa ai un consum exagerat si nici nu o sa uzezi motorul asa cum cred multi.Iar daca ai dat niste bani in plus ca sa iti iei un motor turbo si nu unu aspirat si simti ca atunci cand calci acceleratia masina fuge de sub tine , nu vad de ce nu te-ai bucura de acea senzatie. Cu acest stil de condus al meu nu am schimbat nimic la masina pana acum exceptand consumabilele, asa ca nici idea ca in timp se simte un condus mai turat in ce priveste viata masinii, nu prea este adevarata. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un condus mai turat este benefic si la benzina si la diesel..... ( presiune buna de ulei, temperaturi optime in motor, calamina se arde , depuneri mai mici, etc)

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La rece tot peste 3000rpm? Mi se pare o generalizare fortata ca trebuie conduse tare mereu si nu scot consumuri bune daca sunt conduse la sub 3000rpm.

Apoi depinde de motor. 1.8, 2.0 raspund bine la turatii mari, 1.2, 1.4 isi termina plaja de cuplu la 4000rpm.

 

Mers turat inseamna temperaturi mari in motor. Inseamna ulei la peste 100 grade lejer si la temperatura aceea proprietatile lui de ungere sunt mai scazute.

O fi motor de turatie, e sanatos sa il conduci mai turat uneori si sa nu se schimbe mereu la 2500, insa nici sa nu vada mereu temperaturi inalte.

 

1.8 si 2.0 sunt cele mai reusite TSI-uri care suporta multe. La 1.2 si 1.4 nu se poate vorbi in acelasi fel pt ca au racirea tare proasta, atat intercooler cat si racirea uleiului. Cel mai important pt viata si sanatatea motorului este sa nu mearga la temperaturi foarte mari constant.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Decat depuneri prin motor mai bine consum mai mare si ulei mai incins.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersul turat nu inseamna neaparat temperaturi mai mari in motor. Mersul in sarcina determina cresterea temperaturii, pentru ca se injecteaza mai mult combustibil.

 

Cum se incalzeste mai repede motorul?

Tinand motorul la 5000 rpm scos din viteza, sau urcand o panta la 1500 rpm?

La aceeasi sarcina, influenta turatiei la temperatura gazelor este foarte mica, de sub 10C (cel putin la diesel).

Nu comparati mersul normal la 2000 rpm cu mersul alert (depasiri, reprize, etc) la 5000 rpm. Evident ca in ultimul caz temperatura motorului va fi mult mai mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam la ce temperatura trebuie sa stea uleiul? Eu am mers cu al meu 1.4 tsi si la 160 ai 3000 de rotatii. In tara nu prea ai unde sa mergi asa de turat... stiu ca la diesel daca mergi turat si cand opresti trebuie sa mai lasi motorul cateva min pornit pentru racirea turbinei... la tsi ttrebuie la fel procedat? Turbina isi face racirea prin ulei? Multam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina are racirea legata la racirea motorului, daca scoti scutul de pe turbo o sa vezi exact ce si cum.

In general e bine sa lasi masina sa se raceasca dupa ce ai mers constant cu ea in turatii mai mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La rece tot peste 3000rpm? Mi se pare o generalizare fortata ca trebuie conduse tare mereu si nu scot consumuri bune daca sunt conduse la sub 3000rpm.

Apoi depinde de motor. 1.8, 2.0 raspund bine la turatii mari, 1.2, 1.4 isi termina plaja de cuplu la 4000rpm.

Mers turat inseamna temperaturi mari in motor. Inseamna ulei la peste 100 grade lejer si la temperatura aceea proprietatile lui de ungere sunt mai scazute.

O fi motor de turatie, e sanatos sa il conduci mai turat uneori si sa nu se schimbe mereu la 2500, insa nici sa nu vada mereu temperaturi inalte.

1.8 si 2.0 sunt cele mai reusite TSI-uri care suporta multe. La 1.2 si 1.4 nu se poate vorbi in acelasi fel pt ca au racirea tare proasta, atat intercooler cat si racirea uleiului. Cel mai important pt viata si sanatatea motorului este sa nu mearga la temperaturi foarte mari constant.

Eu cred ca e subiectiva treaba cu cuplul ala care se termina la 4000rpm; mie unul mi se pare ca acolo invie masina si trage fara lag :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cipriantinu      la 3000 de ture ai doar 140km/h....ar fi bine sa fie 160km/h...

Cat despre mers turat cred ca intotdeauna exista o cale de mijloc... nici 1500 dar nici 3-4000 de ture.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era vorba de mersul in sarcina la turatii mari. Nu stiu cati stau cu motorul pe liber la 5000rpm :)). In primul rand ca are limitare la 3000.

 

@mike: Probabil. Trage bine intre 2500-4500 dupa care pauza, iar in oras conduci cuplu nu caii de la 5000rpm. Again asta e ce simt eu.

Discutam altfel cu o cilindree mai mare si cu o turbina la fel. Limitarile vin de la turbina mica care nu poate sa duca putere pe o plaja mai mare de turatii, pretul platit pt un lag mic.

1.8TSI are plaja de putere max cu 700rpm mai mult decat 1.4 140, iar la cuplu cu 400rpm. Vorbesc de motoarele de pe mqb.
Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca era vorba de mersul in sarcina, atunci turatia este irelevanta. Asta incerc eu sa-ti spun si tu tot o dai cu turatia. Un motor se poate incalzi al naiba de tare la 2000 rpm daca panta este suficient de mare. Benzina arsa in clindri incalzeste motorul, nu frecventa la care functioneaza el

 

In alta ordine de idei, Mike are perfecta dreptate. Orice masina (inclusiv dieselul) trage mai bine catre turatiile de putere maxima decat la cele de cuplu maxim.

Ex:

Trage mai bine la 4500 rpm intr-a 3-a fata 3500 rpm, intr-a 4-a. Cuplul este relevant doar in aceeasi treapta de viteza. Ex: trage mai bine intr-a 3-a la 3500 rpm, fata de a 3-a la 5000 rpm. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica mersul constant la 130 pe un teren plat intr-a 3a nu incalzeste mai tare decat mersul intr-a 5a?
Frecventa mai mare nu inseamna si mai multa benzina arsa? Adica un consum mai mare.

 

Apoi frecventa la care ei functioneaza genereaza forte de frecare. Inevitabil mai mari cu cat au mai multe rotatii pe minut.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, ai dreptate, insa diferenta este extrem de mica. Intr-a 3-a consuma mai mult, iar diferenta de consum se pierde, in mare, prin caldura cum spui, insa sistemul de racire preia surplusul foarte usor iar gazele evacuate au aproximativ aceeasi temperatura.

Am facut multe experimente la dieselul meu pentru a vedea turatia/viteza optima pentru regenerare, unde, se stie ca o temp mai mare este de preferat.

Diferenta intre mers turat si mers normal era de cateva grade, absolut irelevant. Daca vrei iti arat o parte din grafice. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineinteles ca la rece motorul trebuie exploatat diferit. Eu nu pornesc de pe loc dimineata pana nu scade socul complect si in acel moment in catalizator sunt undeva pe le 300 grade iar pana nu ajunge motorul la 90 grade, adica in cateva minute, nu o turez peste 3000. Este logic ca un motor rece nu este la fel de dilatat si frecarea este mai mare iar ungerea cu un ulei rece nu este la fel ca si la un ulei cald. Aceste principia sunt valabile si la TSI si la TDI, doar turatiile de exploatare difera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!