Jump to content

TSI - cum se folosesc corect?


Aditu
 Share

Postare recomandată

In torpedo-ul masinii. Sau, dupa caz, in sertarul de sub scaun, acasa in noptiera sau in sertar la birou...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este din manualul de Golf 6 1.4TSI. Skoda nu a dat o varianta printata?

Golful 7 are asa ceva.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A dat si Skoda, doar ca la O2 FL zice ca verificarea se face cu motorul cald.

 

Checking the oil level

 

– Ensure that the vehicle is positioned on a level surface and the engine has reached its operating temperature.

– Switch the engine off.

– Open the bonne

– Wait a few minutes until the engine oil flows back into the oil sump.

– Wipe off the dipstick with a clean cloth and insert it again fully.

– Then withdraw the dipstick again and read off the oil level.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

– Ensure that the vehicle is positioned on a level surface and the engine has reached its operating temperature.

– Switch the engine off.

– Open the bonne

Wait a few minutes until the engine oil flows back into the oil sump.

– Wipe off the dipstick with a clean cloth and insert it again fully.

– Then withdraw the dipstick again and read off the oil level.

"Daca verificati uleiul cand motorul este cald, opriti motorul si asteptati cateva minute pana cand uleiul curge inapoi in baia de ulei.

Ori eu nu mai stiu engleza, ori...

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg la ce te referi. Eu am subliniat faptul ca in manualul de la Skoda Octavia 2 FL din 2011 nu scrie ca se verifica uleiul cu motorul rece. Acea mentiune  (Cand motorul este rece, nivelul se poate verifica imediat) nu exista in manualul de la Skoda..

 

Pagina 187

Modificat de Iulian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificarea uleiului nu are neaparat legatura cu temperatura de operare a motorului dar, cand motorul tocmai a functionat, ramane ulei prin "instalatie" pana apuca sa se scurga tot in baie, daca il masori atunci va da mereu mai putin, logic.

Acesta trebuie masurat cand se afla tot uleiul in baie (pe cat posibil) adica ori cu motorul rece ori, dupa ce motorul a functionat, la cateva minute, timp in care uleiul apuca sa se scurga in baie.

 

E mai clar acum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta stiam de la bun inceput, doar ca nu imi explic de ce atunci cand motorul este rece, pe joja uleiul este la jumatate, iar cand este la temperatura optima si oprit de 10 minute, este aproape la maxim. Am verificat pe acelasi loc de parcare de multe ori. 

 

E mai clara acum nelamurirea mea ce o are si barqqsanu ?

 

L.E. Prima oara cand am observat treaba asta am cautat pe internet sa vad daca-s singurul sau nu. Un alt post aici, doar ca nu stiu clar de ce atunci cand e rece, pe joja arata nivelul mai mic. Si cei cu BMW care nu au joja de ulei au discutat mult despre diferente intre ce le zice senzorul atunci cand fac verificarea cu motorul rece vs cald.

 

"When cold it shows basically just above the bottom plastic knob on the stick, so about maybe 20% on the metal portion of the stick. While when at operating temperature and shut down for a minimum of 2 mins as per the Audi manual it will show 80-100% full on the stick."

 

O posibila explicatie este dilatarea uleiului: ""Factors that frequently make the oil level appear too low: 1) Checking the engine oil level with the engine cold and when the ambient temperature is low. At an ambient temperature/engine temperature of minus 10C (14F) the oil level is about 10mm lower than at operating temperature. This is due to the different coefficients of thermal expansion of engine oil and materials of the engine as well as the gas solubility of oil, which is influenced by other factors.""

Modificat de Iulian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La temperaturi foarte mici banuiesc ca se poate, vara nu ar trebui sa existe diferenta asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7500Km 28 Noiembrie 2011: verific uleiul cu motorul rece si era la minim. Apoi verific cu motorul cald si oprit de 5 minute si era la maxim. Nu am completat (erau vreo +8 grade afara). Am postat aici

11000Km 18 Martie 2012: se aprinde martorul ca am nivelul de ulei scazut. A trebuit sa completez aproape 1 litru. Am postat aici.

 

In medie la mine consuma cam 1l de ulei la 10.000Km si acum am 37.000Km. E clar ca de la 7500Km la 11.000Km nu a mancat 1l de ulei ci mai putin.

 

De atunci am verificat in repetate randuri si de fiecare data atunci cand motorul e rece arata mai putin decat atunci cand e cald si oprit de 5-10 minute (chiar si la +20 grade). 

 

Cand am luat masina, a doua zi dimineata am verificat uleiul cu motorul rece si era la maxim. De cand mi s-a aprins martorul de nivel de ulei, il verific doar dimineata cu motorul rece. 

Modificat de Iulian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci ramane relevanta masurarea conform manualului. Poti verifica fiecare metoda imediat dupa revizie cand stii exact cati litri au intrat si unde trebuie sa fie nivelul. Astfel vezi care indica fidel nivelul.

 

Ca fapt divers la reprezentanta dupa ce pun ulei, pornesc masina pentru 1-2minute, apoi oprit stat 1-2minute si masurat. Completat si repetat procesul pana ajunge la maxim. Cel putin la mine asa s-a intamplat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Or fi principile de functionare aceleasi, dar jojele de ulei sunt diferite.

Verficarea uleiului se face asa cum se spune in manual. Iar in manual se spune ca se face cu motorul cald, dupa oprirea acestuia si o asteptare de cateva minute. Nu cu motorul rece

Daca se face la cald sevpoate face si la cald. In carte spune de un minimum de 5 minute de asteptat pentru ca uleiul sa se scurga in baie. In careva ore se scurge. Iar aberatiile ca la cald arata mai mult nu sunt reale.

Uleiul nu se dilata semnificativ, iar singura probabilitate ca pe joja la cald sa arate MAI PUTIN, e pentru ca e mai mult ulei in motor, care inca nu a ajuns in baie.

Restul sunt pareri neavizate....

 

 

La rece, la foarte rece, nivelul uleiului este mai mic decat la cald, nu mai mare. Acest lucru l-am constatat acum vreo 20 de ani, nu de ieri sau de azi, asa ca nu-mi spune ca aberez,.. te rog. Uleiul se dilata si se contracta asemenea oricarui alt corp.

 

Coeficientul de dilatare termica a uleiului de motor este aproximativ 0,0007 per grad C. La o diferenta de temperatura de 110C (intre -20C grade iarna, motor rece si +90C temperatura de regim).

 

=> contractia la -20C a uleiului  = 0,077 litri pentru fiecare litru => 308 ml pentru 4 litri de ulei. Astfel, la -20C vei avea pe joja 3,7 l de ulei daca la +90C ai 4 litri

 

Nu stiu cum sunt manualele traduse de Porsche, insa eu n-am intalnit niciodata un manual VAG in limba germana sau engleza in care sa se spuna ca verificare se face la rece. Ar trebui sa aiba doua semne pe joja pentru rece si cald, la fel ca cele pentru antigel. Insa, daca scrie ca se face la rece, inseamna ca asa a fost etalonata joja dar mi se pare aiurea, ca rece e foarte vag. "Rece" poate insemna +30C sau -30C

 

Mai jos din manualul service pentru TSI

 

ulei.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valentin, Imi place logica ta, dar e putin gresita... Unde gresesti? iei in calcul doar dilatarea uleiuui, nu si a baii de ulei, care are o suprafata mare..... In aceste conditii e greu sa presupui ca din logica ta e cauza a ceea ce spuneti voi. In plus, temperatura de regim a uleiului e de 100-120 grade, nu de 90. Aceea e temperatura de regim a agentului de racire.

 

In general semnul de full e intre 2 linii (partea aceea hasurata de pe joja) si ia in calcul tocmai aceste variatii cauzate de dilatatii.

 

In plus, jumatate pe joja inseamna 500 ml, ceea ce iar nu pica pe logica ta. 

 

 

Din experienta mea, uleiul nu are cum sa creasca pe nivel la cald. E ca si cum cineva sau ceva mai pune ceva ulei (in cazurile descrise de voi  vreo 500 ml) cand se incalzeste motorul. Sau sa il ia o pompa duap 10 min de la oprirea motorului sa il duca in alta parte..... Exclus

 

In schimb joja e foarte inselatoare la cald, datorita contactului cu canalul de depozitare (acel canal in care sta joja in mod obisnuit) si marginea acestui canal, atunci cand o extragem. Exista posibilitatea ridicata ca uleiul sa fie improscat pe peretii carterului, pe blocul motor, etc, si proba cu joja poate fi foarte usor alterata. De aceea la cald intotdeauna am recomandat sa se verifice de mai multe ori, dupa ce joja a fost la fiecare extragere stersa temeinic.

 

In orice situatie, pentru a nu gresi, joja se verifica dupa ce masina sta o perioada mai lunga de timp. Intre timp se prelinge tot uleiul care este improscat si pe peretii carterului, si prin motor, etc

 

Cat despre masuratori recomandate, aici e o discutie lunga, dar ca sa ajungem la concluzia ca iti creste in baie nivelul de ulei de la rece la cald ceva nu e in regula, sau s-a implementat un sistem ce urca uleiul in rampa dupa oprirea masinii, ceea ce nu apare in nici o documentatie si nici nu are nici o logica. 

 

Pana la urma probabilitatea ca masuratorile voastre sa fie alterate, confrm celor descrise de mine e mult mai mare, decat sa existe un sistem care ia uleiul rece din baie sa il duca in alta parte....

 

deci?

Modificat de Cib_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca exageram. Opresti motorul, stai 3-5 minute, verifici uleiul. Tragi concluzia comparand ce vezi cu ce iti arata poza din manual. Vrei sa vezi evolutia in timp sau km, faci la fel (opresti motorul, stai 3-5 minute, etc.), comparand cu vechea masuratoare. Vrei sa vezi evolutia in timp a nivelului de ulei atat la rece, cat si la cald, n-ai decat, dar nu stiu la ce ajuta. Oricum ideea e ca pentru a genera un grafic corect de evolutie trebuie sa faci masuratorile in aceleasi conditii. Dar nu toti posesorii de automobile sunt farmacisti, ingineri sau savanti. De-aia gradatiile de pe joja sunt facute pe un interval recomandat, si nu pe o valoare anume.

Modificat de adig
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este. Uleiul se poate verifica oricand, insa daca se face cu motorul rece si nivelul este usor scazut nu trebuie completat imediat pentru ca este posibil ca el sa fie in cantitatea corecta. 

Altfel, mai sus sunt doua citate din manualele de exploatere/reparatie unde se explica pe larg cum trebuie facut...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

post-70879-14241006008102_thumb.jpg

Exemplu de posibila citire gresita... e spoita joja peste maxim, dar totusi e destul de clara linia din baie. In acelasi timp... poate mi se pare sau nu, dar la rece e cu 1-2 mm mai jos. Joja din poza am scos.o la 15 minute de la oprire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Completasem si eu insetatul meu TSI pana la maxim.

Si duminica am bagat asa de placere vreo 150km pe autostrada mers pe CC pe la 120km si cu vreo 3-4 reprize de schimbat in ture. Am parcat la garaj, tot unde facusem maximul. Dupa vreo 10minute...nivelul era sub maxim, intre maxim si jumate. M-am suparat si am facut masurata-area de inca 2 ori. La fel. Mi-am zis ca a mancat 250ml asa dintr-o plimbare normala.

Azi, dupa vreo 40km, mersi mai atare din care 35 in exterior...iara bag la garaj, acelasi loc, la 10minute dupa orpire, nivelul era apropae de maxim. Refac masuratoarea...tot apropae de maxim. Hmmm... Nu mai inteleg.

Asta ca tot ziceati voi de masurat ceva gen dimineatza vs cateva minute dupa oprire...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masuratoarea nivelului de ulei se poate face atat la rece cat si la cald, dar cea mai exacta e la rece, pentru ca la cald se poate interpreta gresit. De altfel nivelul uleiului il verifica automat inainte de pornire orice masina cu senzor de nivel.

Sub nici o forma, in conditii normale, la cald nu creste nivelul uleiului. Daca acesta totusi creste, e ca urmare a unei defectiuni ( intra antigel sau benzina in carter) si nivelul nu se modifica daca se raceste uleiul, ramane ridicat.

E foarte usor sa te inseli la cald. Un test cu 10 masuratori la diferenta de un minut fiecare, cu joja scoasa intre masuratori va poate arata adevarul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu vreau sa contest carte tehnica dar se contrazice, cand mergem la revizie scrie clar la motorul meu BXE 1,9 intra total ulei 3,8l ulei care cand il torn in motor bidonul este rece, corect, pun 3,8l,nivelul este pe maxim, uleiul la temperatura mediului, a bidonului, plec de la revizie opresc masina, masor uleiul dupa 10 min, ghici nivelul mai mare cu 2 mm.Bun, dimineata il masor din nou, este exact cat l-am pus la service. Concluzia mea, parere personala masor si completez la rece, atat motorul cat si uleiul de completare pe maxim si sunt sigur ca masuratoarea este precisa ca in prima zi de schimb exact 3,8l

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezumand ceea ce spui tu: cantitatea de ulei care intra in baie este de 3,8 l, tu la revizie pui exact 3,8 l, masori la rece, iti arata exact la maxim, dupa care, la cald, iti arata peste maxim?

De aici tu tragi concluzia ca aia de la VW or fi gresit prin manual, dar tu procedezi corect...? 

 

3,8l poti pune cand dai jos baia si pompa de ulei, nu la revizie, pentru ca nu se scurge tot uleiul din motor. Pentru mine este absolut evident ca pui mai mult ulei decat trebuie si acesta trebuie scos. Nu trebuie sa circuli cu ulei peste marcajul A deoarece iti afecteaza catalizatorul.

Daca masurati nivelul la rece, NU completati pana la maxim pentru ca puneti prea mult ulei.

 

Deja discutia s-a prelungit aiurea. Cine a avut de priceput pana acum a facut-o, cine nu... nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce sa procedezi cum scrie in manual.....?! deh utilizatorii din RO stiu ei mai bine decat producatorii.

Pe alocuri manualul este ambiguu, dar in acest caz specifica destul de clar procedura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Traducerile manualelor nu le fac inginerii, ci traducatorii. Din aceasta cauza nu intodeauna contin info complete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare tutoror posesorilor de TSI !

Am citit si eu pe alocuri acest topic si imi exprim parerile vis-a-vis de utilizatea TSI-urilor fiind si eu posesor de 1.2 TSI montat pe O2 fl din 2012. Nu sunt specialist in motoare insa am cateva notiuni tehnice despre uleiuri si instalatii hidraulice si mecanice. Asadar in 3 ani de utilizare a TSI-ului nu am avut probleme nici cu turbina si nici cu lantul de distributie (poate sunt norocos) si am utilizat masina asa :

- la pornirea motorului astept (macar pana se sting becurile din bord) si gandesc ca in acest fel dau timp pompei hidraulice sa se amorseze si sa actioneze intinzatorul lantului de distributie (intinzatorul e domnul problema ce genereaza ruperea lantului).

- incalzirea motorului o fac tot timpul din mers (uleiul isi pastreaza vascozitatea din cate stiu pe o plaja de temperaturi destul de mare, nu stiu exact gen -35 gr C pana la 130 gr C) cu accelerari usoare fara bruscari si cu mangaieri :lol:  a ambreiajului.

- dupa un drum lung cu forjari ale motorului mai ales pe timp de iarna cu temperaturi scazute am evitat sa-l opresc imediat cum ajung la destinatie, dand timp turbinei sa se raceasca ( trebuie inteles ca benzina arde cu temperaturi mult mai mari decat motorina astfel turbina de benzinara se incinge mult mai tare decat cea de diesel si racindu-se fortat se deformeaza)

- turatiile la care schimb treptele sunt cele indicate de afisaj de cele mai multe ori si evit si eu accelerarile bruste de la turatii joase.

Cred ca fiabilitatea motorului e data in primul rand de exploatare, e drept fata de un motor aspirat e mult mai sensibil si are mai multe consumabile insa castiga la raportul putere / consum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un piston spart datorita segmentilor care au cedat (detonatii cauzate de uzura prematura a segmentilor - nici un mecanic nu a stiut sa explice), zgomote de la prelungirea lantului fara sa fi dus motorul mai mult de 5000rpm vreodata. Mereu consumuri decente, ulei doar din reprezentanta, toate servicearile doar la SEAT. Si iata ca am un motor schimbat.

Am avut un Cielo care s-a dus peste 200k km. Din a mea vina o singura data am schimbat garnitura de chiulasa. Atat! Si eram incepator, adica imi placeau exagerările alea de ciutan.

De 1.2 TSI am avut grija ca de ochii din cap. Si degeaba.

Al doilea motor nu papa o picatura de ulei. Nu scade uleiul 1mm pe joja de ulei, pe cand la primul intre schimburi completam cu 500-1000ml. E diferenta, nu?

La motorul "nou" consumul e inca si mai mic cu cca 200ml in anumite situatii (drumul spre munca, unde consumul e mereu aproape identic).

De asta nu as da vina numai pe itilizator. Pur si simplu a fost ceva gresit si l-au lasat asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai consumul de ulei era firesc daca aveai probleme la segmentii pistonului, ajungea in camera de ardere...este trist totusi ca un motor de generatie noua sa aiba probleme cu segmenti samd, la batrana Dacie 1310 schimbam segmentii la 100k km...probabil CTC-ul la grupul VAG nu-si face treaba sau sunt facute special sa se strice. Cineva de la o reprezentanta VW imi spunea mai demult, pe cand toata lumea plangea de 2.0 tdi-ul de 140 cp, ca a fost un lot special facut pentru Europa de Sud Est si Rusia cu un tip de injectoare experimentale care cadeau pe capete...nu stiu adevarul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!