Jump to content

TSI - cum se folosesc corect?


Aditu
 Share

Postare recomandată

La vechea O3 1.2 TSI ma obisnuisem bine cu plecarea de pe loc. La asta noua, nu stiu cum fac de fie imi tremura motorul daca turez prea putin, fie imi smuceste daca turez mai mult. in primele 2 zile dupa ce am luat-o nu mi se intampla.

 

Nu inteleg: ai avut o O3 1.2 TSI care era ok si acum ai alta noua care iti creaza aceasta problema?

 

La TSI se stie ca e cam ciudat relantiul si daca pleci imediat ce ai pornit masina mai apar surprize de felul celor descrise de tine. Dar nu inteleg cum la o masina nu aveai aceasta problema iar la alta ai (daca asta este ceea ce ai vrut ca sa spui).  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca imi amintesc bine mai la inceput si la aia tot cam la fel pateam, dar pe final ori ma obisnuisem eu ori...ea :)

Si de plecat plec de pe loc doar dupa ce scade relantiul, de fiecare data cand e motorul rece, la prima pornire, mai o las minim 30sec sa zic...dar nu mai mult de 1min.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca dupa 1 minut, iti scrie si un mesaj pe Maxidot ca motorul nu se incalzeste eficient in stationare, si ca ar  fi bine sa o iei din loc :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, nu asta e discutia, eu nu stau cu el pornit sa il incalzesc. Stau sa isi faca el preincalzirea aia cand sta mai turat, sau sa ii scada turatia, si apoi plec.

Deci, sa nu divagam. Vedeti postul de mai sus, si daca aveti ceva folositor de zis...va rog :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am timp, astept si eu alea 30sec-un minut... Dar nu am timp mereu. Cand nu astept, in minutul ala intr-adevar smuceste un pic, nu accelereaza cum ii dictez eu.

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu si si la 30kkm mai fac plecari stangace sau treceri din tr 1 in 2 cu smucituri... e ciudat si ambreiajul si relantiul.

Si inca o chestie, plec cu 1 de pe loc si pe la 2000...2500rpm chiar inainte de tr2 simt o scadere de putere.

Eu zic ca nu la noi e problema, ci inertia foarte mica a motorului, scad repede turatiile din cauza ca sunt motoare mici si internele usurate.

Cu 1.9 tdi merg perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este trecerea de la TDI la TSI , esti invatat cu ambreiajul si puterea motorului de a pleca usor de pa loc in turatie mica si fara efort, ei la motoarele astea mici este nevoie de putin mai multa turatie si ambreiajul usor patinat altfel nu o sa ai plecare lina niciodata. Ma confrunt cu aceasta problema la masina de serviciu tot benzinara cu motor de 1,2, trebuie sa plec mai in ture de pe loc altfel ori trepideaza, ori se opreste.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am făcut mai devreme la plecari de pe loc in parcare...cu motorul cald desigur. Tot asa, ba plec tremurat ca nu accelereaza, ba se accelereaza prea ushor si fin si atunci patinez ambreiajul. Si daca onceec sa mai iau piciorul de pe accelerație sau sa mai apăs ambreiajul, atunci sucește. Si de 2 ani merg cu fosta O3 tsi us cu inca o benzinăra aspirata. Deci nu e ca am ramas eu pe TDI. La ce aspirata plec perfect mereu, o simt perfect, tot 1.2 motor, dar clasic.

Am incercat sa apas accelerația pe liber si se tureaza f usor si rapid, prea fin. Zicea cineva mai sus de cursa lunga la ambreiaj. Asa pare, dar pronde f jos.

Ce sa mai..... ma streseaza ca nu reusesc decat rar sa ec cum trebuie de pe loc. Ba tremura motorul, ba patinează cand se tureaza parca prea tare fata de cum apas eu. Cred ca mai tureaza cumva si ea ajutător dar mai rau incurca...

Poate cineva mai tehnic ne lamureste cum sa procedam.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este prea sensibil la acceleratie fiind ajutat de turbo, ai sa te obisnuiesti cu timpul, mai greu acum cand se intra la bocanci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu  mai practic un "șpriț" înainte pentru a da putina inerție volantului și după ridic încet ambreiajul și accelerez. Nu dați cu pietre. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am o intrebare: pe vasul de expansiune scrie ca trebuie sa bag antigel G13. Pentru ca mi se pare ca e cam jos nivelul am cautat sa cumpar la Norauto/Auchan/Carrefour/Emag. Peste tot gasesc doar G12 ca fiind compatibil cu VW/Audi/Skoda. G13 nu am gasit nicaieri. Aveti idee daca e ok sa pun G12 peste cel G13 existent in vas??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideti ca am gasit raspunsul. Nu sunt compatibile. Va atasez o poza...poate o sa mai fie cineva cu aceeasi intrebare :)post-11313-14451125843036_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi, din ce vad eu mai jos, diferenta dintre G12 si G13 este doar "inlocuirea glicolului ( G12 ) cu glicerina ( G13 ) - diminuand efectele nocive asupra mediului."

 

He he he :)  - Volkswagen se preocupa de protectia mediului inconjurator!

 

N-am nici o secunda de gand sa nu completez cu G12, daca e nevoie.

 

 

post-316-0-87452100-1445182186_thumb.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scrie si in manual cred, la sectiunea respectiva, cel putin la mine scrie ca poti pune si G12 dar doar in situatii de extrema urgenta si nu ai de unde sa iei G12+ sau G13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Privitor la posturile anterioare...cu plecarea de pe loc ciudata. Am zis sa plec cum te invata la scoala de șoferi. Am tiunut usor pe aceleratie piciorul, fix si am inceput apoi sa ridic puțin ambreiajul. Si de la 1200 ture cat tineam eu anterior, a crescut imediat ce am luat putin picioarul de pe ambreiaj, spre aproape 2000 ture. Automat ca asta atragea si patinare excesiva a ambreiajului, ca la începatori sau pensionari. Daca luam usor de pe accelerație se gatauia. Daca mai apasam ambreiajul iar se gatuia si ramane putin turata. Am tot studiat fenomenul in ultima vreme caci pare enervat. Uneori, f rar reusesc si plecari bune. Alteori ori sunt subturate de teama sa nu se tureze singura de nebuna cum am zis mai sus. Si cand plec mai subturad, adica luand mai mult de pe ambreiaj pana da se plece si apoi accelerez usor ori tremura motorul, ori uneori mai tureaza ea singura.

La voi cum ati observat, ca am vazut ca mai sunteti in aceeasi situatie. Ori convenim ca e costructiv si normal si avem nevoie de formare la noile TSI-uri, ori esi software la ECU si necesita update. Am mai mers acum câteva zile cu un Mini Cooper 2015 de 400 km curca vreo 1000 km si avea tot motor benizna 1.5 biturbo, dar nu am avut aceaste ciudățenii si pot spune ca nici ju eram obișnuit la inceput, etc... Ori la Tsi-urile astea noi, se tureaza singure de zici ca sunt sfarleze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am nici o treaba...

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În weekend am mai condus-o puțin:

Am urmărit, la plecările ușoare sa nu apăs deloc pedala de accelerație pana nu am debreiat aproape complet. Dar nu-mi mai aduc aminte dacă am resuit sa nu "o tremur" :icon_confused:.

Rămân la părerea mea ca ambreiajul are cursa foarte lunga și chiar dacă începe sa patineze, jos el nu cuplează complet decât, aproape la eliberarea pedalei.

Motorul este de cc mica și probabil ECU urmărește sa crească răpind presiunea în turbo pentru a avea destul cuplu sa urnească ușor mașina. Dar bucla cu turbo nu e asa ușor de controlat datorita lag-ului foarte mare la turații mici.

Cred ca acești doi factori nu pre au fost împerecheat cum trebuie software :winter:, și ma gândesc ca ai dreptate ca un update software ar îmbunătăți acest aspect.

 

Asta e și motivul pentru care multi au zis ca DGS-ul face minuni pentru motorizarea 1.2l

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu raman la parererea ca nu are nimic, vina e la sofer. Si eu mai intai debraiez aproape total, in ~70% din cursa, si doar dupa ce se pune in miscare masina accelerez.

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum asa fac si eu, dar totuși... Plus ca am mers in acesta perioada si cu alte masini, tot noi, destui km, tot motoare mici cu turbina. Am povestit cateva in posturi de mai sus. Dar cu alea nu am avut greturile astea. Posibil vina noului soft Ecu care mai trebuie sa fie si euro6...

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In weekend am mers si eu cu un Rapid 63kw de 13000, generatia veche cu lant, si era ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Mai tine cineva masina in garaj? Imi pun urmatoarea problema...E clar ca sta bine la garaj. Am avut 8 grade cand am intrat de dimineata sa o pornesc. Dar apoi, cand o dai afara direct in -10....oare e bine? E porneste la o temperatura, intr-un mod anume. Senzorul din bord incepe sa indice temperatura reala mult mai tarziu. Iar pana atunci...

Conculuzia care sa fie? Ii face rau motorului situatia de mai sus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai treaba cu acel senzor. El e folosit decat pentru AC ( si chiar si acolo nu doar el furnizeaza date) si furnizeaza date corecte dupa vreo 15 minute de mers. Motorul realizeaza amestecul aer-combustibil dupa temperatura aerului din admisie care isi schimba valoarea mult mai greu ( turbina face presiune, aerul este comprimat si se incalzeste ... )

 

Pe scurt nu are ce sa ii faca rau motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am masina in garaj, bucurate ca ai garaj, nu iti fa probleme :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!