Jump to content

new leon..sfat cumparare!?


ryco78
 Share

Postare recomandată

Sunt intr-o dilema!

De cateva luni ma chinui sa-mi dai seama ce masina vreau sa-mi iau.

Oscilez intre noul leon modelul 2tfsi de 185 cai,gti-ul de la golf si noul a3 dar acesta din urma second adus din germania cu un maxim de 30 000km la bord!

Ma tot chinui sa-mi fac timp de un drive test si sper sa apuc sapt asta!

Ce ma sfatuiti: ce dealer face reducere la leon pt ca la porchedin cate stiu nu prea fac "greseli" de genu asta,din cate am inteles si la service sunt c-am pe alta planeta sau ma rog nu prea se implica...ceea ce e regretabil !

astept sfaturi si pareri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 196
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ryco78

    29

  • black_shadow

    22

  • AIX

    21

  • vincentsv

    16

...Roadrunner...

Salut,

Si eu sunt cam in acelasi stadiu, insa oscilarea are loc intre Golf V GTI si Seat Leon 2.0TDI.

On-topic:

Dupa cum in mod sigur ai observat fiecare dintre cele trei masini are avantaje si dezavantaje.

Pentru ca alegerea sa te multumeasca pe deplin trebuie sa o alegi pe aceea ale carei dezavantaje sunt cele mai mici din punctul tau de vedere (consum, confot,calitatea fabricatiei, optionale,pret, garantie, seriozitate dealer).

Asadar, e cam greu ca altcineva sa-si dea cu parerea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca estetica sunt perfect de acord, cc_seat, dar in rest ce argumente ar mai fi.

Recunosc ca nu am verificat nici macar raportul preturilor la dotari echivalente, dar m-ar interesa rezultatul unor comparatii documentate ...

Oricum, daca judecam numai dupa putere si brand (unde nu am preferinte), Leonul ar trebui sa fie cu 15-20% mai ieftin ca GTI.

A3 SH nu prea cred (eu ...) ca merita, dar poate apar argumente solide in aceasta discutie, desi in ultima instanta "...Roadrunner..." are perfecta dreptate si noi ne dam numai cu parerea.

Totusi discutia poate fi utila si pentru unii dintre noi in cazul unor cumparaturi viitoare ...

LE: vincentsv, ai iesit se pare din dilema 1.9 TDI G5 - Leon, dar ryco78 mai are si dilema motorizarii si a unui SH ... situatiunea devine carevasazica mai incurcata ... :)

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorry, intr-adevar la capitolul motorizare nu pot sa-mi dau cu parerea despre benzinare.

Ce pot spune este ca nu a aparut inca omologul GTI-ului la SEAT adica Leon2 FR.

Despre a3 pot spune ca am visat si eu, e foarte bine finisat, interiorul e de nota 10, dar putin cam pentru snobi, variantele power sunt exorbitante. GTI-ul inca pastreaza design-ul conservator cu care ne-am obisnuit la VW. Prin urmare Leon=Power+Design+Fun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da vincentsv, poti sa-ti dai cu parerea, mi se pare foarte normal. Eu ma refeream la faptul ca motoarele 2.0TFSI au puteri diferie pe Leon si pe G5, si de aici o dilema in plus.

Despre estetica mi-am exprimat deja opinia, in sensul ca si mie imi place mai mult Leonul ...

Iar la A3, n-am mai mentionat faptul ca varianta hatchback exista doar in 3 portiere, pentru 5 fiind nevoie de varianta sportback, care nu mai poate fi un hot hatch, cel putin ca design ... si mie personal nu-mi prea place.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drive testu' e sfant!

Daca mergi la noul leon si iti place la nebunie sa nu cumva sa nu te mai duci la celalalte :offtopic: :) :P .

Da-le si lor o sansa egala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da asa e!drive testu e sfant!

leonul 2tfsi m-ar multumii deplin zic !imi ajung aia 185 cai din start si daca chiar nu cunosc persoane de incredere care tuneaza si mai e si voinea pe site asa ca nu e problema motorului!

leonul ma atrage cel mai tare dpdv estetic!

chiar in seara asta am trecut pe strada si parcate la cateva blocuri de mine doua tdi-uri negre amandoua ,unu cu dsg celalat manual!

am incremenit si pretz cred ca de 5 minute ca mai mult mi-a fost rusine (era 12 noaptea) am studiat fiecare amanunt!

de departe cel mai frumos exterior!

la audi ma atragea interioru e adevarat si aici leonul are punctul cel mai slab in afara scaunelor care sunt superbe!

in gti nu am fost decat in trecere la siab dar astept un prieten care are sa-l studiez!!!

dupa ce le-am vazut asta seara am zis:zilele astea si cel mai tarziu sambata sunt la un dealer leon sa vad oferta si un drive test!

daca imi place si am o mare senzatzie ca-mi va placea...dau comanda!!

superb filmuletul ala vincent!!

acum nu mai am rabdare :offtopic:!

merci pt replys nu ma asteptam sa fie asa mult intr-un timp asa scurt!!!

despre sanse egale nu stiu ce sa mai zic...daca ma satisface interiorul la leon nu cred ca mai caut!!!

dar ramen deschis sugestiilor!

de exeplu ce dealeri preferatzi?

am auzit ca cei de la metrotehnica (aici pe forum auzite) sunt mai de gasca!

fac reduceri la plata cash? sau ma rog optionale nu reduceri...

despre service tot la ei am azuit ca sunt mai buni ca despre pbn am citit numai de rau ...nu inteleg de ce nu sunt in stare sa-si multumesca clientii ca doar sunt de la o firma mare nu una acolo...

multumesc inca odata pentru sfaturi si mai astept opinii..!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa incerci si la Alto-Syncro au fost foarte draguti si de treaba cand am luat eu masina!

Poti incerca sa-l cauti pe dl.Emanuel Rauta de al Alto...nu am discutat cu el cand am luat eu masina..in schimb am mai avut diferite contacte cu dansul si mi se pare super okai!

Pana la urma ce mai buna oferta conteaza!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punct de vedere al exteriorului e clar ca leon-ul e cea mai tare oferta. Mie mi se pare chiar si peste alfa147 desi au acelasi parinte! Apoi se zice ca si sasiul e setat parca mai altfel decat la golf adica mai sportiv. La interior lucrurile se schimba putin: daca in golf esti un rasfatat iar de audi nu putem comenta nimic sa stii ca leonul are multe minusuri dar care tin exclusiv de calitatea materialelor. Mult plastic dur si neplacut la atingere. N-am sa inteleg niciodata de ce in privinta interioarelor seat trebuie sa fie ruda saraca a grupului, mult sub vw si chiar skoda.

Dar nu dispera. Exista o serie de accesorii originale care pot salva putin situatia. Gasesti pe seitul seat tot felul de insertii de aluminiu atat pentru plansa de bord cat si pt usi sau gurile climatizarii. Eu zic ca dau foarte bine cu o masina asa sportiva!

Pe urma culoarea exterioara poate fi oricare cu conditia sa fie negru perlat! Roti cat mai mari si musai geamuri negre. Un sfat: nu da banii pe geamurile fumurii din fabrica pt ca in realitate sunt verzi si oricum mult prea putin inchise!

Daca esti fan benzina atunci 2.0 tfsi de 185 cp e alegerea potrivita! Deocamdata! Fii ferm convins ca e acelasi motor de pe gti doar ca l-au slabit putin ca sa nu se incalece in gama cu dihaniile ce vor veni in curand. Daca te uiti pe Oetinger.com ai sa vezi ca in urma remaparii caracteristicile acestui motor sunt absolut identice cu ale motorului de 200 cp de pe gti. Mai precis 235 cp. Doar ca leonul sprinteaza mai repede: 6.5 sec fata de 6.7 sec.

Daca vrei diesel 2.0 tdi de 140 cp e bunicel. Consuma ceva ulei da trage bine de tot. Remapat cred ca e delicios. Totusi in locul tau as mai astepta putin. Daca a aparut altea de 170 cp tre' sa apara si leonul similar. si am auzit zvonuri ca s-ar pregati un leon tdi de 200 cp!

Stii ce-i fain la masinile astea: faptul ca fara sa sa scrie bmw pe spate aduna asfaltul sub roti! Un lup intr-o blana de berbec. (nu spun oaie pt ca totusi forma spune multe!) Si cum strazile noastre sunt pline de ignoranti cu pretentii ai ocazia sa le intorci multora bastile la semafor!

Eu am o Altea de 140 cp stok. Nici nu stii cati au incercat sa ma faca pe la semafoare, cu tot felul de agregate. De la matiz!!!!!!!! da ai citit bine (o fi crezut ca altea e un fel de matiz mai mare), logan, golf, pana la calibre mai saracute etc. Toti au fost tare surprinsi de cat de iute se misca "autobuzul".

Pe de alta parte auzi frate ce m-a intrebat un "cunoscator" cu un golf II: faina masinuta, e facuta in Korea?! :D

Ca o concluzie gandeste-te ca masinile sunt identice ca si tehnica iar daca leonul ti s-a pus la inima atunci i-ati leon. N-ai vrea sa oftezi de la volanul unui gti ori de cate ori trece un leon pe langa tine, nu-i asa? :D

Modificat de altea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am sa ma duc intai la un drive test si am sa vad ce si cum se prezinta si masina si restul lucrurilor...legat de dealeri!

asa e,partea cu platicul la interiorul leonlui m-a dezamagait la prima vdere de asta tindeam mai mult spre golf dar exteriorul e indicutabil mai frumos la leon!

despre motor ce sa zic,ma atrage 2tfsi-ul daca tot iau ceva macar sa stiu ca e bun iar motorul asta stiu e foarte bun!

si diselul e bun dar parca asta imi face mai tare cu ochiul iar de benzina se gasesc bani ,oricum nu merge enorm de mult cu el pe an pt ca circul mai mult in bucuresti dar macar daca am excese de pilotaj sa am cu ce :offtopic:!

nu sunt genu care face curse dar vreau sa stiu eu ca e capabil ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia cu plasticul pana la urma nu va fi deranjant, daca te decizi pt Leon. E simplu de curatat asa ca are si aspecte pozitive. Pana la urma, sa fim sinceri, nu stam pe bord, de fapt nici nu il atingem.

Ti-as recomanda sa nu optezi pt suspensia sport. Vei suferi teribil pe drumurile noastre. De asemenea, scaunele sport - desi frumoase - sunt incomode pe drum lung, mai ales daca esti mai corpolent. Oricum, suspensia normala este mai sportiva decat la alte masini. De asemenea, si scaunele de baza ofera o sustinere laterala excelenta.

Insa nu uita alte chestii ce sunt mai importante: clima, tempomat (standard la Stylance din cate stiu), eventual incalzire in scaune (imi pare rau ca nu am cerut, deh, era vara :D ).

La motoare, tu stii cel mai bine ce iti place. Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este suspensia "normala" la seat este un pic mai dura decat la celelalte masini.

Dupa parerea mea iti pui ca optional suspensie sport doar daca ai masina peste 150 de cp sau vrei sa o duci peste 150 de cp si f f f f f f important daca ai cutie manuala.

Suspensia sport mai costa 1000 de euro in plus si masina vine automat jante de 17" si scaune cu suport lombar.

Versinea FR care va aparea cat de curand va avea 200 de CP cu DSG 2.0 TFSI.

Dupa asta va aparea cupra cu 240 CP manuala 2.0 TFSI.

Pe urma variantele cu diesel care vor rupe gura targului!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ryco as dori sa-ti fac cateva precizari in legatura cu obtiunile/limitarile pe care le ai la Leon:

- Motorul pe care il doreste tu, adica TFSI-ul de 185 de cai vine montat doar pe echiparea Sport-up.

- Reglajul lombar, climatronicul si tempomatul sunt standard la echiparea Stylance(deci si Sport-up).

- Decorul la Sport/Sport-up este superior celui de la Stylance, plasticul e negru, bordul deasupra are textura in carouri(imita tesatura de kevlar dar cauciucat), nu mai vorbesc de scaune si tapiterie, DAR din pacate toate acestea vin doar in combinatie cu suspensia sport care este al dracului de rigida.

- Leon FR va apare intai cu motorul diesel, abia mai tarziu va apare si benzinarul de 200 cp.

- Eu zic ca si dieselul este competent, un drive-test si cu 2.0TDI s-ar putea sa-ti dovedeasca cat e de capabil...incearca ambele.

Modificat de vincentsv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De asemenea, scaunele sport - desi frumoase - sunt incomode pe drum lung, mai ales daca esti mai corpolent.

Din dorinta de a fi cat mai putin subiectiv pentru cei ce vor sfaturi pentru cumparare, si vor sa stie ceva despre scaunele sport respective, imi permit sa am alta parere decat Hubertus.

Chiar daca o sa mi se spuna ca cineva a mers mult la drum lung cu scaunele sport, o sa spun ca a mers cu o idee preconceputa.

Acele scaune par tari daca te asezi in ele pe loc si incepi sa le compari cu scaunele moi de pe o varianta confortabila.

La drumuri scurte in oras, mai ales prin gropi, scaunele moi dau evident o senzatie de confort absorbind si ele socurile, dar la drum lung pe asfalt situatia e alta ...

Din punct de vedere ergonomic adevarul e altul si l-am mai afirmat pe forum: scaunele acelea asigura corpului, inclusiv regiunii dorso-lombare o sustinere foarte buna, sunt mai mulate pe relieful muscular si exercita pe termen lung un efect de micromasaj si de relaxare al musculaturii mai mare decat scaunele moi.

Sustinerea laterala net mai buna la scaunele sport actioneaza si ea in acelasi sens, impiedicand musculatura trunchiului sa lucreze prea mult in viraje, mai ales la g-uri mai mari.

Relaxarea mai buna se traduce prin oboseala instalata mai tarziu decat in cazul scaunelor moi.

Deci exact la drum lung sunt mai bune scaunele sport. Incercati fara pareri preconcepute, chiar daca sunteti mai corpolenti (cum sunt eu :D ) si o sa vedeti ca dupa un drum de 7-8 ore de exemplu o sa va simtiti mult mai proaspeti decat in scaune confort.

In rest si eu as recomanda suspensia normala, care e oricum mai tare decat la masinile frantuzesti si face fata bine virajelor atacate sportiv.

Iar pentru ryco78 in mod special, drive testul te va ajuta mai mult sa-ti dai seama ce vrei decat noi toti la un loc cu toata dorinta noastra de a te ajuta.

Pe mine un drive-test serios m-a convins mai mult decat un teanc de reviste de specialitate si decat zeci si poate sute de ore pe net ... :D

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun... cred totusi ca Ryco are de ales intre masini si nu scaune.

Razdan, apreciez pozitive interventiile tale documentate, dar sesizez in acelas timp si un interes deosebit pentru noul Leon din partea ta. Mai sus pomeneai ceva de genul cumparaturi viitoare... eu am facut drive-test cu sportline, nu cred ca poate sa te dezamageasca. Sper sa nu ma intelegi gresit, acum e momentul sa te destainui, tu ca posesor de Golf5, daca ai testat noul Leon esti cel mai in masura sa-i raspunzi lui Ryco direct la obiect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur ca Ryco are de ales intre masini, dar eu am considerat ca se impunea o corectura in spiritul forumului: informatii corecte despre orice, chiar daca scaunul pare un amanunt.

Leonul imi place foarte mult ca estetica, si nu numai, dar din pacate n-am apucat sa fac vreun drive-test desi m-ar interesa pentru viitor o asemenea optiune.

Deci mi-am afirmat numai admiratia ... platonica pentru Leon, si opiniile mele se bazeaza deocamdata doar pe documentare teoretica.

Cand voi apuca sa fac un drive-test voi posta negresit impresiile pe forum ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreau neaparat echiparea sport up deci nu ma deranjeaza suspensia sport si nici scaunele care oricat de tari ar fi sunt o placere din punctul meu de vedere!

am condus cu c4 coupe si de atunci nu mai vreau alte scaune!

imi place la nebunie senzatia pe care ti-o dau scaunele cu aripioarele alea mari si seznatzia pe curbe!

vreau masina sport si asta e clar..iar opriune nu vreau la motor decat de la 140 in sus deci se preteaza suspensua sport!

drumuri f lungi(mai lungi de 4 ore) nu prea fac deci oricat de incomode ar fi e nesimnificativ fatza de senzatia luata intr-un viraj deci aici sunt sigur ce vreau!

singurul lucru care mai ma face sa fiu nehotarat e calitatea materialelor dar pana nu le iau la amanunt nu cred ca ma pot pronunta!

in golf am urcat la siab si am fost pe fuga!scunele era super la fel si exterioru!

la golf de asemenea dar parca desi interioru e mai dragutz la golf exterioru ma lasa sa visez la leon..!

audi e echilibrul dintre clel doua si e superior zice lumea din piuct de vedere al materiale si comfort ...

am condus a6 si era intr-un fel dar parca ash da sportul pe confortul unui audi si cand ma gandesc ca o masina ar fi noua(golf,leon) si cealalta ar fi 2 ani vechime si 30 000km !

parca mirosul ala de nou ma incanta mai mult...desi audi e audi!

eram curios sa vad cei care au facut drivetest cu ambele macar in echipari asemanatoare sa vad pareri!!

oricum cel mai edificat o sa fiu cand am le conduc sau sa le studiez indeaproape mai mult o sa fiu sigur!!!!

dar mai astept indrumari si sugestii!!!

sunt curios daca a luat cineva cu banii jos daca a primit reducere si cat pt ca la gti nu ama astept la nimik la cei de la pbn dar la leon eram curios la cat sa ma astept!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Leon s-au facut niste economii care nu isi aveau locul parerea mea si cred ca merita mai mult GTI fata de 2.0TFSI 185 de pe leon .

Daca astepti variantele cupra/fr lucrurile vor sta cred ca invers :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca te referi doar la putere nu e problema ca eu zic ca-mi ajug astia!

daca te referi la materialel din interior acolo nu stiu ce sa zic si mie mi-a last impreisa de calitate mai mare la golf dar tre sa le revad sa le judec mai amanuntzit!

iar de fr si cupra din cate stiu apar msi spre toamna !:)

si pretul o sa fie ceva mai mare si eu vreu sa ma intid undeva de 19 000 cip!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt curios daca a luat cineva cu banii jos daca a primit reducere si cat pt ca la gti nu ama astept la nimik la cei de la pbn dar la leon eram curios la cat sa ma astept!

Eu am cumparat cu banii jos, dar pe dealer nu-l avantajeaza mai mult sau mai putin vreo modalitate de plata, deci nu vei primi o reducere pentru ca vi cu sacul de bani. Reduceri palide se practica la optionale deobicei sau in cazul unei relatii(statut) speciale fata de dealer. In momentul de fata oferta la Golf este mai buna pt ca are ceva vechime de la lansare fata de Leon care e inca proaspat, dar daca dispui de suma aia te incadrezi lejer la tfsi+esp+mp3+xenon+metalizat. Iar estetic vorbind, stai linistit, la TFSI echiparea e de varf, doar A3 este peste la interior. Mai uita-te odata la filmulet, baiatu ala pe care nu-l intelegi ce vorbeste e fascinat de-a dreptul, noi care avem deja Leon il intelegem foarte bine.

Modificat de vincentsv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu dupa ce am vazut filmul am cazut in dragoste sa zic asa!

pur si simplu superb!

dar seatul albastru e cumva noul cupra ca asa pare dupa ce am vazut pe un alt site...

si apropo ce natie sunt ?suedezi?danezi sau pe acolo?

optiunile alea pe care le-ai scris tu le si vreau mai in plus o alarma si eventual pachetu iarna 2..nimic mai mult!

dar dupa ce calcul am facut e undeva la 19800cip!

oricum ma descurc eu si fara reducere daca-mi place dar poate scot ceva de la ei :)!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vorbeam de materialele din interior ci de chestii precum amortizoare la capota, lipsa unui buton de deschidere a capacului rezervorului din interior ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!