Jump to content

Probleme consum, DOAR MOTOARE DIESEL!


madalus
 Share

Recommended Posts

Cum v-am spus mai devreme cu plinul ochi e cel mai aproape de adevar.

Cu spuma nu e problema pentru ca il pui ochi, adica motorina e in "buza" rezervorului.

Cu rezerva pe care o avem, exista o clapita in partea dreapta cum te uiti in rezervor, o apesi si din acel moment incepe sa se umple si rezerva.

Are aerisire proprie asa ca va fi plina daca accesezi clapita.

Am si computer de bord , dar am constatat diferenta fata de metoda care am explicat-o mai sus: 0.5 l/km in plus fata de computer !!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bgd_b92

    10

  • alexraceala

    9

  • pepe

    7

  • Aditu

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

tu ce intelegi prin rezerva? cei 7 litri?

rezervorul are 45 L din care 7 L sunt rezerva (cea care e marcata prin aprinderea in bord a beculetuoui rosu).

Daca despre acea rezerva e vorba...eu zic ca se umple automat, ca pe aia mergi cand ti se aprinde beculetul.

Daca nu la aia te referi poate ma faci sa inteleg care e relatia dintre cele 3 elemnte : rezervorul de 45L, cei 7 litri considerati rezerva (din cei 45L totali), si reverva de care zici tu.

Merci!

Link to comment
Share on other sites

Rezervorul e format din:

rezervorul de baza - 45 litri

rezerva (accesat cu clapita pentru umplere)- 7 litri

TOTAL : 52 litri

Daca faci plinul fara sa apesi clapita , iti vei pune doar cei 45 litri,daca apesi si clapita vei fi surprins ca iti mai intra 7 litri.Testeaza si vei afla !

Am facut plinul ochi rezerva si rezervorul de baza - indicatorul de bord era pe FULL

Am facut aproximativ 370 km (afara) -indicatorul de motorina incepuse sa se miste.

Cred ca prima data mananca rezerva !

Asta e concluzia care am tras-o !

Edited by pepe
Link to comment
Share on other sites

Cand se aprinde in bord becul rosu se zice in carte ca mai ai aporximativ 7 litri combustibil, adica rezerva de care zici tu.

Din manual rezilta intr-adevar ca revervorul are 45L + 7L rezerva.

Eu inteleg ca mai poti sa bagi inca 7 litri pe langa cei 45L, insa cand se apinde becul atunci intri pe rezerva. Chiar daca nu umpli acea rezerva...cand se apinde becul tu tot mai ai 7 litri in rezervor, adica in reverva propriu-zisa.

Datele sunt pentru 9N, 1.4 TDI

post-17144-1216298405_thumb.jpg

post-17144-1216298410_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

oricum din ce ati spus pe aici eu zic ca e cam gurmanda pentru cei trei cilindri si 1422 ccm!

Link to comment
Share on other sites

ingeras2020

deci daca o sa aveti curiozitatea sa scoateti busonul de la rezervor o sa vedeti acea clapita din dreapta care umple rezerva.

rezerva nu sunt cei 7 litri care de fapt sunt vreo 6 de cand se aprinde becul la bord.

cu tot cu aia in rezervor intra aproximativ 57 de litri de motorina. si mie nu mi se pare deloc gurmanda pt 3 pistoane si 1422 cmc.

e drept ca am observat un lucru. daca aerul care intra in motor e mai rece ii scade si consumul asa ca exista varianta schimbarii intercoolerului si se rezolva. sau daca stie careva alta varianta de racire a aerului il invit s-o zica

Link to comment
Share on other sites

ingeras, din pacate am si cu ce sa compar si e o masina tot germana dar nu asa serioasa ca asta facuta parca in slovenia. E un Opel Zafira 2,0 DTI 4 cilindrii si o gramada mare de fiare inclusiv 7 locuri. Pe vremuri am mai avut si un Sharan care sa fiu sincer la 1,9TDI era sa zic prin oras undeva pe la 9 l motorina. Daca ma dau la ea sare usor la 7-8 l in oras si ceea ce mi se pare inacceptabil cand ies cu ea in afara sa sara de 6 .... ok peste 130 km/h. Si unde mai pui si zgomotul....

Link to comment
Share on other sites

underground

De fapt rezervorul este compus din:

- Rezervor carburant de 45 litri

- Canistra de purjare vapori de ~7 litri.

Deci cand se aprinde becul rosu mai sunt ~7 litri din rezervor. Adica s-au consumat ceilalti 38 litri + eventual ce s-a alimentat in canistra de purjare.

Acel asa zis rezervor suplimentar e de fapt canistra de purjare a vaporilor. Cand pui busonul pe gura rezervorului, acel butonas mic e presat iar rezervorul comunica cu acea canistra. Vara cand rezervorul e plin ochi si masina parcata in soare puternic carburantul se dilata. Gazele + surplusul de carburant trec in canistra respectiva. Daca vreti sa distrugeti senzorii/sondele din rezervor aflati ca nu sunt ieftini deloc.

Nu mai umpleti canistra de purjare.

:)

Link to comment
Share on other sites

Tind sa ii dai dreptate lui Underground . Mi se pare foarte plauzibil si cred ca asa stau lucrurile.

Multumim!

Link to comment
Share on other sites

underground
Tind sa ii dai dreptate lui Underground .

E adevarul gol golut! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Inca odata traseu 300 km din care 200km autostrada A1 consum 7 l la 130-140 km/h. Am pus asa viteza pentru ca nu stiu cine mintea? Masina sau GPS? Oricum consumul aste e batut in cuie 7 l/100 km-JENANT!

Urmatoarea data o sa merg cu 120km/h dupa GPS. La testul asta GPS arata cu 7-8 km/h mai putin decat bordul.

Dar cred ca fata de ce e dat in carte realitatea e la distanta mare sau poate testul de fabrica a fost facut de bunica....

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Bucuresti - Cernavoda si inapoi + mers 5 zile prin bucuresti modest = 80 ron . pe autostrada mai mult de 110 nu i`am dat.pentru 10-20 de minute in plus merita sa mergi mai incet datorita consumului foarte redus.stie cineva daca dupa remapare scade consumu?

Link to comment
Share on other sites

vara trecuta am facut vreo 2000km bucuresti-budapesta-viena-bratislava si un drum la sibiu si consumul combinat autostrada-orase cu strazi sincronizate a fost 5.5

l-am calcculat si la pompa si pe BC 2.

in bucuresti acum arata 6.7. cu 0.2-0.4l mai mult decand am anvelope 195/45 R16.

extraurban mers moderat 100-130km/h consum 4,5-5.

eu zic ca e ok

nu prea am sesizat vreo scadere sau vreo urcare a consumului dupa remapare. e adevarat ca acum cand stai cu motorul pornit consumul instantaneu e 0.4-0.5 fata de 0.5-0.6 inainte de remapare.

dar oricum merita plusul de putere obtinut

Edited by dache
Link to comment
Share on other sites

sunt curios ce consum instantaneu va apare cand stati pe loc cu motorul pornit, fara nici un consumator electric in functiune?

Link to comment
Share on other sites

0,4l/h cu motorul cald.

E versiunea de 80CP, dar nu cred ca conteaza la relanti...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

1.4 TDI 75 CP - Consum vara - in oras 5.5-6 fara AC si 6.5-7 cu AC ; exterior - 4.6-5 cu AC

Consum iarna - in oras 8 in exterior tot 4.6-5 (Mentionez ca orasul este Iasi)

Link to comment
Share on other sites

dorneanucostel

iasi-constanta-iasi cu AC pornit, consumul a fost de 5.3

Link to comment
Share on other sites

Bucuresti - Pitesti 4,8 % 120-130 km/h , cu aerul conditionat pornit la mediu

Link to comment
Share on other sites

Bucuresti-Cluj-Bucuresti+ Bucuresti-Busteni-Bucuresti consum 5.3%: masina cu 4 persoane si bagaje aferente+AC

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

la polo am observat ca am consum apropiat de cel al leonului.mi se pare mult daca ma gandesc la faptul ca polo e 1.4 iar leonul e 2.0tdi.

asta e pt cosum urban,extraurban polo papa decent,conform cu performantele masinii

initial imi faceam griji,dar vazand ca si alti colegi ale caror masini consuma la fel,m-am mai linistit.

consumul maricel la polo il pun si pe seama rotilor(195/55/15)

Edited by TIBI_84
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Acelasi cod motor il am si eu.

Consumul in oras si mie mi-a dat la fel undeva intre 6.5 si 7 in functie de temp si stil de mers.

am observat totusi ca folosind frana de motor mai des consumul a scazut nu mult cei drept dar a scazut. A juns undeva la 6.2.

In afara drum Bucuresti Targu Jiu si luand in considerare Dealul Negru unde consumul probabil este destul de mare, pe autostrada 120 130 iar in loc maxim 100 consumul este intre 5 si 5.5.

Link to comment
Share on other sites

Salut!

120400km pana acum 2011 11 25 :icon_cheesygrin:

4,5-5 extraurban 80-90 km/h

5-5,5 urban aglomerat

viteza max,nush :lol: cel mai mult i-am dat X km/h(mi-a parut rau sa ii dau mai mult) :icon_redface: E bine ca te rusinezi :) . Ar fi trebuit sa citesti regulamentul sa vezi ca nu se discuta despre practici ilegale pe forum. Semnat, MODERATORUL ;)

1422 TDI 51kw 2006

Edited by Aditu
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

In fata blocului am două maşini: a4 1.9 tdi avb şi polo 1.4 tdi, cod bay.

Zilnic sunt nevoit sa fac navetă 9 km dus, 9 întors, din care maxim 2 km în oras.

Acelaşi drum, acelaşi sofer. Cu audi merg de regulă cu 100-120km/h, cu polo 80-90 ca parcă mai repede nu mă simt în siguranţa.

Dintotdeauna audi mi-o luat 5.3-5.4(si fac acelaşi drum de câţiva ani buni). Polo îmi ia 6.3-6.4 şi pe timp de iarna mi-a luat cu nesimţire chiar şi 7.2. Oare are vreo problema polo? Bc nu am. Calculez consumul resetand kilometrajul când se aprinde pompa până ajung la benzinarie, alimentez, merg merg, şi cand se aprinde iar pompa scot bonul de la parasolar, inmultesc cu 100 cantitatea de carburant şi împart la km făcuţi

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Salut

am un polo 1.4 TDI din 2008

153000 de.mii de km

Consum.in oras 7-8 .

Oare de ce ?

Are cineva idee?

Link to comment
Share on other sites

Pai..cam 7 e real...daca mai faci si drumuri scurte sau drumuri foarte aglomerate..se explica. Mie ibiza 1.4 tdi 70 cp resoftata imi ia 6.5 urban si 4.5 afara.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!