Jump to content

Frane Octavia 2. Probleme aparute


BLUE ONE
 Share

Postare recomandată

Pe rulment e o coroana dintata de pe care senzorul citeste rotatia rotii.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe rulment e o coroana dintata de pe care senzorul citeste rotatia rotii.

aha, si deci rulmentul ala trebuie schimbat pana la urma, nu-i asa?

chit ca e cam scumputz, dar fara frane nu ma las! chit ca mi-au spus ca totusi mai pot circula o vreme asa, fara schimbarea lui...

mersi al bundy!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e, mai concret ca in poza atasata si costa intre 250-450 roni in functie de producator..

post-28492-0-43045200-1293025369_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

placuta de frana nu are cum sa fie mai aproape decat celelalte fara se frece permanent discul. Poti verifica daca freaca aiurea dupa un drum de 3-4km (mers la o viteza 50-70kmh eventual fara opriri) si o oprire in frana de motor. daca discul respectiv emana caldura multa (diferenta mare fata de celelalte discuri) inseamna ca pistonasul nu se mai retrage, fiind primul care reactioneaza la franare.

Daca anvelopa este mai uzata ca restul, iarasi e problema pentru ca pierde aderenta prima (am avut eu problema asta).

Nu ne-ai spus ce masina este, dar din cate stiu la masinile mai vechi gen Golf 4 pompa de ABS lua presiunea de pe toate rotile, astfel incat intr-un viraj roata spate din interiorul virajului pierde aderenta, iar sistemul slabeste franarea si pe restul rotilor care probabil sunt departe de ruperea aderentei. La generatia Golf 5, Octavia 2, etc stiam ca pompa este pe doua zone... fata - spate. Acelasi lucru si cu anvelopa tocita, din cauza ca aia pierde aderenta, franarea pe restul rotilor este diminuata din ABS.

Treaba asta o testasem pe o octavia slx ('99) prin franarea brusca combinata cu viraj astfel incat roata spate din interiorul virajului calca pe o portiune mica cu praf/pietris. Apoi acelasi test pe asfalt curat. Rezultatele mi s-au parut destul de clare.

Da, greseala mea. Este vorba de Octavia 2. Problema cu franarea o face si cu cauciucurile de vara si cu cele de iarna. Sa zicem ca pistonasul stanga spate este blocat; ar putea cauza intrarea ABS-ului mai repede?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Sa va spun ce am patit eu.

Masina are o vechime de 3 ani si lichidul nu fusese schimbat niciodata, cum la carte zicea la 2 ani am zis sa-l schimb.

Masina avea frana beton dar pot sa zic ca m-a mancat undeva sa fiu ca la carte.

Am luat 1 L de lichid de frana Bosh, poate trebuia sa am rabdare sa caut ceva mai bun, si m-am dus la service(de cartier)presupunand ca schimbarea de lichid e o operatiune de rutina.

Astia la service nu aveau pompa de tras lichidul cum se face la reprezentanta si l-au schimbat in varianta clasica pe la aerisitoare cu "pedale". S-au aerisit franele dupa ce tot lichidul vechi a fost inlocuit(cel vechi era galbui - cel nou incolor) si am plecat.

Reultatul - nu mai tine frana cum trebuie. Incepe sa franeze cand pedala e la jumate si la viteze mari tine jos si apasat serios pe pedala. Diferenta enorma intre ce era inainte si ce e acum. M-am intors la service si i-am pus sa mai aeriseasca odata -acelasi rezultat.

Prin urmare ma voi duce la reprezentanta sa schimb lichidul din nou cu pompa si lichid "de firma"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am schimbat eu lichidul de frana anul trecut la avia, chiar am intrebat de nu il schimba prin metoda clasica si mi-au spus, ca nu se poate din cauza diversilor senzori abs, esp etc. ... calculatorul masini interpreteaza gresit... ceva de genul acesta, nu mai stiu exact explicatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-au treaba senzorii, dc era ceva aveam erori. Pompa aia face treaba mai repede si mai bine. Alt motiv nu cred sa fie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa aia e folosita tocmai pentru a nu te lovi de problema de care te-ai lovit tu ... Pompa aplica presiune ca lichidul vechi sa iasa si completeaza cu cel nou sa nu scada nivelul in borcan, acum bineinteles ca cel nou se amesteca putin cu cel vechi dar oricum e mai bine decat sa il scoti pe tot si apoi sa nu mai poti aerisi bine franele. Eu l-am schimbat la reprezentanta la 4 ani prin metoda asta (adica cu acea pompa) si nu s-a schimbat nimic in comportamentul franei ...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saibot trebuie sa pui un tester pe ea si sa intri pe frana sa o aerisesti de acolo, vezi ca e metoda pusa pe forum la codari cu vag com parca sau cauta si o s agasesti, pedala dupa ce o sa faci aerisirea cu testerul va fi ca inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat e ca lichidul vechi a fost inlocuit in intregime pana a iesit numai dasta nou si am aerisit de 2 ori frana fara ssa se schimbe nimic. La a doua aerisire am stat langa mecanic si nu avea nici un pic de aer (avea un furtun transparent cuplat la aerisitor sa vada dc ies bule).

O sa-mi fac programare la reprezentanta sa-mi faca schimbul cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

saibot, aerisirea cu VagCom ai facut-o? Inainte sa mergi sa schimbi din nou lichidul la reprezentanta citeste cu atentie ce a scris gabriel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presupun ca te referi la aerisirea pompei de ABS si NU, nu am facut asta pt ca habar nu aveam ca trebuie facut. Cei de la service ar fi trebuit sa stie dar.... Ca sa fac aerisirea respectiva tot trebuie sa ma duc la un service undeva sau la cineva care se pricepe - si nu cunosc pe nimeni asa ca ...reprezentanta scrie pe mine.

Ca idee - lichidul de frana original era galben si curat - parea impecabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca exista o lista cu membrii vwf (din Ploiesti inclusiv) care au Vagcom si care te pot ajuta. Daca te duci/postezi in topicul de intalniri Ploiesti sigur gasesti. Bafta

Modificat de Clodius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine e intalnire la Ploiesti si o sa vb cu ei.

O sa va anunt cu ce am rezolvat si cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu probleme cu franele . La viteze de peste 100km/h cand franez imi vibreaza volanul . Mai mult ca sigur sunt ovalizate discurile . Cat ma costa schimbarea lor in reprezentanta ?? Masina are 48.000 km .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discuri fata + placute pe fata, se situeaza intre 900 - 1200 RON, in functie de dealer;

Cotatie de genul asta mi-a fost oferita de cei de la Autec Craiova;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Niste discuri mai bunicele pleaca de la 400RON iar placutele de la 200RON - aftermarket astea(ATE Textar Ferodo)

Dc masina e in garantie nu le vor accepta insa...poti sa incerci sa le schimbi pe garantie desi slabe sanse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina are 3 ani in 1 martie :P deci trebuie cumparate... Vibratia asta apare la franari la viteze mari , prind foarte bine, le mai las pana la urmatoarea revizie . Multumesc pentru informatii , mi-am facut o idee :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi si la noi pe forum, in aria de anunturi, sunt destui care comercializeaza placute si discuri.

In principiu daca schimbi discurile trebuie schimbate si placutele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presupun ca te referi la aerisirea pompei de ABS si NU, nu am facut asta pt ca habar nu aveam ca trebuie facut. Cei de la service ar fi trebuit sa stie dar.... Ca sa fac aerisirea respectiva tot trebuie sa ma duc la un service undeva sau la cineva care se pricepe - si nu cunosc pe nimeni asa ca ...reprezentanta scrie pe mine.

Ca idee - lichidul de frana original era galben si curat - parea impecabil.

Salut Saibot, spune-ne daca ai rezolvat ceva cu franele..., am exact aceeasi problema dupa inlocuirea lichidului de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAca schimbarea lichidului s-a facut defectuos si au ramas bule de aer in instalatie trebuie facuta aerisirea clasica, apoi cea cu VCDS: Bleeding Brakes, si apoi inca o aerisire normala. Daca nu sunteti satisfacuti de frane mai repetati Bleeding brakes si apoi aerisire clasica. Daca nici dupa 2 proceduri nu tin franele atunci e alta problema, nu ca are aer in instlatie.

La o O2 care a avut ABS golit de tot de lichid, dupa 3 proceduri franele tin beton.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am rezolvat nimic din lipsa de timp. A adus cineva un vagcom dar nu s-a conectat la skoda mea(la seatul lui a mers). Nici el nici eu nu ne pricepem asa ca a ramas sa ma duc la cineva care a mai facut treaba asta.

La mine nu s-a golit nimic. S-a inlocuit lichidul vechi si in acelasi timp se completa cu lichid nou pana a iesit la aerisitoare numai lichid nou. "Rezervorul" de lichid de frana nu a fost gol niciodata. S-au facut 2 aerisiri si nimic. Cand voi avea timp o sa fac si o aerisire cu testerul si inca una clasica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un prieten care te poate ajuta cu mecanica..eu te pot ajuta cu testerul...daca e ceva, dai un telefon si vedem cum rezolvam....Bineinteles daca nu ai unde sa rezolvi problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms mult. Saptamana asta sunt plecat dar te sun saptamana viitoare si vorbim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat franele. Cei din service au spus ca aerisitoarele nu erau stranse cum trebuie si tragea aer. Lichid nu pierdea pe acolo doar erau umezite. De ce nu pierdea lichid dar tragea aer nu stiu. Dupa aerisire franele sunt cum trebuie.

Coeficient de franare initial - 59%, final - 72%. Nu stiu care este maximul si minimul la coeficientul asta, cert e ca la 72% franele sunt bune - pedala nu se mai duce la viteza mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!