Jump to content

Frane Octavia 2. Probleme aparute


BLUE ONE
 Share

Postare recomandată

Buna ziua ! O problema aparuta dupa schimbarea placutelor spate . In primavara am schimbat la sevice placutele si discurile spate , la montajul plactelor nu s-au ma folosit acela tablite care se monteaza in-tre placuta si etrier .Evident atunci am intrebat mecanicul de ce nu monteza si mi-au spus ca nu la toate seturile de placute se monteaza acele tablite . Evident dupa aprox 6 luni placutele au inceput sa se blocheze pe etrier . Am polizat un pic placutele pe acele aripioare sa se poata misca la franare , am facut rost si de niste tablite dar nu stiu din ce motiv , daca la montea placutele nu mai intra neam . Placute s-au montat marca Ate impreuna cu discurile .Sunt placutele mai mari ?Ce este de fact ptr a evita iar blocarea acestora ?

Masina Octavia 2 , 1. benzina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este vb dedpre aceste tablite , cam acesta este rolul lor , sunt din otel inoxidabil si ajuta la culisatea placutelor in timpul franarii si fixarea lor , impiedica jocul in ghidaj .Daca gresesc rog sa ma corecteze cineva .Poza este de la golf 4 .Banuiesc ca si octavia 2 are acelasi sistem

20201021_103206.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt cu rolul de a face zgomot cand se duce placuta, pentru cei fara senzor uzura. Eu nu le mai am de la primul schimb, de acum 12 ani, la nicio roata.

Modificat de Bebeee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/20/2020 at 8:01 PM, beidaud said:

Pan la urma am înlocuit ambii etrieri,discurile și plăcuțele de pe puntea spate. Am mers pe etrieri Juratek,plăcute și discuri Textar.

A incercat mecanicul să-i repare cu un kit de reparatie cu pistonas,dar nu a mers.. Ambele roti erau foarte înfrânate.

Ce părere aveți de această lucrare?

Am pus si eu la un moment dat placute si discuri Textar.Dupa 6 luni respectiv 5000 de km s-au ovalizat.Discurile originale au tinut 12 ani si 130.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut! Recent mi-am schimbat palacutele de frana pe sapte si fata la O2 1.4TSI. Masina nu o am de mult timp si nu am sesizat daca pe spate placutele faceau contact pana pe margine sau ramaneau in jur de 4-5mm neatinsi pana la partea exterioara a discului de frana. Este normal sau trebuie sa ma intorc la service cu masina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e normal sa nu faca contact pe toata suprafata, cand pui placute noi pe discuri vechi. dupa 2-3000 km se va rezolva. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare! Exista chit de reparatii a pompei de frana pentru Octavia 2, 2007, 1.9 tdi BXE? Pe pompa scrie ATE. As atașa și poze, dar nu-mi da voie de pe telefon...sau nu știu eu cum 🤔. Mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionalexandrudan

Sal,

 

@ nicureddogsflo - acele tablite la care facea referire b100wvw au rolul de a face ceea ce sustine stanciu marian.

Senzorul de uzura nu e indeplinit de acele tablite (categorisite ca "springs"), senzorul de uzura mecanic se ataseaza ca accesoriu, in timpul procesului de fabricatie, prin nituirea acestuia de suportul metalic al placutei de frana. Nu toate placutele au senzor de uzura mecanic sau electric. Vezi un exemplu in prima poza (ingrosat cu rosu).

 

Acele tablite, de ex. la Bosch, nici nu mai vin odata cu achizitionarea setului de placute AfterMarket (AM), lucru readus aminte cand ne uitam la pozele de catalog, nu numai la descrierea in cuvinte (vezi a doua poza); chiar unele OES-uri mai nou au producatori care le vand chiar si separat (money talks). De aceea unii dintre voi v-ati trezit fara acele tablite dupa schimbarea setului de placute, nu mai erau in pachetul achizitionat de la magazin, iar mecanicul vazand asta probabil a zis..."apai le dau jos, nu se mai pun".

Cereti mecanicului respectiv sa vi le lase pe cele vechi (OEM) daca in kitul de placute OES sau AM nu le regasiti, sau achizitionati-le separat.

Cand am facut schimbul de placute pe spate in 2017, am cerut mecanicului, din curiozitate, acele tablite si am constatat ca materialul era inca net superior calitativ in comparatie cu cele din setul nou de placute (in 2011 inca acele tablite se adaugau ca accesoriu obligatoriu in pachet, vezi a treia poza). Am lasat tablitele originale.

Acum, conform catalogului Bosch, tablitele nu se mai vand odata cu cele 4 placute AM, se mai vand doar suruburile ca accesoriu obligatoriu (bolts). 

 

Inca o chestie, specialistii moderatori sau seniorii nu degeaba vorbesc de aerisiri si ungeri si curatari ca la carte, toate, dar absolut toate au importanta lor. Mai tineti cont de inca un aspect: grosimea nominala a materialului de frictiune difera de la OEM (uneori la OES) si cu siguranta la AM.

Sa luam exemplu masina din semnatura: masina pleaca din fabrica cu placile pe spate ATE, avand cu grosimea mixului (materialului de frictiune) de 17.2 mm. Punem Bosch OES la primul schimb, cu grosime tot 17.2, apoi la un moment dat (sa zicem) ne vom hotari sa punem AM...hopaaaa, catalogul spune ca grosimea este de numai 16,7 mm; fiti convinsi ca fiecare zecime de mm conteaza, fiecare operatiune facuta corect in timpul schimbarii acestor ansambluri conteaza.

Exemplu_Bosch_placute_spate.JPG

20210103_144222.jpg

20210103_144716.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la calitatea placutelor au simtito pe carca dupa ce am schimbat placutele OM cu unele AF . La un control vizual al franelor inainte de a pleca in concediu am constat ca placutele de frana fata trebuiau schimbate , cumspune si colegul placutele interioare erau mai tocite decat cele de pe interior . De ce ma bazez pe cifre reale....... inainte cu o luna am facut ITP ul la masina si inainte de a intra pe standul de frane am rugat inspectorul sa-mi printeze si mie o copie a rezultatelor din timpul testelor , foarte amabil a raspuns solicitarii si bucatica de foaie a fost atasata cartii de identitate , talonului si inmanate la sfarsitul itp-ULUI . Dupa cum am spus inainte de concediu am schimbat placutele stiind ca am de facut aprox 3000 de km si o mare parte in zona muntoasa . Dupa ce am schimbat placutele ,parca masina nu mai frana asa de efecient ,am zis ok ,pana se azeaza noile placute i-si revine . In fine am mai facut cateva sute de km inainte de concediu ....efectul acelasi ......inca 3200 km concediu efectulacelasi . Am luat masina si m-am dus la statia unde am facut ITP-ul am facut inca o data standul de frane si a venit surpriza banuita .....sistemul de franare pe axa fata  ( acolo unde am schimbat placutele ) , franeaza cu 10, respectiv 12 % mai putin decat cu placutele originale . Deci concluzia este urmatoarea .....nu va zgarciti la bani atunci cand vine vorba de siguranta dumneavostra . 10 % chiar conteaza uneori si face diferenta in-tre viata si moarte . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionalexandrudan

Da, Florine, asa e,  AM duce si la cifrele prezentate de tine mai sus (in principal) prin prisma materialului de frictiune care, prin reteta lui definita, este de obicei diferit fata de reteta folosita/ceruta de OEM (nu inseamna neaparat mai prost calitativ).

Conteaza si suportul metalic si stratul intermediar dintre suportul metalic si materialul de frictiune, conteaza foarte mult pentru transferul termic in timpul franarii.

Eu am avut sansa odata sa vad productia si sa validez calitatea acestor ansambluri si inca mai tin legatura cu fostii colegi, mai ales inaintea unui schimb de elemente de la sistemul de franare.

Daca nu stii sau nu ti s-a recomandat un AM bun (ca exista inca si AM foarte bune pe piata), mergeti la sigur cu elemente OES (de origine).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Va salut! Am citit aproape toate postarile de pe acest forum in legatura cu defectiunile sistemului de franare si totusi nu am reusit sa ii dau de cap problemei aparute la masina mea octavia 2 1.9 bxe. Problema se manifesta in modul urmator :chiar si la viteze foarte mici (<20km/h)la o apasare mai brusca a pedalei de frana rotile si blocheaza ca si cum abs-ul nu ar functiona dar in pedala de frana se simte opozitia specifica functionarii abs-ului pentru 1 secunda 2 apoi pedala coboara spre podea si masina se opreste foarte greu  impresia este k doar o roata sau 2 se infraneaza si scartaie. Am suspectat pompa centrala de frana ca nu ar functiona corect deoarece am demontat-o si la apasarea cilindrului pe primul circuit nu creaza presiune doar pe al doilea, am cumparat alta din dezmembrari de si aceasta lucreaza la fel. Intrebarea mea este daca asa trebuie sa existe diferenta de presiune intre circuite sau senzorul acela de presiune  de pe pompa alimentat in timpul functionarii masinii inchide vreo supapa in interiorul pompei si astlel se creeaza presiune si in primul circuit. Am atasat si o poza cu pompa si senzorul. Daca ma poate ajuta cineva eventual si cu alte componente pe care as putea sa le verific pentru rezolvarea problemei as fi recunoscator. 

IMG_20210201_184547.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
ionalexandrudan

Salutare,

 

Am schimbat saptamana trecuta discurile pentru prima data (fata + spate) si, pentru a doua oara, placutele (fata + spate). Kilometraj cca. 153 mii.

In afara de placutele spate (Bosch), restul pieselor au fost ATE, Made in Germany.

 

Fain si frumos 3 zile, apoi ma pomenesc ca sotia imi spune mie, cel care e nebun cu zgomotele si "greierii", "ai auzit?". Ce sa aud?

Opresc muzica, plec de la semafor si se aude pentru un timp foarte scurt un sunet ca si cand una din roti ar fi ramas infranata. La urmatorul semafor, franez mai devreme si las masina "sa curga", acelasi sunet, pentru o perioaada scurta de timp, cca. 2 sec. Sunetul, cum sa-l descriu? Ca sunetul de la franarea unui autobuz RATT/RATB care se opreste in statie, dar de intesitate mult mai mica. As pune fiulmulet, dar nu am optiunea aceasta pe forum.

 

Am fost ieri la mecanic, a dat cu spray de curatare discuri, s-a suit cu mine in masina, am mers vreo 6 km...nimic, niciun sunet inainte sau dupa franari.

Plec catre lucru, dupa 1 km incepe sa faca iar, dar de data asta pentru 2 pana la 4 secunde. Azi dimineata a inceput sa se auda si in mers (9 secunde a fost "recordul") si la efectuarea virajelor. Ideea e ca nu face tot timpul, daca dupa sunetul respectiv pisc frana, sunetul dispare si mai apare dupa alte 4-10 franari.

 

Sa am un etrier blocat? Am stat langa mecanic cand a facut schimbul, a folosit prese la etrier, a polisat butucii pana la luciu, a scos mizeria din componente, a suflat cu aerul comprimat de nu se mai vedea om cu persoana in atelierul ala. Ce imi aduc aminte e ca nu l-am vazut sa unga chestiile culisante la etrieri.

Referitor daca se incinge vreo roata mai tare...apai eu am pus mana pe toate discurile cand am ajuns acasa si mi se pareau "arș" toate.

 

Mentionez ca la scanarea VCDS nu am nicio eroare pe modulul ABS-Brakes.

 

Azi...iar la mecanic :(.

Multumesc anticipat pentru sfaturi.

Modificat de ionalexandrudan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionalexandrudan

Revin, rezolvat.

Problema a fost de la placutele ATE fata; suportul metalic pe care este asezat mixul de frictiune, in zona pe care se aseaza respectiva arie in etrier era (pare-se) prea groasa si statea cam... intepenit; a plimbat mecanicul inainte/inapoi toate cele 4 placute minute bune, pana au inceput sa culiseze ca lumea pe etrier.

 

Etrierii toti sunt ok toti 4, functioneaza asa cum trebuie.

 

A mai dat cu spray de curatare discuri, a mai uns pe acolo inca o data cu vaselina speciala, 87 km parcursi de atunci, nicio problema la franare, niciun sunet enervant.

M-au disperat franele pana s-a rezolvat.

 

Weekend fain!

20220819_154539_1.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!