Jump to content

Frane Octavia 2. Probleme aparute


BLUE ONE
 Share

Postare recomandată

Salut,

A schimbat cineva furtunele flexibile de la frane la Octavia 2 ? Eu le am pe cele originale inca. Masina e din 2005. Luna trecuta am facut ITP la reprezentanta Skoda din Cluj si cand am ridicat masina, pe deviz imi scria ca furtunele de la frane pe fata sunt imbatranite si ca se recomanda inlocuirea lor. ITP-ul  Eu m-am uitat la ele asa cat am putut sa le vad la bracarea maxima a rotilor din fata si nu am vazut sa fie crapat cauciucul sau ceva. De fiecare data la revizie unde merg (alt service, nu reprezentanta) le zic sa se uite la placute, discuri, etc si nu mi-au zis niciodata ca as avea probleme la furtunele astea de frana, dar no, poate ca nici nu au verificat cu atentie.

Se pot crapa dintr-o data si sa raman complet fara frane daca acum nu par sa aiba crapaturi ? Ideea e ca nu stiu daca reusesc sa ajung la un service pana de Paste si atunci am de parcurs cateva sute de km. Dupa aia o sa merg la un service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nimeni nu poate prezice daca se pot crapa din senin desi sunt slabe sanse...pentru linistea ta si remarca unor oameni calificati(reprezentanta skoda) le poti schimba dupa pasti ca nu sunt o avere (mai mult te costa aerisirea si schimbarea lichidului).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu le am schimbat pe cele de pe spate, incearca sa le intinzi sa vezi daca se vad microfisuri.

Modificat de ovidiu_vr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

garantat ca este crapat invelisul exterior, nu trebuie sa mai verifice treaba asta. 

Este o idee buna sa le inlocuiesti , dar nu pune orice. Pui doar Ate, Bosch, originale

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspunsuri. O sa incerc sa le mai verific odata si eu si o sa merg la service dupa Pasti.  ITP-ul l-am luat fara nici o problema. De la reprezentanta mi-au zis totusi ca nu e grav, ca altfel nu as fi luat ITP-ul, dar ma gandesc ca asta se intampla doar daca deja furtunele pierdeau lichid si masina nu mai frana corespunzator. Din pacata nici cand am ridicat masina, consilierul de service nu mi-a zis nimic. Doar a doua zi am observat eu pe deviz si am sunat inapoi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu un update. In weekend am verificat mai atent furtunele de frana pe fata. L-am curatat cat am reusit si nu par a avea nici o crapatura. Erau acoperite cu mizerie, dar unde am reusit sa dau mizeria jos se vede cauciucul fin, nu pare a fi imbatranit. La una din roti se mai vede si scrisul de pe furtun. Nu am reusit sa le intind ca acesul este greu.

Nu stiu ce au vazut cei de la reprezentanta, probabil erau murdare si li s-a parut ca cauciucul este imbatranit:

IMG_20190413_113052.thumb.jpg.7ae1e9513a132e2472393eb3a6975d2e.jpg

 

IMG_20190413_113828.thumb.jpg.eb0bfa44fbed768c53ca5083787599ff.jpg

 

Ce parere aveti ?

Modificat de xfg8
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei de la reprezentanta au gandit-o logic, e un cauciuc de 14 ani. Care sta in caldura, frig, apa, etc.

O fi el dintr-un cauciuc special , dar......

acum, tu stii cel mai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, in 2 luni trebuie sa fac revizia si atunci voi cere mecanicului sa le verifice amanuntit si sa le schimbe daca e nevoie. Pana atunci ar trebui sa reziste, la modul cum se prezinta acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 4/15/2019 at 10:14 AM, skodamen said:

Cei de la reprezentanta au gandit-o logic, e un cauciuc de 14 ani. Care sta in caldura, frig, apa, etc.

Pai si aia de la repr. de unde stiau ca furtunele au 14 ani ? Puteau sa fi fost inlocuite acum 7 ani de ex. Daca nu sunt deterioarte la inspectia vizuala, nu m-as stresa deloc cu asptecul asta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

furtunele de frana sunt printre cele mai rare piese inlocuite de la sistemul de franare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Am o dilema. La a doua apasare pe pedala de frana, la turati joase ale motorului sau o apasare rapida, parca numai are servo frana adica apas pedala este foarte tare iar masina nu frânează, eu suspectez pompa de vacum ori "tulumba" de la servofrana. Acum urmează întrebarea: cum le verific?

Sau sa fie normal fenomenul?????

Modificat de cipikd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
nicureddogsflo

daca e dusa membrana de la servofrana se aude la pedala un fasait ca de aer iar daca e tare pedala e dusa totusi pompa de frana ar trebui sa lucreze indiferent de servofrana ea te ajuta sa fie apasarea usoara .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frana lucrează dar are anumite momente, la turatii joase si la a doua apasa (rapida) cand face fenomenul mai sus mentionat. In rest e ok, a trecut ITP-ul cu brio desi saraca are 13 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Alex Dumitriu

Salut, am întâmpinat o problema cu pedala de frana, menționez ca am o skoda octavia 2 1.9 tdi 105 cod motor bxe. 

- aveam pedala moale, am fost într-un service mi sa spus ca etrier ul dr spate este blocat, lam schimbat împreună cu plăcuțele de frana și o conducta care nu se mai desfacea, sau aerisit rotile în service de 2 ori. 

-problema este următoarea : mașina frânează însă pedala este foarte elastica ducându-se pana la fund, însă dacă frânezi brusc, se întărește instant și frânează foarte bine, în interiorul mașini în momentul în care faci pedala frana se întărește (ținând piciorul pe frana după ce sa întărit în câteva momente se duce iar la fund) însă se aude un fel de scăpare de aer,

Cineva mia spus ca  ar fi pompa de frana iar alt cineva tulumba de la frana. 

Ma puteți ajuta va rog cu un sfat, sugestie 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aerisirea s-a facut cu VCDS?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex Dumitriu

Nu, s-a făcut la pedala. 

Modificat de vdragos
Citare inutila
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai cita inutil postul anterior. Primul suspect este aerul din instalatie dupa simptome, de obicei procedura fara VCDS nu reuseste sa-l scoata de tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex Dumitriu

Ok, merci de sfat

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. Am observat si eu vibratii la franare si ma gandesc sa schimb discurile de frana. Am gasit ca am cod 1KS pt cele pe spate insa nu gasesc nici un cod pt discurile fata. Ma puteti ajuta, pentru ca nu stiu ce sa comand? Am atasat poza cu codurile masinii. Multumesc. 

Skoda Octavia 2 FL, 2.0 tdi, 140cp

IMG_20190713_164500.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu iti trebuie PR.... la 2.0 TDI este discul de 288 mm

1ZE

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia 4ever

Voi pe ce producator de discuri/ placute ati mers? Deja sunt la setul 2 de discuri ATE Power Disc care se ovalizeaza si as schimba brand-ul :))  Ovalizarea poate fi cauzata si din etrier/butucul rotii?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da / da

Ate sau textar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florica adrian

Buna seara !

Am inlocuit azi placutele de frana pe partea spate( placute ATE),  la masina din semnatura (sasiu TMBKS41Z168088266). Din pacate pistonasul de pe partea dreapta a mers foarte greu, cel din stanga a mers relativ usor. Mecanicul a reusit sa-l deblocheze pe cel din dreapta, dar m-a avertizat ca s-ar putea ca dupa inlocuirea placutelor pistonasul sa ramana blocat si roata sa se incinga. Asta s-a si intimplat dupa un drum de 20 km, dus-intors, roata din dreapta incingea foarte tare (mirosea si a ferodou, iar pe suprafata vizibila a discului de franare aparuse un cerc albastrui, semn ca acesta se incinsese foarte tare), iar roata din stanga incingea si ea, dar mai putin decat cea din dreapta. 

Ajutati-ma va rog cu codurile de etrieri, pentru ca sigur voi fi nevoit sa-i inlocuiesc ( desi nu stiu nici daca voi gasi etrieri noi, si nici pe cine voi gasi disponibil in urmatoarele trei zile). Timpul fiind foarte scurt pana duminica, atunci cand trebuie sa plec pe litoral. Exista cumva probabilitatea ca rotile sa-si revina de la sine in zilele urmatoare?

Va multumesc pentru ajutor si sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
octavia 4ever

A pus cineva frane de RS pe motoare mai mici? Din ce stiu trebuie schimbat tot, discuri, placute, etriere, fuzete, amortizoare,  (care sunt de 55 mm fata de 50 mm pe 1.9 tdi). Intrebare, daca gasesc o octavia RS din Anglia, se pot muta cele enumerate de mine pe 1.9 tdi? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!