Jump to content

Traseu Bucuresti-A1-M5-Budapesta-..Berlin-..Copenhaga-..Munich-Bucuresti


codz
 Share

Postare recomandată

Publicat (modificat)

Sambata: Bucuresti-Budapesta

Duminica: Budapesta

Luni: Budapesta-Berlin

Marti: Berlin

Miercuri: zona Dresda

Joi: zona Munchen

Vineri: spre Ro

Sambata: intors in Bucuresti

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 156
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • codz

    43

  • c6t9

    26

  • Cristian

    20

  • bZ1

    10

Top Posters In This Topic

OK, vrei să vezi și Budapesta. O soluție de avarie (testată de mine de vreo două ori) a fost plecat seara din București, mers lejer, ajuns spre dimineață acolo, odihnă câteva ore, vizitat orașul după-amiaza și seara. Așa în linii mari centrul este destul de compact și accesibil pe jos. Până la Citadelă e mai mult de mers. Și pleci a doua zi. Câștigi astfel o zi, Budapesta fiind accesibilă și în viitor oricum mult mai ușor decât Berlin.

 

Dacă nu era Budapesta pe listă, nici nu merita să oprești acolo, ci mai aproape de granița cu Slovacia.

 

A doua zi eu aș face Budapesta - Dresden cu o cazare acolo (pleci devreme de tot, ajungi decent ca timp și oră). Orașul e foarte frumos seara și ai avea timp să-l vezi chiar în ziua/seara respectivă.

 

A treia zi poți vizita în continuare orașul, râul și împrejurimile sau spre acea zonă cu podul menționat mai sus. Tot de aici poți ajunge repede la Postdam/Berlin, depinde ce te atrage mai mult. Dar e păcat un Berlin fără Postdam. Iar în Berlin cred că acea plimbare este un minim. Dacă nu cumva ai deja un traseu stabilit cu obiective. Seara când vrei, revenire la Dresden, odihnă. Aici ai putea să mai bagi o zi în funcție de ce ai ales. Adică poți avea Postdam/Berlin în ziua a 4-a dacă vrei plimbări prin regiunea Dresden/Elba.

 

Și apoi din Dresden cobori spre Munchen. Ziua 4 sau 5, depinde de tine.

 

Și astfel ai avea o portiță (decentă) și pentru revenire prin Austria să vezi marmotele. Munchen (sau o tai direct din Germania spre Kaprun) - Fussen - Ettal - Wallgau - Grossglockner - Winklern și de aici trebuie să-ți pui pe hârtie niște distanțe pentru a aprecia corect zilele și cum împarți traseul pentru a fi o experiență umană. Dacă ai avea timp, ai putea face Munchen - Fussen - Ettal - Wallgau - Walchensee Kochel - Bad Tolz - Rottach - Egern - Berchtesgaden și de aici spre Kaprun - Grossglockner - Winklern, în condițiile în care zici că ai văzut cel puțin o parte. E drum de o zi lumină cu tot cu opriri de poze (fără vizite extinse), plecat de la prima oră.

 

Eu aș bifa și Schwerin de la Berlin/Dresden, dar e cam mare deranjul, fiind în nord. Dacă ai fost, nu mai contează. Dacă n-ai fost, poate fi o ocazie. Depinde și de timp și de cum îți rearanjezi programul.

 

Köln, Würzburg zici că le-ai văzut, erau așa de legătură eventual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Excelente sfaturi, o sa sar peste Budapesta ca am mai fost si in centru si la bastion si pe Dunare cu vaporasul. Incerc sa fac tot ce ai zis in zona Dresda-Berlin-Postdam. O sa studiez si drumul de intoarcere propus, suna great!:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

București - Dresden sunt vreo 20 de ore de mers lejer (prin Slovacia și Cehia). Acum depinde și de om și de cum te prinde drumul, dar eu cred că e cam mult. Am făcut o dată Munchen - București cu pauză serioasă la Budapesta și acasă eram zombi și București - Praga (cred că mai ai câteva ore până la Dresden de aici) cu pauză evident și după vreo 2h de somn deja eram prin oraș fără nici o problemă. Și drumurile sunt oarecum comparabile. De aici am plecat mai odihnit, am făcut România ziua. Când m-am întors am prins România noaptea și cu ceva oboseală acumulată. România te solicită extrem de mult dacă vrei să mergi mai alert. Afară de obicei stau pe la 138 pe GPS, Ungaria - Austria. Slovacia - Cehia pe unde am putut am mers până în 180, fiind și noapte și iarnă, zăpadă uneori, viscol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca nu merg non stop la Berlin dar nu mai stau o zi intreaga la Budapesta ci doar peste noapte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici aveti o lista cu orasele unde este nevoie de "placheta".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte multe din intrebarile puse pe acest topic au primit raspunsuri gresite si nici macar n-ar fi fost cazul sa fie puse daca s-ar fi citit topicul ACESTA. Vignete, Umweltplakette, etc.

In plus, acest topic nu va fi facut sticky, nefiind de interes general.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

credeti ca deschid la timp autostrada pina la Orastie?

ieri am circulat pe Arad-Deva si retur si m-am bucurat ca sint cu masina de la pravalie, doar din cauza asfaltului distrus

 

 

oricum, consider ca tot mai rapid a ajuns drumul prin sud, toate orasele de pe traseu avind centuri si parca drumul e mai drept, daca ne gindim la valea Oltului si valea Muresului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Cred ca deschid Simeria-Orastie (17km) pana atunci. Cu semn de intrebare sunt cei 27km Lot 1 Deva-Lugoj.

O sa mergem Deva-Lugoj-Timisoara-Arad-Nadlac.

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte multe din intrebarile puse pe acest topic au primit raspunsuri gresite si nici macar n-ar fi fost cazul sa fie puse daca s-ar fi citit topicul ACESTA. Vignete, Umweltplakette, etc.

In plus, acest topic nu va fi facut sticky, nefiind de interes general.

 

Cine te-a supărat așa dimineață :D

Aici aveti o lista cu orasele unde este nevoie de "placheta".

 

Cred că cel mai notabil lucru ar fi extinderea acestui concept la nemți plus existența lui și în alte țări. Dar în principiu rutele de traversare nu-s blocate și zonele sunt semnalizate corespunzător. E mai complicat dacă alegi vreun hotel plasat în interiorul uneia. Eu am luat-o de la un service BMW. Vreo 10 minute a durat tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa discutam despre traseu. Detalii despre vignete, strazi, etc discutam in alte topic-uri speciale pentru asta, ca acelea sunt mereu indiferent de cand mergi acolo, acum vorbim de iesirea din august:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ar strica să mai pui forme avansate ale traseului pe măsură ce iei decizii, pentru cei interesați. Date, ore, opriri. Cam ăsta e genul meu de vacanță. Am făcut câteva :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut prea multe planificate la viata mea:) acum as vrea sa fie mai spontana treaba :) cine e interesat vorbim in prealabil si pe urma haladuim :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa fiu eu ala care "intzapa" balonu', insa din experienta iti spun: cu cat sunt mai multi participanti la drumetie, cu atat mai mari sunt sansele sa apara discutii..

Sfatul meu e sa pleci singur.. O sa fi invinuit ulterior de toate nenorocirile: de la faptul ca ploua afara sau ai ales un traseu ce trebuie parcurs cu soarele in ochi, pana la directia de crestere a firului ierbii si concentratia de azot din aer..

Ia-ti familia (sau prietena / prietenul), urcati-va in masina si tine bine de covrig.. Nu ai nevoie de nimeni care sa opreasca din ora-n ora ca nu mai tine robinetu' dintre picioare..

Traseul e super fain, astept impresii..

Modificat de starchaser
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta e ideea, eu merg pe drumul meu, pe traseul general indicat, daca cineva doreste sa se alature cu placere, daca nu-i convine traseul poate sa aleaga orice alta ruta, nu suntem grup organizat, e doar o iesire de fun cu masinile sa testam in Germania ce nu putem testa in Romania;) nu sa mergem la muzee si sa vizitam castele:)

Nu cred ca o sa fie multi dispusi sa renunte la o saptamana de mers la mare, daca vor fi 1-2 masini ok, daca nu bine eu oricum merg:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Îți spun eu de ce trebuie planificat. Bine, dacă pui problema că mergi numai pentru condus, se reduc o parte din neajunsuri.

 

Trebuie planificat cât de cât pentru că anumite obiective sunt foarte solicitate și cumperi bilet pe net cu mult înainte pentru a fi sigur că nu te duci degeaba acolo sau că ai loc la ora pe care o dorești.

 

Apoi cam orice cazare va fi sensibil mai ieftină când ai luat camera pe net, cu ceva timp înainte. Poți să ajungi și la înjumătățirea costurilor, ceea ce nu-i lucru puțin.

 

Cu numărul mașinilor e simplă treaba. Faci cum spuneam, un traseul cu opriri și obiective, îl pui aici. Cine e interesat, și-l trece pe GPS și orice s-ar întâmpla pe drum, tot ajungeți la punctele intermediare comune. Este normal ca pe drum să existe și preferințe personale. Noi cel puțin așa am procedat cu succes până acum. Nu s-a pus problema să stăm legați unii de alții. Eu de exemplu am preferat drumuri prin munți, pe lângă autostrăzi, alte localități sau să nu ies din program uneori pentru că era prea obositor ș.a.m.d.

 

A, s-ar putea să fie o problemă dacă te duci cu cineva care n-a mai fost vreodată și e cam speriat de situație. De asta e oricum recomandat să se facă o minimă documentare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din nou ai dreptate, o sa fac un traseu ca cine vrea sa-si puna coordonatele.

Stiu ca daca rezervi din timp sunt preturi mai bune dar mi-e dor de senzatia de last minute booking (aplicatia tonight de la booking) cand ai condus si crezi ca e cazul sa innoptezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Deci prima zi (sambata) va fi drumul Bucuresti-Budapesta (cu oprire pe segmentele noi deschide de autostrada pentru cateva poze) si oprire de alimentare cu omv100 ;) Budapesta by night si apoi cateva ore in the morning (cine nu a mai fost poate sta mai mult), destinatia urmatoare este Dresda (2 nopti intr-un hotel gen Ibis la EUR59/noapte), cine vrea poate opri pe traseu la Bratislava (care e mai micuta, se poate vizita piata centrala in 2-3 ore) sau Praga (care e mai mare, o plimbare de 3-4 ore e doar asa din scurt). Dresda se pare ca este foarte frumoasa, apoi alaturi este Meissen cu o faimoasele portelanuri. Ziua urmatoare este drumul la Berlin (doua ore - am calculat si e mai ieftin cu masina decat cu trenul, desi parcarea probabil o sa ne coste cam mult in Berlin). Trebuie vazut si Postdam, probabil ziua urmatoare. Apoi in drumul spre Munich am primit de la un prieten din Germania recomandarile sa vizitez: Bamberg si Coburg si sa opresc in Nurenberg sau Regensburg. Din Nurenberg se ajunge repede la Rothenburg, pentru cine nu a fost este neaparat de vazut. Din Nurenberg la intoarcere se poate face o oprire in Viena sa mancam la un restaurant chinezesc all you can eat langa Karlsplatz si apoi mers cat mai mult spre Romania - Szeged sau Arad (parca totusi as opri in Szeged). Si din pacate ultima zi, drumul cel mai nasol, 10 ore prin Romania pana la Bucuresti.

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ajungi in Dresda neaparat sa mergi la fabrica unde se asambleaza Phaeton-ul. Cred ca iti trebuie programare.

 

Sfatul meu este sa alegi cazare cu parcare in Dresda (am fost anul trecut acolo si nu am auzit lucruri bune despre cate masini se fura din Dresda via Cehia).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite la asta nu m-am gandit de furat masina in Germania :( o sa vad de un hotel sa aiba parcare pazita (bariera camera samd) .. merci, o sa studiez si cum se poate vizita fabrica de Phaeton .. asa drumul trece si pe langa Ingolstadt, unde este muzeul si fabrica Audi ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost anul asta la Ingolstadt. Ce sa zic, cam "saracutz" muzeul... 4 Euro cu tur ghidat, 2 Euro numai "uitatul". In maxim 15 minute cu lalaiala cu tot esti gata; daca poti, ia turul ghidat. Nu e ceva spectaculos, insa iti povesteste tot soiul de verzi si uscate despre exponate. Mie mi s-a parut cam modest muzeul, fata de BMW. Cu Mercedes nu sufera niciun fel de comparatie, ala e, in lipsa unui cuvant mai bun, awesome!!! Iti ia o zi vizitarea si la sfarsit esti rupt :)

BMW si Audi, mno, ce sa zic, or fi meritand daca esti fan, insa ca muzee in sine, cam pensie... Mai degraba daca esti in zona Berlin/Leipzig, as incerca Autostadt (muzeul VW), ala cred ca e ceva mai rasarit. Pentru mine e cam prea departe, n-am chef sa fac 1.100 km. dus-intors numa' ca sa vad niste tabla.

Modificat de Vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei Ibis sau Mercure (există în Dresden, parcare chiar și interioară) au parcarea lor. Eu oricum caut mereu să am hotel cu parcare, prefer să-mi rezerv loc și să plătesc eventual 15-20€ sau cât o fi, decât să stau să caut parcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de care Ibis vorbiti voi in Dresda dar eu am stat la Ibis langa gara....pot sa-l cataloghez cel mult mediocru in comparatie cu alte hoteluri (sunt blocuri comuniste amenajate ca hoteluri). Sincer prefer o pensiune cu cele necesare (interne, baie in camera, etc) si parcare decat un hotel in centru orasului dar mediocru. Parca am platit 79 Euro / noapte in acel hotel cu tot cu mic dejun.

 

Daca cauti cazare cu acces internet sa intrebi daca este free cand faci rezervarea pentru ca multe hoteluri  nu au asa ceva free (precizeaza ca sunt dotate cu internet dar nu ii free).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ATENTIE!

 

Din cauza inundatiilor din Bayern, unele autostrazi sunt partial inchise:

A8 intre Munchen si Salzburg e inchisa in dreptul lacului Chiemsee intre Bernau si Bergen pe ambele directii;

B7 intre Altenburg si Rochlitz e blocat in dreptul localitatii Eschefeld;

B9 intre Mainz si Koblenz e blocat in dreptul localitatii St. Goar.

Localitatile Passau in Bayern, Grimma in Sachsen si Gößnitz in Thüringen sunt inundate.

 

Daca planuiti sa calatoriti in zonele mai sus amintite, planificati-va rute ocolitoare.

Drive safe!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!