Jump to content

Jurnal DSG7


xxnelu
 Share

Postare recomandată

Evident ca se poate scoate pe N din greseala, mi s-a intamplat si mie de vreo 2-3 ori; ideea e sa nu se faca asta intentionat, cu scopul iluzoriu al protejarii ambreiajelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am buton de eco, nu stiam ca exista. (nici start stop, dar nu ma apuc sa opresc motorul la rosu)

 

Cunosc partea de siguranta "dar daca am nevoie sa accelerez din nou" si imi asum asta. Ma intereseaza de unde pina unde partea cu "stric cutia". Asa ma gindeam si eu, ca fiind ambreiaje uscate si-atit, nu vad ce probleme ar fi daca o scot mai repede din viteza.

 

Nu caut sa protejez ambreiajele, ci partea de "meca" din mecatronic, ca nu stiu la cite (milioane de) manevre au fost proiectate sa reziste. Pe linga schimbarile care le sesizam, se face si preselectarea pe cealalta jumatate de cutie, la viteza mica se mai aud serii de clantanituri cind accelerezi/decelerezi, probabil preselectia lucreaza de nebuna doar-doar te hotarasti ce vrei sa faci.

 

Fabrica a programat cutia pentru consum minim, nu pentru fiabilitate (vezi ritmul turbat in care schimba vitezele, uneori ducind motorul aproape de trepidatii). Cutia trebuie sa tina 4 ani si o zi, dupa care nu mai e problema fabricii. Vrem masini puternice, cu consum mic si cilindree mica (ca nah, taxe) si ieftine si bune. Si cite un model nou la fiecare an. Asta vrea clientul, asta ofera fabricantul.

Modificat de danb1974
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update final (sper): ridicat masina de la PBN acum 2 zile (dupa ce o lasasem la inceputul lunii, dar e de inteles fiind perioada concediilor...) si se pare din explicatiile nu prea detaliate ca problema a fost un fir (masa), care a fost dublat, si in plus s-a mai facut procedura de resoftare sau reinitializare numai retin (ceva la softul mecatronicului).

 

Pana acum, in ~150km, nu mi-a mai iesit din viteza, insa sunt inca rezervat, cred ca o sa mai dureze ceva pana cand o sa am incredere iar in masina pt drumuri mai lungi si cu familia.

Modificat de forceturbo
Eliminat off topic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

paul.capusneanu

@giony82 in carte scrie sa eviti pe cat posibil s-o "pui" in N. Nu tragi de nicaieri concluzia ca daca folosesti N o sa ai ambreiaje bune mult timp.

 

Si eu o mai pun in N cand prevad o stationare mai indelungata la semafor si am ajuns la nivelul in care eu decid cand sa schimbe din 1 in 2.

Am observat c-o patineaza prea mult cand schimba a 2-a si asa eu o turez un pic in treapta 1-a dupa care reduc o secunda acceleratia si ea o schimba pe a 2-a dupa care accelerez iar.

Nu stiu daca ati observat comportamentul asta dar parerea mea este ca uzura mult prea rapida a ambreiajelor ( ca si la o cutie manuala ) apare din cauza acelei patinari !?

Sunt la prima masina cu cutie automata si este doar o parere, care nu a trecut testul timpului ( doar un an si 15.000km rulati cu acest tip de cutie ).

 

Cati mai multi km cu ambreiaje uscate. Este o inventie reusita si trebuie sa recunoastem asta. Nu mai schimbi uleiuri ca la  dsg6 sau convertizor si castigi o treapta :D

 

Numai bine va doresc!

 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate inventiile astea au avut o singura tinta, consumul.

Nu prea s-au gandit la modul in care e afectata fiabilitatea.

DSG6 consuma mai mult si pt ca are ulei.

Cred insa ca oricine ar prefera sa schimbe uleiul la 60k km sau sa consume cu 0,2-0,3% mai mult decat sa se defecteze la 20-30k km si sa fie limitati la 250nm.

 

Cam asta e si cauza ca le patineaza si isi da treapta a 2a foarte repede. De regula treapta a 2a e si prima care incepe sa aiba manifestari daca s-a mers in aglomeratie mult.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

 

Va invit sa vizionati un video cu sunetele scoase de cutia mea de viteze - e un Polo GTI model 2011 1.4 TSI DSG 7 viteze - in special zgomotele scoase dupa minutul 1:20. In plus - istoricul si comportamentul cutiei de viteze este prezentat la descrierea video-ului.

 

Vizionare placuta - https://www.youtube.com/watch?v=IKjsz4VUVBQ

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa face și a mea. Cu geamul închis nu se aude...

Măcar de schimba OK!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

A mea suna la fel de tare si cu geamul inchis crede-ma - am uitat sa opresc muzica ca un "destept". Efectiv nu mai suportam cum zdrangane dupa mine.

 

A mea nu schimba deloc cum trebuie si mananca ambreajele. Cand schimba viteze se aude cum schimba efectiv - "BUF" "BUF". Problema cea mai mare o am ca smuceste - cand retrogradezi se simte pe masina ca si cum ai da peste o denivelare.

 

Daca incetinesti si reaccelerezi - smuceste in treapta 2 si 3.

 

Daca esti in orice treapta si lasi acceleratia si accelerezi iara se simte ca si cum ambreajele ar fi fost decuplate - ca si cum ai scoate-o din viteza si ai recupla viteza.

 

Daca mergi in orice trepte si esti cam pe la 2000 de ture - si lasi acceleratia - caraie destul de incet dar nu se auzea pana acuma.

 

Daca cobori o panta si coboara cu 1 si termini de coborat si trece in 2 - zice ca a trecut in 2 si mai sta cam 5 secunde - se aude o pocnitura puternica dupa care se aude ca schimba viteza si smuceste.

 

Am avut probleme cu ambreajul - primul a tinut 40.000 km - apoi am avut mare grija de masina si am folosit-o doar in exterior - si ambreajul a tinut 20.000 km - problemele la al doilea ambreiaj au fost ca vibra in treapta 1 si patina. 

 

Cu o saptamana inainte de schimbarea ambreajelor a aparut partea cu smucituri - s-au inlocuit ambreajele, smuciturile nu au disparut dar au disparut vibratiile si patinarea.

 

Dupa 3000 de km au reaparut vibratiile in treapta 1  si parca...incet se simte ca incepe iara sa patineze mai ales cand e cald.

 

Sunt deja satul de cutia aceasta de viteze - anormal sa schimbi ambreajele mai des decat placutele de frana si anvelopele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Completez si eu pe aici cu celalalt DSG din familie: Skoda Octavia 2 FL 1.6 tdi DSG, a ajuns la 50,000km fara niciun fel de problema.

Recent am venit de la un drum mai lung cu masinuta si n-am ce sa-i reprosez.

 

La fel ca si la Superbul pe care-l conduc zilnic si la Octavia evitam patinarea ambreiajelor prin trecerea selectorului in M, moment in care masina cupleaza treapta 1. 

Practicam asta la "speed bumps" si "taraiala" prin aglomeratie, in coloana, la sensuri giratorii, etc, cand rotile se invart cu o viteza la care cutia cere treapta 2, dar se simte mult mai bine in treapta 1, dispare patinarea ambreiajelor.

La semafoarele lungi, scos in N si cam asta e.

 

Ce mi se pare interesant, este ca spre deosebire de DSG6, la acelasi rulaj de 50,000km, DSG7, cand e tinut in D sau R, masina oprita si piciorul pe frana, masina parca "trage" mai tare sa plece de pe loc, se simt mai tare ambreiajele cuplate.

 

La fazele cu subturarea, gen la un bulevard in urcare, mers cu 50hm/h, masina in D cere 5 dar subtureaza, ii dai M, selecteaza 4 si mergi asa pana la finele bulevardului, in felul asta "gandesti" tu pentru ea cel mai bun regim de mers.

S in oras nu mi se pare ok, merge prea turat, e dificil sa mergi constant in S...

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fără supărare, dar așa mi se pare ca întârzii o problema care tine de cutie, printr-un stres pe care poate nu vreau sa l am(ok, am avut alt stres..stat prin service cu mașina).

Ca idee, nu am observat sa simt ca trage mașina in D cu frâna apăsată. Doar daca nu e apăsată destul pedala, adică daca doar as "pisca" frâna , ar fi cum zici tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nicio suparare. Nu e vorba de a intarzia o problema care tine de cutie, ci de "ajuta" softul prin imprimarea manuala a treptei corecte. Nu vad chestia asta ca si stres, sau spus altfel, nu e stres in masura in care nu e stres nici faptul ca la o cutie manuala ii dai din 3 in 2, cand subtureaza in 3. Este exact acelasi lucru.

 

Poate ca nu a fost cea mai buna exprimare cu "trage masina", ma refeream ca se simte in "tensiune" in D cu piciorul pe frana si masina oprita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Unchiul meu are o problema la un golf 6, 1.6 tdi cu DSG 7 si anume:

1. Nu vrea sa intre UNEORI in R ( i-am explicat faza cu frana de mana ) prima data a facut iarna trecuta, iar dupa un timp nu au mai fost probleme, acum a inceput sa faca din ce in ce mai des.

2. Cutia nu schimba cum trebuie UNEORI, adica nu mai ia treptele la rand 1,2,3,4,5,6,7 ci schimba asa 1,3,5.

El mai trage cand se duce in concediu o rulota, poate sa fi daunat lucru asta, mai ales ca merge numai in D si nu o da in S sa schimbe si ea mai sus ? Eu i-am spus sa mearga cu ea in S dar nu a inteles, i-am mai spus si ca motorasu asta nu prea e de tras rulota...dar el "batman"

A fost la reprezentanta in GL si un nene de acolo a pus-o pe tester si i-a spus ca nu mai cupleaza ceva la ea si ca trebuie schimbata cutia :tuktuk: un alt nene ( nu de la reprezentanta ) i-a spus ca ar fi mechatronicul.

Revizia din 2014 nu o are facuta, iar cand i-a spus lu ala de la reprezentanta de ea, ala cica "daca vrei sa se faca revizia, platesti tu uleiu la transmisie si raspunzi tu daca se intampla ceva " iar de update la soft nu a pomenit nimic...

Voi ce parere aveti, ar putea fi doar din soft sau cutia ? In ce oras sa se duca pt o rezolvare ?

Multumesc !

Revin cu o completare...am fost pana la el acum si am condus masina, se pare ca nu merge in R si nu schimba treptele pe rand pana nu ajunge apa la 90 grade, dupa ce ajunge apa la valoarea asta totul revine la normal si masina merge cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are probleme la ambreaje. Unul din ele e prajit, cel care schimba vitezele cu numar par si probabil mersul inapoi. Da , o rulota poate dauna la ambreaje in anumite conditii

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si atunci cand ajunge apa la 90 grade de ce totul revine la normal ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DSG are 2 ambreiaje, unul pentru vitezele pare, altul pentru impare.

Problema suna clar ca ambreiajul de pare e bulit.

Din pacate vin la pachet intr-un kit ambele ambreiaje.

Faza cu apa nu are cum sa aiba vreo legatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles faza cu ambreiajele dar daca era de la ele trebuia sa nu mai mearga deloc.

Stiu ce vorbesc si ce am vazut...cand ajunge apa la 90 grade, opreste masina si dupa o reporneste iar totul revine la normal.

Ms pt ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am cum sa inregistrez ceva, orice, cu care sa dovedesc trepidatii (la inceput apareau doar in 2, acuma si in 1 si uneori si la cuplarea in 3)?

 

Gen, telefon pe bord pus pe inregistrare, grafice cu vcds... orice se poate trimite mai departe

 

Local nu e problema, dar service-ul trebuie sa convinga mai departe si in lipsa erorilor, mai greu

 

Problema e ca ambreiajele astea (primul set a fost schimbat acu doi ani) sint din "seria buna" care nu ar trebui sa se strice

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

paul.capusneanu

~LaurR~

 

Este posibil sa se accentueze atunci cand este rece si cand se incalzeste sa functioneze normal. Si la masina mea observ cand este rece o schimbare mai nefluida a treptelor dar dupa ce se incalzeste revine la normal.

Tine minte si la cutia manuala ca intra mai greoi in viteze cand uleiul era rece.

 

danb1974

 

Pai service-ul nu poate sa-ti spuna ce metoda o considera ei aprobata!? Ca asa poti sa iei un GoPro si sa le duci inregistrarea dar Volkswagen poate sa nu fie de acord cu ea si sa nu o ia in  considerare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Impresia mea e ca service-ul primeste "de sus" cite o procedura / protocol / masuratoare sau ce-o fi, si o executa ad-literam dupa care trimite rezultatele. Fara sa stie ce masoara si cum se interpreteaza. Cumva trebuie prinsa problema cu sculele oficiale, si cineva "de sus" sa concluzioneze "problema este X". Ca na, nu se risca sa schimbe sa zicem ambreiajele si sa constate ca e mecatronicul. Sau invers. Intre timp clientul conduce cum poate, cu trepidatii, cu injuraturi, cu speranta ca intr-o luna doua primeste o solutie. Si nu e vina service-ului, ei sint intermediar intre client si fabrica.

 

Miine o sa fac eu o proba cu vcds-ul pus sa faca grafice pe niste valori de pe cutie (viteza de intrare si iesire pe jumatarea de cutie cu vitezele pare) poate poate. Desi cu vcds am cam 3.3 citiri/secunda, prea putine, trepidatiile sint mai rapide, gen 10 pe secunda.

 

Mai am tot asa o senzatie ca se cam amesteca reclamatiile de smucituri (gen ratat softul schimbarea, chestie care se poate intimpla cu brio, daca nu aveam centura muscam volanul cind am reusit sa las acceleratia exact intre 2 si 3) cu cele de trepidatii (1-2 secunde de trepidatii, in mijlocul treptei 2 sau 1, cind ambreiajele nu sint complet cuplate).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am vazut/facut azi si procedura de diagnoza a cutiei, pentru cazul in care sint reclamate trepidatii... se trece prin chestiile "de bun simt" scanat dupa erori, verificat daca soft-ul cutiei e la zi, se face o recalibrare cu tot cu partea de condus in anumite trepte, capturat starea cutiei (tot ce masoara cutia, sint zeci de valori), dupa care spre final se face o procedura de frinat si accelerat in a 2-a (moment in care au aparut trepidatii evidente). Concluzia testerului a fost ca sint ambreiajele, astept acuma o concluzie si o decizie oficiala - datele salvate in timpul procedurii se trimit mai departe.

Modificat de danb1974
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Am si eu o mare problema, acum cateva luni am avut un incident foarte urat cu masina(accident). In fine am bagat masina am reparato toate bune si frumoase am plecat cu ea in test dar cutia nu schimba nici o treapta de viteza . Merge doar treapta 1 si R . Sa mai intalnit cineva cu acceasta problema ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi ati patit, dupa ce porniti motorul si bagati in D, pentru citeva secunde sa afiseze doar D si sa nu cupleze, dupa care sa intre in D1 si sa plece? Idem dupa pornirea motorului, la intrarea in R, doar ca acolo nu se vede pe afisaj cind s-a decis sa intre in viteza, doar ca uneori masina sta citeva secunde in loc si nu face nimic.

 

E vreo modificare in ultimul soft al cutiei, sau ce-a apucat-o? Au pus windows pe ea si dureaza pina booteaza (glumesc)? E vreo conditie legata de starea motorului sau...?

 

Pina acuma am patit asta doar la pornirea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care sunt interesati de problema descrisa de mine in postu #837 s-a rezolvat prin schimbarea mechatronicului, acum totul a revenit la normal.

Cost total: mechatronic 930 e + 70 e service = 1000 e

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua am mai postat despre problema mea in legatura cu un autoturism ,marca Skoda Octavia II anul 2012 motor 1.6  105 cp tdi dsg 7 168.000 km reali care a fost achizitionat in data de 29.10.2015  problema mai exact este la cutia dsg 7 trepte . Simptomele ar fi urmatoarele:

 

- la rece intra in toate modurile si treptele posibile impecabil

- la cald intra in toate modurile si treptele posibile impecabil in accelerare exceptie facand , atunci cand decelerez adica  dintr-o treapta superioara  mai exact treapta 4-a intr-o treapta inferioara treapta 3-a se aude un zgomot un fel de carait ca si cum agata ceva ca si cum nu  as fi apasat ambreajul pana la capat , dar asta se intampla numai in modul d (drive) nu si in s (sport) sau semiautomat .

 

Acum rugamintea mea este urmatoarea cine cunoaste un service skoda bun sa-mi spuna si mie.. pentru ca ieri am fost la Bardi Skoda de pe Iuliu Maniu (vizavi de Metro) si sincer sa fiu nu sunt multumit de loc de constatarea pe care mi-a dato in circumnstantele in care le-am platit 220 lei pentru a constata lucrul asta si pentru care nu baga mana in foc cum ca ar fi asta problema . Mi-au spus ca problema mea este de la ambreiaj pentru ca sunt trepidatii la plecare dupa loc si in marsarier in conditiile in care eu le-am spus ca trepidatiile nu ma deranjeaza deloc  si ca pe mine ma deranjeaza acel sunet ciudat exact cand schimba din treapta a 4 in a 3  si ca in rest cutia functioneaza perfect , si ca nu au gasit nici o eroare pe tester pe cutie si atunci cand au zis asta i-am intrebat direct daca exista probleme la megatronicul ala si cu juma de gura mi-au raspuns ca nu   si in momentul in care i-am spus ca daca imi garanteaza ca daca schimb acel kit de ambreiaj ( care costa in jur de 35 de milioane cu tot cu manopera ) si a zis ca da tot cu juma de gura.. dupa inisistare a zis ca nu... ce sa mai inteleg.... nu vreau sa schimb piese pe masina scumpe asa doar de dragul lor de a schimba piese.. vreau sa mi se zica exact care piesa este dusa pe mine nu ma deranjeaza trepidatiile care in opinia mea sunt insesizabile ...pe mine ma doar strict acel zgomot din treapta 4 -a in a 3 -ea 

 

 

Rectific astazi am observat clar care este problema  intreadevar la plecare dupa loc vibreaza  si in marsarier  dar pe mine nu asta ma deranjeaza dupa cum am spus si mai sus doar acel carait cand intra in treapta  dar astazi i-am facut mai multe teste mai exact

 

-la rece intra bine in toata modurile posibile in accelerare si in decelerare ( ori se aude ff incet si nu sesizez eu)

-la cald am vazut ca in modul d (drive) din treapta 4-3 face asta indiferent ca eu franez brusc sau o las pe ea sa schimb dar din ce am priceput eu de fapt problema este ca ea pare ca schimba prea jos (adica in turatii prea mici) treapta inferioara a 3-a din treapta superioara a 4-a si spun asta pentru ca in modul semiautomat (adica sai schimb eu cand vreau) cand i le schimb eu nu se mai aude nimic asta pt ca eu schimb in ture mai mari... deci am ajuns sa cred  ca acel clancanit il face  pentru ca  nu are destule ture.... in modul sport mai face un clancanit din treapta a 3-a in a 2-a care  nu este la fel de deranjant asta nu ma deranjeaza asa tare cel pe modul D din treapta a 4-a in a 3-a ma deranjeaza rau

 

SA fie oare chiar o problema de ambreiaj?? stric ceva daca continui sa merg cu ea asa pana strang bani sa schimb ambreajul ala?

Modificat de gabyw2002
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am un golf 5 plus cu dsg7. De ceva timp mi-a aparut o eroare la cutie si anume imi incadreaza toate pozitiile (PRNDS).

Pe tester au aparut 2 erori:- pompa hodraulica (eroare permanenta, nu a mers stearsa)

                                           -ambreiaj 2 (aceasta am reusit sa o sterg)

Masina merge si schimba perfect, dar are momente in care nu mai schimba, se tureaza si nu intra in viteza. Dupa ce o opresc si o pornesc iar merge.

 

 

A mai patit cineva?

Stie cineva un service mai ok ca pret si calitate?

 

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lupo_bv a închis acest topic
  • voinea pinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!