Jump to content

Jurnal DSG7


xxnelu
 Share

Recommended Posts

M-am gandit ca a venit vremea sa discutam si despre aceasta cutie. Pentru inceput, cateva poze cu aceasta cutie... AICI .

Link to comment
Share on other sites

E un mare pas in fata faptul ca s-a renuntat la ambreiajul umed si s-a pus cel uscat insa deocamdata se pare ca tine doar putin cuplu(250Nm). In viitor sunt convins ca numarul masinilor automate cu aceasta cutie va creste semnificativ. Cutia o consider mult mai buna fata de clasicul Tiptronic car enu iti da nici o senzatie majora. Sunt curios daca in max 2 ani va aparea o cutie ce sa tina ceva mai mult cuplu(450-500Nm).

Link to comment
Share on other sites

Era o evolutie fireasca - a permis eliminare poluarii generate de ambreiajul umed (deci nu e necesar filtrul si volumul mare de ulei) si e 3+3 trepte. Personal mi se pare o jucarie destul de sensibila - din cauza ambreiajelor mici si a dimensiunilor limitate ale arborilor primari. Vom vedea cum rezista, dar bazat pe targetul din prezentarea VW se pare ca e adresata vehiculelor usoare, ce pun accent pe economia de carburant.

Probabil ca va mentine motorul mai turat. Si cred ca e mult mai buna cutia pt benzina decat pt diesel. Cred ca va fi destul de sensibila.

Personal, mi se pare netestata - ei se lauda ca: "Before production start the new DSG covered two million test kilometers" ceea ce mie mi se pare nesemnificativ - e echivalentul a 10 cutii folosite 200.000Km fiecare... si? Asta nu pare un esantion serios. Daca au fost 40 unitati folosite cate 50K fiecare, e si mai rau :offtopic: Desigur, modificarile fata de varianta anterioara nu sunt mari... dar... numai 2 mil Km??

Cam atat.

Link to comment
Share on other sites

Pisicutza, cu siguranta s-au testat cate 2 mil km pt fiecare cutie, nu-si permite VW sa faca lucruri de mantuiala cu acesta cutie mai ales ca vrea sa o vanda in proportii de masa pe toate modelele careia ii este destinata.

Totusi, nelamurirea mea ar fi: de ce au facut-o cu 7 trepte si nu au lasat-o cu 6 ca pe cea veche, pastrand noua solutie tehnica de ambreiaje uscate? Ce ofera in plus o cutie cu 7 trepte fata de una cu 6 in afara faptului ca schimba treptele mult mai des?!

Link to comment
Share on other sites

Sincer 2 milioane de km mi se par ok. 7 trepte pt un consum mai redus cu toate ca incepe sa devina enervant sa ai zeci de viteze; o sa ajungem sa avem ca la camioane vitezele. Vom vedea in timp cat de buna este cutia dar dupa cum am spus vreau sa o vad tinand mai mult cuplu si deabia apoi imi voi lua ceva de genul.

Link to comment
Share on other sites

la cat de repede schimba dsg treptele mai bine puneau 8 trepte......

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

http://vwforum.ro/index.php?showto...0&start=220

Nu am vazut acest thread si am intrebat in cel mentionat in link. Acolo intrebam care e cuplul maxim pentru DSG 7, stiu ca e dat de producator ca fiind 250 dar se mai poate urca sau nu rezista cutia? Si as vrea sa stiu daca la DSG 7 mai merge Launch Control-ul sau era o setare numai pentru DSG 6?

Va multumesc

Link to comment
Share on other sites

Launch Controlul merge...cel putin la benzina, scrie si in cartea masinii cum se foloseste.

Eu am postat initial in topicul Jurnal DSG dar cred ca e mai potrivit aici.

Spuneau acolo cativa colegi de forum cu DSG 6 majoritatea, ca se aude un "clanc" , in special in momentul in care decelerezi, masina nu se opreste complet si accelerezi (la mine se intampla cand accelerezi foarte incet). Zgomotul e insesizabil, se aude cand ai radio foarte incet sau mute. Avand in vedere ca TrayPower zicea ca inclusiv masina din showroom facea la fel, si tinand cont ca a mea are doar 350 km, nu cred sa fie un viciu.

In rest cutia e ireprosabila,

In drive daca mergi linistit, economiseste carburant schimba repede, pe la 60km/h sunt in viteza a 7-a.

Lagul este aproape inexistent cand faci o manevra pe care cutia nu o anticipeaza (de ex ai 2000 rpm, cutia a culpat deja treapta superioara si tu ii dai kick-down)

La 140 pe autostrada cu a 7-a am 2800 rpm.

Sunt foarte incantat de ea.

Link to comment
Share on other sites

DSG7, in varianta de maxim 250 Nm, poate fi combinat in acest moment cu urmatoarele motorizari: 1.9 TDI PD 105 CP, 1.6 102 CP si 1.4 TSI (de la 122 la 180 CP). Cat de curand o sa il vedem disponibil si pentru 1.6 TDI CR, cand acest motor va intra in productia de serie.

Nu cred ca vreo firma de chiptuning va risca sa faca un program de cipuire pentru motorizarile 1.9 TDI si 1.4 TSI cu DSG7, atat timp cat asta ar insemna depasirea limitei de cuplu a cutiei. In schimb, va fi posibila cipuirea la benzinarul de 1.6, dar fiind motor aspirat castigul de putere si cuplu nu e mare.

Parca imi aduc aminte ca am citit despre Launch Control in manualul de utilizare a masinii. Nu i-am acordat atentzie intrucat mie nu imi foloseste, ca nu fac liniute. Si nu vreau sa solicit inutil cutia sau motorul. Oricum, cutia schimba vitezele in doua moduri:

-daca apesi acceleratia usor, vitezele se schimba ascendent, demarajul este lin iar consumul de carburant mic;

-daca apesi acceleratia brusc, mai intai cutia retrogradeaza pentru a avea demaraj. Cu cat apesi mai brusc, cu atat retrogradeaza mai multe trepte iar demarajul este mai puternic. Dar si consumul creste pe masura.

Eu am aproape 15.000 km si pana acum cutia s-a comportat ireprosabil.

Edited by Michael
Link to comment
Share on other sites

Sincer ma asteptam sa "repare" greseala de la cutia DSG cu 6 viteze. Pe modul manual, vitezele se schimba in sus, miscanind schimbatorul inainte, iar retrogradarea vitezelor se face miscand schimbatorul in jos. Este exact pe dos de cum ar trebui sa fie.

Link to comment
Share on other sites

poate spun prostii dar din cate stiu eu Q5 cu motor 3.0TDI beneficieaza de DSG7 (S-tronic 7Speed Box)....3.0TDI nu are cuplu undeva pe la 500nm?

Link to comment
Share on other sites

Este alta cutie fata de DSG7 ce are cuplu max de 250 Nm

Este "'New' 7 Speed DSG 550 Nm Longitudinal Engines & Quattro Compatible"

Sper sa nu spun eu prostii acum.

Edited by Fivetd
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu unde ati gasit voi, S-Tronic 7 speed ca fiind "botezata" si DSG (chiar daca, au acelasi sistem "dublu ambreiaj). In al doilea rand, ambreiajele S-Tronic-ului, sunt (ca si la DSG 6 speed) scaldate in ulei si NU uscate, asa cum sunt in cazul DSG 7 speed.

http://germancarscene.com/2008/03/19/the-n...-speed-gearbox/

LE: ajungem sa comparam mere cu pere :coffee_lol:

Link to comment
Share on other sites

nu prea inteleg ce vrei tu sa spui... S-Tronic nu e dsg dar e la fel?!te cam contrazici...eu stiu mai mult ca sigur ca S-Tronic=DSG (de pe timpul cand au fost puse pe TT, asta era numele S-Tronic in loc de DSG).acum ca sunt mai multe versiuni uscate/ude asta e alta treaba.eu doar am vazut intr-un reportaj despre Q5 la promotor unde spuneau ca are DSG cu 7 trepte pe motoru 3.0TDI care stiu sigur ca are 500nm sau undeva prin zona aia.am cautat si pe net si vad ca tot DSG scrie ca e...

Later edit: "Audi have renamed the DSG "S-Tronic" in its newer models." sursa: Wikipedia.deci cum vine asta ca S-Tronic nu e dsg ca nu inteleg?!

"Transmission(s) 6-speed automatic,

7-speed DSG " pentru Q5

PS:data viitoare numiti titlu DSG7 uscata...ca sa stim si noi despre ce e vorba si sa nu mai avem discutii ca "comparam mere cu pere"...titlu e DSG7 din cate vad eu...

Edited by Wayne
Link to comment
Share on other sites

S-tronic cu 7 trepte recent introduca la masinile AUDI este diferita atat de DSG 6 trepte 350 NM (ambreiaje in ulei) cat si de DSG 7 trepte 250 NM (ambreiaje uscate). Doar principiul este asemenator adica 2 ambreiaje. In schimb ea suporta 550 NM si este compatibila cu motoare longitudinale si cu quattro (diferential Torsen). Nu are cum sa fie denumita DSG pentru ca nu este DSG. Nu te mai lua dupa ce scrie/zice Promotor si alte pseudo-reviste/emisiuni auto.

Doar primul S-tronic este identic cu DSG-ul cu 6 trepte (adica cel de pe A3, TT etc.) dar este chestie de marketing ca l-au numit altfel.

Deci repet: S-tronic 7 trepte se monteaza momentan doar la masinile AUDI si suporta 550 NM, motoare longitudinale si quattro (torsen)

S-tronic simplu (A3, TT, motoare transversale cu/fara quattro-haldex) = DSG 6 trepte de pe Golf, Passat

Link to comment
Share on other sites

http://www.audiusa.com/audi/us/en2/tools/g...e/S_tronic.html .nu am inteles de ce nu e DSG, ca nu e uda si ca se foloseste doar cu motoare longitudinale sau pentru ca functioneaza altfel (in afara de ambreiaje in ulei)?!cu toate ca eu vad acelasi principiu.cum ziceti voi... Edited by Wayne
Link to comment
Share on other sites

Eu mi-as dori ca VW (de fapt Borg Warner) sa acopere acest "gap" intre cele doua cutii cu 7 trepte si sa scoata si o a treia cutie cu 7 trepte capabila sa suporte peste 250 Nm, compatibila cu motoare transversale si tractiune Haldex, care sa inlocuiasca actualul DSG cu 6 trepte.

Link to comment
Share on other sites

Citat de pe site-ul de presa Audi:

The new Audi S tronic

Seven gears for dynamics and efficiency

New high-tech transmission with dual-clutch technology

Shifts at lightning speed and high efficiency

Suitable for longitudinal installation and the quattro driveline

Seven gears that shift at lightning speed without interrupting traction

Link to comment
Share on other sites

salut.

La masina din semnatura daca apas acceleratia dar si cand iau puiciorul de pe acceleratie in mers, se aude un sunet si se simte si vibratie in schimbatorul de Moduri de viteze ca nu pot spune viteze =)) .

E normal sa existe acest zgomot . Se aude parca metal pe metal. Parca se misca cutia cand apas pedala si cand iau piciorul de pe pedala. o fi posibil sa miste cutia?

Nu am probleme cu schimbatul treptelor de viteza. Schimba impecabil.Dar mi-e frica sa nu apara probleme in timp. Masina este noua. am 3000 km la bord.

o seara placuta

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Stai linistit..eventual fa o scanare dar sigur nu e nimic

Link to comment
Share on other sites

Pentru o vreme trebuie sa ma deplasez periodic intre Bucuresti si Caransebes. Si am optat pentru traseul Ramnicu Valcea-Targu Jiu-Baile Herculane. E mai scurt, mai putin aglomerat si sunt mai putine radare (un radar fix intr-o comuna dupa Horezu si o Solenza albastru indigo in jud. Gorj, inainte de intrarea in Targu Jiu). Singura "dificultate" e un munte de traversat intre Baia de Arama si Baile Herculane (altitudine maxima 900 m) cu serpentine multe si destul de stranse. Cu ocazia asta am "descoperit" insa cat de placut este sa folosesti modul S atunci cand urci astfel de serpentine. De asemenea, modul S si-a spus cuvantul si la coborarea pe serpentine, frana de motor fiind mai accentuata, ceea ce are drept consecinta o solicitare mai redusa a discurilor si placutelor de frana.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut tuturor,

Dupa 5000 km rulati DSG-ul nu mai schimba ca la inceput. Asta clar.

Rodajul l-am facut ca la carte, dupa 1500 am exploatat masina in regim normal.

Simptomele sunt urmatoarele:

-Ocazional, atat in D cat si in S cand calc acceleratia serios si la schimbari de viteza de peste 3000-3500 rpm se aude un

Edited by iepumare
Link to comment
Share on other sites

- In regim de mers normal in oras
Link to comment
Share on other sites

pamfletaru

Salut,

Iti sugerez sa te duci la service cu masina si sa le zici toate lucrurile astea. In prima faza iti vor face update la softul masinii dupa care te vor trimite acasa. Daca in continuare face figuri, cel mai probabil, e mecatronicul stricat si va trebui inlocuit.

Succes si bafta multa.

Link to comment
Share on other sites

Maine ma duc la PBN am reclamat functionarea defectuasa a cutie mele DSG7. Vedem ce-o fi dupa...

Edited by xxnelu
Link to comment
Share on other sites

  • lupo_bv locked this topic
  • voinea pinned this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!