Jump to content

Jurnal DSG7


xxnelu
 Share

Postare recomandată

Salutare.

Legat de vibratii eu le-am sesizat in urmatoarele conditii, cei drept destul de rar. NU prea are legatura cu rece sau cald. Ele apar la mersul pe stradute cand faci viraj la 90 de grade fara sa te opresti ca sa apuce sa schimbe a 1-a, dar cu viteza mica in a 2-a, imediat dupa ce am franat (cutia decupleaza in faza asta) si incep sa accelerez moderat in timp ce iau virajul. Daca nu accelerez pana cupleaza si accelerez dupa nu tremura.. Daca accelerez mai tare si o fac sa cupleze repede iarasi nu face.

Masina are 14800 de km.

Smucituri sau zgomote nu sunt.

Mntionez ca acest comportament apare si daca vrei sa urci o panta pronuntata la ralanti (iesirea din parcare subterana) si cutia e in a 2-a si nu accelerez suficient. E clar ca patineaza discul pentru ca incearca sa compenseze lipsa de putere. Probabil ca pe Sport ar schimba a 1-a si problema ar disparea.

 

Revin cu info despre evoutia ei in timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca te incadrezi la ce informeaza fabrica si cu un VIN comunicat dealerului, vezi daca te aflii printre "norocosi"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Si eu regasesc exact aceleasi simptome pe care le descrie Gigel. O sa trec si eu pe la service, sa vedem ce spun oamenii, o sa incerc sa pun nitel de presiune pe ei, ca stiu de informarea primita de la fabrica. Deci sa inteleg ca toata problema cutiei e legata de ambreiaje? Si ca in principiu cutia e fiabila ( cel putin la fel de fiabila ca dsg 6) si ca doar si-au luat teapa la ambreiaje? Si ca odata schimbate ambreiajele cu altele mai rezistente ( sau nu neapărat, dar mai adaptate solicitarilor specifice) toate problemele vor disparea? Sau ca schimbarea asta ar trebui sa tina pana masinile ies din garantie si de sub responsabilitatea fabricii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa ma "semnez" si eu pe lista celor care au avut probleme cu dsg-ul (7 trepte)

 

Manifestare: dupa ce mergeam o vreme (5-6-7km), incepea sa trepideze in D1, nu imediat dar inainte sa cumpleze complet ambreiajul, si uneori in D2. Uneori smucea scurt, alteori trepida, fie de 2-3 ori scurt, fie mai rar trepida mai bine de o secunda. Uneori isi revenea singura dupa ce mai mergeam un pic.

 

Am mers asa o vreme pina cind am fost relativ sigur ca pot reproduce problema la service. La inceput se intimpla din cind in cind, si nu aveam chef sa tot fac ture poate poate se intimpla cind sint acolo.

 

Rezolvare: schimbat ambreiaje in garantie (se schimba ambeie ambreiaje si inca ceva piese (rulmenti, furci cred), a mers destul de repede, aparent fabrica stie ea ceva si nu te mai tine o luna in diverse teste cum se face de obicei la garantii. Dar nu exista actiune de gen schimbati inainte sa apara defectul.

 

Pe moment e ok cutia, sper sa si tina, ca mai am doar 2 ani jumate de garantie.

 

In incheiere ca sa nu ramina impresia gresita, eu sint foarte multumit de cutia asta, tinind cont ca are ambreiaje uscate schimba incredibil de lin.

 

Povesti de groaza puteti asculta si in orice service mercedes sau bmw, la fel de multe (sa va zic de un ml cu motorul schimbat pe garantie din cauza de cilindru ciobit, sau de un touareg la care i s-a stricat cutia - din cite stiu nu era dsg - in afara garantiei si nu vreti sa stiti cit a costat)

 

Evident sint situatii in care o prinzi in offsaid, gen tu accelerezi exact cind ea retrogradeaza, si te poti trezi cu o smucitura. Dar schimbarile in trepte superioare sint instantanee. Nu stiu cit o sa reziste, tinind cont de numarul mare de schimbari - pleci de la semafor, shimba 7 trepte in sus, opresti la urmatorul semafor, 7 trepte in jos - fata de o cutie veche care ar schimba 4-5 trepte. Dar se simte la consum, fata de masina anterioara (Fabia cu motor 1.4MPI/60CP, mai usoara cu cca 200kg) consumul e mai mic cu cel putin 1 litru/suta.

 

Cel mai mult mi-a placut urcatul pe niste serpentine, pus cutia in sport (neaparat in sport, programul drive nu se pupa cu asa ceva) si scapat de toate momentele alea cind retrogradai pe manuala in panta la inceputul acului de par si daca nu schimbai rapid mai ca o lua masina in spate

Modificat de danb1974
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema a aparut prin toamna, nu mai stiu exact, 18kkm? Acuma cind am schimbat ambreiajele am 21kkm.

 

In general conduc linistit, o calc pe coada numai cind e nevoie.

 

Ce se intimpla in cazuri din astea, ambreiajele se uzeaza intr-un mod anormal (nu sint sigur de termenul auzit prin service, parca glasare) si incep sa "sara" (patinari scurte) cind nu sint inca complet cuplate. Cum in treptele superioare cuplarea este extrem de rapida, nu apuca sa faca prostii decit in treptele inferioare. Interesant e ca nici al doile ambreiaj n-a scapat, aveam probleme si in D2 doar ca nu asa de des - pe de alta parte D2 nu cred ca tine prea mult ambreiajul in zona de patinare.

 

PS: ma cam stresa ideea ca o sa faca cutia bucati, dar totul a fost ok, a fost facuta adaptarea si merge ca noua (chiar o idee mai bine in anumite situatii). Soft avea deja ultima versiune.

Modificat de danb1974
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai trecut exact prin ce am trecut si eu. Tot la 18.000km numai ca eu nu am mai lungit-o pana la 21.000km.

Speram ca de acum, ne vom bucura in liniste de ele !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si eu cu ceva noutati. Nu am mai scris de ceva timp pentru ca am asteptat sa treaca mai multicei km sa vedem ce se mai "petrece" cu DSG-ul.

Deci, dupa schimbare kit ambreiaje uscate la DSG7 si parcurgerea a 4000 km pe timp de iarna, deci temperaturi scazute avem urmatoarele:

-trepidatiile au disparut

-sunetele de schimbare trepte 2-3 sau 3-2 se mentin

-de cateva zile (de cand s-a mai incalzit afara) au aparut mici smucituri la schimbari in trepte mici ( 1-2-3/ 3-2-1)

 

Concluzii: in cei 4000 km parcursi (numai in regim de oras) se pare ca lucrurile s-au imbunatatit, dar este loc si de mai bine, sens in care ma voi duce pe la reprezentanta sa vedem poate "o punem" de o calibrare/resoftare sa mai amelioram din "probleme".

Va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt pe cale sa cumpar o masina de clasa mica, Polo, echipata cu 1.2 TSI 90 CP DSG 7. Ma sperii de problemele citite aici legate de ambreiajele DSG 7, pe langa cele cu lantul de distributie. Din pacate, nu exista alta varianta, persoana care o va conduce vrea neaparat DSG si masina de clasa mica.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am aproape 2000km de la schimb si impartasesc aproape aceleasi lucruri.

3-2, 2-3 le am dar sunt normale si se manifesta inclusiv la DSG 6 si 7 umed. Aproape ca nu mai merita sa amintim de ele. Trebuie sa te obisnuiesti putin cu ea si poti anticipa schimbarile intre treptele 3 si 2. Asfel nu o mai prinzi in offside atunci cand retrogradeaza pe franare usoara in 2 si apoi o calci. Atunci apar zgomote si eventuale smucituri (nu trepidatii pt ca alea se manifesta prin vibratii in volan).

Smucituri 1-2-3... adica simti ca se impiedica la schimbarea treptelor? La mine inca este lina trecerea atat la kick-down cat mai ales la mers normal. Cu fostele ambreiaje intr-adevar, la 1-2-3 parca ezita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristian: Avand garantie 4ani nu ar trebui sa fie probleme. Din pacate e posibil sa fie nevoie de un numar mai mare de vizite in service. 

 

Oare s-a gandit cineva, vreun pasionat de tuning la motor sa faca retrofit la cutia DSG7 de pe Tiguan ? :D

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai asteapta sa-ti mai dam feedback-uri daca eziti. Mie mi-au spus ca noul ambreiaj este upgradat si menit sa rezolve ce acuzam pana acum... Pana la proba contrarie, eu stau linistit. Sunt ajutat si de garantia care mai are 3 ani si o luna. Dar chiar si asa, am speranta ca o sa fie ok :)

Modificat de Circoloco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Circoloco:

Asa a fost si la mine pana acum cateva saptamani, adica de cand s-a mai incalzit afara. Din acest motiv am si spus ca ma voi duce pe la service sa vedem daca e nevoie de vreo resetare sau ceva...

Acele mici smucituri apar numai la schimbari moderate, la accelerare mai brutala parca nu se mai simt...

Modificat de CRISTI K
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Ma gandeam ca poate se gandesc sa remedieze problema la DSG 7 prin inlocuirea ambreiajelor din fabrica, prin schimbarea furnizorului sau a unei revizii asupra acestora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristian, posibil ca incepand cu o anumita data pe cutiile DSG7 sa regasim noile ambreiaje...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tare mi-e ca lotul de ambreiaje "naspa" se monteaza pe masinile noi pina se termina stocul si se rezolva pe garantie cele care pica. Poate ne lamureste cineva care are informatii concrete.

 

Oricum pentru o cutie cu ambreiaje uscate - practic o cutie clasica cu comanda hidraulica - e surprinzator de lina si de rapida. Daca era vorba sa o faca simpla, foloseau doar o cutie pentru toate vitezele si atunci dura o secunda orice schimbare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt cutii care merg fara probleme in continuare (fuscobal) sau cutii la care ambreiajele au cedat. Probabil sunt loturi si loturi. Fuscobal care frecventeaza si forumuri din afara, mi-a spus ca sunt multi care au softuri pe masini cu dsg uscat si merg fara probleme. Desi eu nu as face asta pt ca aceasta cutie garanteaza un cuplu limitat de 250NM. Cel putin pe masina mea, softul mareste destul cuplul peste 250NM si in mod evident, solicitarile cresc.

Si ambreiajul de pe o manuala este uscat, corect? Daca il incingi bine incepe si acela sa dea semne de oboseala si patineaza. O data racit, poate sa-si revina. Numai ca deosebirea dsg-ului este ca are 2 ambreiaje si in permanenta o treapta este cuplata. De aici si solicitarea. Mai ales in traficul romanesc unde 1-2-3 sunt cele mai folosite.Din cauza asta se incing si este nevoie de un kit de ambreiaje care sa suporte in special temperaturile. Asta pt ca nu au racirea pe ulei de care beneficiaza restul DSG-urilor. Asadar, daca la acest nou kit au folosit materialele care trebuie, nu o sa mai avem probleme.

Pana acum, eu apreciez ca asta este singura hiba a acestei cutii. Si sper sa se fi rezolvat o data cu schimbarea ambreiajelor.

Ps: Cele mai multe reclamatii ale DSG-ului uscat au fost in tari cu temperaturi medii ridicate. De ce? Pt ca se prajeau ambreiajele...

Modificat de Circoloco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu nu inteleg de ce au renuntat la un design atat de bun si testat si perfect functional (DSG6 pe ulei). Puteau sa adauge o treapta si gata... 

Softul meu dezvolta 400 Nm @ 2000 RPM si coafura cutia rezista fara nici cel mai mic semn de oboseala. 

 

Am citit prin diverse parti ca DSG6 a fost testata si la cuplu mult mai mare si tine fara probleme. 

Modificat de dlbogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu consuma mai putin cutia cu ambreiaje uscate? Practic e o cutie clasica (chiar daca e dubla) cu actionare hidraulica a ambreiajului si a furcilor, singurul consum suplimentar e dat de partea hidraulica, nu mai sint alte pierderi prin frecare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scris si repet. Totul se rezuma la costuri. DSG7 este mai ieftin si suporta maxim 250Nm. Este destinat masinilor "mai ieftine", cu motorizari mici. Altfel, cu Dsg 6 poloul meu nu mai era 21k €, probabil era 23-24k €

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu inteleg de ce au renuntat la un design atat de bun si testat si perfect functional (DSG6 pe ulei). Puteau sa adauge o treapta si gata... 

Softul meu dezvolta 400 Nm @ 2000 RPM si coafura cutia rezista fara nici cel mai mic semn de oboseala. 

 

Am citit prin diverse parti ca DSG6 a fost testata si la cuplu mult mai mare si tine fara probleme. 

 

E mai ieftină, consum mai mic, noxe mai mici, chipurile schimbă mai bine (pe hârtie). Cam asta ar fi. Nu-i interesează altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum se stie, exista si 7 umed. Dar intervin iar costurile si lipsa de necesitate. De ce sa puna unul umed, mai scump si destinat altor puteri si cuplu, cand 250Nm ii poate duce cel uscat, mult mai ieftin.

Modificat de Circoloco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La partea cu schimba mai bine ma indoiesc, eventual schimba mai repede in sus. Da 9 din 10 schimbari sint brici, dar cum cutia nu poseda capacitatea de a intui ce va face soferul in urmatoarele 3 secunde, o prinzi usor in offsaid la chestii de gen accelerezi exact cind retrogradeaza ea, si se lasa cu o smucitura gratis. Costurile si consumul mai mic in schimb sint argumente mai mult decit suficiente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai sunt 2 argumente. Dimensiunea si greutatea mai mici decat la DSG-ul cu ulei. La greutate e vorba de vreo 40 Kg.

In offside o prinzi din motive de limitare de soft.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VA salut !!!

 

VA rog sa ma ajutati...tocmai am cumparat un vw jetta 2011 cu dsg7 , motor 1.6 d

cutia schimba absolut perfect, nu bate, nu are intreruperi ....dar imi apare intermitent o cheita in locul vitezelor ( unde imi indica treapta de viteza in care rulkeaza masina ),...

 

masina nu are nici un efect negativ ...dar cred  ca este o problema....la test imi da urmatoarea eroare ...

 

 

006079 - Hydraulic Pump 
               P17BF - 000 - Play Protection - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 10
                    Mileage: 69399 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2024.14.29
                    Time: 14:12:05
 
006079 - Hydraulic Pump 
               P17BF - 001 - Play Protection - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 10
                    Mileage: 69399 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2024.14.29
                    Time: 14:12:05
 
 
Si inca o chestie...este normal sa fie anul 2024 ???
 
multumesc anticipat...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lupo_bv a închis acest topic
  • voinea pinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!