Jump to content

Jurnal DSG7


xxnelu
 Share

Postare recomandată

Masina a fost cumparata de la PBN, ei trebuie sa o rezolve. Daca nu o rezolva ei, e treaba lor si a producatorului masinii. Dar a lor in primul rand.

Prima oara am fost la PBN deoarece erau niste parteneri pe care ii consideram de buna credinta. A doua oara am fost pentru ca m-am gandit ca prima oara au gresit. A treia oara am fost doar ca sa iasa trei reveniri nerezolvate la numar. Asa trebuie la dosar.

De ce sa ma duc in Germania? Ca sa ridice vreun neamt din sparncene si sa mai zica ca rumenien tzigoinen nu sunt in stare sa faca nimic si uite-l pe astalalt rumenien tzigoinen cum a venit special pana aici si si-a pierdut 6-7 zile din timpul lui, ca sa ii rezolvam noi problema?

Nein, nu fac asta. Dar si daca o sa am castig de cauza in fata PBN-ului, credeti-ma, toti sefuletii astia de doi lei de pe la PBN vor avea de dat socoteala big time sefilor alora mai mari care ii considera pe ei niste tzigani de romani.

Deja nu ma mai intereseaza ce urmeaza sa se faca cu masina, au avut destul timp sa o rezolve, dar nu au vrut. Se merge in continuare cu ea, daca o sa crape, o sa crape, daca nu, nu. Daca o sa am castig de cauza, o sa va zic atunci ce am facut, daca nu, asta e, mi-am mai luat o teapa. De data asta de la VW. Oricum, au reusit sa ma convinga ca urmatoarele masini de la firma nu vor mai fi din grup. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai mah Drujba ca A5 ul te multumeste :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drujba, mult succes! :icon_thumleft:

 

Poti invoca garantia de conformitate:

 

Lege nr. 449/2003

din 12/11/2003
Versiune actualizata la data de 27/12/2008


privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora@
 
CAPITOLUL II
  Conformitatea produselor cu specificaţiile cuprinse în contractul
de vânzare-cumpărare


   Art. 5. -
(1) Vânzătorul este obligat să livreze consumatorului produse care sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare.
   (2) Se consideră că produsele sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare dacă:
   a)
corespund descrierii făcute de vânzător şi au aceleaşi calităţi ca şi
produsele pe care vânzătorul le-a prezentat consumatorului ca mostră sau
model;
   b)
corespund oricărui scop specific solicitat de către consumator, scop
făcut cunoscut vânzătorului şi acceptat de acesta la încheierea
contractului de vânzare-cumpărare;
   c) corespund scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de acelaşi tip;
   d)
fiind de acelaşi tip, prezintă parametri de calitate şi performanţe
normale, la care consumatorul se poate aştepta în mod rezonabil, date
fiind natura produsului şi declaraţiile publice privind caracteristicile
concrete ale acestuia, făcute de vânzător, de producător sau de
reprezentantul acestuia, în special prin publicitate sau prin înscriere
pe eticheta produsului.
   Art. 6.
- Nu se consideră a fi lipsă de conformitate dacă în momentul
încheierii contractului de vânzare-cumpărare consumatorul a cunoscut sau
nu putea, în mod rezonabil, să nu cunoască această lipsă de
conformitate ori dacă lipsa de conformitate îşi are originea în
materialele furnizate de consumator.
   Art. 7.
- Vânzătorul nu este răspunzător de declaraţiile publice prevăzute la
art. 5 alin. (2) lit. d), în oricare dintre următoarele situaţii, dacă
probează că:
   a) nu a cunoscut şi nu ar fi putut, în mod rezonabil, să cunoască declaraţiile în cauză;
   b) declaraţia fusese corectată la momentul încheierii contractului de vânzare-cumpărare;
   c) decizia de a cumpăra produsul nu putea fi influenţată de declaraţiile publice în cauză.
   Art. 8. -
(1) Orice lipsă a
conformităţii rezultată dintr-o instalare incorectă a produselor va fi
considerată echivalentă cu o lipsă a conformităţii produselor, dacă
instalarea face parte din contractul de vânzare a produselor şi
produsele au fost instalate de vânzător sau pe răspunderea sa.
   (2)
Prevederile alin. (1) se aplică şi în cazul în care produsul destinat a
fi instalat de consumator este instalat de acesta şi instalarea
incorectă este datorată unei deficienţe în instrucţiunile de instalare.

   CAPITOLUL III
  Drepturile consumatorului

   Art. 9.
- Vânzătorul este răspunzător faţă de consumator pentru orice lipsă a
conformităţii existentă la momentul când au fost livrate produsele.
   Art. 10.
- În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita
vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin
reparare sau înlocuire, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea
corespunzătoare a preţului ori de rezoluţiunea contractului privind
acest produs, în condiţiile art. 13 şi 14.@
    __________
    @Articolul a fost modificat prin art. I pct. 3 din O.U.G. nr. 174/2008.

   Art. 11. -
(1) În cazul lipsei
conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în
primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita
înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei
în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.@
   (2)
O măsură reparatorie va fi considerată ca disproporţionată, dacă ea
impune vânzătorului costuri care sunt nerezonabile în comparaţie cu
cealaltă măsură reparatorie, luându-se în considerare:
   a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele dacă nu ar fi existat lipsa de conformitate;
   b) importanţa lipsei de conformitate;
   c) dacă cealaltă măsură reparatorie ar putea fi realizată fără un inconvenient semnificativ pentru consumator.
   (3)
O măsură reparatorie va fi considerată ca imposibilă dacă vânzătorul nu
poate asigura produse identice pentru înlocuire sau piese de schimb
pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a
tehnologiei aferente.@
   (4)
Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei
perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între
vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru
consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru
care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate
depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la
cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.@
   (5) În cazul reparării produsului, în acesta vor fi montate numai piese noi.@
    __________
    @Alineatele (1), (3) şi (4) au fost modificate prin art. I pct. 4 din O.U.G. nr. 174/2008.
   - Alineatul (5) a fost introdus prin art. I pct. 5 din O.U.G. nr. 174/2008.

   Art. 12.
- Noţiunea fără plată, prevăzută la art. 10 şi 11, se referă la toate
costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv
costurile poştale, de transport, manipulare, diagnosticare, expertizare,
demontare, montare, manoperă, materiale utilizate şi ambalare.@
    __________
    @Articolul a fost modificat prin art. I pct. 6 din O.U.G. nr. 174/2008.

   Art. 13.
- Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau
rezoluţiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:
   a) dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;
   b) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;
   c) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără inconveniente semnificative pentru consumator.
   Art. 14. - Consumatorul nu este îndreptăţit să solicite rezoluţiunea contractului, dacă lipsa conformităţii este minoră.

   CAPITOLUL IV
  Acţiunea în regres

   Art. 15.
- Dacă vânzătorul este răspunzător faţă de consumator pentru lipsa de
conformitate rezultată dintr-o acţiune sau dintr-o omisiune a
producătorului ori a unui operator economic din acelaşi lanţ
contractual, vânzătorul are dreptul de a se îndrepta împotriva celui
responsabil de lipsa de conformitate, în condiţiile legii.
Modificat de danny2012
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acolo este vb de DSG 6 si un anumit lot care s-a vandut in SUA. Deocamdata, noi astia "uscatii" nu ne incadram la asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am scris despre cum au evoluat ostilitatile in cazul meu aici si aici. Manifestarea era destul de usor de observat si suficient de des.

Am observat si acum, la vreo 10K km dupa schimbare, ca la rece are oaresce smucitura in treptele mici, nu la fel de violente ca cele initiale, dar exista.

Stiu ca e oarecum utopic, dar sper sa "suferim" cu totii o rechemare si inlocuire cu un ambreiaj umed, ca de asta ne-am cam lamurit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai tii minte de atunci, cat costa kitul de ambreiaje? Daca cumva ti-a ajuns pe la urechi vreo suma.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vrut sa ma uit la fisa de interventie, dar nu mi-au dat-o. in cartea service nu e trecut niciun pret...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa ma interesez la PBA de curiozitate. Intreb in ideea ca (ce am recomandat si 1.2 tsi-istilor legat de lant) daca nu este o suma astronomica, dupa iesirea masinii din garantia de 4 ani, sa le schimbam pe banii nostrii si astfel prelungesti garantia cutiei cu inca 2 ani. Ma refer la ambreiaje care o sa beneficieze de garantia de piesa de 2 ani si 6 luni pt manopera. Deci inca doi ani dormi linistit, in legatura cu ele si eventuale probleme ale cutiei generate de ele. Pentru ca practic asta e singura buba a cutiei, ambreiajele uscate neracite de o baie de ulei si radiatorul acesteia.

Drept dovada sunt dsg-uri 6 ajunse la aproape 400k km fara interventii. Recent a fost deschisa o discutie la DSG 6 pe topic de un user cu B6, fosta masina de taxi in Spania. A ajuns sa schimbe niste valve ale mecatronicului iar ambreiajele nu prezentau inca uzura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si azi, dupa ceva fataiala dar nu prin trafic infernal, am avut vibratii in treapta 2. Daca acum la 2 grade fac asa, la vara o sa fie patinaj artistic. O mare distractie.

Din pacate se terminase programul la dealer. Data viitoare :(

Modificat de Circoloco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost, am vorbit, s-a constat ( exista deja o informare, descrisa exact cum am povestit-o inginerului si voua pt dsg7 de la vw, nu si de la seat sau skoda - nu am inteles de ce. Asa mi-a spus asa va spun si eu). Azi plec la Cta, nu puteam sa o las, dar luni o las la schimbat de ambreiaje ( s-ar putea sa aibe in stoc). Mi-au spus ca este o varianta mai buna si nu o sa mai fie probleme. Am aflat si ca pretul ambreiajelor nu este mare, similar unui ambreiaj de manuala (asta mi-a zis inginerul). Dar aflu luni cat costa un set ( asta pt viitor, dupa iesire din garantie ca sa o mai prelungim cu 2 ani pe cea a cutiei :) )

Am mai stat la o vorba...

De ce inca se monteaza Dsg7 uscat, daca exista Dsg7 umed care nu face figuri?

Costuri mult mai mari, datorita ambreiajelor dedicate motorizarilor 250Nm+. In speta 4Motion, TDi, 2.0TSI etc

Asa ca DSG 7 umed este mai scump, nu este necesar puterii pe care o am/avem si nu merita pusa pe o masina cum este polonicul ca altfel ajungem la Golf GTI :)

Si inca un aspect. DSG7 umed necesita calibrare in mers si este de mai lunga durata.

Dsg7 uscat se putea calibra static, acum este necesara calibrarea in mers. De mai scurta durata ...cica :))

Modificat de Circoloco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este posibil ca scenariile lor de utilizare să nu se pupe cu realitățile din unele țări. N-ar fi prima și nici ultima dată când un producător face asta. Chiar spunea un inginer mai acum vreo lună cred, că la noi uzura este foarte mult accelerată comparativ cu așteptările lor.

 

Ei ar trebui să adopte o soluție care să fie oarecum universal aplicabilă, dar asta înseamnă costuri suplimentare. 7 umed se pare că e și mai greu, pe un Polo ar fi moartea mașinii. DSG6 de pe R-ul meu sigur ar fi avut nevoie și de treapta a 7-a și uite așa în toată ecuația asta a costurilor, se merge pe ideea că e mai ieftin să înlocuiască ce se strică (sau nu ... uneori - adică plătește tot clientul, deși n-ar fi cazul), decât să schimbe totul în mod corespunzător.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totul se rezuma la costuri si trebuie sa ne obisnuim cu asta. Sa tina noile ambreiaje si e tot ce ma intereseaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt nou pe forum si mi-a sarit in ochi threadul asta....bine ca abia acum dupa ce tocmai am luat o Jetta 1.4 TSI 122 CP DSG7. :)

Totusi nu inteleg daca exista un lot, o serie ceva de DSG7-uri care au problemele astea sau e vorba despre toate...Din ce am vazut pe forumuri zici ca e dezastru total, toata lumea are sau o sa aiba probleme...

 

A mea are aproape 15 000 km, fostul proprietar nu a avut nici o problema. Eu deocamdata nu am semnalat nici un simptom pana acum, Precizez ca merg zilnic 20 de km in Bucuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tie se pare tie ca toata lumea are sau o sa aiba probleme...dormi linistit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt nou pe forum si mi-a sarit in ochi threadul asta....bine ca abia acum dupa ce tocmai am luat o Jetta 1.4 TSI 122 CP DSG7. :)

Totusi nu inteleg daca exista un lot, o serie ceva de DSG7-uri care au problemele astea sau e vorba despre toate...Din ce am vazut pe forumuri zici ca e dezastru total, toata lumea are sau o sa aiba probleme...

 

A mea are aproape 15 000 km, fostul proprietar nu a avut nici o problema. Eu deocamdata nu am semnalat nici un simptom pana acum, Precizez ca merg zilnic 20 de km in Bucuresti.

Oare de ce a vandut-o la 15000 km???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au fost alt considerente...Masina mai are aproape 3 ani de garantie, cu siguranta nu de asta a vandut-o...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma rog... puteti s-o luati ca pe o parere personala, insa marea majoritate a masinilor cu DSG7 uscat vor avea probleme, puteti fi siguri de asta. De fapt, as merge un pas mai departe si as spune ca problema nu se pune in termeni de "daca", ci de "cand". Eu deja am avut si daca n-ar fi vorba de mine, as suspecta ca e vorba de f'un sofer de duminica, care nu da 3 lei gauriti pe masina, insa eu am purtat masina ca pe palme, am bibilit-o, am menajat-o, am folosit-o in conditii de exploatare extrem de civilizate, iar de la 13.500 km., pana in prezent (33.200) masina circula in Germania pe drumuri bune.

Piesa s-a dus fiindca e prost conceputa, simplu. Circoloco, care are aceeasi cutie pe aceeasi masina, dar pe alt motor si exploatata in alte conditii, poate confirma ca nu mediul de utilizare conteaza. Incet-incet, exceptiile de la regula devin situatiile in care cutia NU cedeaza...

 

Situatia e prezentata si semnalata si pe polo6rfreunde.de, si pe motor-talk.de (la rubrica Golf si Polo, or mai fi si la altele, da' n-am avut curiozitatea de a le parcurge) si cazurile nu-s putine. Asta, ca informare pentru cei care, citind aceste randuri, mai au vreo urma de indoiala si-si spun in sinea lor "e ala fraier, c-a facut nush' ce", sau "probabil are dreptate, da' chiar mie n-o sa mi se-ntample." Eu nu va spun ca sa imi bat gura degeaba, va spun ca sa stiti ca se va intampla, si sa nu va ia prin surprindere.

La fel am zis si eu:

"n-are cum sa mi se-ntample cu lantul, care-s sansele?" si s-a intamplat.

"n-are cum sa mi se-ntample cu turbina, care-s sansele?" si s-a intamplat.

"n-are cum sa mi se-ntample cu DSG-ul, care-s sansele?" si s-a intamplat.

Toate lucrurile care puteau merge prost cu masina asta, deja s-au petrecut. Tot ce sper, e sa nu se mai petreaca inca o data pana anul viitor cand vreau s-o vand.

 

Contrar celor expuse mai sus, mie unuia masina continua sa-mi placa :) poate-s unpic masochist, cine stie. Oricum, categoric as fi privit cu alti ochi problema daca as fi platit reparatiile din propriul buzunar. Cert este ca pana sa detin masina asta aveam o alta parere, mult mai buna decat cea actuala, despre calitatea produselor grupului VW. Acum, ma inscriu mai degraba in categoria nostalgicilor care prefera masinile mai old-school...

Modificat de Vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totul se trage de la ambreiaje. Mie mi-au spus ca au un alt model care nu ar mai face probleme. Ramane de vazut...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bwwlan - și la BMW e o situație din asta, în special la 2.0d, unde sunt multe cazuri cu lanț rupt (motor nou), turbină dusă și convertizor la fel. Și sunt suficient de multe cât să nască un fel de isterie în masă. Dar raportat la numărul total de mașini vândute, sunt relativ puține. De obicei buba groasă apare pe la 100k, însă multe au trecut de 2-300k fără intervenții.

Nici cutia de la Mercedes nu o duce mai bine, printre altele, dar nu cad toate. Chiar eram curios la taxiuri cum se prezintă și oamenii nu aveau cunoștință despre cazuri generalizate.

Totuși, când procentul este undeva la 5-10%, dă senzația de o generalizare. Mai ales acum când accesul la net este foarte facil și când având o problemă, prima chestie e să deschizi Google și apoi să spui că ai aceeași problemă. Restul de 90 nu pot fi o excepție. Dacă VW schimba cutii pe bandă rulantă foarte repede, sigur ar fi luat ceva măsuri. Așa e doar un risc asumat. Cum e și la alții și nu nume nesemnificative. Chiar și japonezele au sau au avut probleme diverse, dar sunt mai puțin cunoscute aici. În US există procese de toată frumusețea din cauza asta. Cam aici s-a ajuns. E prea costisitor și nejustificat să scoată produse foarte fiabile. Totul se mișcă prea repede. Dacă sunt anumite șanse ca o piesă să cadă și le asumă și merg mai departe. Și asta e valabil la aproape orice. Apple a slăbit de mult controlul calității. Dacă a căzut un terminal, primești altul. Samsung a vândut milioane de S3, în condițiile în care sunt suspecte de moarte subită. Și tot așa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa fiu carcotas dar acolo scrie "există probleme la maşinile echipate cu cutii automate DSG cu 7 trepte, produse pe plan local". Nu sunt rechemari si pentru cele produse in europa. Probabil sa fie si alte probleme inafara de ambreiaje.

 

Oricum laudabil ce au facut si asa ar fi normal: rechemari pentru problemele cunoscute. Nu sa vii, sa iti pierzi timpul si sa lasi masina la ei pana constata ei o defectiune recunoscuta de fabrica.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

George, parerea mea e ca raspunsul tau e insuficient documentat si poate de aceea doar partial corect. In plus, cred ca ai analizat sintactic gresit propozitia: "produse pe plan local" se refera la "masinile echipate", nu la "cutii automate". VW produce pe plan local in China doar autoturisme, nu si cutii.

 

Cutiile DSG7 sunt produse de VW la Kassel si de aici sunt exportate peste tot. Ambreiajele sunt facute de firma LuK, cu diverse modificari si adaptari la cerintele VW in functie de specificul pietei de destinatie), mechatronicul e produs de Borg Warner si asamblat la Kassel, iar componentele electronice de management, de catre Continental Nürnberg (inainte se numea Temic).

 

Motivele invocate de VW pentru rechemare au fost "probleme tehnice cauzate de poluare si factori de mediu nocivi, care au cauzat functionarea defectuoasa a cutiei de viteze." At first, I was like :huh: , then :coffee_lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

My bad atunci si ma bucur ca ai explicat. Poate mai era cineva in eroarea mea.

In plus ultima fraza din articol despre reorientarea spre cele de import m-a facut sa cred si mai mult.

 

In cazul acesta precedentul a fost creat si nu inteleg de ce nu se aplica si in alte tari.

Daca DSG-ul ajuns pe masinile din China este produs de aceeasi fabrica care face DSG-urile pt masinile din UE atunci se poate aplica frumos rechemarea.

Vad totusi ca se merge pe principiul las ca merge si asa, noi sa avem profit. Daca remarca clientul in garantie aia e, daca e dupa garantie il ardem. 

Minciuna asta cu mediul e de ras pentru cine nu are DSG7 si de  :banghead:  pt cine are.

Mi se pare aiurea sa se uzeze ambreiajele de la un DSG mai repede decat la o manuala.

 

Azi la intalnirea duminicala am mai auzit de un DSG7 cu probleme :(

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ... poate nu ai remarcat, dar actiunea de rechemare a fost la impuse.

Atitudinea Chinei vine ca urmare a pataniilor din trecut cand, prin deschiderea sa neconditionata si necontrolata fata de comertul cu vecinii ei si cu statele europene, a ajuns in situatii extrem de complicate economic, dar mai ales politic. Asa ca nu va asteptati ca vreun stat din Europa sa ridice capul si sa ia o astfel de pozitie impotriva unei entitati nemtesti cu atata greutate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lupo_bv a închis acest topic
  • voinea pinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!