Jump to content

PRESIUNEA ULEIULUI


victori
 Share

Postare recomandată

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • victori

    9

  • Nautilus

    7

  • tonic

    7

  • MishuL

    6

Coane Misule, buna idee !!!! ia baga okiu pe la D1100, Lade, Skode, tot ce are cadrane rotunde, si vezi cum dosesti cateva chestiute din astea ! Clienti gasesti dupa aia, banuiesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai o sa iau atunci si sondele. Nu cred sa fie mai mult de 50....80.000 un ceas. si sondele le strecor in buzunar (ceasurile nu pot sa le palmez, ma prind dracu' aia... :salut: ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O alta intrebare: sonda aia de presiune a uleiului care aprinde sau stinge becul la bord, se potriveste de la vreo alta masina Skoda sau altceva...am inteles ca e conica si ca trebuie sa stinga becul la 0.5 bari, deci mai jos decat la dacie (0.75)..???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O alta intrebare: sonda aia de presiune a uleiului care aprinde sau stinge becul la bord, se potriveste de la vreo alta masina Skoda sau altceva...am inteles ca e conica si ca trebuie sa stinga becul la 0.5 bari, deci mai jos decat la dacie (0.75)..???

Sonda de bec de VW nu trebuie inlocuita se gaseste noua la orice magazin de piese din import la putin peste 100.000. Eu am luat-o de la Paneuro.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merge de la orice VW sau trebuie sa cer de broscuta? E pe ani sau cum sa cer?

Crezi ca gasesc daca ma duc azi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merge de la orice VW sau trebuie sa cer de broscuta? E pe ani sau cum sa cer?

Trebuie sa ceri de Broscuta(Typ 1, Kafer, Maggiolino, Coccinelle etc, cum apare in catalogul lor). Sau de Typ 3, e aceeasi sonda.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci,

am gasit pana la urma la un mic magazin din Baneasa - MC Motors. S-a uitat in programe si a gasit pt. broasca o sonda Hella cu presiunea 0.15 - 0.45 bari. si a adus-o in 3o minute. A costat 150000.

O alta intrebare:

nu se poate face un T acolo in locul unde intra sonda asta de ulei si sa pun 2 sonde, asta care e cu becul de la bord si inca una de Dacie care arata presiunea pe ceas? Daciile aveau la un moment dat sistemul asta si era OK.

Eventual sa fac un T c3 cai si sa pun 3 sonde - si pe aceea de temperatura.

Ce parere aveti, se poate face la strung, a incercat cineva? daca da unde se poate face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se poate face un T acolo in locul unde intra sonda asta de ulei si sa pun 2 sonde, asta care e cu becul de la bord si inca una de Dacie care arata presiunea pe ceas? Daciile aveau la un moment dat sistemul asta si era OK.

Eventual sa fac un T c3 cai si sa pun 3 sonde - si pe aceea de temperatura.

Ce parere aveti, se poate face la strung, a incercat cineva? daca da unde se poate face?

1. Se poate. Eu am, o reductie de inox care intra in locul sondei, si in ea sunt "infipte" sondele de presiune de bec si de ceas.

2. Nu stiu unde a fost facuta, asa am luat masina.

3. Sonda de temperatura nu se pune la un loc cu cea de presiune.

4. Toata lumea spune ca sonda de presiune de bec tip VW are filet conic si deci e greu de facut reductie - eu am schimbat 4 sonde originale pana sa o pun pe asta de acum, si filetul arata oricum, numai conic nu :12:

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat o sonda de apa de Dacie ca sa o pun in locul surubului care impinge arcul cu supapa, dar am constatat ca sonda este cam cu 1 mm mai mica de la locul de etansare pana la locul unde sta arcul, ceea ce inseamna ca teoretic arcul nu mai ests la fel de tensionat ca cu surubul original. Nu stiu daca 1 mm conteaza? Ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat o sonda de apa de Dacie ca sa o pun in locul surubului care impinge arcul cu supapa, dar am constatat ca sonda este cam cu 1 mm mai mica de la locul de etansare pana la locul unde sta arcul, ceea ce inseamna ca teoretic arcul nu mai ests la fel de tensionat ca cu surubul original. Nu stiu daca 1 mm conteaza? Ce parere aveti?

E asa greu sa-i pui o saiba?

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 years later...

Si eu am problema asemanatoare. La rece e ok, dar dupa ce se incalzeste motorul, si se incalzaeste destul de tare dupa vreo 10-15 min de plimbare, se aprinde becul de la ulei, ca nu am presiune. la relanti si turatii joase. E grav?

Am inteles ca trebuie sa schimb cuzinetii. Poate sa fie si din alta cauza? motorul merge foarte bine, nu bate, nu scoate fum, nu are joc axial mare, trage destul de bine :)

Nu stiu cand am sa desfac motorul, dar am s-o fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa 10-15 min nu are voie sa se incalzeasca `destul de tare` nici la 40 de grade. uleiul cum e, ca apa? daca e ca apa, schimba uleiul in prima faza, ralantiul cum e mic? fa-l mai mare! sonda esti sigur ca e buna, ia alta noua, e 15-20 ron...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu m-am uitat la ulei sa vad cum e, relantiul nu e mic, iar sonda nu sunt sigur ca e buna. am s-o schimb :) multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Referitor la sonda de temperatură de Dacie, cred că e cam peste m

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-i predispusa. Ia o sonda de-aia si uita-te cum e construita. Chiar dac-o lovesti in partea moale de la burta, cad alea din interior si ramine etansa.

Problema la aia e alta, ca-ti masoara de fapt temperatura blocului din zona unde-i infipta. Normal ca-ti creezi o parere si despre ulei asa, pe bani mai putini (sonda plus ceas la talcioc circa 100-200 de mii), dar nu-i chiar un termometru de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca cel mai bine e de pus in capacul baii de ulei. Asta daca vorbim de sonda de temperatura desi titlul topicului e ceva cu "presiunea" :rolleyes: ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca tot veni vorba, vorbim. Astea doua-s ca Romeo si Julieta, nu merge una fara alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa lamurim cateva chestii:

BogdanAWO, daca pui sonda in locul dopului de la valva, nu este in punctul cel mai de jos. Punctul cel mai de jos ar fi in locul dopului de la baia de ulei, cum zice Bogdan. Eu am avut sonda acolo, si citirea nu este corecta, plus ca exista riscul sa o agati. Asa am avut initial, si e cea mai proasta solutie.

Daca o pui in locul dopului de la valva pentru radiator, atunci vei avea temperatura uleiului care intra in radiator. Apoi, sonda are filet mai mic decat filetul dopului (sonda m14, dopul m18). Asta e un lucru foarte bun, pentru ca montezi sonda cu o reductie de la un filet la altul, iar partea care sa infileteaza in bloc trebuie sa o faci EXACT ca dopul pe care il inlocuieste pentru a nu influenta functionarea valvei. Eu asa am montat acum, si functioneaza perfect, plus ca nu exista riscul sa o lovesc pentru ca este aparata de bloc (uitati-va la pozitia acelui dop...).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am uitat sa precizez ca am pus ulei roamnesc M20 W40, si flapsurile din tulumba erau pe pozitia 'inchis'. am sa incerc si cu alt ulei( 20W 50). cred ca e prea subtire asta...

Modificat de ionut05
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E prea gros :) - nu va grabiti sa puneti mizerii gen 20W-50 sau altceva, pt. ca sunt uleiuri prea vascoase pt. motoarele astea ( 20W50 te mai "salveaza" la un motor incredibil de uzat, dar in 75% din cazuri e inutil) .

Punand ulei foarte gros se intampla urmatoarele fenomene:

1. Motorul va depune mai mult efort pt. a invinge rezistenta vascozitatii uleiului -> pierde un % din putere, consuma mai mult, se incalzeste.

2. Fiind vascos, valva ce trimite uleiul catre radiator va sta inchisa, deoarece ea a fost "proiectata" pt. un ulei ceva mai lichid, a.i. 20W50-ul nu va trece prin radiator, si vei avea in sistem ulei FIERBINTE si vascos.

3. Uleiul mai fluid e capabil de un transfer termic mai bun.

Eu am din prima-vara 5W-30 in broasca si merge perfect. Nu mi s-a aprins becul de ulei niciodata in trafic la relanti, si motorul nu se supra-incalzeste.

Asta as recomanda eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tin sa te contrazic...

Iar faptul ca 20-50 il consideri o mizerie, este o maaaaaare exagerare...

Eu de exemplu as recomada Valvoline VR-1 Racing 20W50.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Komissar - cred ca tu nu circuli cu broasca!!! :blah_:

Motorul de typ1 cand se incalzeste papa uleiul 5w30 in loc de benzina.

La broasca ai nevoie de un ulei mineral. sau semi-sintetic

Pe timp de vara ai nevoie de 20w40 sau 20w50

iar iarna 15w40 sau 20w40.

Acum ... daca ai motor de typ 4 e putin alta povestea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Skullman ... am facut 1000 de km cu broasca in ultima luna. Toti in oras, si imprejurimi si cu 5W-30 de juma de an ... si pe gaz, a propos. ( motor de 1200 cmc stock) Nu-l scuipa si nu-l papa.

Cine cu ce circula ?

Later edit:

ofer spre studiu diagrama cu ulei-uri din manualul de broasca din 1971: http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/71bug/page56.jpg

Ce scrie acolo ? SAE 40 pt. 40 grade Celsiun ( la umbra chiar) ... deci vorbim deja de climate sahariene - nicaieri nu se zice nimic de SAE 50 .

20W 50 este pt camioane si alte asemenea, unde tolerantele sunt f. mari - sau pt. motoare uzate/vechi (dar vechi pt ca sunt UZATE) nu vechi ca conceptie. Deci...daca motorul de broasca al forumistului constiincios nu are joc axial 3mm si joc in biele si altele, ... 20W50 NU este pt. el.

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea .. fara sa intru in polemica cu nimeni

prima optiune pentru un motor pe o masina daily http://wiki.answers.com/Q/What_type_of_oil_to_put_in_a_classic_vw_bug

cu tipul asta de ulei http://www.uleiuri-cosmetice-auto.ro/default.asp?Type_ID=109&ID=346 recomandat chiar de vw

a doua optiune, pentru un motor la care s-a crescut compresia este: http://www.onlineshop.com.sg/index.php?main_page=product_info&products_id=686

am ales aceste uleiuri dupa ce le-am studiat fisa tehnica cu vascozitatile cinematice la temperatura de 100 si pentru ca motorul de broasca este un motor destul de bine incins ai cu tolerante destul de generoase si un circuit de ulei care nu suporta presiuni peste 5 bari...

sunt doar parerile mele fara a impune, fiecare e liber sa faca orice experimente vrea pe motorul lui

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!