Jump to content

PRESIUNEA ULEIULUI


victori
 Share

Postare recomandată

Problema: presiune la ulei cam mica (0.9 bar la relanti, 2 bar la drum)

Solutie: mi-a sus cineva ca solutia pentru a creste putin presiunea in insatalatia de ungere este aceea sa lungesti putin arcul de la supapa de retur a intalatiei, astfel devine mai tare si deschide mai tirziu, rezultatul fiin obtinerea unei presiuni ceva mai mari pe circuitul de ungere.

Intrebare : ce parere aveti? mie unul mi se pare logic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • victori

    9

  • Nautilus

    7

  • tonic

    7

  • jan

    6

Top Posters In This Topic

Problema: presiune la ulei cam mica (0.9 bar la relanti, 2 bar la drum)

Solutie: mi-a sus cineva ca solutia pentru a creste putin presiunea in insatalatia de ungere este aceea sa lungesti putin arcul de la supapa de retur a intalatiei, astfel devine mai tare si deschide mai tirziu, rezultatul fiin obtinerea unei presiuni ceva mai mari pe circuitul de ungere.

Intrebare : ce parere aveti? mie unul mi se pare logic.

Si mie mi se pare... dar ma indoiesc ca vei obtine o diferenta semnificativa :study:

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa incerc si o sa va tin la curent.

ideea este ca trebuie facut cu simt de raspundere pentru a nu bloca de tot returul si a rupe simeringuri si alte alea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e din kauza aia. E de la cuzinetzi, care au inceput sa se uzeze si scaparile de ulei intre fus si cuz. cresc, deci pres. scade. Supapa e de vina doar daca pres. e mica si cand mot e rece, deci uleiul vascos, adica daca atunci cand turezi mot rece pres tot nu se duce pe la 4, ci doar la 2, e de vina supapa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul e nou facut, are vreo 700 km. acum ce sa zic nus tiu si cat de bine e facut dar eu zic ca este bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la rece se duce 3 spre 4 bar.

nu v-am spus, am sonda si ceas de dacie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca supapa e buna. Din pacate, ori pompa de ulei, ori/si cuzinetzii de palier si de axa cu came (sau blocul, la 1200 vechi) respectiv arborele si axul cu came s-au mai uzat. :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Intrebare: cat trebuie sa fie conform cu cartea tehnica presiunea la ulei la ralanti la motor cald (sau la temperatura normala de functionare). la mine este destul de mica...cred ca este sub 0.9, cu tate ca arborele este rectificat de curand si cuzinetii sunt noi (500 km)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in carte scrie, din cate stiu eu, ca tre sa ai 2 bar la 2500 rpm si temp de functionare. Nu scrie cat tre sa fie la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cartea de reparatie pnt.Ovali si typ 2 cu motoare de 30h.p. presiunea minima la ralanti este 0,5 si la 2500r.p.m temp. ulei 70C,presiune min. 2.Cu specificatia ca numai pentru ulei SAE 20.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana mai deunazi aveam impresia ca trebuie sa fie 2 bar la relanti, dar uite ce scrie in carte("So wird's gemacht", editia 1971):

Presiune la 2500rpm = in medie 2 bar, la temp. ulei 70 de grade si cu ulei SAE 30

Becul se aprinde cand presiunea este intre 0,15 si 0,45 bar.

Eu am in jur de 2 bar(oscileaza) la relanti, si aproape dublu in mers, la temperatura de 80-95 grade. Sa ma consider un caz fericit, sau nu indica sonda bine?(glumesc)

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la rece se duce 3 spre 4 bar.

nu v-am spus, am sonda si ceas de dacie

Povesteste taica, vreau si eu !!! cum le-ai pus ? cu adaptor, ceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai da cu adaptor ca nu se potriveste filetul. Atentie la adaptare partea care intra in bloc: filetul din bloc este conic asa ca si reductia tre sa fie conica. cel mai bine te duci cu ea la mester sa vada si sa masoare el.

Un alt lucru bun , descoperit de nautilus este ca in loc de dopul care tine arcul supapei de pe circuitul de ulei poti sa pui o sonda de temp de dacie , cu ceasul respectiv, si poti sa vezi temperatura uleiului reala pe circuit , nu din baie unde este mai rece. Asta inca nu o am dar o sa o fac. Nautilul are si merge bine. Nu trebuie adaptari de filet.Sonda intra pe interiorul arcului si nu ii altereaza lungimea deci nu modifica caracteristicile supapei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un alt lucru bun , descoperit de nautilus este ca in loc de dopul care tine arcul supapei de pe circuitul de ulei poti sa pui o sonda de temp de dacie , cu ceasul respectiv, si poti sa vezi temperatura uleiului reala pe circuit , nu din baie unde este mai rece. Asta inca nu o am dar o sa o fac. Nautilul are si merge bine. Nu trebuie adaptari de filet.Sonda intra pe interiorul arcului si nu ii altereaza lungimea deci nu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MERSI MULT ! Buna chestia cu sonda de temperatura ! Sunt mai multe tipuri de sonda, functie de modelul de Dacie ?

Da, merita pusa la Tips&Tricks !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate a zis nautilul tre sa fie cu filet M18 cu 1.5. eu am vazut si scria pe ele ce filet au

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la sonda de temperatura de Dacie:

- esti sigur ca giventul/diametrul este acelasi? ca nu stiu de ce dar eu am impresia ca la Dacie e mai mic.

- sonda de temperatura apei merge pana pe la cate grade? (120 sau cam asa ceva) , si ce faci daca temperatura uleiului se duce mai sus si tu nu iti dai seama ca nu indica sonda?

- in locul respectiv la broasca este totdeauna ulei? sau doar cand deschide supapa aia? sau asta nu conteaza asa de mult?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-diametrul este acelasi. ca dovada ca nautilul a montata fara modificari.

deja daca sonda iti indica 120 grade e ceva in neregula. in mod normal

-uleiul tre sa aiba 95 -100 grade.

-asta nu mai stiu. detalii poate sa va dea nautilul pentru ca el o are montata si nu am auzit sa fie nemultumit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la sonda de temperatura de Dacie:

- esti sigur ca giventul/diametrul este acelasi? ca nu stiu de ce dar eu am impresia ca la Dacie e mai mic.

- sonda de temperatura apei merge pana pe la cate grade? (120 sau cam asa ceva) , si ce faci daca temperatura uleiului se duce mai sus si tu nu iti dai seama ca nu indica sonda?

- in locul respectiv la broasca este totdeauna ulei? sau doar cand deschide supapa aia? sau asta nu conteaza asa de mult?

Filetul e M18 x 1.5

Codul sondei se termina cu 5521, o stiu toti mecanicii de pe la noi

Ulei este acolo intotdeauna, sunt 2 conducte de ulei incrucisate sau cam asa ceva. Supapa respectiva sta pe traseul dintre pompa si vilbrochen, la rece cand presiunea e mare se deschide si lasa uleiul sa curga direct la vilbrochen, la cald, uleiul subtiat nu mai are forta s-o deschida, supapa inchide traseul direct si forteaza uleiul s-o ia spre radiator. Nu e prea clar, va scanez schema din manual si o pun aici.

Sonda merge pana la 120 de grade, dar cand vezi 120 de grade pe ceas e mai bine sa opresti si sa astepti sa se raceasca. Asta daca tii la motorul tau.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci, de informatii,

ceasul de la bord trebuie sa il iau tot de Dacie, sau pot sa pun un altul care il am prin garaj? scrie pe el Jaeger, se pare ca e Romanesc...nu stiu pt. ce masina era facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ma insel, Jaeger parca e frantuzesc ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e compatibil, s-ar putea sa fie de dacia 1300.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jaeger se punea pe dacia 1100, au avut si turometre jaeger. unde o da domnul sa gasesc si eu un turometru jaeger

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am voltmetru Jaeger...intr-adevar, asa mi-a zis omu care mi l-a vandut, ca era de pe o D1100

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!