Jump to content

Octavia 3 RS/ RS FL - echipare, optionale, intrebari tehnice despre produs


TudorM
 Share

Postare recomandată

Salutari, bine v-am gasit si sa va stapaniti sanatosi bidivii!

 

Ma bate si pe mine gandul sa schimb masina actuala cu o Octavia 3 RS la vara, dar tot sunt in dubii cu motorizarea, avand in vedere diferenta mica de bani intre ele. Am un stil de condus destul de extrem, pedala ori e off ori e on, plus stat in trafic in Bucuresti, drumuri frecvente la munte etc. Spre exemplu, cu Opel Astra cu motorul 2.0 CDTI am 9-9.3 in oras (mers pe modul Tour al masinii, deci eco, dar talpa oriunde apuc) si 6.6-7.5 afara (pe modul normal si masina si soferul). La ce ar trebui sa ma astept de la 2.0 TSI? Sau de la diesel ?

Lamuriti-ma si pe mine, cat va ia prin oras (dar nu numai bara la bara, sau doar in weekend, ci zi de zi, mers normal, nici tataie nici schumacher), cat consuma la un drum de minim 200 km in afara (tot asa, nu blana sau super economie, evetual autostrada, drumuri nationale, spre munte/mare etc, pe unde v-ati dus).

 

Mai dau cateva exemple, ca sa va faceti idee cu ce am de-a face acum: blana pe autostrada, cat duce masina si cu trafic usor, 8.2 l/100 km pe o distanta de ~60 km. La fel pe drum de munte cu serpentine, masina pe Sport. La extrema cealalta, 7.4 l/100km in oras (probabil de cateva ori pe an merg asa). In oras, mai mult de 10.8 orice i-as face, nu consuma.

 

Multumesc anticipat pentru raspunsuri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu sunt posesor de RS dar parerea mea este: daca vrei un look exterior senzational si nu te intereseaza confortul, alege pe 18 iar daca vrei un look exterior acceptabil dar care iti confera un confort mai bun, mergi pe 17. Acum a nu se intelege ca 17 are fi senzational din punct de vedere al confotului... eu am 17 pe O2 si e greu cu ele, nici nu ma gandesc cum e la suspensia sport.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aproximativ:

 

2.0 TSI, oras:

talpa: 18 - 20%

normal: 10 - 12%

 

2.0 TSI, afara:

talpa: 10 - 11%

normal: 5 (greut...) - 7%

 

Evident ca difera  in functie de oras, trafic, sofer, pasageri, bagaje, temperatura etc. TDI-ul nu stiu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca voi merge pe 17 inch si daca nu ma voi putea impaca deloc cu jantele stock, cumpar Mallory pe 17 de pe Passat B7.

Cred ca este raportul corect intre sportivitate si confort in ceea ce ma priveste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ~1800 km cu 2.0 TSI din care vreo 600 km autostrada (140 km/h), cam 150-200 km drumuri judetene (100-110 km/h), iar restul de 1000-1050 km in trafic de Bucuresti cu trasee scurte cu semafoare. Media consumului este in semnatura. Eu zic ca este chiar onorabil pt un motor de 220 cp si cu DSG. In Bucuresti, atat timp cat traseul are un minim de 8-10 km, iar traficul nu este complet stupid... te poti astepta la medii de 11-13%. Am facut trasee Berceni-Otopeni la ore atipice si am scos cam 8-9%.

 

La 140 km/h cu ACC am 8.2% consum instant, la 100 km/h am 6.2%. Probabil ca o sa mai scada un pic dupa ce se mai lasa motorul. Eu am un mers semi-sportiv, depasirile le fac destul de in forta, plec relativ repede de la semafor dar nu cu scartaieli si alte asemenea (e si f usor cu motorul asta si DSG). Dar la drum lung merg destul de linistit si nu exagerez. Nu-mi place sa fac pe eroul cu familia in masina. :)

 

PS: Claudiu, poate-ti vand eu Gemini Antracit pe 18" daca ai de gand... :P

Modificat de TudorM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

claudiu_83 ia pe 18"

Merg cu masina fara griji prin denivelari, urc borduri, am dat si in cateva gropi si nu se simte nimic ciudat. 

Chiar ma uit sa imi comand niste jante pe 19", ma uitam si la 20" dar 20" sunt prea mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo Bartolomeus....cea mai buna varianta de exemplu ai dat...si o parere la fel de buna.

Eu am 20000 km cu masina si nu am nici o problema cu gropile, denivelari si alte chestii....si nu o menajez deloc....unde am de mers, acolo merg.

 

 

Am citit ceva consumuri mai sus pentru tsi dsg....nu stiu cum reusiti...dar la mine sta intre 9,8-10,5 .....indiferent unde merg, oras sau A2, zi de zi...daca trec pe sport, atunci clar creste, in rest e fixata pe 10 !!:))

 

Apropo, cine imi face rost de un set de jante pe 19", modelul care inca nu se comercializeaza la noi (cel de la englezoi....stiti voi care, aia care nu ne vor la munca la ei)?:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm si eu cu jante pe 18 in timisoara (care mi se pare dezastru dpdv al drumurilor) este ok. Probabil e putin mai bine pe 17 dar dupa mine nu merita...

 

Iar cu consumul.... fiecare cum merge. Poseidon, imagineaza-ti un consum mediu real intre 11.5-12 pe toata durata de viata a masinii, pt ca dupa cum ai explicat, nu mergi nici foarte sportiv, nici la consum. Daca poti trai cu asta, atunci ia-ti TSI, daca nu, TDI, e simplu.

 

 

p.s: yellow pwr: dupa atatia km mai spune cateva cuvinte despre masina, ce iti place, daca ai descoperit ceva ce nu iti place...

Modificat de PaulMIG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Apropo, cine imi face rost de un set de jante pe 19", modelul care inca nu se comercializeaza la noi (cel de la englezoi....stiti voi care, aia care nu ne vor la munca la ei)? :))

 

De astea vorbesti?

 

http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-SKODA-OCTAVIA-MK3-SET-OF-4-FOUR-VRS-XTREME-19-ALLOY-WHEELS-5E0071499HA7-/331042948987?pt=UK_CarParts_Acc_Wheels_tyres_Trims_Car_Rims_ET&hash=item4d13b2877b

 

Pretul e super OK.

Ia-le repede :))

Eu vreau ceva bling bling... ceva split rims.. poate niste BBS Super RS... A zis Paul Mig ca imi face cadou de ziua mea  :beerchug:

Modificat de Bartolomeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor, eu n-am zis că e dezastru pe 18", ci doar că e sesizabilă (pt. mine) trecerea la 17". Pe cine interesează destul de mult confortul mi se pare normal să fie sfătuit cum trebuie. Că sunt oameni care merg fără probleme pe 18" (cum sunt și eu) sau chiar și pe 20", asta deja e altceva.

Yellow_pwr nu uita că tu nu prea ai făcut rodaj mașinii. E destul de posibil să îți influențeze consumul minim. Nu că ar fi un criteriu prea important. :p

Singurul lucru care nu îmi la mașina (legat de motorizare) e mărimea rezervorului. Aș fi vrut să fie de 65-70 l pt. o autonomie decentă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci voi ziceti sa merg pe 18” pentru ca nu sunt probleme.

Ma gandeam la jantele stock pe 17” deoarece imi era frica sa nu trancane masina si sa nu stau cu ele mai mult la indreptat. Ca si drumuri, merg pe aceleasi care le regasim in tara, majoritar europene care sunt destul de ok, foarte rar pe drumuri mai rele unde se poate totusi adapta viteza la o limita rezonabila.

L-am inteles si pe TudorM in ceea ce zicea in legatura cu confortul. Sunt convins ca se simte ceva diferenta intre 17 si 18. Nu pot sa zic ca asta ar fi primul criteriu. Sunt inca tanar si pot sa suport o masina mai rigida :D.

Am zis mai sus de ce imi e frica: zgomot, indoit jante... lucruri d-astea minunate :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pe cc de 18`` interlagos, daca vrei sa arata frumos iei pe 18 daca vrei ceva mai mult comfort si sa nu injuri la gropi 17``. Cauciucurile ce sunt pe jantele de 18`` sunt de 235 - 40 - 18 si am urcat cateva borduri, vreau sa zic ca janta ajunge foarte usor la bordura si exista riscu sa se zgarie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa stai linistit, de indreptat o sa indrepti si pe cele de 17 si pe cele de 18 :)) Ia pe 18, presimt ca undeva in creierul tau decizia asta a fost luata deja :)))

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca la o masina puternica pt a putea sa te bucuri de ea, nu sa stai cu ochii la fiecare groapa, sa franezi la fiecare damb merg jante de 17". E o masina facuta pt performanta, nu de show.

Avantajele jantelor 18" sunt doar vizuale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata. Am trimis configuratia finala.

Astept confirmarea din parte firmei de leasing si termenul de livrare. In functie de termenul de livrare imi prelungesc sau nu contractul la actuala.

Sper sa vina pana in aprilie.

Configuratie finala OCTAVIA RS 2.0 TDI.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru informatiile de consum...suna din ce in ce mai interesant TSI-ul. @claudiu_83, felicitari si astept cu nerabdare cifrele de consum de la TDI :)

 

Spre benzina trag totusi pentru ca am avut doar diesel pana acum si au o multime de probleme motoarele astea. Ba tremura motorul, ba tremura schimbatorul, trebuie sa stai dupa regenerarea filtrului de particule, trebuie sa menajezi volant, se incalzesc f greu, miros urat, etc. Nu stiu cum or fi motoarele astea turbo moderne pe benzina, daca au si ele problemele lor tipice.

Modificat de poseidon06
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda.. din pacate mai au si astea probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei_221, te invit sa elaborezi :) Ce probleme au astea pe benzina turbo? 

Intr-un post asa, sa nu fim off-topic prea mult.

 

Mai am o intrebare, voi folositi Start-Stop-ul? Sau iarna nici nu apuca sa se opreasca motorul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu m am obisnuit cu el si e foarte ok, in cta, semafoarele tin si 128 sec pe rosu...deci e foarte bun.

Ah, si inca ceva....e posibil sa se duca placutele deja, haraie groaznic cand pun frana, si fata si spatele...si ruginesc discurile de seara pana dimineata, alea de pe spate?!?Km am 20000 facuti pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e neaparat vorba de uzura placutelor, acolo este senzorul de uzura care te anunta.

In perioada asta, din cauza umezelii se formeaza acel oxid de fier pe discuri. Si eu patesc la fel dimineata la prima franare, haraie si e frana putin mai slaba cu toate ca am repere OEM pe masina (placute si discuri).

Daca haraie si dupa prima/ a doua franare, atunci nu mai cred ca este normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de cutia de viteze. La DSG e foarte usor de folosit S-S prin dozarea apasarii pedalei de frana. Asa cum zice si yellow pwr, mie mi se pare bine facut si intuitiv. In schimb cei cu manuala s-au cam plans de modul in care lucreaza, suficient de mult incat sa vrea sa-l dezactiveze din VCDS. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Harai toata ziua...numai la franari fine... O sa ma uit maine cand dau rotile jos sa le curat de noroi...sa vad cum arata placutele.

Cum vi se pare ca lucreaza senzorul de lumini, care aveti, pentru ca la mine le aprinde si ziua, defapt dimineata...sau daca sunt intr un loc intunecat si mi le aprinde, cand ies la lumina raman aprinde?!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă ți se pare că se aprind prea repede, trece sensibilitatea pe Late din sistemul multimedia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sensibiliatea de care zici e pentru schimbat faza lunga cu faza scurta...cand e activat sistemul automat de faruri, nu pentru aprins faza scurta cum zici tu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 75NOR changed the title to Octavia 3 RS/ RS FL - echipare, optionale, intrebari tehnice despre produs

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!